Autoracing  KL-varaosat

Tome-'s V70 Classic '00 "punkku"

  • 64 Vastauksia
  • 22492 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Tome-'s V70 Classic *video (ääntä)*
« Vastaus #30 : 14.08.2015, 00:04:07 »
Tossa hihnapyörän kunto.

Mutta kuuluu jo tyhjäkäynnillä kun ilmasttointi päällä. KLIK!

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s V70 Classic *video (ääntä)*
« Vastaus #31 : 14.08.2015, 00:13:50 »
Hihnan vaihto ei oikeastaan takaa mitään, jos kiristimen jännitys pääsee kääntymään pois liian löysästi kiristetyn pultin takia tms. Jakopään yläkopan poistamalla näkee juuri ja juuri kiristimen viisareihin ja löysän hihnan näkee muutenkin samalla.

Ok.

Tossa hihnapyörän kunto.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Mutta kuuluu jo tyhjäkäynnillä kun ilmasttointi päällä. KLIK!


Kiitos. Ääni ja kuvat herätti luottamusta. Otanpa pari lisää vielä yömyssyksi...
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Tome-'s V70 Classic *talvirenkaat alle*
« Vastaus #32 : 16.10.2015, 14:05:35 »
Ekat +5tkm takana, eli reilu 414tkm mittarissa. Talvirenkaat meni eilen alle (16" perfot ja contin nastat), muuten kokolailla vaan ajelua ollut. Ei oikeen oo kerenny/jaksanu perehtyä mihinkään tai tehdä mitään, varmaan pitäs ottaa itteä niskasta kiinni.

Lisälämmittimen huollosta tulikin jo kyseltyä, hinta korjaukselle arviolta n.200+osat. Täytyy varmaan about kuukauden päästä sovitella sille aikaa, niin sais ennen pohjoisen reissua kuntoon.

18" pegasuksilla kulutus siinä 7l/100km tankattuna, nilkka oikenee monesti. Ihan ok vaikka vähän meneekin litra enemmän kuin uudemmalla V70:llä, saa nähdä mihin asettuu kun meni alle nuo talvipyörät. Osansa kulutuksesta tietysti tekee tuo automaatti vs. manuaali ero.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Pitkästä aikaa vähän tekstiä.

Kilsoja on tullut lisää, huoltoa on tehty ja turhat äänetkin on kadonneet. Vikana oli jakopään kiristinrulla sekä jokin vääntynyt kiinnityspelti?
Lämmityslaitteen kenno vaihdettu, jne.

Lohkolämmitin on ilmeisesti mennyt pimeäksi ja ardicissakin on tiedossa olevaa häikkää. Ardiccia en kerkeä enää fiksata ennen pohjoisen lomareissua, joten joku lämmitys on rinnalle otettava.

Mikä vaan olis fiksu ratkaisu?

Lohkolämmitin (RE 402 Calix)?
Calix letkulämmitin (RE 480 Calix)?
tt-thermo letkulämmitin 1kW (1000 KLD http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000kld-defa-yhteensopiva-malli) ?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Suosittelen tt-thermoa, itelleni laitoin 1500w ja kaverille 1000w ardicin tilalle.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Suosittelen tt-thermoa, itelleni laitoin 1500w ja kaverille 1000w ardicin tilalle.

Mä uskon että toi 1000w on ihan riittävä. Pääsee varmaan (vähintään) samaan kuitenkin kuin lohkolämmitin.

Pitäis vaan miettiä sitten ostoslista pikimmiten kasaan ja vielä löytää oikea asennuspaikkakin.

Ilmeisesti tarvitsen jotain letkuadaptereja matkaan? Onko lukijoilla suoraan ostos/tarvelistaa mitä tämän (http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1000kld-defa-yhteensopiva-malli) kanssa tarvii.

Ainakin itse tuo lämmitin ja calix -> defa adapteri. (nykyisessä kun on tuo calix järjestelmä).

Miten kiinnitys?
Letkut?
Klemmarit?
Muuta?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Itse olen sevverta skeptinen noiden pumpullisten versioiden suhteen, että näkisin normaalinkin letkulämppärin riittävänä vaihtoehtona. Tavan lohkolämppäreissä on tyyliin 400-550W tehoa, ja semmosellakin pari tuntia paahtamalla saa koneen lämpötilaa jonkun 40C nostettua ulkolämpötilaan nähden, pitäisi normioloissa olla varsin riittävä. Semmonen luonnonkiertonen systeemi ei ainakaan porsi vesipumpustansa, mutta toisaalta tarttee kohtuusuoran yhteyden lohkon vesitilaan ja eikös tässä vitoslänkyttimessä ole aivan yhtä typerä termostaattiratkaisu kun deekussakin, jolloinka luonnonkierto alavesiletkussa ei toimi?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Itse olen sevverta skeptinen noiden pumpullisten versioiden suhteen, että näkisin normaalinkin letkulämppärin riittävänä vaihtoehtona. Tavan lohkolämppäreissä on tyyliin 400-550W tehoa, ja semmosellakin pari tuntia paahtamalla saa koneen lämpötilaa jonkun 40C nostettua ulkolämpötilaan nähden, pitäisi normioloissa olla varsin riittävä. Semmonen luonnonkiertonen systeemi ei ainakaan porsi vesipumpustansa, mutta toisaalta tarttee kohtuusuoran yhteyden lohkon vesitilaan ja eikös tässä vitoslänkyttimessä ole aivan yhtä typerä termostaattiratkaisu kun deekussakin, jolloinka luonnonkierto alavesiletkussa ei toimi?

Totta. Olihan mulla siinä V70 '05 dieselissäkin calixin letkulämmitin ja vallan mainiosti se pelasi.

Eikös (ainakin) tuon calixin version voi iskeä helposti siihen lämmityslaitteen kennolta tulevaan letkuun? Vai menevään?
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Noita lämppäreitä laitellessa on hyvä pitää mielessä sekin että minkä kokoset sulakkeet siellä seinässä on. Etenkin jos on taloyhtiön tms. lämmityspaikka, niin ei joko saa tai ei sulakkeet kestä sekä moottorin että sisätilanlämmitintä esim.

Mulla on raktorissa 2kW moottorinlämmitin ja oli saman tehonen sisälämmitin rinnalla, ni ei meinannu isommatkaan sulakkeet kestää :)


Ja jotenki tuntuu että aina mitä monimutkasemmaks(kiertovesipumput ym.) ja hienommaks tällänenkin järjestelmä menee, niin vikaherkkyys lisääntyy. Pelkkä simppeli vastus on suht toimintavarma.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Noita lämppäreitä laitellessa on hyvä pitää mielessä sekin että minkä kokoset sulakkeet siellä seinässä on. Etenkin jos on taloyhtiön tms. lämmityspaikka, niin ei joko saa tai ei sulakkeet kestä sekä moottorin että sisätilanlämmitintä esim.

Mulla on raktorissa 2kW moottorinlämmitin ja oli saman tehonen sisälämmitin rinnalla, ni ei meinannu isommatkaan sulakkeet kestää :)


Ja jotenki tuntuu että aina mitä monimutkasemmaks(kiertovesipumput ym.) ja hienommaks tällänenkin järjestelmä menee, niin vikaherkkyys lisääntyy. Pelkkä simppeli vastus on suht toimintavarma.

Juuri näin.

10Ax230V=2300W
16Ax230V=3680W
resistiivisellä kuormalla

Poissa V70 2.5

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 679
  • www.vrcf.fi
Kyllähän tuo tt-thermo paremmin ja nopeammin koko koneen lämmittää. Ja eikö tuostakin tule (mahdollisen)pumpun särkymisen jälkeen ihan perus vastus joka kierrättää vapaakierrolla.  ;D
-945 b230fk hx35 m90 g80 -95 -945 b230fk A -91
-s80 b5254t6 summum -08
-Bayliner1952 Volvo penta 145a
-Vauxhall viva Deluxe-71  -Transhit -08

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Kyllähän tuo tt-thermo paremmin ja nopeammin koko koneen lämmittää. Ja eikö tuostakin tule (mahdollisen)pumpun särkymisen jälkeen ihan perus vastus joka kierrättää vapaakierrolla.  ;D
Akateeminen villi veikkaus on että 16mm letkusta ei luonnonkierrolla vesi kierrä niin lujaa että esim se 1.5kW löytäisi tiensä moottoriin, joko vastusta katkotaan termostaatilla tai sitten siellä porisee aika isosti. Saatan olla väärässäkin, mutta koko lailla vedenkeittimen verran kun on lämmitystehoa niin veden ois syytä vaihtua...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Mulla calixin letkulämppäri sotki kovilla pakkasilla hehkua. Ja meillä ei saa käyttää sisälämppäriä ollenkaan.

Mihinkä Tome meinasit sen asentaa? Mä laitoin siihen missä calixin oli. Voin laittaa asennuskuvia spostiin.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Laita vaan kuvia, profiilista löytyy osoite.

Paikka on vielä avoin, pitää tutustua letkustoon.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Mulla calixin letkulämppäri sotki kovilla pakkasilla hehkua. Ja meillä ei saa käyttää sisälämppäriä ollenkaan.

Mihinkä Tome meinasit sen asentaa? Mä laitoin siihen missä calixin oli. Voin laittaa asennuskuvia spostiin.

Kiitos, kuvat tuli perille! Sullahan se asennus on vähän eri paikassa kuin näissä:

Eräänlaisina referenssikuvina oon käyttäny myös näitä: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39580.msg774093#msg774093

Löytyy samasta aiheesta muitakin kuvia. Tossa vaan sattu omaan silmään hyvät ja selkeet kuvat.


Mutta mutta. Asennus tuohon sisätilan lämmittimen väliin olevaan toiseen letkuun (kumpaan) vai sitten noihin letkuihin mitkä menee lohkoon/öljynsuodattimen jalkaan?


Alla olevassa kuvassa näkyy hyvin noi sisäkennolle menevät 2 letkua, jotka ovat myös houkuttelevalla sijainnilla.



Tässä näkyy lohkolämmittimen vastus, joka muuten painaa vähän tuota letkua suodattimen jalasta.. Sitä pitää ainakin löysätä ja vähän kääntää eri asentoon, jos ei sille muuta tee.





Tässä näkyy "hyvin" sit noi kaksi suodattimen jalasta lähtevää letkua. Toisessa on tuo alumiini (?) suojaputki vielä muovin päällä.

Mihin väliin letkulämmitin? (Tulee se Calix RE480, tämän TVS:n kommentin herättämän ajatuksen pohjalta)

Itse olen sevverta skeptinen noiden pumpullisten versioiden suhteen, että näkisin normaalinkin letkulämppärin riittävänä vaihtoehtona. Tavan lohkolämppäreissä on tyyliin 400-550W tehoa, ja semmosellakin pari tuntia paahtamalla saa koneen lämpötilaa jonkun 40C nostettua ulkolämpötilaan nähden, pitäisi normioloissa olla varsin riittävä. Semmonen luonnonkiertonen systeemi ei ainakaan porsi vesipumpustansa, mutta toisaalta tarttee kohtuusuoran yhteyden lohkon vesitilaan ja eikös tässä vitoslänkyttimessä ole aivan yhtä typerä termostaattiratkaisu kun deekussakin, jolloinka luonnonkierto alavesiletkussa ei toimi?

Se riitti vallan hyvin mun tarpeisiin aiemminkin ja ardicci kuitenkin pitää laitella kuntoon jossain välissä. Tässä lienee kuitenkin oikea letkuhalkaisija, toisin kuin tt-thermossa?

Samalla spekuloin, jos jostain syystä haluan, onko mitään estettä laittaa jossain vaiheessa myös lohkolämmitin päälle? Ei tarvitse huomioida sulakkeita tai sellaisia, mutta muuten auton osalta onko mitään haittaa? Silloinhan olis n. 1000W lämmittämässä jäähdytysnestettä.
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

 

RallyBaron  Samppasport