Autodiagnoosi  Carcom Oy

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441666 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #120 : 10.02.2013, 18:06:57 »
Nonii nyt hommasin 740 -89 B230F koneella ja tossahan on Lh2.4 ja mielessä olis kesäks saada kulkupuoli kuntoon. Mikäs olis halvin ja helpoin ratkasu alakerraks? Mulla on B19et männät joista tosin yks on eri toleranssiluokkaa,mutta ei liene merkitystä? Meinaa jos hommais stanu kokosen b19 lohkon ja siihen M kanget ja noi et männät?                                        Eikös toi vaparin Lh:sta saa ihan pätevän ku pistää turbon boksit? Mitäsmodifikaatioita toi lh jetti tarvii ettäpiisais 300-350hv lukuihin?   Tarvii vissii nakuanturi viritellä lohkoon jos b19 bloki?               Ahtimeks ajattelin Hx35 tai hx40.
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #121 : 19.02.2013, 11:05:58 »
Jos alunperin on lh 2.4:lla niin hvin suurella todennäköisyydellä vähäpäästöinen kori, eli voi unohtaa ahtimen kanssa katsastamisen ellet sitten vaihda kokonaisuudessaan valmiiksi vähäpäästöistä fk/ft moottoria pellin alle. Silloin voit muutoskatsastaa ahdetuksi kunhan löytyy turbon jarrut ja alusta.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #122 : 19.02.2013, 23:35:40 »
Jos alunperin on lh 2.4:lla niin hvin suurella todennäköisyydellä vähäpäästöinen kori, eli voi unohtaa ahtimen kanssa katsastamisen ellet sitten vaihda kokonaisuudessaan valmiiksi vähäpäästöistä fk/ft moottoria pellin alle. Silloin voit muutoskatsastaa ahdetuksi kunhan löytyy turbon jarrut ja alusta.
Ei oo vähäpäästöinen :P
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #123 : 20.02.2013, 00:06:57 »
Ei oo vähäpäästöinen :P
katalysaattorista maininta rekisteriotteessa?

Poissa manipulaatiomies

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #124 : 20.02.2013, 02:08:02 »
katalysaattorista maininta rekisteriotteessa?
Vaikkei oliskaan niin se ei vielä merkkaa mitään, vähäpäästöisyydestä ei aina ole mainintaa otteessa.
V70 2.5 tdi -99
+nippu muun merkkisiä...

Älä tee tänään sitä minkä voit jättää huomennakin tekemättä.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #125 : 20.02.2013, 02:37:17 »
Mikä on pienin halkaisia öljynpaluuputkessa/letkussa?

Itsellä on 16mm sisähalkasialla oleva lähtö turbolta, josta lähtevän letkun sisähalkaisia on 19mm.. Ei tunnu ahdistavan.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi

Poissa Miksaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • Tsajajajaja!
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #127 : 06.03.2013, 12:20:11 »
katalysaattorista maininta rekisteriotteessa?
Ei oo katistakaa mainintaa otteessa :P
Talviauto:740GL -86
Kesäkäyttis:740 Turbo B200ET+M47 -86
Projekti:144 -70 2900cc vaparivinokone.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #128 : 11.03.2013, 01:08:25 »
Omaan merikonttiin aloin suunnittelemaan kokoonpanoa, koneena b230ft ja laatikkona aw71L

-ahdin HX35
-Suttimen 750 (riittääkö viinalla mihinkä asti?)
-kiinan cooleri
-Lastut (mitä suosittelisitte)
-kantena 530 +jotain pikku hipistelyä
-immu 3" putkeen
-2,5 tai 3" putkisto
-Jonki lainen kotikutoinen pakosatsi

Pääseekö näillä lähellekkään 300 heppaa ja eikös -92 ole vakiona jo 13mm veivit. Entäs kestääkö AW vielä nuilla tehoilla. Ideoita saa heitellä ihan vapaaseen tahtiin.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #129 : 11.03.2013, 17:48:44 »
Omaan merikonttiin aloin suunnittelemaan kokoonpanoa, koneena b230ft ja laatikkona aw71L

-ahdin HX35
-Suttimen 750 (riittääkö viinalla mihinkä asti?)
-kiinan cooleri
-Lastut (mitä suosittelisitte)
-kantena 530 +jotain pikku hipistelyä
-immu 3" putkeen
-2,5 tai 3" putkisto
-Jonki lainen kotikutoinen pakosatsi

Pääseekö näillä lähellekkään 300 heppaa ja eikös -92 ole vakiona jo 13mm veivit. Entäs kestääkö AW vielä nuilla tehoilla. Ideoita saa heitellä ihan vapaaseen tahtiin.
Laita vähän isommat suuttimet jos viinalla meinaat läträtä. Itellä oli 750suuttimet ja ois kaivannu isompia. Toisaalta jos 300heppaa hakusessa niin vielä menee varmaan, mutta nälkä tahtoo kasvaa syödessä. Putkisto kannattaa suoraan tehdä 3". Tonilta vaikka lastut. Nokka-akseliksi joku Volvon oma jos halvemmalla haluaa selvitä esim. K tai H. Laatikon kestosta ei kokemusta, mutta mitä oon kuullut niin ihan pätevä laatikko kaiken kaikkiaan. Korjatkoon joku jos olen väärässä :) Ja eikös yseissä oo vahvat kanget tietääkseni kaikissa, mutta varmasti ainakin ysiviitosesta eteenpäin. Mulla oli vm91 ysineliskantti ja siinä oli vahvat veivit. Avaa ja katsoo jos mahdollista :)
« Viimeksi muokattu: 11.03.2013, 17:51:08 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #130 : 11.03.2013, 18:14:15 »
Mielummin öljypohja turhaankin lattialla, kun ylimääräinen huohotusaukko lohkon kupeessa ;D

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #131 : 11.03.2013, 19:45:31 »
K ja H nokka vakioturbiinin kanssa aika huonoja valintoja.
Teetä korkeampi stallinen turbiini.
Laatikkoon sift kit ja öljylle lisä jäähdytin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #132 : 11.03.2013, 20:27:28 »
K ja H nokka vakioturbiinin kanssa aika huonoja valintoja.
Teetä korkeampi stallinen turbiini.
Laatikkoon sift kit ja öljylle lisä jäähdytin

Juu ehkä vakio ahtimen kanssa, mut nyt taidettiin puhua isoista holseteista  ;)

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #133 : 11.03.2013, 20:32:41 »
Laatikolle tuskin teen mitään sillä se tulee kanssa ennen pitkään päivittymään manuaaliksi, ompahan hyvä syy perustella paremmalle puoliskollekki laatikon vaihto ku on automaatin syncrot sileenä  ;D ;D
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #134 : 11.03.2013, 21:59:46 »

Juu ehkä vakio ahtimen kanssa, mut nyt taidettiin puhua isoista holseteista  ;)
Eiköhän puhe ollut automaattilaatikon turbiinista.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Ateho  Elekma