Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132914 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #300 : 21.11.2012, 17:17:46 »
Oisko kellään tietoa missä päin PK-seutua ois kattavin ja edullisin putkikäyrä valikoima? eli tommosta iha rakenneterästä, S355 tai sitte iha "mustaarautaa"? 90 asteen käyriä ja jonkin verran suoraa putkea jos löytyis. :)

K-raudasta ei löydy..kysyin joka paikasta.

« Viimeksi muokattu: 21.11.2012, 18:54:04 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #301 : 21.11.2012, 22:36:44 »
LVI alan myymälöistä.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #302 : 21.11.2012, 23:20:18 »
LVI alan myymälöistä.

Kyllä mä sen tiedän, mietin vaan et missä ois edullinen ja kattava valikoima. Ei kaikissa myymälöissä aina välttämättä oo kaikkia putkikokoja. Mut pitää alkaa soittelee.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #303 : 22.11.2012, 00:22:46 »
No joo ei välttämättä ole kaikkia kokoja hyllyssä ja etenkään niin paljoa mitä pakosarjaan menee, mutta tukustapa niitä saa lisää.
Alv 0 hinta jotain 2-3€ kappale, riippuen putkikoosta.
Jos netistä haluaa tilata niin taloon.com.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2012, 00:26:34 kirjoittanut AnttiR »
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #304 : 22.11.2012, 07:37:08 »
Kuusakosken rautamyynnistähän noita on osteltu.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #305 : 22.11.2012, 12:35:53 »
Tahtoo olla toi 42,4mm ulkohalkaisija ja seinäpaksuus 2,6mm. Tuo on sopivin..mutta kestääkö noin ohkanen putki pakosarjassa..?  :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #306 : 22.11.2012, 17:57:37 »
Tahtoo olla toi 42,4mm ulkohalkaisija ja seinäpaksuus 2,6mm. Tuo on sopivin..mutta kestääkö noin ohkanen putki pakosarjassa..?  :idiot2:

Kestää.  Tuolta ainaki löytyy noita: http://www.procater.fi/tuotteet.php?kategoria=20&tuote=68
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #307 : 22.11.2012, 19:42:42 »
No niin mä päätinki että se riittää..  ::) Tuolla Alajärven Rautiassa on tota putkee ja noita mutkia. Hommaan ne sieltä niin on sit lähempänä autoa, eikä tartte alkaa Helsingistä roudaamaan. Aattelin kuitenki et jos laajentaisin niitä putkia sitte tossa ku ne yhdistyy..42,4mm alut ja sitte 48,3mm putkilla(2kpl)/ käyrillä turbonlaipalle. Niin ei häiriintyis virtaukset niin pahasti.

Tilasin tänää KKD:stä turbonlaipanki ku en jaksanu ahertaa tota minkä karkeesti tein jo. Aattelin et ku kerran iso laippaki on siisti niin "tehään" sitte toisestaki siisti. :)
« Viimeksi muokattu: 22.11.2012, 19:45:45 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #308 : 22.11.2012, 20:08:58 »
Onko joku joskus kehittäny deekuun jonku hyvän tukikiinnityksen pakosarjalle? Mietin et ku putki on "ohutta" ja kansiki alumiinia, niin oisko hyvä tehä joku kulmarauta/lattarauta tuki tohon pakosarjan ja vaikka laturin kiinitystelineen välille?
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #309 : 22.11.2012, 20:40:24 »
Onko joku joskus kehittäny deekuun jonku hyvän tukikiinnityksen pakosarjalle? Mietin et ku putki on "ohutta" ja kansiki alumiinia, niin oisko hyvä tehä joku kulmarauta/lattarauta tuki tohon pakosarjan ja vaikka laturin kiinitystelineen välille?

Mielestäni 2,6mm seinämällä oleva putki ei ole ohutta... Monesti se pakosarjaan tehty tuki on just se mikä sen sarjan särkee, ku sarja ei pääse elämään rauhassa.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #310 : 23.11.2012, 07:21:53 »
Mielestäni 2,6mm seinämällä oleva putki ei ole ohutta... Monesti se pakosarjaan tehty tuki on just se mikä sen sarjan särkee, ku sarja ei pääse elämään rauhassa.

No joo, ei se ehkä lujuusopillisesti ookkaan..herkästi vaan miettii et ois mutta onhan se aika vankkaa.. Oukei, no tota en tullut ajatelleeksi.. :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 23.11.2012, 07:23:55 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #311 : 23.12.2012, 23:42:17 »
On tullu rustattua tuon pakosarjan kimpussa jokunen tovi eikä taho vieläkään olla oikee bolt-on mallilla.. pitää kuitenki päästä kokeileen liukkahia joululoman kunniaksi niinpä laitoin vanhat rojut paikalleen takas. Mutta dp:n teen uuden ku vanha vuosi.. putkistosta lähti viimeinenkin vaimennin poies. ;)

ennen ku rustaan keväämmällä enempää tuon pakosarjan kans niin voisin kokeilla että sopiiko vakio valusarja tuon turbon kans tonne paikoilleen pienellä "väkivallalla". Että jos jollakulla on ylimääräinen td vakiopakosarja niin saa tarjota.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #312 : 30.12.2012, 23:14:19 »
Ostin Hegeh:ltä deekun valusarjan, joten saa sitte talven mittaan sovittaa sitä paikoilleen. Tällä hetkellä mennään vanhalla kokoonpanolla, ainoana muutoksena dp:n pienimuotoinen muokkaus ja tosiaan putkisto on suora. Perjantaista asti kokeiltu liukkahia ja kyllä siellä talviautoksi voimaa on ihan riittämiin, vaihoin vakiokaran (ääriasentoon) ja laskin ahtoja jonnekki 1,0 barin paikkeille. Luisuun lähtee nätisti ja murisee kivasti, vielä ku ois se lukkoperä..  ::)

Vielä saa ajella viikon verran kunnes loma loppuu..  :-\ sitte vois laittaa taas "telakalle" talven/kevään ajaksi. Huhti-/toukokuulla sitte ottais käyttöön taas. Ei oikee kannata pitää käytössä ku ajot on niin vähäisiä..piti nyt vain 2 vk:n lomalla päästä kokeileen..  :pomo:

Pitäs koittaa laittaa tota peltipuoltaki vähä parempaan kuosiin mut katotaan mihin budjetti riittää.. Jos jokaisen virheen haluaa poies niin pitäs maalata melkeen koko auto kattoa lukuunottamatta..

Paljon muuten 240:ssa kuuluu olla aurauskulma? 2 astetta? tai paljonko milleinä ja mistä mitattuna?
« Viimeksi muokattu: 30.12.2012, 23:28:28 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #313 : 06.01.2013, 20:28:41 »
Tänään tuli ajettua tämän talven viimeiset ajot..  :-\ Nytte sitte valusarjan sovitusta ja uutta vv suodatinta paikalleen. DP ja alkupään ahtoputkisto menee myös uusiksi. Toivottavasti ei tarvi hirveesti lekaa antaa.. Kantapään kautta voittoon..toivottavasti..  ::) Pitää kattoo jos budjetti riittäis siihen kitkalukkoon..

Mitä ootte mieltä noista jäykemmistä venajousista..? Kannattaako 388 tkm ajettuun deekuun vaihtaa niitä suorituskyvyn parantamiseksi vai jättääkö laittamatta..? Vaihto ois tarkotus suorittaa kansi paikallaan..maksaako vaivan vai onko parempi ottaa kansi irti? Kyselin tästä jo aikasemminki ja joku sano että 16v koneen jousista vois muokata deekuun jouset..? Tai miten toimis tuplajouset?  :idiot2:

Näihin huurteisiin kuviin päättyyy tämä talvikausi.



MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic
« Vastaus #314 : 07.01.2013, 21:00:35 »
Toi antenni etulokarissa on kyllä jollakin tavalla eroottinen.  ::) (ehkä se vaan liittyy siihen että meidän entisissä jenkeissä on ollut antenni etulokarissa, niin siihen on jäänyt joku pervous  :D)

Hassu juttu kylläkin, mutta Volvo näyttää minun silmiin aina joka kuvassa eri autolta. Ehkä se on se väri, tai valaistus tms. tai sitten minulla heittää nupissa...  :uglystupid2: 

 

KL-varaosat  Race.fi