Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132726 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #45 : 20.05.2012, 19:54:44 »
No joo, nyt on taas projekti edennyt hieman. Alustan osista suurin osa on maalattu/massattu, pääsee ens viikolla kasaamaan. On vaan iltavuoro töissä kokoviikon, niin ei oo paljoo aikaa mut pitää koittaa ehtiä. Laitan kuvia huomenna, kunhan vain jaksan ottaa ne kuvat ensin. :)
« Viimeksi muokattu: 21.05.2012, 23:15:53 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic (alustan kasausta)
« Vastaus #46 : 21.05.2012, 23:15:16 »
No niin, nyt vähän kuvia vkl:lta. Osa osista hiekkapuhallettiin ja osa puhisteltiin pyörivällä teräsharjalla/rälläkällä. Jarrukilvet on uudet. Pohjamaaliksi tuli epoxi ja pintamaaliksi ihan perus purkkimaali. Punanen oli hunting pinkkiä (traktorimaalia).

Konetila sai uuden maalin mustan tosin.

Ennen:





Jälkeen:



Etualatukivarret ja kupit massattu (spray) sekä varustettu uusilla puslilla.



Sitte kuvaa tolpista ja etujarrukilvistä





Sitte kuva takajarrusatulasta, kaikki satulat sait saman käsittelyn sekä vakaajasta. Kuva vain vähän huono. Etujarrusatuloihin tulee/tuli uudet tiivisteet ja suojakumet.





Huomenna ois tarkotus alkaa kasaamaan tuota etupäätä ja laittaa takapään alatukivarsiin massa (spray) pintaan. :)
Eiköhän tää tästä pikku hilijaa..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic (alustan kasausta, madallusta)
« Vastaus #47 : 23.05.2012, 23:24:44 »
Nytte ois etujouset rälläköity ja maalattu punaseksi. Mittaa jäi 33cm, eli semmoset pari kierrosta lähti poies. Ei pitäs olla pelekoa, että pyöris kupeissaan, pisimmästä kohdasta mitattuna jousilautasten väli oli 27cm. Keksin ton 33cm ku tuolta löyty googlettamalla yks diesel 245 volvo, jossa oli etujouset 32,5cm. Ja tuli ihan sopivan matala. Takapään lyhennän ihan kokeilemalla, kunhan vaan saan mitattua paljonko vähintään jousen pitää olla noilla GTS:n takaiskareilla (sopivuus -40-80mm).

Tässä kuvat etujousista:



Uudet alapallonivelet.



Alatukivarret ja tolpat paikallaan alapäästä.




Tuli tossa vanteetki puhisteltua ja maalailtua. Ainaki näin aluks Volleen tulee 16" Volvon orkkis Geminit.



Pitäs teettää noihi sellaset tasaset "custom center capsit". :) Multa puuttuu 2 originaalia..
« Viimeksi muokattu: 23.05.2012, 23:27:00 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #48 : 25.05.2012, 23:48:21 »
Oli niin hieno päivä, ettei hirveesti viittiny hallissa asustaa. Sitte oli viel iltavuoro niin siinäpä se päivä meniki sitte.

Keulan sain kuitenki melkeen kasaan..onhan siin kyl viel laittamista.





Vähän näkyy tuo värimaailmaki, tosin se menee aika pitkälti peittohon ku laitetaan moottori+ ynnämuut ja renkaat paikalleen, mut onpa vähän ees jtn. :)

Huomenna toi keula loppuun, sitte perän kimppuun ja jos sitä vielä ehtis nostaa moottorinki paikalleen.. katotaan nyt miten jaksaa/kerkiää..
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #49 : 27.05.2012, 16:48:35 »
Dodii, tuli pyhäpäivällekki vähä puuhasteltua. Pienen manauksen ja hikeentymisen jälkeen moottori+laatikko satsiki ois paikallaan. :)

Huomenna en ehdi projektiin koskea, mutta tiistaina sitte jatkuu takajousien lyhennyksellä ja maalauksella. Niitten kuivumista odotellessa sitte vois vaihtaa peräöljyt ja alkaa laitteleen tuota tekniikkaa kasaan.

Tässä pari kuvaa eiliseltä ja tältä päivältä.

16" geminit, 205/55 R16 Kormoran kumeilla ja vanteiden reunasuojilla varustettuna.



Pikkuhilijaa pikkuhilijaa..  :pomo:



Venttiilikoppa ois tarkotus kiillottaa jos aika riittää..kertokaas jtn hyviä vinkkejä, miten kannattaa kiillottaa? :)

« Viimeksi muokattu: 27.05.2012, 16:50:51 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #50 : 31.05.2012, 21:31:43 »
Kiirettä pukkaa..tänään oon kasaillu tuota keulaa, katellu coolerille paikkaa ja suunnitellu ahtoputkistoa. Huomenna ois tarkotus tuota turbon pakosarjaa vääntää..



Takajousetki lyhensin ja maalasin eilen. Niistä ei lähteny ku -30mm, ei paljoa enempää iskari antanu varaa. Myös takapään vakaaja tuli maalattua.



MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #51 : 06.06.2012, 12:11:01 »
Hyvinhän tämä näyttää etenevän  :) kiinnostaa nähdä minkäslainen kokonaisuus tästä tulee kun valmiiksi tulee...

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #52 : 06.06.2012, 23:30:03 »
No joo.. vois se nopeemminki edetä. :)

Tänään tiputin renkailleen ton pirssin, keula oli aikas matala. ;) Kutakuinkin 12-13cm auton TÄLLÄ HETKELLÄ alimpaan kohtaan, eli etupään vakaajaan oli maavaraa. Perä on aika pystyssä, mutta on vaan sporttisemman näkönen! ;D eipä ainakaan koidu ongelmaksi tämä 240:sen perus onkelma, että perä painuu alas ja keulaa näyttää kohti pilviä..

Harmi vaan ku kuskinpuoleinen takajousen ylätuki oli sen verran painunu/kulunu, että perä tuppaa olemaan 2 senttiä kierossa.. Että sen joutuu vielä vaihtamaan.

Huomenna jatkuu turbonpakosarjan suunnittelu ja kenties vois jo alkaa sitä hitsaileenki. Tarkoituksena siis tehdä vakiosarjasta (käännettynä) turbolle pakosarja.
Sitte ois vielä putkisto, ahtoputket&cooleri ja pumppu + vähäiset sähköt ja sais kokeilla lähteekö käyntihin. :)

On siinä vielä urakkaa.. kun huomioi sisustan ja muiden kosmeettisten paikkojen puunauksen. Pitää toivoa niitä +20 asteen tuulisia kelejä, että sais pestyä penkit kuumavesipesurilla ja kuivattuaki joskus..  :pomo:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #53 : 06.06.2012, 23:36:30 »
Siistiltä näyttää alusta hommat :) Muuten on tässä jäänyt mieleen että päivää ennen kun alotit tämän aiheen, näin saman värisen ja
samantyyppisillä vanteilla varustetun 240:n Kalajoen merisärkän parkkiksella. Mahdatko olla täältäpäin?

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #54 : 06.06.2012, 23:42:00 »
Joo, toi keula on kyllä onnistunu. :) Peräpäässä olin vähän laiska ajanpuutteen vuoksi, mutta kyllä sitäki vähän tuli siistittyä.

No joo, aika "läheltä" Kalajokee..muttei tainnut olla tämä auto kuiteskaa. Tai no..Pohojammaan mittakaavassa lähellä.. : D oisko n. 130-140km, Vetelissä. Tämä on ollu seisonnassa, jostain uudenvuoden viikolta saakka.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #55 : 10.06.2012, 22:48:43 »
Vähä päivitystä tännekkin, nytte ois turbo paikoillaan jne. Huomenna pumpun ruuvausta sitte.

Tässä vähän kuvaa viikolta, kun auto pudotettiin renkailleen.



Keula on sopivasti perää alempana. ;) pitää vielä oikasta tuo perä..

Rajapaineventtiili ja kuristin ("turboruuvi").



Hyvin mahtuu tuo laturi tonne, vaikka onki toi öljysuodattimen siirtojalka.



Tämän hetkinen konehuone




MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #56 : 10.06.2012, 23:16:43 »
Todella mielenkiintoinen projekti  ;)

Miten sait sen volvo lapun? soititko sinne vai miten?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #57 : 11.06.2012, 14:54:35 »
Todella mielenkiintoinen projekti  ;)

Miten sait sen volvo lapun? soititko sinne vai miten?

Joo soitin volvoautoon, mut sain sellasen lapun missä oli vääntörajat.. >:( Ei oo mitenkää mahollista saada dieselistä 180-220hp teholuokkaa sillee, että vääntö pysyis siinä sallitussa alle 275Nm:ssä.

Teetin varaosaliikkeessä varaosavertailun, jossa vertaan alustan osia (varaosanumeroita) ja sitte teen semmosen osaluettelon ite, missä kerron mistä mikäki on hommattu ja mielellään kuitit kannattaa laittaa mukaan.

On tässä semmonenki jippo..että varaosaliike ei tiedä peristä mtn, joten perää ei tullu siihe lappuun ja meillä paikallinen konttori ainaki sano, että nuo verrattavat osat on ihan riittävät.. tossa mun volvossahan on pikku perä (ainaki mun silmien mukaan)...joka ei kelpaa jos vertaa mallisarjan tehokkaimpaan bensaturboon.. ::) säästympä näillä näkymin perän vaihdolta.. :pomo:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #58 : 11.06.2012, 15:16:29 »
Joo soitin volvoautoon, mut sain sellasen lapun missä oli vääntörajat.. >:( Ei oo mitenkää mahollista saada dieselistä 180-220hp teholuokkaa sillee, että vääntö pysyis siinä sallitussa alle 275Nm:ssä.

Teetin varaosaliikkeessä varaosavertailun, jossa vertaan alustan osia (varaosanumeroita) ja sitte teen semmosen osaluettelon ite, missä kerron mistä mikäki on hommattu ja mielellään kuitit kannattaa laittaa mukaan.

On tässä semmonenki jippo..että varaosaliike ei tiedä peristä mtn, joten perää ei tullu siihe lappuun ja meillä paikallinen konttori ainaki sano, että nuo verrattavat osat on ihan riittävät.. tossa mun volvossahan on pikku perä (ainaki mun silmien mukaan)...joka ei kelpaa jos vertaa mallisarjan tehokkaimpaan bensaturboon.. ::) säästympä näillä näkymin perän vaihdolta.. :pomo:

pitääpä tehdä tuo varaosa vertailu :) mahtaako motonetti riittää vai pitääköhän olla kunnon liike?

Paljonko haluat siitä volvo lapusta?
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #59 : 11.06.2012, 21:09:07 »
pitääpä tehdä tuo varaosa vertailu :) mahtaako motonetti riittää vai pitääköhän olla kunnon liike?

Paljonko haluat siitä volvo lapusta?

No kyl täällä ainaki sanottiin, että riittää ihan varaosaliike, ite teetin sen fixus-liikkeessä.

Ei se käy sulle, ku se on tilattu mun auton valmistenumerolla. Ja haluan pitää sen varalla, jos tarvin sitä johonki viel.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Proturbo  Autodiagnoosi