Samppasport  Futurez

Ardic huolto ja ongelmat

  • 1902 Vastauksia
  • 785100 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kibola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #495 : 22.09.2014, 23:18:37 »
http://shop.al-car.de/STANDHEIZUNG-ARDIC-912D-952DW-DIESEL-6KW

olisko tossa linkissä oikea laite mikä on mk2 v70 vm2007 diisselissä siis?
ex Volvo S60 -01 2.4T  Ex Volvo V70 -07 2.4D classic
Nykyään:
Volvo 240 b200k -87
Volvo 240 b200e -86

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #496 : 22.09.2014, 23:31:40 »
http://shop.al-car.de/STANDHEIZUNG-ARDIC-912D-952DW-DIESEL-6KW

olisko tossa linkissä oikea laite mikä on mk2 v70 vm2007 diisselissä siis?

Tuo on vanhempi laite.
Oliskohan tuota mallia ollut alkupään S80 ja V70II malleissa.

Poissa ree5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #497 : 22.09.2014, 23:35:46 »
Tuo yllä oleva tarjous laite lukee siis s80 1999-2000 d5252t joissa moottorin ohjaus msa15.8 ?

Lukeekohan siis silloin myös v70 mk1 99-00 joissa kanssa tuo samainen msa 15.8 ?   :idiot2:
v70 2.5tdi-98 & V70 D5


ex;S60 d5 -02  V70 2.5tdi -00, -99, -97 & v70 d5-02

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 905
Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #498 : 23.09.2014, 03:01:49 »
Ei kai välttämättä. Meillä oli -99 tdi ja on edelleen -00 V70n ja uudempi on vissii can väylä kampe. Miten menee ton s80 kanssa?


Sent from my iPhone using Tapatalk
« Viimeksi muokattu: 23.09.2014, 03:04:00 kirjoittanut ÄRRRÄ »
X6 35D

F20 120d M-Sport

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #499 : 23.09.2014, 05:12:03 »
http://shop.al-car.de/STANDHEIZUNG-ARDIC-912D-952DW-DIESEL-6KW

olisko tossa linkissä oikea laite mikä on mk2 v70 vm2007 diisselissä siis?

Tuo on vanhempi laite.
Oliskohan tuota mallia ollut alkupään S80 ja V70II malleissa.

Toimisiko tuo sitten tuossa -07 Mk.2 lämmittimenä vaikka onkin vanhempi? Kovin on ainakin saman näköinen ja hinta on sama kuin mitä osat maksaa nykyiseen...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #500 : 23.09.2014, 07:31:20 »
Toimisiko tuo sitten tuossa -07 Mk.2 lämmittimenä vaikka onkin vanhempi? Kovin on ainakin saman näköinen ja hinta on sama kuin mitä osat maksaa nykyiseen...

Ei tuo paljoa eroa ulkonäöltä siitä mikä esim. 07:ssa on, mutta useat tuossa olevat pienet erot kertoo, että ei tuo samakaan ole, vaan vanhempi.
Se, että toimiiko...  en mene vannomaan, noiden johtokytkennöissä on ollut eroja, eli kaikki karvat ei välttämättä kulje samoihin pinneihin ohjainlaitteella.
Ehkä tuosta voisi rakentamalla saada sopivan..
Ehkä tärkein seikka, mikä ei ulos tuosta näy, että onko tuolla sisällä paineentasain, vai onko tuossa mallissa käytettävä pa-pumppua jossa on itsessään paineentasaaja...


Poissa vaihtoehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #501 : 23.09.2014, 12:37:33 »
kertokee minulle mitenkä tuo Ardic 912-d (neliö mallinen pakopiippu?) saa kytkettyä automaatin pois päältä? ajotietokonneella on suorakäynnistys ja 2 ajastusta mutta lähtee silti automaattisesti päälle kun käynnistää auton.

Hieman katseita myös kerää koska kun se käynnistyy itsestään ajonaikana ja varsinkin jos satut olemaan liikenne valoissa ja alkaa sininen savu nousta pellin alta  :o

artikki on 2000.vm v70n paikallaan
« Viimeksi muokattu: 24.09.2014, 00:54:13 kirjoittanut vaihtoehto »

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #502 : 23.09.2014, 21:01:54 »
Ei tuo paljoa eroa ulkonäöltä siitä mikä esim. 07:ssa on, mutta useat tuossa olevat pienet erot kertoo, että ei tuo samakaan ole, vaan vanhempi.
Se, että toimiiko...  en mene vannomaan, noiden johtokytkennöissä on ollut eroja, eli kaikki karvat ei välttämättä kulje samoihin pinneihin ohjainlaitteella.
Ehkä tuosta voisi rakentamalla saada sopivan..
Ehkä tärkein seikka, mikä ei ulos tuosta näy, että onko tuolla sisällä paineentasain, vai onko tuossa mallissa käytettävä pa-pumppua jossa on itsessään paineentasaaja...

Onkohan poltinosa samanlainen? Itsellä on paloilmapuhallin ja turbulaattori rikki...
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Torslanda

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #503 : 24.09.2014, 20:21:52 »
Uudella Volvo V70 D5 2005 -omistajalla olisi ongelmaa. Kun laitoin ensikerran lämmittimen viiksestä päälle, niin siinä "manuaalikäynnistyksessä" se kyllä lähti päälle(?) hetken miettimisen jälkeen, mutta ON teksti jää vilkkumaan ja kojelaudan keskelle syttyy keltainen kolmio jossa huutomerkki sisällä. Lähtee myös ajastuksella mielestäni päälle(?), mutta taas tulee keltainen kolmio. Edellinen omistaja käyttänyt lämmitintä viimeksi keväällä ja kuulemma toimi. Nytkin pössäytti komeat savut ekassa startissa, lämmittimen pakoputkesta tulee lämmintä ja ainakin joku pöhiseekin. Missähän vika? (Vai kuuluuko vilkkuva ON ja keltainen kolmio normaalitoimintaan?)

Kiitokset avusta jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 24.09.2014, 20:24:33 kirjoittanut Torslanda »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #504 : 24.09.2014, 21:20:39 »
Uudella Volvo V70 D5 2005 -omistajalla olisi ongelmaa. Kun laitoin ensikerran lämmittimen viiksestä päälle, niin siinä "manuaalikäynnistyksessä" se kyllä lähti päälle(?) hetken miettimisen jälkeen, mutta ON teksti jää vilkkumaan ja kojelaudan keskelle syttyy keltainen kolmio jossa huutomerkki sisällä. Lähtee myös ajastuksella mielestäni päälle(?), mutta taas tulee keltainen kolmio. Edellinen omistaja käyttänyt lämmitintä viimeksi keväällä ja kuulemma toimi. Nytkin pössäytti komeat savut ekassa startissa, lämmittimen pakoputkesta tulee lämmintä ja ainakin joku pöhiseekin. Missähän vika? (Vai kuuluuko vilkkuva ON ja keltainen kolmio normaalitoimintaan?)

Kiitokset avusta jo etukäteen!

Ihan normalia.

Savun pöllähdyskin on normaalia, kun kesän jälkeen ekan kerran käyttää lämmitintä. Jos savua tulee joka kerta, niin sitten lämmitin on huoltoa ja puhdistusta vailla.

Poissa Jokimaeki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #505 : 25.09.2014, 09:45:23 »
Kirjoitellaanpa hieman omiakin kokemuksia tuosta omasta ARDIC projektista.

Autona S60 -01 D5, joka on ollut itsellä kohta 2 vuotta. Autolla ajettu nyt 293tkm joista itsellä tullut 60tkm. Ardic on edellisen omistajan mukaan ohjelmoitu pois käytöstä auton ensimmäisen omistajan toimesta. Eli ilmeisesti pelkkä automaatti ollut käytössä, joka Sinisen mukaan on ollut vakiona kaikissa Suomessa rekisteröidyissä(?). Eli tällä hetkellä ardic on ollut käyttämättömänä ainakin 5-10 vuotta :D

Päätin tässä ruveta laittamaan ardicin kuntoon ennen talven tuloa ja soittelin ensiksi ylivieskan wetterille että paljonkohan mahtaa kustantaa lämmittimen ohjelmointi auton tietokoneelle. 250€ sanoivat hinnaksi. Noh viikonloppuna otin lämmittimen pöydälle ja heti löytyi ensimmäinen syy ardicin poistamiseen käytöstä. Lämmittimen sisällä kuulosti olevan jokin irti --> pönttö auki aloituspostauksen ohjeita mukaillen. Siellähän turbulaattori helisi palotilan pohjalla ja puhallinmoottori oli kokonaan irti. Lisäksi turbulaattorin "siivet" oli hakkautunut irti yhtä lukuunottamatta. Puhaltimen moottori pyöri iloisesti kun sille antoi akusta suoraan virtaa. Muuten palotila ja hehkutulppa olivat mielestäni melko puhtaat. Heräsikin epäilys että ardic on varmaan hajonnut jo pian auton käyttöönoton jälkeen, tai sitä on huollettu ja ruuvilukite on unohtunut moottorin ja turbulaattorin ruuveista.

Nyt on siis uusi turbulaattori tilattuna. Vesiletkut liitin yhteen 20mm alumiiniputkella (ensin tulppasin molemmat 20mm pulteilla, kylmähän siitä vaan tuli). Ardic on siis vielä pöydällä ja se on vielä tarkoitus pestä kunnolla sekä testata hehkutulpan, vesipumpun ja p-a pumpun kunto.

Tuossa tuo turbulaattori.
https://www.dropbox.com/s/27vpg0i7289olf2/2014-09-22%2016.55.44.jpg?dl=0

Tuo lämmönvaihtimen pohjakin näytti olevan aivan kunnossa ja sopivasti kupilla. Eikä tuo näyttänyt tosiaan kovin karstaselta.
https://www.dropbox.com/s/vnrgm4t5qmkfbea/2014-09-22%2016.55.55.jpg?dl=0

Mielenkiintoista nähdä että lähteekö tuo tulille ohjelmoinnin jälkeen näin pienellä remontilla. Onko muilla kokemuksia vastaavasta ardicin käyttöönotosta? Mitä tässä vielä kannattaa ottaa huomioon?

Poissa kibola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #506 : 26.09.2014, 22:49:58 »
hei kannattaako turbolaattoria aukaista ollenkaan jos ei meinaa vaihtaa vai onko vaan hyvä ottaa auki että saa kunnolla puhdistettua?
ex Volvo S60 -01 2.4T  Ex Volvo V70 -07 2.4D classic
Nykyään:
Volvo 240 b200k -87
Volvo 240 b200e -86

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1397
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #507 : 27.09.2014, 19:33:32 »
Satuin tänään tallilla perehtymään rikkinäiseen ardic D-912 lämmittimeeni...
Täällä on ollut juttua ettei uudempaan paloilmapuhaltimeen voi vaihtaa laakereita akselissa olevan paksunnoksen takia. Se kyllä on irrotettavissa ja laakerit voi vaihtaa.

Moottorin purkamisen jälkeen akseli kiinni ruuvipenkkiin siitä litistetystä päästä ja turbulaattorin kiinnityskierteille holkin mittainen sopiva (M4?) ruuvi, mielellään kuusiokolo. Ruuvia kiristämällä holkki lähtee, vaikka usko saattaakin olla koetuksella... Vaikutti että ahdistaa tarpeeksi takaisin asennustakin ajatellen, mutta roottori pitää kyllä saada hyvin tuettua takaisin puristaessa, sen verran hentoinen tuo akseli on.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa eku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 33
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #508 : 29.09.2014, 20:07:27 »
Moro

V70 d5 2002 vuosimallin ardic lisälämmitin ei lähe käyntiin.. Käytin autoa vikakoodin luvussa, antoi koodin CEM-5F36 liekkivahdista. Vaatii lämmittimen avaamisen. Mitä pitäisi siis uusia?

Poissa jmheik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: Ardic huolto ja ongelmat
« Vastaus #509 : 07.10.2014, 14:07:21 »
Tänä aamuna ardicci sitte levisi, ajaessa oli päällä ja mahtavat tuli savut....Ardicin pakoputkesta nestenoro pihalle (jäähdytinneste). Paskanahan se on mutta mistä kohtaa, vielä en tiedä. Kysynkin, että se palotilako noista pohjasta palaa puhki? Minkä hintainen osa mahtaa olla? Kyseessä vuosimallin -04 kapistus pyöreällä putkella.

 

Samppasport  Futurez