Autoracing  KL-varaosat

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441660 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #75 : 10.02.2012, 21:45:43 »
Joo, siis tuo hinta noin oli jo tiedossa. Mutta mitä pitäs koneelle tehä? Ku ois noita osia jo omasta takaa.. :)

No jos osat on olemassa , niin nippuun vaan , vai mitä tarkoitat ? Mitä osia on olemassa ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #76 : 10.02.2012, 21:51:50 »
B230FT lohko............................100,00 €
M5 765 SRE.............................. 330,00 €
B234F kansi..............................230,00 €
Kansityöt..................................160,00 €
venttiilinohjurinkumit yms.........140,00 €
Kytkinlevy(6lap. jous. sintteri)..200,00 €
Teräsvauhtipyörä.....................320,00 €
Holset HX40super.....................790,00€
pakosarja ja hukkaportti.........1010,00€
M90 vaihdelaatikko...................390,00 €
Välijäähdytin.............................140,00 €
Jaz turvatankki.........................150,00 €
Männät+kanget.....................1 000,00 €
ARP-kansipultit.........................110,00 €
Kannentiiviste...........................200,00 €
ARP-runkolaakerinpultit............110,00 €
Sis.venttiilinjouset+prikat.........180,00 €
Lohkon koneistukset........................80€
Alakerran tasapainoitus...................40€   

yht:    5 680,00 €

Tossa oman kakslankun tekniikkapuolen budjetti tähän mennessä. Vielä puuttuu ahdin, imu- ja pakosarja, moottorinohjaus, bensalinja suuttimineen.
Eli vielä palaa rahaa :-\

Omat tavoitteet siinä 450hv ni saattaa voimansiirtokin kestää.

Ei oo ollu mikään mahoton kiire ton kanssa ni on voinu haalia välillä osia ihan kohtuu halvallakin ;)
« Viimeksi muokattu: 01.04.2012, 20:10:22 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #77 : 10.02.2012, 21:53:28 »
No jos osat on olemassa , niin nippuun vaan , vai mitä tarkoitat ? Mitä osia on olemassa ?
Siis, kaiken näköstä ``ylimääräistä´´ viritys osaa.. (turboo ja putkea yms.) Mutta ei mitää hyvin vaikuttavaa.. :) Ja tarkotan, mihin pitäs panostaa eniten? Ekana moottorin-ohjaus, h-profit. Vai, pitääkö panostaa kanteen eniten? Vai, mitenkä? :o Anteeksi, jos vähän epäselvä. Edit. Huomasin uusimman postauksen.. :D
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #78 : 10.02.2012, 21:56:42 »
Kansityöt    160,00 €
Männät+kanget    1 000,00 €
Kannentiiviste    200,00 €
Saisko näihin tarkennusta. Siis, mitä kaikkee kannelle? Mitkä männät ja kanget? Ja mikä tiiviste? (kupari?) :O
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #79 : 10.02.2012, 22:01:47 »
Saisko näihin tarkennusta. Siis, mitä kaikkee kannelle? Mitkä männät ja kanget? Ja mikä tiiviste? (kupari?) :O

160 € kansitöillä ei vielä mullistavia asioita tehdä.

1000 € kanget ja männät esim Parnerilta tai Kierrätyskeskuksesta.

Normi 25 € kannentiiviste kelpaa myös.

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #80 : 10.02.2012, 22:03:14 »
160 € kansitöillä ei vielä mullistavia asioita tehdä.
Joku porttaus tms? :)
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #81 : 10.02.2012, 22:04:54 »
Joku porttaus tms? :)
Kolmikulmaseetit ja venttiilien hionta sekä kansipinnan plaanaus. Kyseessä siis toi moniventtiilikansi.
« Viimeksi muokattu: 10.02.2012, 22:10:48 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #82 : 10.02.2012, 23:37:38 »
5 000 €

Tällä siis pelkkä kone. Tuohon päälle sitten mm voimansiirto, alusta ym...

*********

Avataan hiukan...

B23 pohjainen epäkeskoakseli alakerta tai esim Pentan kampuralla oleva 2.5 litrainen alakerta.
H-profiilikanget ja männät joko uudet tai esim K koneen männät muokattuna.

Kanteen normi seetityöt, porttaus ja uusi nokka.

Iso ahdin esim Garret GT sarjasta 45 -> tai Holset HX 50 -> + iso cooleri

Pakosarja, imusarja ja hukkis

Ohjelmoitava ruisku ja 1 000 cc suuttimet tai isommat riippuen polttoaineesta.

Sitten se voimansiirto vielä tuohon päälle esim M90 tai 265 Getrag kytkin M3 tai M3 SRE.

Tässä ihan budjettiviri jolla tuohon tavoitteeseen voi päästä.

Varmasti löytyy järkevämpiäkin osia esim ahtimia, mutta hinta pomppaa heti ihan eri lukemiin.

pieni välikysymys...


miten sitten esim. bamsen kone? 500 hv hx 40 turbolla ja b23 alakerralla? tieten yli 500hv on laaja käsite.. mutta.

nimim tietämätön kysyy?
LH&ostrich

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #83 : 10.02.2012, 23:55:04 »
pieni välikysymys...


miten sitten esim. bamsen kone? 500 hv hx 40 turbolla ja b23 alakerralla? tieten yli 500hv on laaja käsite.. mutta.

nimim tietämätön kysyy?

Kunhan jotain kirjoittelin - tuon tapaisella reseptillä tuon + 500 hv pitäisi irrota ja jää hiukan reserviäkin.

Bamsen resepti löytyy toki suoraan hänen ketjustaan ja kysyjä on siellä kirjoitellutkin, niin resepti oli ilmeisesti jo tiedossa.

Pienempi alakerta suurempi ahtopaine ja päin vastoin. Toteutuksia on monia kuten on tekijöitäkin.

Poissa JuhaK

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Team Caravan
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #84 : 14.02.2012, 22:56:54 »
-B230FK
-Kiinakanget + vakiomännät
-Katuportattu 531 kansi vakiovenoilla, Norrback Racing Engines.
-Hiottu jokkis nokka FS296 + tuplajouset.
-Vapari k-jetin imusarja sähkösuuttimien paikoilla, orkkis kaasuläppä.
-Tuubikäyrä pakosarja.
-Biltema 50mm hukkis.
-GT37 58/63 .99
-1680cc suuttimet, E85. Bilteman painepumput.
-Megasquirt + 407 bosch hukkakipinä.
-Kiinakuuleri 600x450x75.

-Teräsvauhtis + SRE 765 ja 6-lap sintteri.
-262 Getrag.

Vartilla 11,13/203.  Penkissä ei anna etes viittä sataa hevosta  :facepalm:

Kauppakassi pienellä varauksella, nokan käytös rajuhko kadulle. Oikeastaan kannattaisi tehdä suoraan 16v konversio, käytös miellyttävämpi ja vakiona virtaa sen mitä viilattu 8v. Kanteen putsaus ja uudet seetit, ehkä tarpeen mukaan myös karvan verran kireemmät jouset, mutta muuten orkkis osilla kasaan. 8v eduksi laskettakoon yksinkertaisuus, son helppo paketti koota ja hajottaa, jopa mulle  :D

« Viimeksi muokattu: 14.02.2012, 23:18:19 kirjoittanut JuhaK »
Volvo 240DL 11,13@203  Tarvikemotti

Drag Race Cortina B230 8V 8,51@256 Suomen Toiseksi Nopein 8v ;)
Rollover Motorsport

Poissa Kale3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • Autot tehty ajettaviks, ei säälittäviks.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #85 : 15.02.2012, 11:30:22 »
Vartilla 11,13/203.  Penkissä ei anna etes viittä sataa hevosta  :facepalm:
Saako arvata?? :D Tuolla ajalla ja loppunopeudella en usko et paljoo alle 500hv jäi? :D joku +450hv? :D  ::)
-Etuveto on etuvoimaa, neliveto on vetovoimaa.. :D

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #86 : 18.02.2012, 21:07:28 »
Saako b230f lohkosta öljykierron otettua turbolle muualta kuin öljykellolta? Siinä näyttäs joku proppu olevan pakosarjanpuolella lohkoa mut liekkö vesitilaan vai öljykanavaan.. Mitenkäs kun hitsasin öljynpaluun öljypohjaan ja en muistanut hitsatessa et kone tulee vinoon niin paluu menee nyt vaakaan siinä, tarvetta vielä vääntää yläviistoon?
940 classic
Amazon -68

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #87 : 18.02.2012, 21:09:47 »
Saako b230f lohkosta öljykierron otettua turbolle muualta kuin öljykellolta?

Esim pääöljykanavasta koneen edestä.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #88 : 18.02.2012, 21:14:19 »
Saako b230f lohkosta öljykierron otettua turbolle muualta kuin öljykellolta? Siinä näyttäs joku proppu olevan pakosarjanpuolella lohkoa mut liekkö vesitilaan vai öljykanavaan.. Mitenkäs kun hitsasin öljynpaluun öljypohjaan ja en muistanut hitsatessa et kone tulee vinoon niin paluu menee nyt vaakaan siinä, tarvetta vielä vääntää yläviistoon?
Ei haittaa vaakaan meneminen.

Painelinja JuhaU:n sanomasta paikasta:
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #89 : 18.02.2012, 21:21:06 »

Djoo, pitääkin kokeilla että olisiko sama kierre kuin b23et alkuperäisessä paineputken juntturissa.


Ei haittaa vaakaan meneminen.

Painelinja JuhaU:n sanomasta paikasta:
940 classic
Amazon -68

 

Ateho  Elekma