RallyBaron  Samppasport

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132917 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #195 : 13.07.2012, 11:06:06 »
Itsellä monesti ollut putket nopeasti värkättyjä ja joissain kohdissa jopa ottanut koriin kiinni niin ei niistä ole koskaan sanottu. Kerran valitti kun oli liian vähän kannatin kumeja vakkei se mihinkään vaikuttanutkaan. Myös joskus tuli laitettua kiireessä kumilenkin tilalle rautalanka niin ei sekään ollut kuulemma hyvä vaihtoehto.
ok, mulla on vaimennin 2:lla kumella ja pakoputki on sitä peräpenkin kohalta yhestä kohtaa kahdella kumella kiinni. Vaihelotan poikkipalkin ympäri on reikä panta, joka pitelee sitä päätä. Pitää kattoo jos siihen jtn kumi juttua keksis. Soitin konttorille ja kysyin niin ei haittaa vaik menee alusta läheltä pohjaa ku on se jousto downpipe. Meen tänää 3 aikaan näyttään volvoa. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #196 : 13.07.2012, 11:12:51 »
Löytyykö jtn "virallista" sivustoa mistä vois ottaa volvo 200-sarjan moottorivaihtoehot ja tehot lapulle..? Mulla riittää kyllä varmaa toi käyttöohjekirja..ku ei penkkilapussa oo ku 117 hp vaikka se takapyöräteho onki..mistäs ne sen tietää, eikä siitä enää kannata puhua..joutuu pian penkittää uudestaan..? :s :idiot2: mut mun varaosavertailu on tehty 107kw eli b19et moottorin mukaan niin selvin ois olla myös sen tehot virallisella lapulla varmaanki..emt?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa nenonen2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 59
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #197 : 13.07.2012, 11:41:21 »
Löytyy ne jostain. Oli ainakin volvolandian sivuilla joskus muistaakseni.
tossahan toi. Ei ollutkaan landiassa tuo. Tai saattoi jossain olla mutta..
 
http://www.lintsi.info/wx/volvo/turbo/turbolupa.jpg
« Viimeksi muokattu: 13.07.2012, 11:45:39 kirjoittanut nenonen2 »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #198 : 13.07.2012, 12:00:12 »
Löytyy ne jostain. Oli ainakin volvolandian sivuilla joskus muistaakseni.
tossahan toi. Ei ollutkaan landiassa tuo. Tai saattoi jossain olla mutta..
 
http://www.lintsi.info/wx/volvo/turbo/turbolupa.jpg
emmä tuota turbolupaa tarkota..ei sitä tarvi ku todistaa varaosavertailulla ja osaluettelolla sekä ohjekirjalla.. Mut onko jossain vaikka volvon käyttöohjekirjaa sähkösenä, jossa on nuo turbomallitki..? Mulla ei oo niitä, eikä dieseliä.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa volotes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #199 : 13.07.2012, 23:06:35 »
Käytetystä moniuraremmestä saa hyvän pakoputkenkannakkeen kun tekee sopivan mittaisen lenkin ja laittaa päät jollaki ruuviilla yhtee :P

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #200 : 14.07.2012, 11:15:00 »
Itelläni kelpas vertailu lappujen tilalle konttorilla haynesin valmistama korjauskäsikirja  :D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic (leimattu)
« Vastaus #201 : 14.07.2012, 13:33:56 »
Sain eilen Volvon leimattua lähes moitteettomasti! :) Nyt saa vaan ajella. :sundaydriver:
Peruutusvalo ei toiminu kunnolla, välähti vaan niin siitä tuli korjauskehotus ja samoin takaiskarin alapultit hölkkää vähän alatukivarressa niin se pitäs korjata kans.

Vielä pitäs säätää moottoria ja laittaa tuo rajapaineventtiiliki ens viikolla siihe, että sais turbon heräämään mahd. alhaalta ja kaikki hevoset/nyyttonit irti mitä vaan saa 1,0-1,2bar ahdoilla.. :)

Laitan kuvia kunhan kerkeän.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2012, 16:09:32 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #202 : 15.07.2012, 22:24:40 »
Ensimmäiset ajot Volvolla suoritettu ja hyvin pelaa. :) vielä pitäs säätää ahtopaineita ja laittaa se rajapaineventtiili kiinni sekä kenties vielä pientä hienosäätöä, mutta muuten alkaa pelaan jo iha hyvin. :) Ei voi paljoa parempaa enää olettaa t3/t4 turbolla ja vakiopumpulla. Pitää vielä seurailla nuita pakopaineita sitte ku nostaa ahdot kohdalleen ja rajapaineventtiilin säätää siihen väliin. Ei pitäs mitään hälyttäviä paineita tulla on kuitenki tuolla .63 pakopesällä ja pumpussa 10mm nestepää..?

Tässä pari kuvaa nykyisestä kokoonpanosta.





Käyn huomena varmaan hakemassa sivuvilkkuihin oranssit polttimot, kirkkaat lasit mulla on muttei polttimoita.

Mietin tuota 12mm nestepään asennusta tähän talven aikana..niin tuli mieleen, että onko muilla foorumilaisilla minkälaisia kokemuksia mersun rivipumpun laittamisesta deekuun? Saako tommosta 7mm elementeillä olevaa rivaria toimimaan deekussa helposti, vai onko sovittaminen kovinkin moninmutkaista?
Rivipumpulla saa kyllä varmaan sen verran paljon voimaa, että alkaa tommonen deeku jo ehkä nöyrtymään..? Alakertaa ei oo tarkotus päivittää, eikä tossa oo niitä öljysuihkuja.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2012, 19:54:51 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #203 : 15.07.2012, 22:40:13 »
ainakin mesen pumppu pyörii väärään suuntaan, voima pitää melekeen ottaa kampuralta 1/2 välityksellä tai nokka akselilta etupäästä

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #204 : 15.07.2012, 23:15:55 »
ainakin mesen pumppu pyörii väärään suuntaan, voima pitää melekeen ottaa kampuralta 1/2 välityksellä tai nokka akselilta etupäästä

Joo olin joskus näkevinäni jonku tommosen virityksen jossain sivustolla. Mut pitäs tuohon tuo nestepää ainaki vaihtaa josain vaiheesa mut kattoo nyt. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 333
  • Against Greenpeace with D5252T
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #205 : 16.07.2012, 07:28:33 »
Onkos diudi lähössä jurvalle näyttämään tätä laitosta?

EDIT: oletkos tulossa siis kokkolan kautta, kun täällä yritetään saada porukkaa letkaan  :)

Epävirallinen EVRY-mies 
--> V70 MK2 2.5D -01
ex:  850 TDI -96, V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #206 : 16.07.2012, 10:09:20 »
Koppa ainaskin on kuosissa, ja hyvä että tekniikkakin rokkaa. Hirvitarrat lokareihin?  :)

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #207 : 16.07.2012, 13:36:55 »
On kyllä tosi siisti kuntonen  O0
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #208 : 16.07.2012, 15:20:48 »
Onkos diudi lähössä jurvalle näyttämään tätä laitosta?

EDIT: oletkos tulossa siis kokkolan kautta, kun täällä yritetään saada porukkaa letkaan  :)
kyllä oon tulosa. :) Pitää miettiä tota jos tulis jtn samaa kautta, mikä teidän tarkka reitti on kokkola jurva välille? Vois poiketa jostain mukaan.
Koppa ainaskin on kuosissa, ja hyvä että tekniikkakin rokkaa. Hirvitarrat lokareihin?  :)
On siinä vähän ruostetta sielä täälä, mut korjaan täsä loppukesästä/syksyllä. Ja yks pullistuma/lommo löytyy vänkärin takakulmasta. En tiiä, harkitaan. Ei hirmusesti lämmitä sydäntä nuo tarrat. Oon miettiny verkkomaskia, mutta toisaalta tu orkkiskin on nätti. :) kirkkaat sivuvilkut asensin tänään.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #209 : 16.07.2012, 16:39:14 »
mitenkäs tuo T3/T4 herää tuossa dieselissä verrattuna vakio T3 ahtimeen ?

 

KL-varaosat  Race.fi