Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 785048 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #855 : 18.01.2016, 09:56:25 »
No nyt rupes oikuttelemaan omakin ardic.. Miten varmana vikakohtana pitäisitte paineentasainta kun weba kyllä syttyy kun viiksestä käynnistää mutta palaa hummaamalla ja savuttaa aika reilusti. Yleensä se sit lopulta sammuukin siihen hummaukseen. Väillä voi olla jotain sekuntin katkoja palamisessa et kuulee kun liekki ei pala mut sit töhähtää uudelleen. Eilen kun ajoin autolla niin ei weba kyllä pysyny päällä. Arvelin että olisko miten vikatikki jos ennen purkamista jo sen paineensäätimen hommais. Auto on -03 v70 D5 niin tulikos jo siihen se suutin tuon paineentasaajan mukana. Kajaanin Wetterillä olis hyllyssä tasaaja hintaan 126€
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa tonza16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #856 : 18.01.2016, 10:56:03 »
No nyt rupes oikuttelemaan omakin ardic.. Miten varmana vikakohtana pitäisitte paineentasainta kun weba kyllä syttyy kun viiksestä käynnistää mutta palaa hummaamalla ja savuttaa aika reilusti. Yleensä se sit lopulta sammuukin siihen hummaukseen. Väillä voi olla jotain sekuntin katkoja palamisessa et kuulee kun liekki ei pala mut sit töhähtää uudelleen. Eilen kun ajoin autolla niin ei weba kyllä pysyny päällä. Arvelin että olisko miten vikatikki jos ennen purkamista jo sen paineensäätimen hommais. Auto on -03 v70 D5 niin tulikos jo siihen se suutin tuon paineentasaajan mukana. Kajaanin Wetterillä olis hyllyssä tasaaja hintaan 126€

http://youtu.be/ctiiKqjUrRc

Kuulostaako samalta ku videolla?
Itse epäilen kans paineensäädintä/suutinta.

Poissa Jouscar

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 302
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #857 : 18.01.2016, 11:03:16 »
Osaako joku kertoa pelittääkö lämmitin T90 eli 90 asteen termarilla vai katkooko liian aikaisin. Vois kuvitella että ulkovaipalla toimisi.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #858 : 18.01.2016, 11:34:58 »
Ei se oikeastaan ennen tai jälkeen korjausta hälyttänyt äänellään, polttosyklin alun ja lopun surina on kohtuu äänekästä mutta kun alkaa tasainen palamisen kohina se peittää muut äänet.

Tossa on Ardicin saundit ekalla käynnistyksellä heti sen jälkeen kun vaihdoin rungon (lämmönvaihdin) ja vesipumpun https://youtu.be/psGniFydZq0, on ilmaa letkuissa alussa äänen perusteella.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa volovomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 119
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #859 : 18.01.2016, 11:42:39 »
http://youtu.be/ctiiKqjUrRc

Kuulostaako samalta ku videolla?
Itse epäilen kans paineensäädintä/suutinta.

Tuommonenhan se justiin on.. Pitää varmaan pikku riskillä toi säädin ostaa.
Mut jännä miten "puhekielessä" toi suuttimen kohtalo riippuu vähä puhujasta et missä yhteydessä se oikeestaan on.
Avainvaunulla puhuivat että se olis tuossa turbolaattorissa ja toisessa paikassa puhuivat että se olis tossa paineensäätimessä ja se tulee vaan tuon turbolaattorin sisään. Mulla on siis -03 vuosimallin auto kun jossain oli että -02 vanhemmat on vähä erilaisia.
Laitetaan tähän jotain kunhan ensin keksitään....

Poissa tonza16

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #860 : 18.01.2016, 12:40:03 »
Tuommonenhan se justiin on.. Pitää varmaan pikku riskillä toi säädin ostaa.
Mut jännä miten "puhekielessä" toi suuttimen kohtalo riippuu vähä puhujasta et missä yhteydessä se oikeestaan on.
Avainvaunulla puhuivat että se olis tuossa turbolaattorissa ja toisessa paikassa puhuivat että se olis tossa paineensäätimessä ja se tulee vaan tuon turbolaattorin sisään. Mulla on siis -03 vuosimallin auto kun jossain oli että -02 vanhemmat on vähä erilaisia.


Käytin viime viikolla ardicin pajan pöydällä ja omassa mallissa suutin oli paineensäätimen yhteydessä. Kyseessä 02 vuoden auto ja ardicissa neliskanttinen pakoputki. Humputtavan äänen lisäksi ongelmana ollut kova savutus ja huono käynnistyminen. Karstaa ei ollu nimeksikkään ku auki käytin.

Tällä hetkellä auto pihassa ja ardic ei käynnisty ja nyt se on taas lukossa liian monen epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen. Vesipumppu lähti pyörimään ja polttoainepumppu lähti tikittämään mutta pienen savutuksen  jälkeen lakkas yrittämästä. Todennäköisesti ongelma on myös huonossa hehkussa. Sekin kyllä käytettiin irti ja testattiin mutta liekkö sitten niin tarkka virransaannista ettei paikallaan saa tarpeeksi. En hoksannu mitata hehkulle tulevaa jännitettä.

KYSYMYS foorumilaisille, Onko kukaan laittanut/kokeillut ardicissa 11 V hehkua?

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #861 : 18.01.2016, 15:25:02 »
Edelliseen viestiin, mutta myös muihin vinkiksi.

Kun omaani käytin huollossa, oli suurin ongelma huono maadoitus. Aiheuttaa isoja ongelmia ja virrantarve on kohtuullisen iso, eikä piuhat ole liian isoja. Mullakin oli liittimestä menny muovit joskus lämpöiseksi ja se aiheutti vaikka mitä ongelmaa. Myöskin tiettävästi se aiheuttaa ohjainkorttien hajoamista, näin autosähkötyö ahosen mukaan (jota ainakin jonkin verran pidetään foorumilla tietäjänä näissä ardic asioissa).

Mulla pitänee uusia poltinyksikkö (mitä kaikkea se sisältääkään) kun vähän rohisee laakeri, mutta tuolla maadotuksen kuntoon laittamisella käynti muuttui selkeästi lämmittimellä tasaisemmaksi.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa travol

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #862 : 18.01.2016, 17:16:15 »


Mulla pitänee uusia poltinyksikkö (mitä kaikkea se sisältääkään) kun vähän rohisee laakeri, mutta tuolla maadotuksen kuntoon laittamisella käynti muuttui selkeästi lämmittimellä tasaisemmaksi.

Tänään tilasin wetteriltä (kemi) poltin yksikön, myyjän mukaan sen pitäisi sisältää kaiken muun paitsi liekkivahdin polttimen sisälle. Hintaa jäi liekkivahdin kanssa 400euroa.
Volvo V70 D5 -07, Volvo V70, 2.4 -02,Volvo V40, 1.8 -97
Volvo 440, 2.0 -95, Volvo 360, 2.0 x2 -86

Poissa travol

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #863 : 18.01.2016, 17:37:05 »



Tämän näköinen oli minun kärvähtänyt poltinyksikkö putsailtuna :-\   





Lämmönvaihdin putsattuna...



 
Tämmönen nippeli löytyi lämmönvaihtimesta sisältä ja tuli ulos pakoputken kautta, olisiko jollakin tietoa mistä on pois?
Volvo V70 D5 -07, Volvo V70, 2.4 -02,Volvo V40, 1.8 -97
Volvo 440, 2.0 -95, Volvo 360, 2.0 x2 -86

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #864 : 18.01.2016, 18:29:12 »



Tämän näköinen oli minun kärvähtänyt poltinyksikkö putsailtuna :-   





Lämmönvaihdin putsattuna...



 
Tämmönen nippeli löytyi lämmönvaihtimesta sisältä ja tuli ulos pakoputken kautta, olisiko jollakin tietoa mistä on pois?

Näyttää samalta kuin omassa 850ssä,  oli kaikki sisuskalut sulaneet, tuo irto osa viimeisessä kuvassa näyttäisi turbulaattorin siiveltä joka muuttanut muotoaan aika raakasti :D

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #865 : 18.01.2016, 21:01:07 »


Tämän näköinen oli minun kärvähtänyt poltinyksikkö putsailtuna :-\   





Lämmönvaihdin putsattuna...



 
Tämmönen nippeli löytyi lämmönvaihtimesta sisältä ja tuli ulos pakoputken kautta, olisiko jollakin tietoa mistä on pois?

Todennäköisesti tuossa on kesken toiminnan alkanut laakeri jumia ja liekki noussut puhallinmoottorille, ja turbulaattorin osaltahan tuo näyttäis tuo pohjalta löytynyt pala.

Tuossa tilanteessa uusi poltinyksikkö on varmasti paras korjaus.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Rottah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • Ookko nää...
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #866 : 18.01.2016, 21:05:27 »
Ulkona 32 pakkasta ja Artic ei lähe päälle, tai no lähtee käyntiin ja käy n.3.5min jonka jälkeen sammuu. 6 kertaa peräkkäin yritin ja aina sama homma. Vikakoodilukija paikallaan jolla sai aina kuitattua vikakoodin.Boschin testeri näytti että joku pulssi oli väärä tai jottai sinnepäin. Osaako kukkaan tämän perusteella sanoa missä vika, auto 05 V70 ja pyöreällä lämmittinen pakoputkella.
Volvo V70 D4 AWD 2014, Tojota Corolla

Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #867 : 19.01.2016, 09:27:28 »
Voisko olla vesipumppu tullut tiensä päähän? Kuumuu liikaa kun ei kierrätä vetä?
S60 2,4D ja V60

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #868 : 19.01.2016, 10:10:18 »
Mulle tuli pulssista amatöörinä mieleen että diesel on hyytynyt tai akku vähissä noilla pakkasilla
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Rottah

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • Ookko nää...
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #869 : 19.01.2016, 11:42:13 »
Voisko olla vesipumppu tullut tiensä päähän? Kuumuu liikaa kun ei kierrätä vetä?



Ei ole vesipumpussa vika, se on uusi. Tänä aamuna kävi jopa 10min ja taas alko sama homma. Akussa ei vika kun sekin on uusi ja ylläpitolaturi on paikoillaan. Jäässä en usko olevan ku kuitenki käy jokakerta ihan normaalisti kun laittaa päälle
Volvo V70 D4 AWD 2014, Tojota Corolla

 

Carcom Oy  Ateho