Autodiagnoosi  Carcom Oy

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441672 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5036
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #855 : 21.03.2023, 22:28:51 »
Tuota seiskaa omissa kikostuksissa käyttänyt bensan kanssa, väri on pysynyt oikeena ja toimii kuin traktorin vessa.
Viinan kanssa en lutraa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #856 : 24.03.2023, 09:39:13 »
Milläs tulpilla turbovinokoneilla on ajeltu E85 kanssa? Varmasti riippuu kaikesta mitä kokoonpanossa on, mutta ylipäänsä.

Vakio B230FT tarjoais bensalle:
Ngk BPR6ES
Denso W20EPR-U

Ja iridiumina
Ngk BPR6EIX

Tuota ngk 7 oon käyttäny omassa setissä (löytyy edelliseltä sivulta) ja hyvin on pelannu kesät ja talvet viinalla.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa jan290

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #857 : 06.04.2023, 01:10:19 »
Morjesta! Oon tässä mietiskelly että mitäs kannattaisi seuraavaksi alkaa päivittelemään, siis jos lisää tehoa haluaa :D

Nykyinen setti:

B230F alakerta laakeroituna ,Turbon männillä, ensi kesäksi lensun H-profiilit.
Hattuna 530 joka portattu, isommilla venttiileillä jäykemmät jouset ja KLR T3 Nokka.
Hx40 Super #18 pakopesällä.
Pakosarja joku kiinalainen johon tehty ulkoisen hukkiksen lähtö.
Pakoputki 3 tuumaa koko matkan.
Imusarja ruiskun vakio vakio kaasuläpällä.
880cc suuttimet ja bensana toimi ennen 98 mutta tälle kesälle suunnitelmissa vaihtaa viinalle.
Bilteman 044 pumppu 2L välisäiliössä, ja bensalinja An8 syöttöpuoli ja An6 paluu.
Välijäähdytiin mallia iso kiinalainen.
VAG hukkis sytkänä.
Koko pakettia ohjaa ATECU v3

Voimansiirto on jo mitotettu niin että kestää varmasti kaiken mitä punalohkosta riittää.  ;)

Viimekesän ajelin 1.6 bar paineilla ja itsetehdyillä kartoilla. Löylyä tuntu olevan ihan hyvin sitten kun ahdin heräsi mutta ei mitään virallisia penkkilappuja(persdyno sanoo ~350hp).
Nytkun noi H-profiilit saa niin suunnitelmissa nostaa paine 2 bar hujakoille. Näillä pitäisi vissiin mennä 400 hevosen raja rikki? Mutta mitä seuraavaksi, isompaa suutinta, uutta imusarjaa? :idiot2:

Paikalla Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #858 : 06.04.2023, 17:43:49 »
Morjesta! Oon tässä mietiskelly että mitäs kannattaisi seuraavaksi alkaa päivittelemään, siis jos lisää tehoa haluaa :D

Nykyinen setti:

B230F alakerta laakeroituna ,Turbon männillä, ensi kesäksi lensun H-profiilit.
Hattuna 530 joka portattu, isommilla venttiileillä jäykemmät jouset ja KLR T3 Nokka.
Hx40 Super #18 pakopesällä.
Pakosarja joku kiinalainen johon tehty ulkoisen hukkiksen lähtö.
Pakoputki 3 tuumaa koko matkan.
Imusarja ruiskun vakio vakio kaasuläpällä.
880cc suuttimet ja bensana toimi ennen 98 mutta tälle kesälle suunnitelmissa vaihtaa viinalle.
Bilteman 044 pumppu 2L välisäiliössä, ja bensalinja An8 syöttöpuoli ja An6 paluu.
Välijäähdytiin mallia iso kiinalainen.
VAG hukkis sytkänä.
Koko pakettia ohjaa ATECU v3

Voimansiirto on jo mitotettu niin että kestää varmasti kaiken mitä punalohkosta riittää.  ;)

Viimekesän ajelin 1.6 bar paineilla ja itsetehdyillä kartoilla. Löylyä tuntu olevan ihan hyvin sitten kun ahdin heräsi mutta ei mitään virallisia penkkilappuja(persdyno sanoo ~350hp).
Nytkun noi H-profiilit saa niin suunnitelmissa nostaa paine 2 bar hujakoille. Näillä pitäisi vissiin mennä 400 hevosen raja rikki? Mutta mitä seuraavaksi, isompaa suutinta, uutta imusarjaa? :idiot2:

Mitä ite nyt aiheeseen tutustunut tässä rakentelun ohessa niin suuttimet nyt ainakin vaihtoon, viinalla vähintään 1100/3bar. Imusarja tuskin tuottaa ongelmia, mutta isompaa kaasuläppää noihin on tunnuttu laitettavan, esim 70mm tinakutosesta.. Sitä mietin että missä vaiheessa vinokone alkaa vaatia noin isoa pakopesää, vois olla noilla tehoilla ehkä parempi 14 tai 16 pakopesä ??? Heräävyys vois olla aikasemmin ja tuskin nyt tulee vastaan vielä 400 tai 450 tehoilla? Tämä siis mutuilua.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa balmyluan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #859 : 09.04.2023, 23:58:37 »
Viimekesän ajelin 1.6 bar paineilla ja itsetehdyillä kartoilla.

Ihan mielenkiinnosta kun tässä omia peruskarttoja laittelen että minkämoisella maksimiennakolla nuilla paineilla ja bensalla voi abaut vinokonetta kurittaa?

Poissa jan290

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #860 : 10.04.2023, 13:30:48 »
Ihan mielenkiinnosta kun tässä omia peruskarttoja laittelen että minkämoisella maksimiennakolla nuilla paineilla ja bensalla voi abaut vinokonetta kurittaa?

Jos en nyt väärin muista niin maksimi tehoalueella tais olla joku 10 astetta ennakkoa, nyt kun kone on auki niin ei mitään jälkiä nakutuksesta.

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #861 : 20.04.2023, 10:08:20 »
- 531 46/38 venttiileillä
- A-nokka
- 1100cc suuttimet
- masterpower r545-7
- pulssisarja
- bilteman hukkis

310hp / 6000rpm
422nm / 4300rpm
1,2bar

Tähän tekisi mieli tarjota vähän jyrkempää nenää, kuitenkin kadulle sopivaa. Onko kenelläkään tästä kokemuksia? https://www.hemimotors.fi/p2985-nokka-akseli-h-volvo-vino-fi.html
« Viimeksi muokattu: 20.04.2023, 10:10:41 kirjoittanut vellu_volvo »
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #862 : 20.04.2023, 13:32:53 »
- 531 46/38 venttiileillä
- A-nokka
- 1100cc suuttimet
- masterpower r545-7
- pulssisarja
- bilteman hukkis

310hp / 6000rpm
422nm / 4300rpm
1,2bar

Tähän tekisi mieli tarjota vähän jyrkempää nenää, kuitenkin kadulle sopivaa. Onko kenelläkään tästä kokemuksia? https://www.hemimotors.fi/p2985-nokka-akseli-h-volvo-vino-fi.html

Kyllä tuo persdynolla tuntuis hyvin toimivan tuo H-nokka. Itellä suht samantyylinen resepti 242:ssa, Lensun tekemällä HX42:lla ja tuntuis toimivan. Penkissä ei ole käyty
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #863 : 20.04.2023, 17:17:22 »
Kiitos vastauksesta. Ja oliko kyseessä nimenomaan tuo heminotorsin myymä?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #864 : 20.04.2023, 22:33:00 »
On juu. Orkkista vastaavahan se pitäis olla että sama se mistä sen ostaa
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #865 : 21.04.2023, 07:32:52 »
Joo lähinnä mietin nokan laatua. Mutta täytyypä varmaan laittaa tilaukseen tuommonen. Jos sillä sais pikkusen räyheyttä ja vetoa lisää ilman paineiden nostoa.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa balmyluan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #866 : 23.04.2023, 23:12:14 »
Onkos kellään tuota "KL-racingin" H-nokkaa ollu, onko toimiva keppi? Hinta on ainakin kohallaan.

Edit: Onkin näköjään siellä hinta noussut että melkeen sama ostaa vaan hemimotorssilta, mutta voi niitä kokemuksia silti laittaa
« Viimeksi muokattu: 23.04.2023, 23:14:20 kirjoittanut balmyluan »

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #867 : 24.04.2023, 00:24:28 »
Onkos kellään tuota "KL-racingin" H-nokkaa ollu, onko toimiva keppi? Hinta on ainakin kohallaan.

Edit: Onkin näköjään siellä hinta noussut että melkeen sama ostaa vaan hemimotorssilta, mutta voi niitä kokemuksia silti laittaa

Samasta tuotantolinjasta ne tulee kuin nuo Hemimotorsinkin  ;)
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa b230Fast

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #868 : 30.05.2023, 20:36:34 »
Vaikuttaako tää semmoselta setupilta että takarenkailta irtoo 98 bensalla ja 1.5bar paineella yli 300hp. Nää ois nyt kasaamista ja säätöä vaille valmiina:
-kl racing t3
-venajousia lukuunottamatta vakio 530 kansi
-jaettu pulssi pakosarja
-hx35 12 pakopesällä
-deka 870cc
-bilteman iso cooleri

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2382
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #869 : 30.05.2023, 21:08:49 »
Vaikuttaako tää semmoselta setupilta että takarenkailta irtoo 98 bensalla ja 1.5bar paineella yli 300hp. Nää ois nyt kasaamista ja säätöä vaille valmiina:
-kl racing t3
-venajousia lukuunottamatta vakio 530 kansi
-jaettu pulssi pakosarja
-hx35 12 pakopesällä
-deka 870cc
-bilteman iso cooleri

Aivan varmasti. Koskematon 530 + T-nokkakin tuotti hieman päälle 280hv 1.2bar paineella vastaavalla ahtimella
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Proturbo  Autodiagnoosi