Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441670 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #180 : 01.03.2014, 15:32:00 »
Ensi lauantaina penkkiin, näkee mitä irtoaa... (jos pysyy ehjänä huomisen jääradalta  ::) )
B200k cossun männillä(2070cc), puristussuhde n.8,2:1, 13mm kanget, vx3-nokka.
Rosterisarja, holset H1C (teetätetty tähän koneeseen, pienellä pakopesällä) 1,3bar, 50mm hks-kopio hukkaportti, 3"putki
Ruiskun imusarja, 630 siemens dekat, gm ls2-puolat ja Autotunen ATDriveboard ohjaamassa.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #181 : 16.03.2014, 01:09:23 »
Kaksi litraisen tai deekun virittäminen on sama kun astuisi sienimetsällä sontaan.
Tämä siis oma näkemykseni asiasta.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #182 : 16.03.2014, 07:33:09 »
Kaksi litraisen tai deekun virittäminen on sama kun astuisi sienimetsällä sontaan.
Tämä siis oma näkemykseni asiasta.

Kaksilitraisen virittämiseen syynä voi toki olla myös jonkun sarjan rajoitukset moottoritilavuudesta.

Deekun suhteen mielipiteeni on aika lailla sama kun sullakin. :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #183 : 16.03.2014, 15:55:55 »
Se varmaan onni ja autuus aukeaa kun tulee 230cc lisää tilavuutta  ::)
Sattui vaan tollainen valmiina vastaan.
JOS haluaa isompaa niin tekee kerralla pitkäiskun ja +2500cc
Sori OT.
Mulle on tärkeintä että toi kone toimii nyt hyvin ja reilun viikon päästä penkkiin kattomaan mitä irtoaa. Sutia se lyö nytkin jäällä piikeillä eli periaatteessa liikaa on ;)
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #184 : 16.03.2014, 20:05:18 »
Se varmaan onni ja autuus aukeaa kun tulee 230cc lisää tilavuutta  ::)
Sattui vaan tollainen valmiina vastaan.
JOS haluaa isompaa niin tekee kerralla pitkäiskun ja +2500cc
Sori OT.
Mulle on tärkeintä että toi kone toimii nyt hyvin ja reilun viikon päästä penkkiin kattomaan mitä irtoaa. Sutia se lyö nytkin jäällä piikeillä eli periaatteessa liikaa on ;)

Kyllä se pienikin lisätilavuus auttaa kummasti vääntöjen osalta.
Varsinkin kun sen saa niin halvalla näihin.

Eihä siinä kyllä tuokin sun hyvälle kuulostaa.  :)

Ps. pitkäisku pukissa valmistumassa.  :P
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #185 : 16.03.2014, 20:30:22 »
Tottahan vääntöä saa lisää, alkaa vaan voimansiirto olemaan kovilla jos kunnon pitkäiskun ahdettuna tekee. Vaparina alle 2400cc niin menis autocrossiin tänä vuonna.
Sehän on vaan siitä kiinni miten paljon voimaa tarvitsee  ;)
Nyt kun oma kone toimii niin kokeillaan penkissä miten vaikuttaa nostaa ahtopaine 0,8 asteittain 1,5-1,6 tienoille ja miten vaikuttaa käyttöalueeseen.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1396
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #186 : 16.03.2014, 23:34:21 »
Kaksi litraisen tai deekun virittäminen on sama kun astuisi sienimetsällä sontaan.
Tämä siis oma näkemykseni asiasta.

Kakslitrasen jotenkin käsittää mutta esikammiodieselin viritys on totaalisen turhaa, mahdollisesti lisääntynyt teho on suoraan pois koneen kestosta. Suoraruiskua voi jopa virittää...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #187 : 27.03.2014, 07:14:06 »
Ensi lauantaina penkkiin, näkee mitä irtoaa... (jos pysyy ehjänä huomisen jääradalta  ::) )
B200k cossun männillä(2070cc), puristussuhde n.8,2:1, 13mm kanget, vx3-nokka.
Rosterisarja, holset H1C (teetätetty tähän koneeseen, pienellä pakopesällä) 1,3bar, 50mm hks-kopio hukkaportti, 3"putki
Ruiskun imusarja, 630 siemens dekat, gm ls2-puolat ja Autotunen ATDriveboard ohjaamassa.
Nyt penkitetty 0,6bar ahdoilla 235,9hp/5800, 300,9Nm/4450.
Bilteman bleedi ei halunnut toimia eikä ollut 1,3bar jousta mukana niin ei saatu isommilla paineilla mitattua.
Keväämmällä uudelleen mittaukseen.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa kätilö

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #188 : 02.04.2014, 20:59:57 »
Kaksi litraisen tai deekun virittäminen on sama kun astuisi sienimetsällä sontaan.
Tämä siis oma näkemykseni asiasta.

...Sienimetsällä kannattaa pitää kumikenkiä, ja cossun 0,50 ylikokomännät on vaan hemmetin pienet 230 lohkoon ;)
Enkä usko että paljoa jäädään tuosta otsikon tehoista kun saadaan ahdot sinne minne ne oli tarkoituskin.
Tehdään sitten isompaa kun tulee siihen tarvetta, katotaan ensin nyt tämä näin...
Ja on pitkäiskuakseleita kyllä valmiina useampiakin   
Kiitos ja anteeksi  :2funny:

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #189 : 02.04.2014, 22:55:18 »
Joo, nyt paineita noin 1,5bar eikä pitoa tahdo olla siviilirenkaalla asfaltilla, saati soralla. Huomenna kevyempi jousi takaisin ja posti on varmaan tuonut kunnollisen kuulajousiventtiilin jolla hieman kiristetään mutta varmaankin vain 1bar:n tasolle. Sitten sovittamaan hankittua getrag 262:sta paikoilleen jotta saadaan sekin puoli kuntoon ja päästään kokeilemaan slicksiä ja lähtörajoitinta ;)
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #190 : 03.04.2014, 08:32:48 »
Bilteman porttia pitää ohjata kalvon ala sekä yläpuolisella ohjauksella.
Alapuolelle jatkuva paine ja yläpuolelle perus 0-4bar kompressori/paineruuvi.
Saat ahtopaineen nousemaan ylös ilman että portti rakoilee... 

Tuolla sun 0.6bar jousella pitäisi saada noin 1.5bar ahdot, jos ei pakopainetta ole aivan älyttömästi...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #191 : 03.04.2014, 13:30:28 »
Portti itsessään on tilattu ahtoja.com:sta, akselia sorvattu ja voideltu Kentin ceramic 1200-pastalla. Bilteman bleedi ei vain toiminut.
Nyt tilalla oikea kuulajousiventtiili ja 0,8bar jousi, ahdot saa säädettyä 0,8-2bar(+).
Tässä ensipuraisu asfaltilta, laatikkona vielä väljä M47 joten vaihtaminen tehtävä maltilla  :)
http://youtu.be/73bNIZGuKbU

Ahtojen ohjaukseen on jo hommattu kunnollinen pneumatiikkaventtiili jolla saadaan ohjaus megan kautta.
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #192 : 03.04.2014, 18:20:56 »
Joo, nyt paineita noin 1,5bar eikä pitoa tahdo olla siviilirenkaalla asfaltilla

Tässävaiheessa vois suositella viritysrahojen suuntaamista rengasliikkeisiin.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #193 : 03.04.2014, 19:13:38 »
On tuolla toyo r888:t valmiina, sorarenkaat tilauksessa kuten myös sarja uniroyal rainexperttejä räppirenkaaksi asfaltille.
Seuraavaksi alustan päivitystä niin pääsee kisaamaan  :P
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #194 : 04.04.2014, 16:42:40 »
laatikkona vielä väljä M47 joten vaihtaminen tehtävä maltilla  :)

Luistaako tuo laatikko pahasti?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Elekma  Autoracing