Kulkukoira  Proturbo

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 785073 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2901
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1260 : 05.01.2018, 19:08:52 »
Aina puhutaan Ardicin karstoittumisesta lyhyessä käytössä, niin paljonko ajallisesti on sitten se "liian lyhyt käyttö"? Itselläni tuo pöhisee lähes aina yhtäjaksoisesti lähemmän 1,5h (ensiksi ajastimella käynnistynyt lämmitys ja sitten perään about tunti ajoa), joten tällä käytöllä ongelmia tuskin tulee ihan heti? :2funny: Mitään kymmenen minuutin / vartin käyntijaksoja tuo minun härveli ei saa käytännössä ikinä. -H-

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1261 : 05.01.2018, 19:12:03 »
Mikä oire lie nyt iski päälle. Aamulla lämmitin toimi ihan niinku aina ennenkin, mutta töistä lähtiessä ei ollukkaan auto lämmennyt. Ei edes yritä käyntiin, eikä tee edes sitä alku pyörähdystä. Vikakoodit koitin lukea, mutta herjoja ei ollu.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1262 : 05.01.2018, 19:33:20 »
Mikä oire lie nyt iski päälle. Aamulla lämmitin toimi ihan niinku aina ennenkin, mutta töistä lähtiessä ei ollukkaan auto lämmennyt. Ei edes yritä käyntiin, eikä tee edes sitä alku pyörähdystä. Vikakoodit koitin lukea, mutta herjoja ei ollu.
Millä luit koodit? ainakin boschin testerillä pitää katsoa vikakoodit muistaakseni keskuselektroniikka kohdasta eikä lisälämmitin valikosta. Katsoitko sulakkeen?

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1263 : 05.01.2018, 21:40:56 »
Millä luit koodit? ainakin boschin testerillä pitää katsoa vikakoodit muistaakseni keskuselektroniikka kohdasta eikä lisälämmitin valikosta. Katsoitko sulakkeen?

Boschilla luin ja katoin lämmittimen, keskuselekroniikan ja ilmastoinnin vikakoodit. Ja ainakin kohuoneessa sulake 1. Ja kojelaudassa sulake 24 oli ehjät. Ainiin ja autona v70 mk2 d5
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1264 : 05.01.2018, 23:14:01 »
Mulla on kummitellut täysin luotettava Ardic poltinyksikön vaihdon jälkeen, välillä menee lukkoon, vikakoodit voi olla ylikuumenemista, alijännitettä tai yhteysvirhettä. Ei ole väliä onko auto käynnissä tai ei. Epäilen akkua halvimpana vaihtoehtona, pitää testailla laturin kanssa, mutta pelko on persiissä että huollon yhteydessä ohjausyksikkö on ottanut nokkiinsa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1265 : 07.01.2018, 20:43:12 »
Aika jännä tapaus tää mun ardic-ongelma. Eli nyt pakkasella toimii hienosti. Vanha poltin oli tehokas lämmittämään auton mutta laite ei ylikuumentunut edes kesähelteellä tunnin syklillä. Nyt polttimenvaihdon jälkeen tuo toimii vaan pakkasella. Voiko tollaisen asennuksessa mennä jotain niin pieleen että anturit ylikuumenee? Olen itsekin sen purkanut ja kasannut enkä keksi. Nää dieselit on kovia huurtumaan lähdössä nollakeleillä niin kyllä se Ardic kelpaisi silloinkin.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1266 : 08.01.2018, 09:34:07 »
Olikos sulla vaihdettu vesipumppua?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1267 : 08.01.2018, 09:36:37 »
On joo pari vuotta sitten ja tuo ylikuumenee vaikka auto olis käynnissä. Siksi luulen että ei ole pumpusta kiinni. Eikä tosiaan hukkaa/keitä nesteitä paisarissa. Katsoin vierestä niin minuutin jälkeen jo lämpöanturi laukesi nollakelillä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa sami_k

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 428
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1268 : 08.01.2018, 11:19:04 »
Onpas vähän outo homma, jostain syystä siellä ei vaan tarpeeksi kierrä neste, eihän oo vesiletkus missään lutussa?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1269 : 08.01.2018, 11:20:14 »
Sen vois kyllä tsekata! Jahka jaksaa mennä auton alle seuraavan kerran, samoin vois jäähdytysnesteet vaihtaa.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1270 : 08.01.2018, 13:28:40 »
onko pumpun johdot oikein päin, enpä tiedä jos pyöris väärin päin,jos olis? väärin asennettu??
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6026
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1271 : 08.01.2018, 14:22:09 »
mjaa oiskohan sininen irroittanut ne poltinta vaihtaessa, pitää sekin sitten tarkistaa. Alkuperäinen johdotus sitä ennen toimi 2 vuotta mun laittamana. Hyvä idea kyllä! Toisaalta, voiko se aiheuttaa auton käydessä sitä että ylikuumenee?
« Viimeksi muokattu: 08.01.2018, 14:25:37 kirjoittanut Mustalaatikko »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa javel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1272 : 11.01.2018, 11:26:49 »
Aina puhutaan Ardicin karstoittumisesta lyhyessä käytössä, niin paljonko ajallisesti on sitten se "liian lyhyt käyttö"? Itselläni tuo pöhisee lähes aina yhtäjaksoisesti lähemmän 1,5h (ensiksi ajastimella käynnistynyt lämmitys ja sitten perään about tunti ajoa), joten tällä käytöllä ongelmia tuskin tulee ihan heti? :2funny: Mitään kymmenen minuutin / vartin käyntijaksoja tuo minun härveli ei saa käytännössä ikinä. -H-
Minulla piti ennen jokavuosi putsata lämmitin kartasta .Mutta kun rupesin joka syksy laitan tankkiin Pro tex lisä ainetta ,Nytten on 8v menossa ei ole tavinnut putsata kertaakan eikä savuuta yhtään ja pelaakuin kello .Ajo on kokoajan lyhyttä kaupunki ajoa . Nytsen huomaa miten tärkeä on kun poltto ainepuoli on kunnossa .Moni kaveri on tullut samaan tulokseen .Ardic hyvä ja käyttö varma lämmitin,kokemusta lämmittimistä vuojesta 1970 lähtien

Poissa V70 A 4D 2016

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 676
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1273 : 11.01.2018, 17:38:53 »
Minulla piti ennen jokavuosi putsata lämmitin kartasta .Mutta kun rupesin joka syksy laitan tankkiin Pro tex lisä ainetta ,Nytten on 8v menossa ei ole tavinnut putsata kertaakan eikä savuuta yhtään ja pelaakuin kello .Ajo on kokoajan lyhyttä kaupunki ajoa . Nytsen huomaa miten tärkeä on kun poltto ainepuoli on kunnossa .Moni kaveri on tullut samaan tulokseen .Ardic hyvä ja käyttö varma lämmitin,kokemusta lämmittimistä vuojesta 1970 lähtien

Hyvä kun toimii! Itse en ole koskaan kovasti luottanut noitten aineitten mullistaviin puhdistustehoihin mutta sinulla 8-vuosi siis menossa ja noin hyvä kokemus, mitäpä siihen muuta kuin onneksi-olkoon! :)

Poissa WonderVolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #1274 : 16.01.2018, 13:58:06 »
912D alkoi ääntämään pahasti jokin aika sitten. Syy oli löystyneissä paloilmapuhaltimen kiinnitysruuveissa. Putsauksen ja kasaamisen jälkeen puhallin alkoi pitämään rumaa ääntä, laakerivialta vaikuttaisi. Tämän lisäksi puhaltimen kierrokset seilaa huomattavan paljon, sanoisin että jännitteen mukana. Moottorin käynnistyksen jälkeen palopuhaltimen kierrokset siis nousee. Ja kun moottorin sammuttaa Ardicin vielä käydessä, ottaa puhallin vielä enemmän kierroksia ja jää pitkäksi aikaa tuulettamaan lämmitintä. Onkohan tämä normaalia vai onko ohjausyksikössä tms. joku mennyt rikki? Toki tuon laakerivaurion myötä kierrosnopeuksien vaihtelut huomaa paljon helpommin. Moottori ei lämpene aivan yhtä lämpimäksi kuin aikaisemmin, mutta muuten tuntuisi toimivan.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron