Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: Tome- - 04.08.2015, 12:11:31

Otsikko: Tome-'s V70 Classic '00 "punkku"
Kirjoitti: Tome- - 04.08.2015, 12:11:31
Pari kuvaa uudesta tulokkaasta n. 40km oston jälkeen (2.8.2015). Lisää tekstiä ja muuta löpinää myöhemmin.

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/IMG_1578_zpscpgk2ibb.jpg)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/IMG_1576_zpswzu3mbr2.jpg)

Huollot

28.7.2015 xxxxxxkm Öljyt + suodatin
5.6.2015 xxxxxxkm Ilmastoinnin täyttöhuolto
4.3.2015 400448km Moniurahihna 6x1690, ohjainrulla
24.11.2014 395053km Öljy + suodatin
22.11.2013 378870km Jakohihnasarja täyd., vesipumppu, moniurahihna, ilmansuodatin+raitisilmasuodatin, pa-suodatin, vas. vakaajatanko
20.5.2013 370192km Öljyt + suodatin, Mobil
7.11.2012 358555km Öljyt+suodatin, ilmansuodatin, raitisilmasuodatin, aut. öljyt, ilmastointihuolto, jäähd. nesteet, bosch 72ah akku, pa-järjestelmä puhdistettu, vaihdelaatikko + turbiini (aj. 220tkm), vakaajatangot, etujarruletkut, jarrupalat
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic
Kirjoitti: pomo - 04.08.2015, 12:28:27
Ai jaahas. Että tällänen tälläkertaa.  :P
Alusta kuntoon, b ja c pilarit tummaks. Vanteet on ihan jees(joskus käy noinkin).  :D
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic
Kirjoitti: Tome- - 04.08.2015, 12:41:34
Ai jaahas. Että tällänen tälläkertaa.  :P
Alusta kuntoon, b ja c pilarit tummaks. Vanteet on ihan jees(joskus käy noinkin).  :D

Tällänen nyt tässä vaiheessa, emäntä kun innostui tuolla kasipätkällä ("Salkku") ajamaan (automaatti) niin piti sitten tällänen hommata. Niin ikään tämäkin on tosiaan automaatti.

Ensin käydään tekniikka, huollot ym. läpi ja sitten katsotaan tuota "sipistelyä". Vanteita pitää vielä miettiä, noista renkaat on ns. silestonet. Kattoo nyt mitä keksii.

Alustalle ei mitään isompia varmaan tuu tehtyä, ei ainakaan ennen kuin katsotaan sen kunto. Kuormajouset takana olis kyllä aika pop, mutta jää korkeelle niillä. Rälläkkähommista en osaa olla mitään mieltä...

Pilarit menee joo tummaksi, näin on ajatus. Etulaseista varmaan revin kalvot pois, vaikka onkin tyylikkäämpi noin. *tuttaa vaan suotta tien päällä tai katsastuksessa jos tulee noottia. Hyvin oon pärjänny ilman etusten kalvoja tähänkin saakka.

Kilometrejä vähän vajaa 409tkm nyt. Pari vuotta sitten uusittu 220tkm ajettu loota ja turbiini + muuta.

Lämppärin kenno ainakin haisee, se menee uusiksi. Toivottavasti muuten ei mitään isompia. Ilmastoinnista pitänee säätää se levy, napsahtaa satunnaisesti pois käytöstä toi ja keväällä muuten aineet laiteltu kuntoon.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic
Kirjoitti: Tome- - 07.08.2015, 15:24:19
Tänään olis tälle läpikäynti suoritettu korjaamolla.

Etupäässä lienee haritusta, sillä sisäreunasta eturenkaita on syöny enemmän.
Takapäässä takatukivarsien helat kaipaa uusintaa, liekkö näihin uretaanimalleja?
Jokin ilmavuoto ilmeisesti löytyy. kun käynnistää rytkyttää hetken huonosti. Ei kuulemma äkkiseltään löytynyt aiheuttajaa, mutta kuulostaa juuri em. ongelmalta.

Todo -listalle vois lisätä:
4-pyöräsuuntaus
Takatukivarsien helat
Ilmavuodon etsintä
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic
Kirjoitti: Kupru - 07.08.2015, 15:43:40
Tossa mulla pihalla ihan samanlainen, tosin bensa. :)
Mitä hyötyä niistä uretaaneista olisi? Kumipuslilla on ihan toimiva. ;)
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic
Kirjoitti: Tome- - 07.08.2015, 15:47:17
Tossa mulla pihalla ihan samanlainen, tosin bensa. :)
Mitä hyötyä niistä uretaaneista olisi? Kumipuslilla on ihan toimiva. ;)

Lähinnä kestoa ajattelin, vaikka orkkikset varmaan kestää 100tkm. Psykologista hommaa, jos on mahdollista niin vaihdetaan tollaset ns. parempaan vaikka ei isoa vaikutusta oliskaan. Mistä mää tiiän mitä kannattaa, tää on vaan harrastamista. :D (ja rahaa menee joka tapauksessa)
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic
Kirjoitti: Tome- - 08.08.2015, 08:12:42
Tossa huonohko video kiihtyvyydestä, mun mielestä jos lähtee esim 50 -> niin vetoja on enemmän.. Pitää vielä ottaa klippi jossain vaiheessa siitäkin. Mutta eihän tuo mikään raketti ole. :D


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/th_6A71314B-4879-4B68-8E3B-8741A382C275_zpsrfsbamco.mp4) (http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/6A71314B-4879-4B68-8E3B-8741A382C275_zpsrfsbamco.mp4)
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic
Kirjoitti: Kupru - 08.08.2015, 09:37:35
Tossa huonohko video kiihtyvyydestä, mun mielestä jos lähtee esim 50 -> niin vetoja on enemmän.. Pitää vielä ottaa klippi jossain vaiheessa siitäkin. Mutta eihän tuo mikään raketti ole. :D


(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/th_6A71314B-4879-4B68-8E3B-8741A382C275_zpsrfsbamco.mp4) (http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/6A71314B-4879-4B68-8E3B-8741A382C275_zpsrfsbamco.mp4)
Sehän lähtee ku lehmä makuulta ;D ;D
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *kuvia*
Kirjoitti: Tome- - 10.08.2015, 20:56:33
Sehän lähtee ku lehmä makuulta ;D ;D

Älähän ny liiottelemaan ala kummiskaan. :D


Tänää tuli napattua peräkärrykin perään ekaa kertaa kun tuli käytyä hakemassa vähän lautoja, nätisti tuli perässä ja loota pysy mukana kuormankin kanssa komeasti. :) Tuli kuitenkin mieleen näihin satunnaisiin vetoihin, että onko näissä laatikon öljylle lisäjäähyt keulalla vai kuinka lie?

Kokeilin myös koneen jäähdyttyä että mitä tapahtuu kun ardicin kellosta laitan pakkokäytön päälle. Ei mitään, ei niin sitten yhtään mitään. ;D Näin mä valitettavasti vähän oletinkin, kyllä se positiivinen yllätys tietysti olis kelvannu. Tuli jo vähän selailtua tuolta lisälämmitin aihetta, pitää nyt katsoa että mistä lähtee liikkeelle tuon kanssa. Onneks kesää on vielä jäljellä ja lohkolämmitin + sisähaara kuitenkin on (calix). Pitää vaan miettiä ylläpitolaturia tuolle talveksi, tuskin ainakaan haittaa on.

Ilmastointi kaipaa myös huomiota, pitäis vissiin ottaa ja kattoa saisko shimmilevyt esille ja rakoa pienemmäksi... En nyt mitannut, mutta kyllä se väli silmämääräisesti lähempänä milliä on. Kylmää tulee kelistä riippuen 10-30min ja sit loppuu. Aineet ja muut tuohon on vasta laitettu, joten sen puolesta on ok varmasti.

Loppuun muutama kuva:

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/4FF5E969-3D82-4BD0-942E-7643DD7A3D38_zps2rgboc7n.jpg)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/0DD5A376-9006-45E2-B47B-FD7E1EE290D5_zpsdasllb8p.jpg)
Kuskin penkkikin on ihan siisti mun mielestä ikään ja kilometreihin nähden. Täytyy tässä kesäloman aikana ottaa vielä ja pestä nuo jakkarat ja iskeä hoitoaineet päälle.

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/F1628A9B-7A90-495B-83BC-201E3EA4660C_zpsmfyvrjl0.jpg)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/9BC0D30E-D479-47DD-B232-708668DA5F6B_zpsatv9rjti.jpg)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/6E63C61C-4B23-4E35-B4C2-2F35E00A2C14_zpsu72ajmnr.jpg)
Koirakalteri on joskus ollut, mutta sekin lähtenyt kävelemään... Se pitää hankkia jo senkin vuoksi, että satunnaisesti autossa on työkalupakkeja yms. joten en halua niitä kolaritilanteessa takapenkkien etupuolelle.

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/45D748DA-20A1-4337-870E-58F2509AEE96_zpsiomrvlrz.jpg)
Takaluukun verhoilu on läpiruuveilla ja ties millä... Täysin ehjiä voi olla huono löytää, mutta kyllä varmaan tätä siistimpi löytyy ja sisään sitten korjaussarjat. Samalla tuli mieleen, että takalasin pyyhkijän varrelle pitää tehdä jotain. Kävikös tähän jonkun muun siistimpi sulkaversio suoraan?

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/2F0221CA-74F8-46EC-A645-3E7C073D6F9F_zpszrlfdukj.jpg)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/F7948580-136B-4AE9-886D-E988D2BE3011_zpsopuus9ui.jpg)
Hifitkin näkyy joskus olleen paikallaan, pitää tukia mihin piuhat menee. Vaikka pieneltä äkkiseltään piuha näyttää, mutta voi sille käyttöä silti löytyä. :)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/5CAAD6CC-5E1C-4C55-A14B-71CB8862CC1E_zpslii804rv.jpg)
Hapokkuus on yllättänyt vähän noita alipaineletkuja ym. Pitää kattoa mistä hakee järkevään hintaan letkut.

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/FFA2804E-2A97-4A0F-8AF2-3D984C3422F3_zpstrdhxaqn.jpg)
En tiedä millä pirulla kaivais motivaation että sais tuonne ilmastoinnille säädön tehtyä. Näyttää jotenkin liian pahalta.

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/AD3713D5-A4B8-4D4C-AB09-19D4C4D7BC37_zpsy17rxlzf.jpg)
Tommonen audin logolla oleva anturi(?) sattui silmään. Apukuskin puolella iskarin yläpään vieressä.

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/4A29689B-EE24-4263-B257-5ACA9ED11FEC_zpstxprqmbu.jpg)
Tämmönen soitin oli paikallaan, en oo hirveesti perehtynyt mutta Bluetooth on kyllä plussaa.. Jotenkin silti tekis mieli hommata orkkis soitin ja siihen laittaa bluetoothvermeet.

Niinkuin näkyy, jotain sisustan pisteosia, listoja ym. täytyy ettiskellä ehjänä. Tällä hetkellä on vahva tunne että tämä auto tulee pysymään pitkään taloudessa, joten pitäähän se laittaa siistiksi. Takapenkkien sisästä on muuten myös ne tavaraverkot on kadonneet. :(

Edit: Tänään tuli laitettua myös ledit sisätiloihin, ne takapenkin valot pitää vaan kattoa myöhemmin kun pitää sitä napaisuusjumppaa harrastaa. Muuten valkoista LED-valoa näkyvissä. :)
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *kuvia*
Kirjoitti: pomo - 10.08.2015, 21:23:26
Anturi on mahdollisesti map.
Mä ostin GHOSTilta paremman takaluukun verhoilun. Tosin kiinnike korjaussarjaa löytyy vaikka ja mistä.
Onko sulla takapenkkien selkänojissa sellaset verkot? Pitää ainakin jonkun verran tavaraa takana jos joku äkkipysäys yms tulee.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *kuvia*
Kirjoitti: Tome- - 10.08.2015, 21:29:39
Anturi on mahdollisesti map.
Mä ostin GHOSTilta paremman takaluukun verhoilun. Tosin kiinnike korjaussarjaa löytyy vaikka ja mistä.
Onko sulla takapenkkien selkänojissa sellaset verkot? Pitää ainakin jonkun verran tavaraa takana jos joku äkkipysäys yms tulee.

Ok. Niin vähän veikkailinkin (map).

Toiseksi viimeisessä lauseessa mainitsinkin myös niiden verkkojen kadonneen. :D Liekkö hajonneet tai sitten ollut tarvetta keventää autoa... ::)
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *kuvia*
Kirjoitti: pomo - 10.08.2015, 21:35:55
Ok. Niin vähän veikkailinkin (map).

Toiseksi viimeisessä lauseessa mainitsinkin myös niiden verkkojen kadonneen. :D Liekkö hajonneet tai sitten ollut tarvetta keventää autoa... ::)
Ei niitä verkkoja välttis ole kaikissa. Tosin OliveRissa kyllä oli.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *kuvia*
Kirjoitti: Tome- - 10.08.2015, 21:38:06
Ei niitä verkkoja välttis ole kaikissa. Tosin OliveRissa kyllä oli.

Okei. Tää olis eka mulle missä niitä ei ole. Sisältäen myös kaikki mitkä oon tutuilta ja tuntemattomilta bongannu. :P

Jäljetkin kyllä antaa osviittaa, että olis joskus ollut. Oli miten oli, nyt niitä ei ole. :(
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *kuvia*
Kirjoitti: Juhizz - 10.08.2015, 21:51:12
Varmaankin kelausmekanismit hajonneet ja otettu pois roikkumasta :)
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *kuvia*
Kirjoitti: Tome- - 11.08.2015, 10:10:48
Varmaankin kelausmekanismit hajonneet ja otettu pois roikkumasta :)

Todennäköisesti juurikin näin on käynyt.

Kävin aamusella kattomassa tuota ilmastointia, kylmänä rakotulkilla juurikin menee väliin 1mm suikale. Mitä lie sitten lämpösenä...

Siinä kun motivaatiota hommaan hain, tuli käytyä kaikki saranat yms. läpi ja pistettyä multilubea voitelemaan. Näytti että ei oo "ikinä" saranoita voideltu, muuttu aika paljon herkemmäksi luukut käsitellä. Kuskin ovessa on joku *ttumaisuus, nimittäin sen kun avaa, ovi ns. ponnahtaa auki. Kiinni laittaessa pitää vähän reilummin tönästä, jotta menee paikalleen. Pitää kattoa varmaan saranan säätöä. Tosin se oviverhoilukaan ei näy istuvan 100% paikalleen, joten ehkä aloitan siitä jos se laittaa vastaan.

Ardicia myös kokeilin vielä varmuudeksi kun kone on kylmä, lämmönsäätimet täysille ja painallus napista. Mitään ei tapahtunut 5min aikana kun tein noita muita hommia. Pitänee käyttää ensin piuhan päässä ja katsoa sitten mistä sitä lähtee tutkimaan.

Mä en ymmärrä miten te ootte taituroinut sen ilmastoinnin kanssa, vaikka tossa dieselissä näennäisesti on tilaa niin kyllä mulla tuskan hiki valahti naamalle jo pelkästään kun kokeilin miten se keskipultti siellä on. Osan motivaatiosta söi vielä kun ajoin auton puoliksi hallin sisälle (varjoon) ajosiltojen päälle, no eihän siinä kohdalla ole yhtään valoa + pystyyn nostettu luukku vei loputkin valot oviaukosta. >:(
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *kuvia*
Kirjoitti: Kupru - 11.08.2015, 13:57:21
Tossa on Tome vielä juttua urtsikkapuslista: http://blog.fcpeuro.com/2015/08/07/polyurethane-versus-rubber-bushings-volvo-940/
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *ilmastointi ja ardic + kuvia*
Kirjoitti: Tome- - 11.08.2015, 22:47:17
Tossa on Tome vielä juttua urtsikkapuslista: http://blog.fcpeuro.com/2015/08/07/polyurethane-versus-rubber-bushings-volvo-940/

Tuli lukastua läpi - kiitos linkistä. :)

Tavallaan tuon tiesinkin, kyllä ne insinöörit todennäköisesti ovat osanneet laskea parhaan kombinaation kaikkien osien istuvuuteen ja niiden väliseen hierarkiaan. Enemmänkin tässä oikeastaan herää se ajatus, että alustan puslat pitäisi ns. ennallaan. Ehkä.

Moottorin tukia on tullut vaihdeltua ees-taas ja sinne pääsääntöisesti se iso pyöreä (tai joissakinhan on jo se korvattu sellaisella muulla-kuin pyöreällä) on hyvä olla OEM mun mielestä ja kaikki muut saa olla jämympää tavaraa.

Mutta samalla lisää päivän agendaa:

Ilmastoinnin anturin otin irti ja putsasin. Ei kyllä antanut virheilmoituksia, tms. mutta tuli samalla putsattua sekin. Kyllähän siellä olikin sitä likaa...
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/B93CD2B0-F014-45B3-AE77-CB67AD69B46B_zps7ukblose.jpg)

Tämmönen vikakoodi kuitenkin ilmastoinnin taustalta löytyi:
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/44B2B9DE-01AB-42C1-BA1D-EC70B6024AC1_zpsbu562wew.jpg)

Teknisiä höpöilyjä:
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/6530DDEF-5475-4334-97F1-4B25DF9C66A9_zpsqdtmvo7g.jpg)

ARDIC

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/0ECF64F5-4009-4C6F-BD1F-CE019A54DA2E_zpskzmoe3bs.jpg)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/EDFD8A60-6DB5-4AF6-BD2A-C9A61B7ED609_zpsaduawl0t.jpg)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/F0BC95F3-84B4-412F-A635-F7BF65915C7B_zpsqt5iaezs.jpg)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/49EB6608-DB2D-4F7F-A82D-2565616B9574_zpsnv9ewcki.jpg)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/CFDE5A58-3000-4C46-B8CD-3BA2F5CAFD44_zpshfvwj3aa.jpg)


Ardicilta löyty tosiaan useampi vikakoodi, nollasin ja testasin. Se piruhan lähti hönkimään kun vähän tuskaili ensin. *taavih->

Haju oli melkoisen kitkerä, mutta niin se vain alkoi pöhisemään. Vähän sieltä taisi jotain ylimääräistä ääntä kuulua, mutta toimi kuitenkin. Oli n. 10min päällä ja auto sammuksissa. Eli oletettavasti ainakin tuon ardicin vesipumppu itsessään toimii, kuten muutkin komponentit. Täytyy muutama testikäyttö yrittää tehdä ennen varsinaista tarvetta, niin siitäpähän se alkaa selviämään.

Edit: Yksi osa tuli vietyä tänään myös maalaamolle, siitä kuvia kun ko. osa löytää tiensä paikalleen. :)
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *suunnittelua*
Kirjoitti: Tome- - 12.08.2015, 22:12:11
Tuli kärryllä kuskattua vähän lautoja muutamana päivänä, kärryn valot vähän miten sattuu ja tänää kolvailin ne, jotta toimii varmasti. Myös piuha tuli samalla uusittua...

No tähän volvoon se liittyy siten, kun samalla selvis että koukulta on sähköt sekasin. Onko toi yleensä siitä heti pistokkeen pohjasta johdot *skana vai joku muu tyypillinen paikka?

Täytyy kattoa millon jaksaa alkaa kyykkimään auton persiissä. Tekis toisaalta mieli tuo kiinteä koukku heivata kuikkaan ja irroitettava tilalle. Tähän pitää kattella sitä AWD koukkua, siinä kun oli jotain etua ns. normaaliin. Joku mulle on sellaista tarjonnutkin edukkaasti, joten eiköhän sellainen löydy kun tilanne tulee sopivan ajankohtaiseksi. :)

Letkuja kävin kyselemässä konehuoneeseen, mutta ei oikein sopivia löytynyt (Etra). Pitänee kattella netin ihmeellisestä maailmasta ja ilmeisesti 4mm sisähalkaisijalla on aika optimi ottaa noi alipaineletkut ym. Musta silikoniletku vissiin passaa, kunhan ei oo ohutseinäistä? Vai mitä suosittelette?
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *suunnittelua*
Kirjoitti: pomo - 12.08.2015, 22:20:21
Mä ostin OliveRiin ihan paikalliselta huolto liikkeeltä, ja ei paljoo letkut maksanu(suhteet?). Oli nimittäin siinä autossa kans pikkasen haperoita. Vaihdoin sit kaikki.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *suunnittelua*
Kirjoitti: Tome- - 12.08.2015, 22:33:11
Mä ostin OliveRiin ihan paikalliselta huolto liikkeeltä, ja ei paljoo letkut maksanu(suhteet?). Oli nimittäin siinä autossa kans pikkasen haperoita. Vaihdoin sit kaikki.

Montako metriä sait sinne hukkumaan? Uusitko samalla klemmarit?
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *suunnittelua*
Kirjoitti: pomo - 12.08.2015, 22:56:58
Montako metriä sait sinne hukkumaan? Uusitko samalla klemmarit?
En muista määrää mutta 1,5m piisaa pitkälle. Ne klemmarit kelpas vanhoina.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *suunnittelua*
Kirjoitti: Tome- - 12.08.2015, 22:58:18
En muista määrää mutta 1,5m piisaa pitkälle. Ne klemmarit kelpas vanhoina.

-H-
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *suunnittelua*
Kirjoitti: Tome- - 13.08.2015, 11:06:27
Ardicci polkastu taas tänään pöhisemään testimielessä.

Käynnistys lähtee muuten ok, mutta hetken kuuluu ääntä kuin joku hankisi tai kahisisi. Vähän kuulostaa, että joku laakeri siellä olis menossa? Auton käynti on epätasaista kun ardicci on päällä, kierrokset seilaa 200-300rpm.

Niin ja ardicciin liittymätön kommentti että noin 1100-1400rpm moottorista kuuluu varsinkin kylmänä jotain ylimääräistä hälyääntä, ei nyt ihan kilinää tai kolinaa, mutta kuitenkin... Tai liekkö vaihdelaatikosta? Ei oo vielä pystyny paikallistamaan mihinkään. Iso ei ääni ole, mutta selkeästi poikkeaa muusta kierrosalueesta.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *video (ääntä)*
Kirjoitti: Tome- - 13.08.2015, 13:35:42
Jatketaas vielä. Tässä se auton käynti kun ardicci pöhisee. Samalla tavalla auto käynnistyy kylmänä ja lämpöisenä, ennen kuin kaasua vähän käyttää. Riippumatta siis siitä, onko ardicci päällä vai ei. Tämä lienee nyt joku ilmavuoto tms. Ilmastoinnin kompurakaan ei tätä aiheuta, kun ei oo päällä...
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/th_69BEF278-F44C-4587-9D77-2C2BE85CD63D_zpscogs0cdt.mp4) (http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/69BEF278-F44C-4587-9D77-2C2BE85CD63D_zpscogs0cdt.mp4)

Tässä sitten se ääni tuossa n.1100rpm, normaalia?
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/th_455AFD75-F6E6-4DE7-8F47-0A0E232F30A8_zpslt1sakrk.mp4) (http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/455AFD75-F6E6-4DE7-8F47-0A0E232F30A8_zpslt1sakrk.mp4)
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *video (ääntä)*
Kirjoitti: Hiltsu - 13.08.2015, 22:47:42
Missä päin vaikutat?

Muori käytti Siilinjärvellä ilmstointihuollossa jossa säätivät tuon välyksen ja laittovat uuvet aineet ja hintaa tais kertyä 160€ kaikkineen.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *video (ääntä)*
Kirjoitti: raimsshi - 13.08.2015, 23:25:33
Tuohon ääneen, puhelimella en saa äänestä selvää, mutta kierrosalue ja äänen kuuluminen kylmänä viittaisi löystyneeseen jakohihnaan. Onko ääni tällainen kuten seuraavalla videolla, jossa ääni johtuu oikeasti löystyneestä jakohihnasta. Resonointi loppuu kuin seinään siinä 1300-1400 kierroksilla. https://m.youtube.com/watch?v=gLMEu7Tf6hY
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *video (ääntä)*
Kirjoitti: Tome- - 13.08.2015, 23:42:42
Missä päin vaikutat?

Muori käytti Siilinjärvellä ilmstointihuollossa jossa säätivät tuon välyksen ja laittovat uuvet aineet ja hintaa tais kertyä 160€ kaikkineen.

Jyväskylässä ja lähialueilla vaikutan. :) Näillä näkymin reilun viikon päästä otan hihat ylös ja säädän noi välykset, sitä ennen pitäs käydä välimerellä vähän varpaita kastamassa hiekkaan ja suuta olueen.


Tuohon ääneen, puhelimella en saa äänestä selvää, mutta kierrosalue ja äänen kuuluminen kylmänä viittaisi löystyneeseen jakohihnaan. Onko ääni tällainen kuten seuraavalla videolla, jossa ääni johtuu oikeasti löystyneestä jakohihnasta. Resonointi loppuu kuin seinään siinä 1300-1400 kierroksilla. https://m.youtube.com/watch?v=gLMEu7Tf6hY

No hemmetti. Äkkiseltään vähän samantyylinen ääni on kyllä. Pitäs vissiin huolestua? Myyjäkin kertoi että ainakin apulaitehihna olis fiksua vaihtaa. Jakopää on kyllä tehty vasta muistaakseni 20-30tkm sitten liikkeessä.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *video (ääntä)*
Kirjoitti: pomo - 13.08.2015, 23:53:36
Ooks tarkistanu ettei ole kampiakselin siivapyörästä vulkanoinnit pettäny? Videosta ei saa kyllä mitään käsitystä äänestä.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *video (ääntä)*
Kirjoitti: Tome- - 13.08.2015, 23:55:34
Ooks tarkistanu ettei ole kampiakselin siivapyörästä vulkanoinnit pettäny? Videosta ei saa kyllä mitään käsitystä äänestä.

Saamari teidän kanssa. Pitää alkaa pe*se hiessä kohta työntämään auto pajalle kun kuulostaa että leviää just paikalleen. :D

En oo osannu sen kummemmin tarkistaa mitään, kun ääni ei oikein järkevästi esiinny...
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *video (ääntä)*
Kirjoitti: raimsshi - 13.08.2015, 23:57:13
Hihnan vaihto ei oikeastaan takaa mitään, jos kiristimen jännitys pääsee kääntymään pois liian löysästi kiristetyn pultin takia tms. Jakopään yläkopan poistamalla näkee juuri ja juuri kiristimen viisareihin ja löysän hihnan näkee muutenkin samalla.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *video (ääntä)*
Kirjoitti: pomo - 14.08.2015, 00:04:07
Tossa hihnapyörän kunto.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/V70%20-01/WP_20150527_12_01_46_Pro_zpsn43hvdcb.jpg)
Mutta kuuluu jo tyhjäkäynnillä kun ilmasttointi päällä. KLIK! (http://vid750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/V70%20-01/WP_20150507_20_00_09_Pro_zpsmuxtruza.mp4)
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *video (ääntä)*
Kirjoitti: Tome- - 14.08.2015, 00:13:50
Hihnan vaihto ei oikeastaan takaa mitään, jos kiristimen jännitys pääsee kääntymään pois liian löysästi kiristetyn pultin takia tms. Jakopään yläkopan poistamalla näkee juuri ja juuri kiristimen viisareihin ja löysän hihnan näkee muutenkin samalla.

Ok.

Tossa hihnapyörän kunto.
(http://i750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/V70%20-01/WP_20150527_12_01_46_Pro_zpsn43hvdcb.jpg)
Mutta kuuluu jo tyhjäkäynnillä kun ilmasttointi päällä. KLIK! (http://vid750.photobucket.com/albums/xx147/pomo_62/V70%20-01/WP_20150507_20_00_09_Pro_zpsmuxtruza.mp4)


Kiitos. Ääni ja kuvat herätti luottamusta. Otanpa pari lisää vielä yömyssyksi...
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic *talvirenkaat alle*
Kirjoitti: Tome- - 16.10.2015, 14:05:35
Ekat +5tkm takana, eli reilu 414tkm mittarissa. Talvirenkaat meni eilen alle (16" perfot ja contin nastat), muuten kokolailla vaan ajelua ollut. Ei oikeen oo kerenny/jaksanu perehtyä mihinkään tai tehdä mitään, varmaan pitäs ottaa itteä niskasta kiinni.

Lisälämmittimen huollosta tulikin jo kyseltyä, hinta korjaukselle arviolta n.200+osat. Täytyy varmaan about kuukauden päästä sovitella sille aikaa, niin sais ennen pohjoisen reissua kuntoon.

18" pegasuksilla kulutus siinä 7l/100km tankattuna, nilkka oikenee monesti. Ihan ok vaikka vähän meneekin litra enemmän kuin uudemmalla V70:llä, saa nähdä mihin asettuu kun meni alle nuo talvipyörät. Osansa kulutuksesta tietysti tekee tuo automaatti vs. manuaali ero.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *lohko/letkulämmitinpohdiskelua*
Kirjoitti: Tome- - 11.02.2016, 11:09:02
Pitkästä aikaa vähän tekstiä.

Kilsoja on tullut lisää, huoltoa on tehty ja turhat äänetkin on kadonneet. Vikana oli jakopään kiristinrulla sekä jokin vääntynyt kiinnityspelti?
Lämmityslaitteen kenno vaihdettu, jne.

Lohkolämmitin on ilmeisesti mennyt pimeäksi ja ardicissakin on tiedossa olevaa häikkää. Ardiccia en kerkeä enää fiksata ennen pohjoisen lomareissua, joten joku lämmitys on rinnalle otettava.

Mikä vaan olis fiksu ratkaisu?

Lohkolämmitin (RE 402 Calix)?
Calix letkulämmitin (RE 480 Calix)?
tt-thermo letkulämmitin 1kW (1000 KLD http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000kld-defa-yhteensopiva-malli) ?
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *lohko/letkulämmitinpohdiskelua*
Kirjoitti: jari2407 - 11.02.2016, 11:23:45
Suosittelen tt-thermoa, itelleni laitoin 1500w ja kaverille 1000w ardicin tilalle.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *lohko/letkulämmitinpohdiskelua*
Kirjoitti: Tome- - 11.02.2016, 11:51:06
Suosittelen tt-thermoa, itelleni laitoin 1500w ja kaverille 1000w ardicin tilalle.

Mä uskon että toi 1000w on ihan riittävä. Pääsee varmaan (vähintään) samaan kuitenkin kuin lohkolämmitin.

Pitäis vaan miettiä sitten ostoslista pikimmiten kasaan ja vielä löytää oikea asennuspaikkakin.

Ilmeisesti tarvitsen jotain letkuadaptereja matkaan? Onko lukijoilla suoraan ostos/tarvelistaa mitä tämän (http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000kld-defa-yhteensopiva-malli) kanssa tarvii.

Ainakin itse tuo lämmitin ja calix -> defa adapteri. (nykyisessä kun on tuo calix järjestelmä).

Miten kiinnitys?
Letkut?
Klemmarit?
Muuta?
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *lohko/letkulämmitinpohdiskelua*
Kirjoitti: TVS - 11.02.2016, 11:56:49
Itse olen sevverta skeptinen noiden pumpullisten versioiden suhteen, että näkisin normaalinkin letkulämppärin riittävänä vaihtoehtona. Tavan lohkolämppäreissä on tyyliin 400-550W tehoa, ja semmosellakin pari tuntia paahtamalla saa koneen lämpötilaa jonkun 40C nostettua ulkolämpötilaan nähden, pitäisi normioloissa olla varsin riittävä. Semmonen luonnonkiertonen systeemi ei ainakaan porsi vesipumpustansa, mutta toisaalta tarttee kohtuusuoran yhteyden lohkon vesitilaan ja eikös tässä vitoslänkyttimessä ole aivan yhtä typerä termostaattiratkaisu kun deekussakin, jolloinka luonnonkierto alavesiletkussa ei toimi?
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *lohko/letkulämmitinpohdiskelua*
Kirjoitti: Tome- - 11.02.2016, 12:01:59
Itse olen sevverta skeptinen noiden pumpullisten versioiden suhteen, että näkisin normaalinkin letkulämppärin riittävänä vaihtoehtona. Tavan lohkolämppäreissä on tyyliin 400-550W tehoa, ja semmosellakin pari tuntia paahtamalla saa koneen lämpötilaa jonkun 40C nostettua ulkolämpötilaan nähden, pitäisi normioloissa olla varsin riittävä. Semmonen luonnonkiertonen systeemi ei ainakaan porsi vesipumpustansa, mutta toisaalta tarttee kohtuusuoran yhteyden lohkon vesitilaan ja eikös tässä vitoslänkyttimessä ole aivan yhtä typerä termostaattiratkaisu kun deekussakin, jolloinka luonnonkierto alavesiletkussa ei toimi?

Totta. Olihan mulla siinä V70 '05 dieselissäkin calixin letkulämmitin ja vallan mainiosti se pelasi.

Eikös (ainakin) tuon calixin version voi iskeä helposti siihen lämmityslaitteen kennolta tulevaan letkuun? Vai menevään?
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *lohko/letkulämmitinpohdiskelua*
Kirjoitti: Pekko-poika - 11.02.2016, 12:16:34
Noita lämppäreitä laitellessa on hyvä pitää mielessä sekin että minkä kokoset sulakkeet siellä seinässä on. Etenkin jos on taloyhtiön tms. lämmityspaikka, niin ei joko saa tai ei sulakkeet kestä sekä moottorin että sisätilanlämmitintä esim.

Mulla on raktorissa 2kW moottorinlämmitin ja oli saman tehonen sisälämmitin rinnalla, ni ei meinannu isommatkaan sulakkeet kestää :)


Ja jotenki tuntuu että aina mitä monimutkasemmaks(kiertovesipumput ym.) ja hienommaks tällänenkin järjestelmä menee, niin vikaherkkyys lisääntyy. Pelkkä simppeli vastus on suht toimintavarma.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *lohko/letkulämmitinpohdiskelua*
Kirjoitti: Justus - 11.02.2016, 12:38:35
Noita lämppäreitä laitellessa on hyvä pitää mielessä sekin että minkä kokoset sulakkeet siellä seinässä on. Etenkin jos on taloyhtiön tms. lämmityspaikka, niin ei joko saa tai ei sulakkeet kestä sekä moottorin että sisätilanlämmitintä esim.

Mulla on raktorissa 2kW moottorinlämmitin ja oli saman tehonen sisälämmitin rinnalla, ni ei meinannu isommatkaan sulakkeet kestää :)


Ja jotenki tuntuu että aina mitä monimutkasemmaks(kiertovesipumput ym.) ja hienommaks tällänenkin järjestelmä menee, niin vikaherkkyys lisääntyy. Pelkkä simppeli vastus on suht toimintavarma.

Juuri näin.

10Ax230V=2300W
16Ax230V=3680W
resistiivisellä kuormalla
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *lohko/letkulämmitinpohdiskelua*
Kirjoitti: V70 2.5 - 11.02.2016, 12:40:41
Kyllähän tuo tt-thermo paremmin ja nopeammin koko koneen lämmittää. Ja eikö tuostakin tule (mahdollisen)pumpun särkymisen jälkeen ihan perus vastus joka kierrättää vapaakierrolla.  ;D
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *lohko/letkulämmitinpohdiskelua*
Kirjoitti: TVS - 11.02.2016, 13:34:59
Kyllähän tuo tt-thermo paremmin ja nopeammin koko koneen lämmittää. Ja eikö tuostakin tule (mahdollisen)pumpun särkymisen jälkeen ihan perus vastus joka kierrättää vapaakierrolla.  ;D
Akateeminen villi veikkaus on että 16mm letkusta ei luonnonkierrolla vesi kierrä niin lujaa että esim se 1.5kW löytäisi tiensä moottoriin, joko vastusta katkotaan termostaatilla tai sitten siellä porisee aika isosti. Saatan olla väärässäkin, mutta koko lailla vedenkeittimen verran kun on lämmitystehoa niin veden ois syytä vaihtua...
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *lohko/letkulämmitinpohdiskelua*
Kirjoitti: jari2407 - 11.02.2016, 16:03:20
Mulla calixin letkulämppäri sotki kovilla pakkasilla hehkua. Ja meillä ei saa käyttää sisälämppäriä ollenkaan.

Mihinkä Tome meinasit sen asentaa? Mä laitoin siihen missä calixin oli. Voin laittaa asennuskuvia spostiin.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *lohko/letkulämmitinpohdiskelua*
Kirjoitti: Tome- - 11.02.2016, 17:00:38
Laita vaan kuvia, profiilista löytyy osoite.

Paikka on vielä avoin, pitää tutustua letkustoon.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *lohko/letkulämmitinpohdiskelua*
Kirjoitti: Tome- - 11.02.2016, 19:47:22
Mulla calixin letkulämppäri sotki kovilla pakkasilla hehkua. Ja meillä ei saa käyttää sisälämppäriä ollenkaan.

Mihinkä Tome meinasit sen asentaa? Mä laitoin siihen missä calixin oli. Voin laittaa asennuskuvia spostiin.

Kiitos, kuvat tuli perille! Sullahan se asennus on vähän eri paikassa kuin näissä:

Eräänlaisina referenssikuvina oon käyttäny myös näitä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39580.msg774093#msg774093

Löytyy samasta aiheesta muitakin kuvia. Tossa vaan sattu omaan silmään hyvät ja selkeet kuvat.


Mutta mutta. Asennus tuohon sisätilan lämmittimen väliin olevaan toiseen letkuun (kumpaan) vai sitten noihin letkuihin mitkä menee lohkoon/öljynsuodattimen jalkaan?


Alla olevassa kuvassa näkyy hyvin noi sisäkennolle menevät 2 letkua, jotka ovat myös houkuttelevalla sijainnilla.
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/2016-02-11%2019.14.13_zpsr9xiu0rc.jpg)


Tässä näkyy lohkolämmittimen vastus, joka muuten painaa vähän tuota letkua suodattimen jalasta.. Sitä pitää ainakin löysätä ja vähän kääntää eri asentoon, jos ei sille muuta tee.
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/2016-02-11%2019.14.01_zpsymhfygyw.jpg)



(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/2016-02-11%2019.15.28_zpsgnb52bjw.jpg)
Tässä näkyy "hyvin" sit noi kaksi suodattimen jalasta lähtevää letkua. Toisessa on tuo alumiini (?) suojaputki vielä muovin päällä.

Mihin väliin letkulämmitin? (Tulee se Calix RE480, tämän TVS:n kommentin herättämän ajatuksen pohjalta)

Itse olen sevverta skeptinen noiden pumpullisten versioiden suhteen, että näkisin normaalinkin letkulämppärin riittävänä vaihtoehtona. Tavan lohkolämppäreissä on tyyliin 400-550W tehoa, ja semmosellakin pari tuntia paahtamalla saa koneen lämpötilaa jonkun 40C nostettua ulkolämpötilaan nähden, pitäisi normioloissa olla varsin riittävä. Semmonen luonnonkiertonen systeemi ei ainakaan porsi vesipumpustansa, mutta toisaalta tarttee kohtuusuoran yhteyden lohkon vesitilaan ja eikös tässä vitoslänkyttimessä ole aivan yhtä typerä termostaattiratkaisu kun deekussakin, jolloinka luonnonkierto alavesiletkussa ei toimi?

Se riitti vallan hyvin mun tarpeisiin aiemminkin ja ardicci kuitenkin pitää laitella kuntoon jossain välissä. Tässä lienee kuitenkin oikea letkuhalkaisija, toisin kuin tt-thermossa?

Samalla spekuloin, jos jostain syystä haluan, onko mitään estettä laittaa jossain vaiheessa myös lohkolämmitin päälle? Ei tarvitse huomioida sulakkeita tai sellaisia, mutta muuten auton osalta onko mitään haittaa? Silloinhan olis n. 1000W lämmittämässä jäähdytysnestettä.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *letkulämmitin asennettu*
Kirjoitti: Tome- - 14.02.2016, 20:53:29
Calix RE480 ja M46 asennussarjaa hyödyntäen lämmitin tänään asennettu. Saa nähdä kuinka tuo nyt tosiaan alkaa pelittää. Sijainti mielestäni hyvä ja alhaalla, joten jos vesi jaksaa liikkua on tää bueno. Kuvat pitää lisäillä jossain välissä.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39580.msg1061054313#msg1061054313


edit: flame sensor signal too high - näytti ardic. Oisko viallinen ja sen uusimalla matka jatkuis?
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *letkulämmitin asennettu*
Kirjoitti: Tome- - 15.02.2016, 09:13:57
Ainakin tänään lähti komeasti käyntiin, eikä hehkuvalo vilahtanut edes. Kone oli selkeästi lämmin ja lämmintä tuli kohtuu nopeasti kabiiniin. Ainakin ilmaus on onnistunut, kun ei vastus vielä kärynnyt. :D

Nyt huomasin, että kulutus on ollut turhan korkea, enkä tiedä mistä se johtuu. Jakopää, pumpun hihna ja ajoitus on mm. juuri laitettu. Myös jarrut käyty läpi, eikä nyt mikään laahaa.

Ainut mikä tulis mieleen, on se "halpis" IMM. Voiko se aiheuttaa n. 1l/100km kulutuksen nousun? Pitää vielä seurata pidemmällä ajolla, mutta parilla tankillisella on jo viitettä että n. litran on kulutus noussut (nyt n.8 ). Tuo on ihan selkeästi liikaa (mun mielestä).
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *letkulämmitin asennettu*
Kirjoitti: pomo - 15.02.2016, 17:25:28
Mitäs se nyt sit kuluttaa?
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *letkulämmitin asennettu*
Kirjoitti: Tome- - 15.02.2016, 18:52:41
Mitäs se nyt sit kuluttaa?

Lainaus korjattuna:
n. litran on kulutus noussut (nyt n.8 ).
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *letkulämmitin asennettu*
Kirjoitti: pomo - 15.02.2016, 19:36:04
Kyllä mullakin muistaakseni talvella OliVer kulutti reilusti. Vastaava auto.
Toi nykynen manuaali pulloposki lisälämmittimen käyttöineen vajaasta kasista ylöspäin.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *letkulämmitin asennettu*
Kirjoitti: Tome- - 15.02.2016, 20:30:42
Kyllä mullakin muistaakseni talvella OliVer kulutti reilusti. Vastaava auto.
Toi nykynen manuaali pulloposki lisälämmittimen käyttöineen vajaasta kasista ylöspäin.

Mulla vaan on noi "referenssiluvut" samasta autosta seiskan kieppeillä. :( Ja sillon lisälämmitinkin oli käytössä.

Sillähän se selviäis osittain (ehkä), kun olis jostain Boschin IMM lainaksi yhden tankillisen ajaksi.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *kylmää ilmaa sisälle väärästä paikasta?*
Kirjoitti: Tome- - 17.02.2016, 20:30:42
Oon tässä havainnut, että jostain pukkaa kylmää ilmaa sisälle ja yllättäen pakkasilla se korostuu...

Ensin luulin, että se tulee jostain irronneesta läpiviennistä, mutta syypää löytyykin alla olevista kuvista. Kyseessä puhaltimen moottorin alaosan "kolo". Onko tuo normaalia että sieltä tulee kylmä ilma läpi? Onko se joku moottorin jäähdytys? Vai voiko tuon blokata surutta?

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/2016-02-17%2020.19.54_zpsft3y7uvp.jpg)

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/2016-02-17%2020.15.19_zpsledfcakg.jpg)

Nyt kun sisäkennon vaihdoin, niin on ollut osia irrallaan ja sillon tuon huomasin. Jos tuo on ulkoilmaa suoraan mitä tulee läpi, niin paikka on mun mielestä ihan väärä mistä se tulee sisälle, samallahan tulee kaikki pskakin sisään.

Mitä tolle voi/kannattaa tehdä vai antaako olla kuten on?


Edit:

Tälläsiä tosiaan jo löysinkin:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12555.30
http://www.volvofinns.com/index.php?topic=4368.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=42323.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28797.0
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *kylmää ilmaa sisälle väärästä paikasta?*
Kirjoitti: V70 2.5 - 17.02.2016, 21:26:56
Muistaakseni orkkispuhaltimessa on tuo liitin kiinteästi tossa reijässä ja tarvikkeissa noin johdon päässä, ja ilma pääsee sen takia puhaltamaan suoraan reijästä pihalle. Itse ainakin tuon reijän pistin umpeen(kun itse ekan kerran istuin repsikanpaikalla pakkasilla ;D).
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *kylmää ilmaa sisälle väärästä paikasta?*
Kirjoitti: Tome- - 17.02.2016, 22:07:46
Muistaakseni orkkispuhaltimessa on tuo liitin kiinteästi tossa reijässä ja tarvikkeissa noin johdon päässä, ja ilma pääsee sen takia puhaltamaan suoraan reijästä pihalle. Itse ainakin tuon reijän pistin umpeen(kun itse ekan kerran istuin repsikanpaikalla pakkasilla ;D).

Mulla olis kyllä orkkispuhallinkin mielestäni hyllyssä, mutta en jaksa kyllä alkaa tähän aikatauluun vaihtelemaan. :D Kasasin just kaikki tavarat paikalleen, mutta pitänee käyttää hanskalokero vielä pois. Taitaa näkyä suoraan sieltäkin ilman enempiä purkamatta.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *kylmää ilmaa sisälle väärästä paikasta?*
Kirjoitti: V70 2.5 - 17.02.2016, 22:14:02
Itse survaisin sinne reikään mikrokuituliinan heti reissunpäällä... Perhana muuten, taitaa tuo mikrokuituliina roikkua siellä vieläkin... :2funny:
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic "punkku" *voimaa lisää*
Kirjoitti: Tome- - 17.03.2016, 22:44:12
Kilometrejä niellään edelleen kohtuullista tahtia..

Äsken lähti tilaukseen "tdibox" ja 3bar map-anturi. Pitää nyt vielä katsoa miten noi olis järkevin asentaa, eli tuleeko katkaisijan taakse evry vai millä mennään. Saa nähdä milloin saapuu, toivottavasti alkuviikosta kun pääsiäiseks pitäs reissuun suunnata. :D

Onko teillä kokemusta tuosta EGR osittain tulppaamisesta? Mulla on nyt tulppa ja muistaakseni 6mm reikä, eli tarkoitus estää vikavalon syttyminen, mutta lähes aina se mittarissa möllöttää. 8mm? 10mm?

On muuten aika jäätävä vaikutus moottorin lämpeämisellä jos on alle +5 astetta. Tuonkin jälkeen eroa on, mutta ei niin huomattavaa..

Öljyt pitäs laatikkoon vielä tilailla, mannolia pitäs katsoa kun jaksais katsoa mikä se tähän olikaan taas oikea vaihtoehto.

Vanteita tuli tuossa katseltua myös viikolla ja pitäs nyt miettiä mille vanteille sitä renkaat tilaa... 17" tai 18" olis vaihtoehtoja. 17" ainakin 3 erilaista, ehkä jopa 4.

Oliko muuten Jyväskylässä joku joka korjaa aluvanteita? Olis yks sarja joka kaipais kanttari-ihottumien hitsaukset sekä mahdollisesti yksi vanne kaipaa oikaisua.


Edit: Talteen map-antureiden johdotukset: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=31315.msg1061050827#msg1061050827
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic '00 "punkku" - *ilmastointia*
Kirjoitti: Tome- - 23.05.2016, 07:30:24
Tuli näillä (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=163.0) ohjeilla eilen laitettua ilmastointi kuntoon. Kilometrejä oli mittarissa n. 431715.

Ilmastointihan tuohon oli huollettu muistaakseni pari kk ennen kuin ostin, joten sen suhteen aineet yms. pitäisi olla kunnossa. Kylmää kyllä tuli aiemminkin, mutta vain hetken.

2 säätölevyä löytyi: 0,8 ja 0,2. Välys oli n. 1,1-1,2mm, joten paksumpi pois. En eilen kerennyt ajaa lämpöiseksi ja testata välystä, ainakin se pieneni, mutta toivottavasti ei liikaa. :P Jos tuon ohuemman olis ottanut pois, niin eipä siitä isoa apua olis ollu.

Kulumaa oli jo tullut noille kilometreille kitkapintoihin, niitit ei onneksi ainakaan vielä olleet läpi, vaikka uraa olikin tullut.

Evryn kanssa olen tässä pohtinut, että saisko jotenkin rakennettua sen siten, että toimis vain kun ollaan yli 3000rpm. Kai kiekkamittarilta jotain signaalia saa ulos ja siihen sopiva relehässäkkä rakentaa?
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic '00 "punkku"
Kirjoitti: Tome- - 20.03.2017, 19:04:58
Onpahan ollut hiljaiseloa, mutta lähinnä tällä on päästelty menemään eteenpäin. Pitää kuitenkin yrittää kunnostautua vähän tarinoinnin ja kuvien määrässä.

18.3.2017 / 456385km kohdalla tuli tehtyä pientä "remppaa". Kuskin puolelle ABS-anturin uusinta ja moottorin ilmansuodattimen vaihtelin samalla. ABS kehä onneksi kunnossa, isoimmat kurat poistin ja sillä selvä. Ei ois onnistunu omin voimin sitä kyllä vaihtaakaan.

Pari vikavaloa:
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/2017-03-16%2016.36.55_zps6r2pz7ox.jpg)

Tarvikkeet:
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/2017-03-16%2017.03.24_zpsloxhyzjy.jpg)

Homma käynnissä:
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/2017-03-18%2015.31.56_zpsxtvzsl7n.jpg)

Koodit nollattu:
(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/2017-03-18%2016.04.46_zpse6jceqyx.jpg)

Samalla tuli myös hyödynnettyä entisen omistajan johtojen vedot ja iskin peräkonttiin pieneen suljettuun koteloon vanhuksen (SPL Dynamics V-12S tms.) ja siihen sillattuna joku vahvistin. Säädöt pitää hakea oikealle suunnalle joku päivä..

Harmi tää kevät, taas autokuume nousee vaikka mitään järkeä/tarvetta ei ois tätä vaihtaa. Saa nähdä meneekö kuume ohi ilman isoja muutoksia :D Onneks tuo R vähän helpottaa kuumetta.  8)
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic '00 "punkku"
Kirjoitti: Maxxxed - 20.03.2017, 19:26:47

Harmi tää kevät, taas autokuume nousee vaikka mitään järkeä/tarvetta ei ois tätä vaihtaa. Saa nähdä meneekö kuume ohi ilman isoja muutoksia :D Onneks tuo R vähän helpottaa kuumetta.  8)

R on hyvä  S*
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic '00 "punkku"
Kirjoitti: Tome- - 20.03.2017, 19:31:35
R on hyvä  S*

Joo, olihan se mukava hiljalleen alkaa herätellä sitä tähän vuoteen taas. :nälkä:

Mutta kaikesta huolimatta tää V70 on kyllä ollut ihan huippuostos, jotain pientä joo mutta ei sellasta että olis lopullisesti masentunut. :D
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic '00 "punkku"
Kirjoitti: Tome- - 31.03.2017, 19:52:31
Nyt sit vähän masentaa. :D

Mä luulin että tässä takertelee jarrut kun ne on hetken nypyttänyt muutenkin. Alkuviikosta alko auto mennä tiellä kuin käärme, joten aattelin että nyt on jotain muutakin kuin jarrut...

Tosiasiassa se jarrujen nypytys ja kaikki ylimääräinen tärinä yms. tuli ilmeisesti alatukivarren väsähtäneistä puslista.

Tiistai-iltana tuntu selvä notkahdus ajossa ja sit käytinkin autoa korjaamolla, oikean alatukivarren etummainen ja takimmainen pusla finaalissa. Vasemmalla puolen vielä kunnossa, mutta aavistus väljää. Päädyttiin siis vaihtamaan noi alatukivarret molemmin puolin, se toinen ois kuitenkin lauennut taas kohta ja sit olis kulmia säädelty jälleen uusiksi.

Eihän tuossa oikeastaan muu masenna, kuin se ylimääräinen rahanmeno. Entistä enemmän ahdistaa toi R:n kuntoonsaanti ja se, että millainen hintalappu sille tulee.

No mut tän osalta matka jatkuu nyt taas todella jämäkästi ja alustan osat alkaakin iskareita vaille olla kokolailla kaikki vaihdettu kohtuu lyhyen ajan sisään. Sen puoleen ei ainakaan tarvii arpoa menoa.

457+tkm mittarissa, joten kohta saiskin jo varailla 460tkm huollon. Kattoa meniskö tonne viikolle 16-17.
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic '00 "punkku"
Kirjoitti: Tome- - 02.04.2017, 21:15:15
Tällä kertaa sit kai naurattaa..

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/3A663D69-29B8-45DF-B37C-A71202B0A6EE_zpsz6m2zfzq.jpg) (http://s161.photobucket.com/user/Tome-/media/IYG/3A663D69-29B8-45DF-B37C-A71202B0A6EE_zpsz6m2zfzq.jpg.html)
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic '00 "punkku"
Kirjoitti: JoonasH - 02.04.2017, 21:42:04
Tällä kertaa sit kai naurattaa..

(http://i161.photobucket.com/albums/t201/Tome-/IYG/3A663D69-29B8-45DF-B37C-A71202B0A6EE_zpsz6m2zfzq.jpg) (http://s161.photobucket.com/user/Tome-/media/IYG/3A663D69-29B8-45DF-B37C-A71202B0A6EE_zpsz6m2zfzq.jpg.html)
Oho, mikäs sille tuli?  :(
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic '00 "punkku"
Kirjoitti: Tome- - 02.04.2017, 21:49:41
Oho, mikäs sille tuli?  :(

Sitä kai rupes jännittämään... Viime syksynähän tää punkku masenteli just kun piti Leville lähteä, no nyt pitäs lauantaina sinne taas suunnata. Sillon käytiin sit ärrällä Levin reissu, saa nähdä miten tällä kertaa käy. :D

Pientä nykimistä tuntui ajossa sellanen 500m, sitten alkoi puutumaan ja aattelin jo että menikö muka jo toi uus Boschin IMM. Eipä auttanut kuin heittää vauhdista D:ltä N:lle ja valutella sellanen 400m bussipysäkille 4-tiellä. Onneks tuttu mesta niin ties että mihin asti voi valutella sopivasti menemään.

IMM johdonkin käytin irti, mutta ei mitään. Sit hetken kun auto oli siinä seisoksissa, niin löpö alko haiseen. Auto oli toki oikealle kallellaan tossa bussipysäkillä, mutta sieltä likeltä oikeaa tukivartta/apurunkoa tuli dieseliä tiputtaen. Saa nähdä mistä se todellisuudessa tulee. Sen verran otin koppaa pois, että suodattimen ympäristö on kuiva kaikkine letkuineen mitä näkee. Siitä yhdestä pa-letkusta lähti T-haaralla joku toinen letku/putki koneen alle ja apurunkoon päin. Jotenkin se vaikuttas todennäköiseltä, vaikka en nähnyt mihin se menee. Joku paluuletku tai jopa ardicille menevä putki?

Todennäkösesti ja toivottavasti ei mitään tuon pahempaa. Melkein todennäkösin on se murtunut polttoaineletku (tai sitten pa-pumppu tai syöttöpumppu) tai....

Edit: R pitäs olla ti-ke alustan muutoskatsastuksia vaille valmis, joten katsotaan mitä tässä tapahtuu..
Edit 2: oli muuten eka kerta kun meikäläisellä auto lähti hinurin niskaan.  ???
Edit 3: Mittarissa 457989km
Otsikko: Vs: Tome-'s V70 Classic '00 "punkku"
Kirjoitti: Tome- - 03.04.2017, 21:41:11
Matka jatkuu taas. :) Polttoaineletku oli antautunut, kuten aloinkin arvelemaan. Oli hajonnut jostain päälinjan ja ardicin välistä.

Ärräkin lie yhtä vakaajan pystytankoa vaille nipussa.