Elekma  Autoracing

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 785101 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #780 : 05.01.2016, 16:10:20 »
Näin voi olla koska ensimmäisenä aina testaa (pyörittää puhallinta n. 1 sekunnin)tuon puhaltimen kun laittaa lämmittimen päälle.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #781 : 05.01.2016, 17:24:45 »
Mun ardic tosiaan pitää pienen parin sekunnin hengähdyspaussin kohinassaan jossain pari minuuttia käynnistyksestä ja sitten jatkaa polttoa, tekeekö kaikki niin?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #782 : 05.01.2016, 21:18:08 »
Huomenta

Tänään aamulla pakkasta -19°C ja Ardic ei inahdakkaan. Käsikäytöllä kun kytkee niin merkkivalo pysyy muutamia sekunteja asennossa ON ja sitten siirtyy OFFiin. En mielestäni edes kuullut polttoainepumpun nakutusta.

- Suodattimen vaihdosta on jo aikaa varmaan pari vuotta (uusi on takaluukussa)
- Polttoaineena normaali talvilaatu. Arvioisin että kesälaadun jälkeen on ajettu vajaa kaksi tankillista talvilaadulla.

Osaako joku kertoa, että jos toimimattomuuden syy olisi jähmettynyt polttoaine, niin kuuluisiko polttoainepumpusta silti nakutus? Nyt sekin siis on mielestäni mykkä.

ja kyseessä V70 2004 D5.

Sulla on lämmitin lukossa 3 epäonnistuneen yrityksen jälkeen. Lukituksen nollaus testerillä ekana, sitten voi testata lisää. Eikä ole polttoaine, se toimii näillä keleillä vielä kesälaadullakin jos ei ole vettä seassa..
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #783 : 05.01.2016, 21:41:51 »
Sulla on lämmitin lukossa 3 epäonnistuneen yrityksen jälkeen. Lukituksen nollaus testerillä ekana, sitten voi testata lisää. Eikä ole polttoaine, se toimii näillä keleillä vielä kesälaadullakin jos ei ole vettä seassa..

Jatkoa tohon aamulla kirjoittamaani tekstiin.

Kävin työpäivän päätteeksi vikakoodinluvussa ja vikakoodeja aktiivisia ja passiivia tuli piiiiiitkä lista. Mutta se oleellinen oli CEM-5F3E eli "Lämmittimen puhallinen Signaali virheellinen". Siniseltä uusi poltinyksikkö mukaan ja ilta pientä askaretta tallissa. Nyt on uusi poltinyksikkö paikallansa ja laite pelaa moitteetta ja hiljaisemmin kuin ennen. Katotaas miten aamulla pelaa kun on yön kovassa pakkasessa.

Hiukan arvelluttaa myös se, että vikakoodilistassa oli myös koodi CEM-5F50 "Ylikuumenemissuoja havaittu", mutta se oli passiivinen eli jossain kohtaa sekin on lauennut.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #784 : 05.01.2016, 22:39:02 »
Mitäs se poltinyksikkö nykyään kustansi?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #785 : 05.01.2016, 22:42:23 »

Jatkoa tohon aamulla kirjoittamaani tekstiin.

Kävin työpäivän päätteeksi vikakoodinluvussa ja vikakoodeja aktiivisia ja passiivia tuli piiiiiitkä lista. Mutta se oleellinen oli CEM-5F3E eli "Lämmittimen puhallinen Signaali virheellinen". Siniseltä uusi poltinyksikkö mukaan ja ilta pientä askaretta tallissa. Nyt on uusi poltinyksikkö paikallansa ja laite pelaa moitteetta ja hiljaisemmin kuin ennen. Katotaas miten aamulla pelaa kun on yön kovassa pakkasessa.

Hiukan arvelluttaa myös se, että vikakoodilistassa oli myös koodi CEM-5F50 "Ylikuumenemissuoja havaittu", mutta se oli passiivinen eli jossain kohtaa sekin on lauennut.

Ihan mielen kiinnosta täytyy kysyä että paljonko kustansi uusi poltinyksikkö?

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #786 : 05.01.2016, 23:00:44 »
Olikohan se 370 euron paikkeilla OVH. Siitä sitten jokainen tinkatkoon itse.

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #787 : 06.01.2016, 00:40:24 »

Olikohan se 370 euron paikkeilla OVH. Siitä sitten jokainen tinkatkoon itse.
Onhan tuolla sitte vaan hintaa ihan sopivasti  :D

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #788 : 06.01.2016, 08:30:40 »
Mitäs kaikkea tuo poltinyksikkö kokonaisuudessaan sisältää?
Vida Pohjois-Savossa

Poissa Topsa-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #789 : 06.01.2016, 13:52:35 »
Mitäs kaikkea tuo poltinyksikkö kokonaisuudessaan sisältää?
Kuvista päätellen (esmes skandix) kaiken muun paitsi liekkivahdin?

E: Ja bilian verkkokaupassa 343€.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 13:54:43 kirjoittanut Topsa- »

Poissa kytkijä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 102
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #790 : 06.01.2016, 18:53:07 »
Ok. Kun joskus puran puskurin pois, lienee viisainta säästellä rahoja ja vaihtaa koko poltinyksikkö ja kiertovesipumppu kerralla kun 240tkm ovat lämmiyelleet. 


Mihin asti teillä nousee lämmöt maksimi ajalla? Itselläni nousee varttitunnin verran ja kun käynnistää, putoaa 10min verran alaspäin - onko normaalia?  Vai onko ko pumppu niin heikossa hapessa ettei kierrätä kunnolla, ja lämmittää lähinnä paikallisesti. - 15c jälkeen ei meinaa tuulilasi kaan sulaa kuin puoliksi -  voinee johtua siitä että sisätilan puhallin vikisee kovasti kylmänä, jäisikö puhallus teho vajaaksi jos/kun rupeli on pwm ohjattu.
Vida Pohjois-Savossa

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #791 : 06.01.2016, 22:11:47 »
Minulla uudella kiertovesipumpullakin aina putoaa lämmöt kun auton käynnistää samalla tavalla, mutta lämmöt kyllä riittää hyvin. Poltinyksikkö on afaik 234tkm vanha ilman ongelmia, lämmönvaihdin on uusittu kesällä. Näillä keleillä (-21) täydellä ajalla en saa lämpömittaria osoittamaan suoraan ylöspäin, se tapahtuu vasta ajaessa startin jälkeen 10 minuuttia.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Beagle

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 740
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #792 : 06.01.2016, 22:12:15 »
Mun ardic tosiaan pitää pienen parin sekunnin hengähdyspaussin kohinassaan jossain pari minuuttia käynnistyksestä ja sitten jatkaa polttoa, tekeekö kaikki niin?

Kyllä, juuri näin tekee minullakin. Syttyy hyvin ja tohisee pari minuuttia ja sitten uukahtaa pariksi sekunniksi, sitten jatkaa jos selviytyy. Ärsyttävä ominaisuus, nyt on onneksi oma testeri, että saa vikakoodit nollattua.

Kyllä tuo ardic jaksaa nostaa lämmöt normaaliin ast pienemmillä pakkasilla, tosin ei näillä -30 pakkasilla, kun  sen vartin verran.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #793 : 06.01.2016, 22:19:41 »
Kyllä, juuri näin tekee minullakin. Syttyy hyvin ja tohisee pari minuuttia ja sitten uukahtaa pariksi sekunniksi, sitten jatkaa jos selviytyy. Ärsyttävä ominaisuus, nyt on onneksi oma testeri, että saa vikakoodit nollattua.

Kiitos tiedosta, epäilen että edellisen talven kovemmilla pakkasilla mulla ardic pari kertaa luovutti tuossa kohtaa ja opin vähän vahtaaamaan sitä, jos se ehtii lämmitä ei se sitten sammu kunhan akussa riittää virtaa ja tankissa löpöä. Mihin lie sitten tuossa hengähdyspaussissaan kuukahtaa, virran vai liekin puutteeseen ja mikä on paussin tarkoitus, osuuko se esim. yhteen sen kanssa kun auto vetää vähillä virroillaan luukut takalukkoon.

Tänä talvena on kyllä toiminut kuin se sinisen junan vessa toistaiseksi.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #794 : 07.01.2016, 21:46:19 »
Ei nouse -30 keleillä ardicin voimin lämmöt normaaliin. Siis puoleen väliin. Ei ainakaan ajastamalla. Muistelen että aina jää varttiin tai vähän reilu oli keli kun keli. Lämmintä kyllä kabiinissa piisaa ihan kivasti. Ajoon kun lähtee niin muutamassa minuutissa lämmöt normaalissa paitti näillä äärikeleillä jolloin menee aikas pitkään mutta kabiiniin tulvii hyvin lämpöä

Edit: ei tee hengähdyspaussia tuo mun värkki. Alussa pyöräyttää propelleja, sitten kerää pari sekunttia voimia ja sitten alkaa tohina
« Viimeksi muokattu: 07.01.2016, 21:51:15 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron