Carcom Oy  Ateho

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441673 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #150 : 14.08.2013, 23:24:34 »
Minkäs kokoset suuttimet ~350hv tavoitteisiin passelit re85sella?

Ostan suoraan riittävät suuttimet, niin ei tarvii niitä vaihdella sitten evo2seen..  :buck2:
242:ssa oli 783cc ja piisas just ~400hv E85:llä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #151 : 30.08.2013, 03:04:46 »
242:ssa oli 783cc ja piisas just ~400hv E85:llä.

Polttoaineen paine? Ja suuttimien aukiolo aikako oli 100% ?
« Viimeksi muokattu: 30.08.2013, 09:51:41 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7586
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #152 : 30.08.2013, 21:16:16 »
Se säädin joka B230FX:ssä on. Jossain sanotaan, että FX:ssä ois 3,5bar säädin mutta tiedä sitten. Ainakin se 3bar. Aukioloa ei jaksa enää muistaa, siinä rajoilla. Sen verran kärsi ottaa, ei yhtään enempää 11,5 seoksella.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2013, 21:17:49 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #153 : 30.08.2013, 22:50:11 »
Jees, no kai noi mun 870cc dekat siihe pikkuse reiluun neljään sataan riittää neljän bar paineilla. :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #154 : 31.08.2013, 10:03:53 »
http://www.finjector.com/index.php?page=suuttimen-valintatyokalu tossa joku siitin laskuri.

B230FK

garrett t3/4 peltisarjalla
vakio 531 kansi. nokka??
sumut 700-800cc?
sytkä ja bensa lastut
3" imm
iso cooleri

Paljonko noilla pitäs irrota? Minkälaisia nokka suosituksia?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #155 : 31.08.2013, 20:14:01 »
Mää lähtisin melko midoilla nokilla liikkeelle.
Turbokoneessa se ahdin määrää tahdin
T X A ja VX3 kokeilemisen arvoisia.
D ja V nokat enempi sellaisia rallinokkia ahdettuun
Moottorin ohjaus toimii todennäköisesti paremmin miedolla nokalla
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #156 : 31.08.2013, 20:38:50 »
Joo täytyy ruveta katteleen nokkia.
Tekeekös täälä se toni vielä bensa lastuja? Pystyykö tekee semmoset kartat "omanmaunmukaan"?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #157 : 31.08.2013, 22:56:45 »
Joo täytyy ruveta katteleen nokkia.
Tekeekös täälä se toni vielä bensa lastuja? Pystyykö tekee semmoset kartat "omanmaunmukaan"?
Pystyy ja tekee edelleen. Laittasin kyllä hieman rajumman nokan kuin tuo a tai vastaava. Esim tuo käyttämäni Enemin 268asteinen ja 12,2nostolla oleva nokka toimi erittäin hyvin myös pienemmän hyrskyn kanssa ja esim mitsun 18t ahtimella heräs vain 500rpm myöhemmin kuin t-nokalla.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa random

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 95
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #158 : 02.10.2013, 21:12:46 »
Työn alla on B21ET moottori, tehotavoitteena max 300hp. Mikä ahdin mahtais olla passeli?
Mahtaako ne alkuperäiset paksummatkaan kanget kestää vai täytyykö suoraan tyytyä tilaamaan h-profiiliset.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #159 : 03.10.2013, 00:19:10 »
Työn alla on B21ET moottori, tehotavoitteena max 300hp. Mikä ahdin mahtais olla passeli?
Mahtaako ne alkuperäiset paksummatkaan kanget kestää vai täytyykö suoraan tyytyä tilaamaan h-profiiliset.
Menestyksekkäästi 13mm kestäneet kyllä noita tehoja :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #160 : 03.10.2013, 00:36:24 »
Työn alla on B21ET moottori, tehotavoitteena max 300hp. Mikä ahdin mahtais olla passeli?
Mahtaako ne alkuperäiset paksummatkaan kanget kestää vai täytyykö suoraan tyytyä tilaamaan h-profiiliset.

B21 koneessa on jo alunperin VAHVAT kanget.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #161 : 03.10.2013, 10:29:34 »
B21 koneessa on jo alunperin VAHVAT kanget.
Onko muuten sama paksuus näissä vanhemmissa "vahvemmissa" kuin uudemmissakin?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #162 : 03.10.2013, 11:01:28 »
Onko muuten sama paksuus näissä vanhemmissa "vahvemmissa" kuin uudemmissakin?

Kyllä noi kymppisarjan kanget taitaa olla vielä tukevammat kuin satasarjassa.

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #163 : 03.10.2013, 11:27:10 »
Menee veivikeskustelu pian ihan uudelle tasolle :) "Ei ne uuen mallin vahvat veivit oo ees kovin vahvoja. Ne pitää olla vanahan mallin vahavat veivit" ;)

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #164 : 03.10.2013, 13:59:03 »
Menee veivikeskustelu pian ihan uudelle tasolle :) "Ei ne uuen mallin vahvat veivit oo ees kovin vahvoja. Ne pitää olla vanahan mallin vahavat veivit" ;)

Näin se vain on. Eivät tosin ole bolt on vaihtokelpoisia keskenään.

 

Carcom Oy  Ateho