Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441655 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #435 : 22.02.2016, 08:55:01 »
Vähä jäi huono maku suuhun niistä motonetin "vakio" b21at kannentiivisteistä kun kesti viime kesänä 3 viikkoa kunnes kosahti ??? ahtoja oli 1.7 baaria garretin t03/04e
Mulla on nyt motonetin pahvi saanu n.3000km rajua pamputusta n. 400hv moottoritehoilla, 9:1 puristuksilla viinalla. 12.9 pultit ja kupariliimaa kaverina.

Kaks vakiopahvia oon hajottanu, toisen nakutuksella kun sytkäennakot oli mitä sattuu ja toinen hajos kun vakio venyvät kansipultit antoi 2bar ahdoilla täydestä laulusta periks.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa sorvari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 123
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #436 : 22.02.2016, 09:07:33 »
minulla oli kaksi kinuskiahdinta vakio sarjassa kiinni wr360 ja t3/t4 .ne eivät kyllä heränneet hyvin,m90 laatikolla piti aina vedättää kakkosella rajottimelle muuten putosi alueelta kolmosella.ja nämä molemmat menivät aivan tukkoon pakopainetta 1,3ahdoilla oli 1,8b
tehot jäivät n.270-280hp.
sitten hommasin holsetin jossa siivet 54/82 ja 76/64 pakop14 tälle tein pulssisarjan joka oli semmonen kun sattu tulemaan.
ajattelin että herääköhän tämä ollenkaan kun on huomattavasti suurempi kun nuo kinuskit mutta yllätys oli suuri kun lähti vetämään alempaa kun nuo kinuskiahtimet,enää ei tarvinu
vetää kakkosella rajottimelle ja pakopaineet oli1,6 ahdoilla 1,1-1,15 tehot n. +-350hp.

en tiedä johtuiko se huono herääminen turboista vai pakosarjasta.sen tiedän että tämä viimeinen kokoonpano on ylivoimaisesti paras.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #437 : 22.02.2016, 16:43:22 »
Mulla on nyt käyttiksessä 3/4 kiinafööni valusarjan jatkona.
Herää normaali ajossa joka vaihteella ihan kaasua painamalla. Ohitukset vaihteilla 3,4 tai 5
Sen verran sopivasti viivettä heräämisessä että vahingossa ei pääse ahtamaan.
Mielestäni hyvä ominaisuus talviautossa

edit:
+Helppo ajaa ahtamatta jolloin seos 14,7
Polttoainetta ei mene aivan poskettomasti
(mää oon tulossa vanhaksi :facepalm:)
« Viimeksi muokattu: 22.02.2016, 16:47:45 kirjoittanut Veksi »
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #438 : 22.02.2016, 17:56:01 »
Mulla on nyt käyttiksessä 3/4 kiinafööni valusarjan jatkona.
Missä laitteessa Veksillä on kiinangarretti?
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #439 : 22.02.2016, 18:54:28 »
Tässä alkanut arpomaan puristus-suhde/nokka-akseli komboa seuraavaan moottoriin.
-98E5 koska E85 huonosti saatavilla. lähin e85 asema työpaikalta 90km...
-B230F-lohko
-B230F-männät -2mm=jää dekin alle 1.8mm
-Paljerako vakio kansipahvilla(1,2mm puristettuna) 3mm. Hidastaa nätisti paloa bensalla.
-Kiina H-profiilit
-Vakio kampi
-Mitsun TD05

Hyllyssä on yksi jonkin verran vesikanavalta/tiivistepinnasta syöpynyt 531, jota joutuu höyläämään
Laskin että puristukset olis STD 531 palotilalla ~8.8:1, ja laskettuna ne tulee nousemaan varmaan jonnekkin 9:1 nurkille.
Minkälaisella nokka-akselilla kompensoin tuota dynaamista puristus-suhdetta? nokassa sais olla nostoa imupuolella 12mm.
Ehdotuksia? H tai K ja nokkapyörästä säätää myöhäselle? ???

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #440 : 23.02.2016, 15:53:55 »
Missä laitteessa Veksillä on kiinangarretti?

B230ft kartano 240

-B230F-männät -2mm=jää dekin alle 1.8mm
-Paljerako vakio kansipahvilla(1,2mm puristettuna) 3mm. Hidastaa nätisti paloa bensalla.

Nyt mennään takaperin puuhun.
Syvennät vaan sitä männän monttua ja avarrat tarvittaessa palotilaa
Tämän tyyppinen palotila tarvitsee paljealueen
+ Jää ylimmän männän renkaan päälle vähän enemmän tavaraa "suojaksi"
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #441 : 23.02.2016, 16:29:23 »
Ohueksi taitaa vaparin männästä laki mennä monttua syventämällä. Ainakin jos vastaavaa puristusta hakee kuin turbon männällä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #442 : 23.02.2016, 16:45:56 »
Nyt mennään takaperin puuhun.
Syvennät vaan sitä männän monttua ja avarrat tarvittaessa palotilaa
Tämän tyyppinen palotila tarvitsee paljealueen
+ Jää ylimmän männän renkaan päälle vähän enemmän tavaraa "suojaksi"
Vastalause!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=79039
Lainaus
mycket "Bang for the buck"!

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #443 : 23.02.2016, 17:15:28 »
Ohueksi taitaa vaparin männästä laki mennä monttua syventämällä. Ainakin jos vastaavaa puristusta hakee kuin turbon männällä.

Joskus olen noita poraillut ja mittaillut
Muistin varaista:  B230f männän laen ohuin kohta taisi olla vajaa 10mm
Siitä voi aika huoletta silpaista 2mm pois ja vähän avartaa monttua
Ite jätin reunoille vähän tavaraa ylimmän männän renkaan suojaksi




Vastalause!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=46&t=79039

En osaa sanaakaan venäjää. Voitko laittaa jonkun tiivistelmän tai kolme pointtia?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #444 : 23.02.2016, 20:51:28 »
En osaa sanaakaan venäjää. Voitko laittaa jonkun tiivistelmän tai kolme pointtia?
Toki!
Eli siis Jens teki pari tuommoista moottoria johon mäntiä laskettu se pari milliä. molemmissa miedosti portattu 531. molemmissa kl racingin imu ja pakosarjat.
Ensimmäisessä 447hv HX35 superilla ja V-nokalla. Tämä tuli Drifting käyttöön
Toisessa 673hv HX50MFS ja hiotulla nokalla. Tämä oli Dyno moottori.
-Männänrenkaan päällä riittää tavara. Se ei siitä hajoa.
-Toimii vaikka paljerako on 3mm. Ainakin näköjään turbokäytössä.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #445 : 23.02.2016, 22:07:40 »
Olikos noissa joissain B19-21 matalapuristeisissa koneissa kanssa aika iso paljerako?
Silti toimiva aika mukavasti ahtokäytössä

Palotapahtuman hidastaminenko tuossa on ideana?
Onko noita suuren paljeraon koneita verrattu normaalin paljeraon kokoonpanoihin?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #446 : 23.02.2016, 22:13:42 »
Tässä alkanut arpomaan puristus-suhde/nokka-akseli komboa seuraavaan moottoriin.
-98E5 koska E85 huonosti saatavilla. lähin e85 asema työpaikalta 90km...
-B230F-lohko
-B230F-männät -2mm=jää dekin alle 1.8mm
-Paljerako vakio kansipahvilla(1,2mm puristettuna) 3mm. Hidastaa nätisti paloa bensalla.
-Kiina H-profiilit
-Vakio kampi
-Mitsun TD05

Hyllyssä on yksi jonkin verran vesikanavalta/tiivistepinnasta syöpynyt 531, jota joutuu höyläämään
Laskin että puristukset olis STD 531 palotilalla ~8.8:1, ja laskettuna ne tulee nousemaan varmaan jonnekkin 9:1 nurkille.
Minkälaisella nokka-akselilla kompensoin tuota dynaamista puristus-suhdetta? nokassa sais olla nostoa imupuolella 12mm.
Ehdotuksia? H tai K ja nokkapyörästä säätää myöhäselle? ???
Ei kai ysin rutut oo yhtään huonot bensallekaan, korkeampi puristeisiakin tehokkaita koneita näkee paljon. Ite en ainakaan lähtis tuosta puristuksia laskemaan.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #447 : 25.02.2016, 08:46:55 »
Juu ei se vielä tuolla ahtimella varmaan vielä tule ongelmaksi tuo ysin ruttu
Olikos noissa joissain B19-21 matalapuristeisissa koneissa kanssa aika iso paljerako?
Silti toimiva aika mukavasti ahtokäytössä

Palotapahtuman hidastaminenko tuossa on ideana?
Onko noita suuren paljeraon koneita verrattu normaalin paljeraon kokoonpanoihin?
itsellä ei ole kymppisarjalaisia ollutkaan. Ei tietoa, tietääkö joku paljon mäntä tulee dekin yli nuissa?
Bamsella tais olla nykyisessä kokoonpanossa 2 milliä, kun miettivät että mikä kalkattaa.(varmistin, fairytale gone bad 9:40) Mutta vähän on erilainen kansikin.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2016, 09:22:59 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #448 : 25.02.2016, 19:48:50 »
Jää nuo minunkin männät jonkun verran dekkitason alle ja palotila on mallia pentroof eli palje aluetta ei juurikaan ole
Tulppa on tosin keskellä palotilaa

Olen kuullut että liian rankkojen paljealueiden kanssa on ollut jonkinlaista ongelmaa, tehohävikkiä
Voiskohan syynä olla hyvä sylinteri täytös?
Meinaan että kun männän ja kannen välissä on reilusti seosta niin sen pumppaaminen rankoilla palkeilla syö osan tai koko paljealueen hyödyn
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #449 : 25.02.2016, 20:30:16 »
Ohueksi taitaa vaparin männästä laki mennä monttua syventämällä. Ainakin jos vastaavaa puristusta hakee kuin turbon männällä.
Joskus olen noita poraillut ja mittaillut
Muistin varaista:  B230f männän laen ohuin kohta taisi olla vajaa 10mm
Siitä voi aika huoletta silpaista 2mm pois ja vähän avartaa monttua
Ite jätin reunoille vähän tavaraa ylimmän männän renkaan suojaksi

(Kuva poistettu lainauksesta.)


En osaa sanaakaan venäjää. Voitko laittaa jonkun tiivistelmän tai kolme pointtia?
Joskus noita tosiaan tuli 8-pätkän kanssa mittailtua ja muistaakseni B230F(D) männän jos sorvaa vastaamaan FT/FK mäntää jää kattoa alle 7mm.
Erittäin vahva muistaakseni.
Silloiseen rakenteella olevaan koneeseen hommattiin kuitenkin ihan FT-männät sen takia kun pelkäsimme laen pettävän.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2016, 20:31:47 kirjoittanut janne81 »

 

Samppasport  Futurez