Carcom Oy  Ateho

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441660 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peet70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #105 : 08.06.2012, 13:06:02 »
Juu ahdin oli sökö.Paineita mittailin suht tarkalla mittarilla niin ei paljon viisari värähtänyt.

Poissa huttune244

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #106 : 22.09.2012, 14:31:27 »
Minkäslaisii tehoihi toi k-jetronicci riittää? tai jos haluaa tehoa juuri kjetillä niin onko mitään tehtävissä?  :idiot2:
Volvo 945 -98 Classic

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #107 : 22.09.2012, 14:38:33 »
mutuillaan nyt se 200hv k-jetillä
laajakaista lampraan kannattaa sijoittaa  O0

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #108 : 08.10.2012, 10:04:04 »
Terve. Mulla olis mahdollisesti talvella tulossa sellanen meininki, että joku 300-350hp olis tarkotus napata tosta 940 B230Ft motista ulos ja tarkotuksena olis autoa pitää käyttiksenä (ei talvisin), joten siitä pitäs tulla sellanen, että kestää myös ajella. Auto ja motti on mulle uusia ja ennestään tuntemattomia (ex auto oli S13 koppanen Nissani). Auto tuli mulle n. 250hp tehoissa 1 bar ahdoilla. Mittarissa 270tkm. Nyt vaan kaipaisin hyviä neuvoja omien visioiden ohelle ja tästä pitäs tulla sellanen toteutus, että sitä leimaakin sais.. 8)

Tekniikka:

- Autosta löytyy joku Garretin tekele ja vakiopakosarja. Ahtimen vien KH motorsille ja siitä pitäs räätälöidä joku näppärä.. (ehdotuksia?)

- H-profiilikanget (laakerit?)

- Metallinen kansipahvi (cometic?)

- Hyvänkokonen cooleri löytyy (oli se ihan jonkun merkkinen) ;D

- 3" putkisto

- Jotkut suuttimet tuli auton mukana, mutta pitäs vaan selvitellä minkä kokoset.

- Männät (?)

Ja mitäs kaikkea sitä nyt sitten mieleen tulisikaan.. Kertokaahan te viisaammat..? Katellu tosta kierrätyskeskuksen puolelta, että kankia ainakin on tarjolla ja jotkut männätkin siellä oli.. Tota rahaa ei tuppaa hirveitä summia olemaan, joten sen mukaan ehdottelemaan ja tuo perkele tuppaa vähäpäästönen olemaan. ;D

E: Laatikoksi tulee M90
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012, 10:15:23 kirjoittanut migl »
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #109 : 08.10.2012, 11:25:19 »
MIstään mitään tietämättä voisin puuttua asiaan esittämällä oman mielipiteen..

-Tarkemmin en tiedä mikä on tää ko. ahdin mutta esim. Holset (super) HX35 vois olla aika passeli..

-Hprofiilikanget ei ole välttämättömät noilla tehoilla, mutta kannattaa ne ehkä laittaa vaikka tulevaisuudenvaralle. Noita ft kankia on käytetty jopa 400hp tehoilla. Laakereiksi vaikka glycot motonetistä tai joltain koivusen jälleenmyyjältä..

-Samoin ft:n omia mäntiä on käytetty n.400hp teholuokissa ja näitä saa ylikokoisenakin uutena edukkaasti.. Jos ei näihin luota niin Wisecoa/Spm jotka piisaakin sinne ++500hp tienoille..

-Cometic pahvia myy esim USparts 136e. kestää monta kasausta. Jokin perustiivistekkin kyllä tossa piisais..

-Suuttimet vaikka 1000-1200 niin piisaa nälän kasvaessa tai etanolin kanssa..
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012, 11:30:20 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Suoli

  • Vastarannan kiiski
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1745
    • "T5RS70XC"
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #110 : 18.10.2012, 13:30:36 »
-Samoin ft:n omia mäntiä on käytetty n.400hp teholuokissa ja näitä saa ylikokoisenakin uutena edukkaasti..

Oisko jollain linkkivinkkiä mistä sais ylikoon mäntiä?
874 2.3 T5 -96          V70R 2.4T AWD -00          V60 3.0 T6 AWD -11

IG: @streetspiritgarage

EVO8

  • Vieras
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #111 : 18.10.2012, 14:16:33 »


Tekniikka:

- Autosta löytyy joku Garretin tekele ja vakiopakosarja. Ahtimen vien KH motorsille ja siitä pitäs räätälöidä joku näppärä.. (ehdotuksia?)

- H-profiilikanget (laakerit?)

- Metallinen kansipahvi (cometic?)

- Hyvänkokonen cooleri löytyy (oli se ihan jonkun merkkinen) ;D

- 3" putkisto

- Jotkut suuttimet tuli auton mukana, mutta pitäs vaan selvitellä minkä kokoset.

- Männät (?)

Ja mitäs kaikkea sitä nyt sitten mieleen tulisikaan.. Kertokaahan te viisaammat..? Katellu tosta kierrätyskeskuksen puolelta, että kankia ainakin on tarjolla ja jotkut männätkin siellä oli.. Tota rahaa ei tuppaa hirveitä summia olemaan, joten sen mukaan ehdottelemaan ja tuo perkele tuppaa vähäpäästönen olemaan. ;D

E: Laatikoksi tulee M90

Mitään kalliita cometikkeja kannata mennä ostamaan jos kerran budjetti on tiukka. Joku esim. Reinzin tai Goetzin pahvi menee hyvin kun huolehdit että sytkät ja sopat kohdallaan ym. H-profiileja saa maailmalta tilaamalla nykyään todella edullisesti kun viitsii vähän googlailla. Vakio männillä pärjäät mainiosti. Tiedä kannattaako sun sitä vanhaa garrettia paljon rakennella mutta KH-Motorsissa kävin juuri höpisemässä ja oli puhetta että olis joitain mitsun TD05 ahtimia tulossa. Tuohon käyttöön ja teholuokkaan varmaan parempi kun joku työkoneen ahdin Holset jne.

Poissa Iiaipii

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #112 : 18.10.2012, 18:46:56 »
En tiedä onko tämä oikea paikka kysyä, mutta kysynpä kuitenkin.. :)
Olen suunnitellut volvon 240,242,244 ostamista b23 koneella ja tehotavoitteeksi ajattelin asettaa sen 350-400hp.
Enemmästäkään ei ole haittaa ja auto tulee puhtaasti harraste käyttöön, mutta liikenteeseen kuitenkin.

Asiaan, Jos b23 alakertaan tekisi perushuollot laakerinvaihdot yms. ja vaihtaisi h-profiilin kanget ja uuden männät (mitkä?) ja koittaisi vakiokannella pärjätä ainakin aluksi , sytytyksen ja bensapuolen ohjaa megaruutan2 v2.2 tai vastaava.
Imusarja mistä?, suutin koko voisi olla jokin 800cc jos joskus e85 sattuisi läträämään?
Ahtimeksi suunnitellutt hx40 tai vastaavan kokoluokan turboa, ja iso välijäähdytin keulille. Puristukset mihin paikkeille jos ajatellaan e85 ajoa ja entä vaihtoehtoisesti 98e5?
Bensapumppu/pumput pitää ostaa ja uuden bensalinjat ja turvatankki yms..

Eli olisiko tämän luokan suunnitelmilla mitään mahdollisuutta päästä lähellekkään tehotavoitetta, vai mitä muuta pitää lisäksi tehdä?
Ja jos konepuolelle varaa muutoksiin 3000€ pääseekö sillä alkuunkaan, ja mitä kaikkea olisi viisas sisällyttää tuohon budjettiin tehtäessä?

Auton on etsinnässä, ensiviikolla pitäisi mennä ruotsiin niin josko sieltä sattusi löytymään  ;)


Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #113 : 18.10.2012, 18:54:04 »
Miettisin sinuna vielä tuota kannen teettämistä niin helpottais kovasti noihin lukuihin pääsemistä ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #114 : 18.10.2012, 22:32:02 »
Kannattaa kerralla tehä kunnolla vaan ! :) ja tattista tosiaan mun probleemiin vastauksista :) Männänrenkaat voisin sitten noihin mäntiin vaihtaa, mutta cometicin kansipahvia mietin vaan siks, kun se ainakin kestäis jos sen avaa muutaman kerran..?
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #115 : 19.10.2012, 15:39:56 »
Teetättää kanteen vaan seetityöt (kolmikulma) ja kylkeen hx35/40 ahdin ja mega ohjaamaan niin ollaan jo tuolla 350-400hp teholukemissa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #116 : 19.10.2012, 22:04:23 »
Vakio venoilla ja kanavilla vaan on niin tukkonen että vaatii sikana painetta. Jos viinaa tankkiin ja tehotavotteet 400hp pintaan niin kannattaa suosiolla hommailla suuttimia missä tuotto nelinumeroinen.. Myös bensalinjat syytä olla kunnossa eli riittävän isot ja viinaa kestävät linjat ja riittävä pumppu jne..
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa samuxd

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #117 : 27.12.2012, 20:32:03 »
Minkälaisia tehoja on otettu vakioruiskulla? Itse olen tässä nyt suunitellut vähän tekniikkaa,  b21a koneesta olisi tarkoitus lähteä rakentelemaan. Niinsanottu budjettiturbo tulossa. Pelkään vähän tuota ruiskuhommaa, onko tuo megaruutan kolvailu ja säätö kuinka paha rasti? Itse olen aikaisemmin vain kaasareiden kanssa touhuillut. Sillä vähän ajattelin, miten tuo vakioruutta toimisi, ja onko ylipäätään saatavilla lastuja? Tuo 300hp olisi tehotavoitteena, olen kyllä tyytyväinen jos saan sen aluksi edes toimimaan ahdettuna.  ;D. Minkälaista kokoonpanoa muuten suosittelisitte tuon b21 lohkon ympärille? Kustannukset koitetaan pitää kohtuullisina, ns budjettilelu rakentumassa.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #118 : 01.02.2013, 12:43:55 »
Oon mietiskelly että harraste vai käyttöauto..eli vaihtoehtoina on 242 "nappisilmä" ~500hp ja 960 T5 tekniikalla ~ 350hp.. Mutta jos nyt tuosta 242:sta..

Millasella kokoonpanolla kannattais tommosta ~500hp vinokonetta alkaa rakentaan? H-profiilit varmaan hyvä vaihtaa niin on reserviä, mitkä männät? Riittääkö vakiokampura vai pitääkö olla joku kestävempi ja riittääkö 80mm isku vai pitääkö siirtyä 86:seen? 16v. kannella ajattelin moottorin kasata niin käyttöalue ja mukavuus katukäytössä sekä polttoaineen kulutuskin varmasti paranevat. B230FT motti, josta sisuskalut ja kansi vaihtoon ja tilalle B234F kansi.. Miten muuten nuo puristussuhteet tolla kokoonpanolla, riittääkö turbokoneen kansipahvi vai vaatiiko tuo B234F kansi jotain ihmeitä, tarviiko kantta sen kummemmin portata/avartaa tohon 500hp teholuokkaan?

Aattelin vaan kysästä..miettiny vielä sitäki näitä juttuja lukiessa, että jos jäis tuohon 400hp rajan niin ei tarttis välttämättä konetta avata ollenkaan jos kyseessä ois B230FT, ainoastaan et kannen varmaan joutuu siitäki käyttää irti, mutta sitte tuo 8v. käyttäytyminen kadulla ei ainakaan huhujen mukaan ole niin herkkua..riippuu tosin teholuokasta.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

 

Ateho  Elekma