Kulkukoira  Proturbo

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441646 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #615 : 22.01.2017, 23:04:15 »
397hv mitattiin omasta konetehoa aikoinaan 668dekoilla ja 443hv 870dekoilla e85:llä. Tosin pa-painetta oli nostettu reilusti. Seiskan vakio polttoainelinja tosiaan riittää tuonne 600 lukemiin. Omassa alkoi bilteman pumpun tuotto loppua 540hv.
Nyt tyhmä kysymys! Miks jengi ei osta suoraan ns sopivia suuttimia vaan nostaa bensapaineen tappiin? alottelija näissä hommissa vielä.. Jos joku viittii linkkaa jonkun hyvän topicin suuttimiin/bensapuoleen liittyen ni antakaa tulla!

Edit: Ja isot pojat sano et bensapainetta pitäs olla vähintään puoltoista kertaa enemmän kun turbossa on paineita. Eli miten homma toimii jos vaikka ahtaa 2bar ja pensapaine on 3bar? Missä voin esittää kaikki tyhmät kysymykset?
« Viimeksi muokattu: 22.01.2017, 23:09:25 kirjoittanut Twofortti »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #616 : 22.01.2017, 23:13:06 »
Paineen nostolla pääsee osittain eroon siitä, että tarvii ostaa isommat suuttimet. Jos käytössä olevat on vaikka ostettu pienemmän tehotavoitteen mukaan. Mutta itekin tulee aina vaihdettua suuttimia sen mukaan minkä verran meinaa tehoa ottaa.

Bensanpaine nousee vakioissa säätimissä lineaarisesti samassa suhteessa ahtopaineeseen nähden. Eli jos ahtoja on 2bar, niin bensanpaine on 5bar. Muuten suuttimien tuotto ei pysy vakiona.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #617 : 22.01.2017, 23:18:57 »
Paineen nostolla pääsee osittain eroon siitä, että tarvii ostaa isommat suuttimet. Jos käytössä olevat on vaikka ostettu pienemmän tehotavoitteen mukaan. Mutta itekin tulee aina vaihdettua suuttimia sen mukaan minkä verran meinaa tehoa ottaa.

Bensanpaine nousee vakioissa säätimissä lineaarisesti samassa suhteessa ahtopaineeseen nähden. Eli jos ahtoja on 2bar, niin bensanpaine on 5bar. Muuten suuttimien tuotto ei pysy vakiona.
Johan selveni! Kiitosta

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #618 : 23.01.2017, 16:06:57 »
Paineen nostolla pääsee osittain eroon siitä, että tarvii ostaa isommat suuttimet. Jos käytössä olevat on vaikka ostettu pienemmän tehotavoitteen mukaan. Mutta itekin tulee aina vaihdettua suuttimia sen mukaan minkä verran meinaa tehoa ottaa.

Bensanpaine nousee vakioissa säätimissä lineaarisesti samassa suhteessa ahtopaineeseen nähden. Eli jos ahtoja on 2bar, niin bensanpaine on 5bar. Muuten suuttimien tuotto ei pysy vakiona.
Mitä kautta tuo säädin muuten tunnistaa että ahdot nousee?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #619 : 23.01.2017, 16:41:26 »
Mitä kautta tuo säädin muuten tunnistaa että ahdot nousee?
Ahtopaineletkun kautta.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #620 : 24.01.2017, 18:53:12 »
Kellään kokemusta Garret GT3071R-WG ahtimesta vinokoneessa(miel.16v.),kuinka alhaalta herää esim.0.86 pakopesällä,ja millainen ajettava moottori on kyseisellä ahtimella,onko veto tasainen läpi kierrosalueen,reagoimaanhan tuo varmastikin on herkkä?
Kilpuriin tulossa,eli moottorin pitäis olla ns.ajettava(ilman viivettä ja hillitöntä ns.turbo potkua),olisko joku muu-mikä parempi vaihtoehto kuin tuo?Teho tarpeisiin tuo kyllä riittää...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa JaniW

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 22
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #621 : 25.01.2017, 12:12:53 »
Kellään kokemusta Garret GT3071R-WG ahtimesta vinokoneessa(miel.16v.),kuinka alhaalta herää esim.0.86 pakopesällä,ja millainen ajettava moottori on kyseisellä ahtimella,onko veto tasainen läpi kierrosalueen,reagoimaanhan tuo varmastikin on herkkä?
Kilpuriin tulossa,eli moottorin pitäis olla ns.ajettava(ilman viivettä ja hillitöntä ns.turbo potkua),olisko joku muu-mikä parempi vaihtoehto kuin tuo?Teho tarpeisiin tuo kyllä riittää...

Kannattaa huomioida että tuo WG malli on T25 laipalla (Nissanit, Saabit yms) ja vähän pienemmällä turbiinilla kuin 3071r T3 versiot.
T25 0.86 pesä vastaa ehkä karkeasti T3 0.63:sta.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #622 : 25.01.2017, 13:58:33 »
Kannattaa huomioida että tuo WG malli on T25 laipalla (Nissanit, Saabit yms) ja vähän pienemmällä turbiinilla kuin 3071r T3 versiot.
T25 0.86 pesä vastaa ehkä karkeasti T3 0.63:sta.
Juu,siis just tuo portillinen T3 versio aikeissa onkin hommata,ja taispa olla sen pesän a/r kuitenkin 0.82 eikä tuo 0.86 ;)
Aattelin että tuo WG meinaa vaan sisäistä porttia...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #623 : 26.01.2017, 19:17:29 »
Kysytääs vielä että mitä näillä spekseillä vois saavuttaa

b230 öljysumuilla

FT vakio männät

H profiilit

531 isommilla pakovenoilla ja kevyesti portattuna & jäykemmät jouset

hx40 superi 16 pesällä ja ahtoja n 2bar

Viinalla käymään! Voi olla että saa sen 400hp mutta toimiiko sillon vielä fiksusti Lh ohjauksella?


Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #624 : 26.01.2017, 19:44:08 »
Mulla oli lh:lla Tonin bensalastulla lähes vakio 530 kannella 1.9bar 443hv.

Autotunen ohjauksella 531 kannella, jossa isommat pakovenat ja r-seetit. 2.3bar 542hv.

Molemmissa hx40 #18 ja nokkana vx3. E85.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #625 : 26.01.2017, 19:53:12 »
Mulla oli lh:lla Tonin bensalastulla lähes vakio 530 kannella 1.9bar 443hv.

Autotunen ohjauksella 531 kannella, jossa isommat pakovenat ja r-seetit. 2.3bar 542hv.

Molemmissa hx40 #18 ja nokkana vx3. E85.
No huhhu! Ilmenikö pahemmin mitään ongelmii LH kanssa?

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #626 : 26.01.2017, 20:44:14 »
Kohtuullisen hyvin se sillä toimi ja oli ajossa useamman kesän. Tossa mun oli vakio syttylastu, joten kierrosrajoitin tuli liian aikasin vastaan. Vakio jakajasytkä tuossa oli myös rajoilla.

Oikein säädettynä toi kuulemma ois riittäny pidemmällekki, mutta eipä mulla ainakaan ollu siihen mielenkiintoa.

Poissa Twofortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #627 : 26.01.2017, 21:52:21 »
Kohtuullisen hyvin se sillä toimi ja oli ajossa useamman kesän. Tossa mun oli vakio syttylastu, joten kierrosrajoitin tuli liian aikasin vastaan. Vakio jakajasytkä tuossa oli myös rajoilla.

Oikein säädettynä toi kuulemma ois riittäny pidemmällekki, mutta eipä mulla ainakaan ollu siihen mielenkiintoa.
Seleevä.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #628 : 31.01.2017, 21:41:40 »
Itellä tekeillä perus 16v Turbo hökötys.

Eli listalla:

- B230FT öljysumuilla
- H-profiilit
- Kolotetut vakio männät
- B234F kansi glt nokilla
- Hx35 pro 58/60 siivillä 12#
- Jaettu pakosarja
- -012 IMM
- 668cc dekat
- KL mallisoiva cooleri
- Ja tarkotus lh: lla ohjata

Suuttimet vaihtuu kunhan saadaan tämä edes käyntiin, mutta asiaan paljonkos tälläsellä vois olla mahollista havitella? Ahtopainehan siihen aika paljo vaikuttaa mutta jos vaikka kilon paineilla ajattelis. Ainiin ja bensalla tarkotus näin alkuun ajella.
« Viimeksi muokattu: 31.01.2017, 21:45:01 kirjoittanut miro678 »
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #629 : 07.02.2017, 15:42:13 »
En tiedä kuinka paljon voi verrata, mutta kaveri otti saabin 2.3 16v koneesta samalla ahtimella 470hevosta, eikä muistaakseni ollut kummempia kanteen tehty. Mutta ainakin ahdin riittää kohtuullisesti.

 

Autoracing  KL-varaosat