Proturbo  Autodiagnoosi

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 785101 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cotelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • volvo s60 -02 d5
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #360 : 25.01.2014, 14:24:55 »
pömpeli pöydälle ja mittomaan sisuksia? Taitaa helpoimmat ratkaisut olla kokeiltuna. ??? Missä päin suomea auto on?
auto on Jyväskylän lähettyvillä.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #361 : 25.01.2014, 14:27:51 »
Voisko vikaa olla nestekierrossa muualla..

Mitenkähän tuo ardicin kierto nyt oli..  olisko ollut siten, että egr:n jäähdyttäjältä putki tulee ardic:lle ja putki menee lämppärinkennolle...  taisi olla noin juu..

Entä, onko ardic:n letkut mistään päin huonosti, vähän lytyssä vaikka?  Nehän nousee sieltä ardic:lta vaihteiston päälle.

Poissa kalottirace

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • volvo v70 d5 awd -04 ja v70 d5 -02
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #362 : 25.01.2014, 14:29:15 »
Tosiaan tuo nesteen kierto outo, kun ardic tekee paineen paisariin ja nesteet tulee ylitse. Mutta jos käynnistän auton, kun paine on järjestelmässä menee paisari heti tyhjäksi tai laskee nopeesti.
Kokeileppa vielä sellasta juttua et väännä lämmönsäätö hantaakit täysille auton ollessa käynnissä ja sammuta auto. Sen jälkeen laita lämmitin pöhisemään. Tuli vaan sellanen mieleen et jos se lämmitin ei nyt syystä tai toisesta auo hantaakeja täysille???

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #363 : 25.01.2014, 14:31:10 »
Kokeileppa vielä sellasta juttua et väännä lämmönsäätö hantaakit täysille auton ollessa käynnissä ja sammuta auto. Sen jälkeen laita lämmitin pöhisemään. Tuli vaan sellanen mieleen et jos se lämmitin ei nyt syystä tai toisesta auo hantaakeja täysille???

Lämmönsäätönupithan säätää ainoastaan ilmaläppiä, kennon läpi neste kiertää kokoaika samoin (jos ensinnäkään kiertää siellä kunnolla)

Poissa cotelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • volvo s60 -02 d5
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #364 : 25.01.2014, 14:31:26 »
Kokeileppa vielä sellasta juttua et väännä lämmönsäätö hantaakit täysille auton ollessa käynnissä ja sammuta auto. Sen jälkeen laita lämmitin pöhisemään. Tuli vaan sellanen mieleen et jos se lämmitin ei nyt syystä tai toisesta auo hantaakeja täysille???
kyllä tuotakin on koitettu sisälle kyllä tulee lämmintä ja tuuletin pöhisee pienellään

Poissa cotelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • volvo s60 -02 d5
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #365 : 25.01.2014, 14:33:49 »
Voisko vikaa olla nestekierrossa muualla..

Mitenkähän tuo ardicin kierto nyt oli..  olisko ollut siten, että egr:n jäähdyttäjältä putki tulee ardic:lle ja putki menee lämppärinkennolle...  taisi olla noin juu..

Entä, onko ardic:n letkut mistään päin huonosti, vähän lytyssä vaikka?  Nehän nousee sieltä ardic:lta vaihteiston päälle.
täytyy vielä kurkata noita ardicin letkuja kun tulee tilaisuus, mutta eikös auton vesikin kierrä kokoajan ardikin kautta. Auto käynnissä lämmintä tulee kyllä ilman ardikkiakin.

Poissa kalottirace

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • volvo v70 d5 awd -04 ja v70 d5 -02
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #366 : 25.01.2014, 14:34:27 »
Lämmönsäätönupithan säätää ainoastaan ilmaläppiä, kennon läpi neste kiertää kokoaika samoin (jos ensinnäkään kiertää siellä kunnolla)
okei se ei sit auta. Miten tuon ardicin sais testattua ulkopuolisesti ilman auton järjestelmää?

Poissa cotelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • volvo s60 -02 d5
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #367 : 25.01.2014, 14:37:41 »
okei se ei sit auta. Miten tuon ardicin sais testattua ulkopuolisesti ilman auton järjestelmää?
mietin itte samaa, et jos vetäs ardicilta letkut 10 litran ämpäriin ja laittas pöhisemään.

Poissa kalottirace

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • volvo v70 d5 awd -04 ja v70 d5 -02
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #368 : 25.01.2014, 14:45:45 »
mietin itte samaa, et jos vetäs ardicilta letkut 10 litran ämpäriin ja laittas pöhisemään.
niin ja mittais veden lämpötilaa, mut onnistuuko se käytännössä?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #369 : 25.01.2014, 14:46:28 »

täytyy vielä kurkata noita ardicin letkuja kun tulee tilaisuus, mutta eikös auton vesikin kierrä kokoajan ardikin kautta. Auto käynnissä lämmintä tulee kyllä ilman ardikkiakin.

Kiertää kokoaika, mutta moottorin vesipumppu auttaa nestekiertoa aika paljon, jos se on jostain hieman ahdistunut.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #370 : 25.01.2014, 14:47:32 »
niin ja mittais veden lämpötilaa, mut onnistuuko se käytännössä?

Lieneekö tuosta kuitenkaan mitään hyötyä itse ongelman ratkaisussa, koska ongelma on enemmänkin suljettuun järjestelmään paineen kehittyminen..

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #371 : 25.01.2014, 14:48:50 »
Noniin täällä sa ongelma. Vaihoin sen palopesän, mutta silti kiehuttaa >:(

En usko palopesän vikaan kun tuo mistä ostin on tehnyt niiyä paljon ja antoi tuollekkin takuun. Pohja on kuulemma 2mm tavaraa.

Vesikierto-ongelmaan itekkin uskon. Oma vesipumppu on vuosi sitten vaihettu, joten en usko sen vikaankaan. Kiehutti koko viime talven vaikka oli uusi pumppu.

Miten päin neste kiertää syylärin läpi? Auto ollut tuolla kohta 2h käynnissä ja osan ajasta ardicci päällä. Koittanut saaha autoa kuumaksi ja koko kiertoa auki. No lämmöt ollu vaikka kuinka kauan puolessä välissä mittarissa Ja alavesiletku on edelleen kylmä. Ylävesiletku on kuuma. Noh puhallin ei ole tainnut vielä pyörähtää että en tiedä onko termari auki...

Itellä kyllä ei tuossa mennä viikolla -25 pakkasilla tullut tyhjäkäynnillä lämpöä kabiiniin, mutta pikkusen kun nosti kieroksia niin tuli. Voisiko tuo sisäkennon tukkoisuus olla syy??

Kokeilen ite seuraavaksi ohentaa jnestettä jos sillä olis mitään vaikutusta...
V70 D5

Poissa kalottirace

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • volvo v70 d5 awd -04 ja v70 d5 -02
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #372 : 25.01.2014, 14:53:20 »
Noniin täällä sa ongelma. Vaihoin sen palopesän, mutta silti kiehuttaa >:(

En usko palopesän vikaan kun tuo mistä ostin on tehnyt niiyä paljon ja antoi tuollekkin takuun. Pohja on kuulemma 2mm tavaraa.

Vesikierto-ongelmaan itekkin uskon. Oma vesipumppu on vuosi sitten vaihettu, joten en usko sen vikaankaan. Kiehutti koko viime talven vaikka oli uusi pumppu.

Miten päin neste kiertää syylärin läpi? Auto ollut tuolla kohta 2h käynnissä ja osan ajasta ardicci päällä. Koittanut saaha autoa kuumaksi ja koko kiertoa auki. No lämmöt ollu vaikka kuinka kauan puolessä välissä mittarissa Ja alavesiletku on edelleen kylmä. Ylävesiletku on kuuma. Noh puhallin ei ole tainnut vielä pyörähtää että en tiedä onko termari auki...

Itellä kyllä ei tuossa mennä viikolla -25 pakkasilla tullut tyhjäkäynnillä lämpöä kabiiniin, mutta pikkusen kun nosti kieroksia niin tuli. Voisiko tuo sisäkennon tukkoisuus olla syy??

Kokeilen ite seuraavaksi ohentaa jnestettä jos sillä olis mitään vaikutusta...
Voisikohan olla ilmaa järjestelmässä?

Poissa Lapari

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 442
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #373 : 25.01.2014, 14:58:21 »
No onhan sitä varmaan kun tuo arDICKki aina kiehauttaa ja nesteen kiehuessa happi erkanee nesteestä.

En nyt ole monia testejä vielä kerennyt, mutta  ennen kun ardicki kiehutti nesteen niin nestepinta nousi. Kun paineen päästi pois niin nestepinta jäi silti korkealle. Eli ilmaa sinne aina jäi. Mutta miten sen sais pois??? Letkuja on puristeltu ja korkki ollu auki ja keula ylämäessä ja ja..
V70 D5

Poissa cotelo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • volvo s60 -02 d5
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #374 : 25.01.2014, 15:02:53 »
No onhan sitä varmaan kun tuo arDICKki aina kiehauttaa ja nesteen kiehuessa happi erkanee nesteestä.

En nyt ole monia testejä vielä kerennyt, mutta  ennen kun ardicki kiehutti nesteen niin nestepinta nousi. Kun paineen päästi pois niin nestepinta jäi silti korkealle. Eli ilmaa sinne aina jäi. Mutta miten sen sais pois??? Letkuja on puristeltu ja korkki ollu auki ja keula ylämäessä ja ja..
lähtikö sulla paisarin pinta alenemaan ku käynnistää auton ku paineet on pesässä?
Ja ihan mielen kiinnosta kysyn että olino sullakn tummuneen näköiset nesteet sisällä vai tuoreen väriset(
Itsellä oli melko jäykän vihreet jopa vähän mustahkot.

 

Proturbo  Autodiagnoosi