Carcom Oy  Ateho

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441675 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #420 : 07.01.2016, 18:19:03 »
Perustuu lähinnä siihen, että kuinkas esimerkiksi vakio turbon valusarja toimii? Ahdistaa aika nätisti. Sama varmasti tuossakin. Hyvinhän tuo varmaan toimii vielä 200-250hv, mutta jos tuo olis hyvä niin kai tuommosta käyttäs kaikki.

Haluaisimpa nähdä vaikkapa reilummin yli kolmensataa hevosvoimaisessa autossa vertailuna tuommoisen ja hyvän pulssisarjan. Siihen asti voidaan kaikki väitellä tuollaisen ylivertaisuudesta.

Toki tuo on muodoltaan ihan erilainen kuin turbon valusarja, mutta jos puhutaan hyvin virtaavasta moottorista, niin tuo olisi varmaan se pullonkaula siellä.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2016, 18:23:06 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #421 : 07.01.2016, 18:53:23 »
Toki tuo on muodoltaan ihan erilainen kuin turbon valusarja, mutta jos puhutaan hyvin virtaavasta moottorista, niin tuo olisi varmaan se pullonkaula siellä.
Silmämääräisesti sanoisin paljon vakiota valusarjaa paremmaksi patentiksi, mutta mistä sitä tietää kun ei ole tullut kokeiltua.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #422 : 07.01.2016, 19:08:19 »
Joutuu kuitenkin hautaamaan tuon idean.. joutuisi amazonissa tehdä niin että menee tuo väliputki pakosarjan alta, jolloin se ottaisi öljynsuodattimeen kiinni, tai sitten niin että on todella lähellä ettei suodatinta pysty vaihtamaan ilman pakosarjan irroitusta..

Tänään siis laitoin vaparin pakosarjan siihen kiinni.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #423 : 07.01.2016, 22:08:16 »
Tuossa kuvan vapari-tuubi virityksessä reven listaamien ongelmien lisäksi saattaa laippaliitos vuotaa
ja
mielestäni pakosarjan tilavuus on turhan suuri.
Itse käyttäisin ennemmin vakio valusarjaa

Mulla on sellainen kutina että alle 400hv vinokoneissa valusarjoilla saa ahtimet heräämään tuubisarjoja paremmin
Muutamat suuntaa antavat kokeet puoltavat hypoteesia mutta mitattua dataa ei ole näyttää
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #424 : 19.02.2016, 16:34:40 »
Mitenkäs A ja VX3 nokkien osalta eroaa turbokäytössä? Muu kokoonpano aikalailla HX40 #14, mega, plenumi-mallin imusarja, pulssipakosarja yms yms.. Kone b230fb.

Esim vääntöjen osalta miten eroaa ja kierrosalueilla?

Nokathan on ihan eri kategoriaa mutta itellä ei mitään kokemusta..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #425 : 19.02.2016, 18:15:42 »
VX nokalla liikkeelle. Sillä saat helpommin säätöihin, paremmat päästöt ja tasaisemman tyhjäkäynnin
Myöhemmin jos haluat huonontaa kokoonpanoa niin laita A
VX3 on hieman hengetön yläkierroksilla muttei se A-nokalla korjaannu

A-nokka on suunniteltu 60-luvulla(?) kaasari tappikoneeseen
VX3 on 80-luvun vähäpäästöisen vinokoneen nokka
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #426 : 19.02.2016, 22:24:35 »
Konehan tulee amazoniin ni päästöillä ei oo mitään väliä mulle.. se vaan kiinnostaa miten vääntöjen kanssa.. jotenki saanu semmosen mielikuvan että vx3 aikapaljon enemmän vääntöä saa kun a:lla.. kun voi olla että väännöt saisi alkuun olla suht kurissa..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #427 : 20.02.2016, 09:41:55 »
Vääntöä lienee järkevämpi rajoittaa ahtopaineen ohjauksella.
Tai sitten nokaksi vähintään K
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #428 : 20.02.2016, 10:51:15 »
A ja vx3 löytyy iteltä hyllystä niin siksi kyselin. No sen näkee sit mikä tulee laitettua.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1470
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #429 : 20.02.2016, 11:52:50 »
http://www.uusitorppa.fi/korjaamo/nokka_akselit2.htm Onhan nuissa ero vx nostoa  noin 0.9 enemmän ja asteita taas noin 10 vähemmän eli vx on aika samoissa mitoissa kun V
Oliko tuo VX3 sitten vaan että siinä on kiila eri paikassa eli 3 astetta

Poissa joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #430 : 21.02.2016, 20:16:54 »
Moi! Elikkä olisi tarkoituksena ostella tuommoinen cometicin kansipahvi, mutta minkä paksuinen? Elikkä autohan tulee käymään re85:lla ja tehotavoite +350

Vakkari 530 kannella
b21ft

Jos joku osaisi antaa jotain vinkkiä?

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #431 : 21.02.2016, 20:28:42 »
Jos ei puristussuhteen takia halua paksumpaa tiivistettä niin en näe mitään syytä laittaa cometicia. Vakio riittää aivan täysin, sellainen tuohon omaankin "B254" pannuun on menossa ja nelosella alkavat lukemat on tavoitteena.

Eihän tässä sitä kysytty, enkä näistä oikein mitään ymmärräkään, mutta avasinpa silti suuni. :nohnoh
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa joonaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #432 : 21.02.2016, 22:04:43 »
Jos ei puristussuhteen takia halua paksumpaa tiivistettä niin en näe mitään syytä laittaa cometicia. Vakio riittää aivan täysin, sellainen tuohon omaankin "B254" pannuun on menossa ja nelosella alkavat lukemat on tavoitteena.

Eihän tässä sitä kysytty, enkä näistä oikein mitään ymmärräkään, mutta avasinpa silti suuni. :nohnoh

Vähä jäi huono maku suuhun niistä motonetin "vakio" b21at kannentiivisteistä kun kesti viime kesänä 3 viikkoa kunnes kosahti ??? ahtoja oli 1.7 baaria garretin t03/04e

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #433 : 21.02.2016, 22:09:52 »
Vähä jäi huono maku suuhun niistä motonetin "vakio" b21at kannentiivisteistä kun kesti viime kesänä 3 viikkoa kunnes kosahti ??? ahtoja oli 1.7 baaria garretin t03/04e

Kestää kuule heittämällä seitsemättä sataa hevosta. Nakutusta ei yhtään. Tosin meillä on ollut liimattuna kupariliimalla. Jopa Motonetin nimetön ohkasilla liekkirenkailla ollut pahvi ilman liimaa käytetyillä tarvikepulteilla kesti viitisensataa heppaa viitisentoista lähtöä. Oli kyllä liikkunut ja liekkirenkaat jo aika lähellä vesikanavia.

Hae tarvikeliikkeestä elring tms muu merkillinen tarvikepahvi. Tai sitten se vakiopahvi, jonka saat siniseltä. ;)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #434 : 21.02.2016, 22:26:31 »
Mulla on sellainen kutina että alle 400hv vinokoneissa valusarjoilla saa ahtimet heräämään tuubisarjoja paremmin
näitähän on testailtu penkissä. Log-style vs equal length manifold ja tulos oli että lyhyt sarja heräsi 200-300rpm aijemmin mutta hävisi rajusti yläkierroksilla=meni tukkoon.
« Viimeksi muokattu: 21.02.2016, 22:28:27 kirjoittanut lakeshead »

 

Elekma  Autoracing