Tänään kävin volvolla penkissä, ahdotki alko nousemaan..kiristin kaikki klemmarit ahtoputkistosta ja sitte vähän kiristin hukkiksen tankoa, että läppä ois varmasti kiinni. Ahdot on nyt 0,8-0,85bar ja "bleedaus" on toteutettu vaan sillee, että on T-haara kellolle menevän putken välissä ja siitä T-haarasta pääse vuotaan suoraan pihalle, ilman mtn kuristimia. Mietityttää vähän et vuotaakohan jostain vielä ilmaa ku on noin alhaiset ahdot..
Tossahan on se mdu kinukki integroitu hukkaportti jossa lukee, että 0,55-1,0bar vaikkei se oo säädettävä..mahtaako tarkottaa sitte, että tuolla tangolla pystyy säätää 1,0 bariin?
Paljonkohan tuosta turbosta irtoaa painetta ylipäätään vakiopumpulla? 1,8bar on t3/t4 maksimituotto, mutta ei taida vakiopumpulla irrota.. Mietin, et onko järkeä hommata jäykempää painekelloa (1,2bar) vakiopumpun kanssa vai hommaako sitte vasta jos/kun laittaa tuon 12mm nestepään tohon?
Mistä muuten tommosia järeempiä painekelloja saa?
117hp/218Nm oli lukemat ( teholukema on pyöräteho, eli moottoriteho ~ +20% = n. 140hp. ) Mittaus tehtiin tommosessa vesijarrupenkissä Rintakarin Erkillä, Lapualla. Kierrosluvusta ei oo tarkkaa tietoa, kun ei oo autossa kierroslukumittaria, eikä oikee saatu mitattua oikeaa kierroslukua. Aikaisemmin tuli korkeempiki lukema.. 121,8hp mutta siitä ei otettu lappua. Mistäköhän tuo alhainen vääntömomentti johtuu..? onko epäselvällä kierrosluvulla vaikutusta asiaan vai johtuuko täysin turbon yläviritteisyydestä..?
Mites suosittelisitte säätämään tuota ahdonalaisen syötön hammasruuvia..? saisko heräämään turbon alempaa ja riittämään pidemmälle sekä kenties keräämään lisää ahtoja, jos ruuvais tuota hammasruuvia sillee, että avautuis alhaisemmilla paineilla. Ei oo kuvaa nytte tosta dynolapusta, mutta käyrän nousu notkahtaa tossa yhessä kohassa aika pitkältäki matkalta ennen piikkiä, joten mietin että jos tuota notkahdusta pystyisi tasaamaan..?
Turbon heräämistä parantaa myös ku saan asennettua tuon rajapainemittarin, onko siitä haittaa leimalla kun ei oo mittauspöytäkirjassa mtn merkintää siitä venasta? Sillähän EI säädetä ahtopaineita eikä se nosta huipputehoa niin eikö sen saa asentaa penkityksen jälkeenkin..?