Samppasport  Futurez

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 134760 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 turbo -90 ja 240 Turbo -86
« Vastaus #285 : 21.12.2014, 16:13:05 »
Hyi helvetti. Saatiinpaha koripukkiin tuo, mutta oli ikävä ullatus. Moottorinkannakepalkin, etuvakaajien kiinnikkeiden ja alatukivarsien kiinnikkeiden kohdalla kummallakin puole syöpä.
Tosiaan varapyöräkotelot tippu pois.





jarrusatulat sai hiekkaa ja maalia. Biltema Brake Caliber Paint


Ei oikeen nyt motivoi. Pelastetaan silti yksi GL paalaukselta.
« Viimeksi muokattu: 28.05.2015, 08:28:45 kirjoittanut lakeshead »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 740 turbo -90 ja 240 Turbo -86
« Vastaus #286 : 21.12.2014, 16:18:03 »
Nyt on hyvät olosuhteet tehdä. Kelpais mokoma kapistus kyllä itsellekkin.

Etupalkin alta mätiminen taitaa olla näissäkin enemmän ominaisuus kuin poikkeus. Luultavasti aika monessa on koko palkki enempi vähempi pyhällä hengellä kiinni.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 turbo -90 ja 240 Turbo -86
« Vastaus #287 : 21.12.2014, 16:27:58 »
Palkista lisää.


Joo toi koripukki kyllä kannattaa tehä jos on motivaatioo purkaa auto atomeiks. Yhtään painavempaa koppaa en kyllä tuolle pukille laittais.
Ei oo oikeen tervettä hommaa kylmällä betonilattialla makoilla auton alla.
Oli tosiaan vähän ongelmallista ton pukin asentaminen koska lattia ei oo ihan suorimmasta päästä. Jalkojen alle joutui jokusen kiilan laittamaan. Auto ei muutenkaan oo tossa ihan tasapainossa.
Kääntyy kyllä mielellään katolleen koska kiinnityspisteet on niin matalalla.
« Viimeksi muokattu: 21.12.2014, 16:34:20 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 DL-> Turbo -86
« Vastaus #288 : 25.12.2014, 23:42:24 »
Jätte Bra ja hyvää joulua :tonttu: <Kippis>



Talli on nyt pikkuhiljaa hiekkakuorrutettu :) Apparin lattia on kyllä jotain niin karmeeta että taidan käydä motonetistä kyselemässä korjauspalaa.
Heikkapuhallusvehkeenä tosiaan tommonen saksalainen Powerplustools:in puhallin. Helkkarin hyvä, harmi vaan ettei oma.
Askel lähempänä epoxypohjamaalia. Tosiaan hitsattavaa on vielä vaikka kuinka.
« Viimeksi muokattu: 26.12.2014, 00:25:10 kirjoittanut lakeshead »

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 DL-> Turbo -86
« Vastaus #289 : 27.12.2014, 04:59:56 »
Minkä huolella taitaa, sitä edestään ei löydä  O0

Hienoa jälkeä tulee. Arvostan suuresti tälläistä. Jatka samaan malliin  8)
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 DL-> Turbo -86
« Vastaus #290 : 07.03.2015, 18:11:38 »
Tervehdys tännekkin pitkästä aikaa  :)
Tämmönen pikanen hitsauskuva update.
Perhana tuli vahingossa satanelikympin lattia :D









Kuvat tuttuun tapaan laadultaan vähän mitä sattuu.
Vielä on paljon edessä, mutta kyllä tänään oli jo iso harppaus hitsauksissa  :)
« Viimeksi muokattu: 07.03.2015, 18:18:46 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 DL-> Turbo -86
« Vastaus #291 : 10.03.2015, 20:19:31 »
Hitsauskuva update
lattiapalkki valmis ja hitsattu, pyöränkaaresta poistettu pokkaus, ja hitsattu kiinni(tuli muuten jäykkä), ja toisen munapussin kastraatio suoritettu, ja paikka hepattu. vielä tuo paikka tuossa munapussin edessä ja munapussiin vielä saumaa niin tämä puoli on valmis.





Poissa HIGHEND

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • Pappavolvoilua. Ja muita mukavia lötköttimiä.
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 DL-> Turbo -86
« Vastaus #292 : 14.03.2015, 02:25:26 »
Kyllä tää mun mielestä GL on.
S80 2.4D & 240 B200E
Lisäksi kaiken maailman pönttöä ja päristintä

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 DL-> Turbo -86
« Vastaus #293 : 14.03.2015, 09:00:49 »
Kyllä tää mun mielestä GL on.
otsikko korjattu, mistä lie tuo DL tullut

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #294 : 29.03.2015, 17:13:40 »
Tinnerin huuruinen terve vaan tännekkin! :hello:
Pellit ois valmiit ja niiden päälle laskeutui tänään 2k epoxy :) auto joudutaan ylimaalaamaan, mutta väri ei luultavasti kauas tuosta harmaasta karkaa.







Kylläpä on hyvä mieli S*
Huom koko kori ei ole epoxyssa, vaan konehuone sisusta, pyöränkaaret, kontti ja pohja

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #295 : 29.03.2015, 22:46:03 »
Ai että! Kyllä nyt on hyvän näköinen koppa.  :)

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #296 : 30.03.2015, 08:32:33 »
Kyllähän siitä hyvä tuli :) alkaa oikeesti jo tuntua että hitto täähän valmistuu!
unohtunut ihan mainita että hainhan minä yhden b230f:n toissa viikonloppuna. en sitten tiedä mitä sille teen mutta ompahan varalla :D

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #297 : 09.04.2015, 11:45:03 »
 :hello:
Pääsiäisenä pakkeloitiin koppaa ja purettiin B200K. kannesta vingutettu raput pois ja lohko pesty.
Kaasarikoneen kannesta onkin tässä hyötyä. Kaasarin imusarjan vedenkierron lähtöjä hyödyntäen saankin ahtimelle vedenkierron.
Öljykierto toteutetaan alkuperäiseltä lähdöltä joka pitää porata ja kierteyttää, ja paluu luonnolisesti lohkoon siihen tarkoitettuun paikkaan. Sitten pitäisi hoonata sylinterit.  1 ja 4 sylintereissä oli jotai outoa jälkeä niin toivottavasti se niistä hoonaamalla lähtee. Muuten moottori oli todella siisti, laakerit olivat lähes uuden näköiset ja kampiakseli ihan kiilti.
Lohkoon olisi tarkoitus vetää Biltema ryppymaali.
Nokaksi tuon vanhan L nokan tilalle olisi tarkoitus laittaa ihan turbonokka.
Vaihtoehdot ovat RSI stage 2 turbo, KL Racing T3 ja Enem V16T.
 Laitoin sähköpostia R-sport internationalille että vieläkö niitä valmistavat ja myyvätkö suomeen. Sieltä eivät ole vielä vastanneet.
sitten olisi tuo halvin vaihtoehto KL Racingilta. vaatii vaan lashcapit joita vähän kammoksun.
Viimeisenä kallein Enem v16 joka on hinnaltaan jo 100e muita kalliimpi, mutta saatavilla sekä Bolt On . Aika näyttää mikä tulee. jokatapauksessa hankintoja ei juurikaan voi tehdä kun nämä intin päivärahat ei ole järin runsaat.
Kyllä tämä tästä.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #298 : 10.04.2015, 08:36:56 »
En itte oo vesikiertoa ahtimissa käyttänyt mutta käsityksen mukaan eikö se orkkis toteutus o paisarilta ahtimelle ja siitä alavesiletkuun? Ei tarttis toiselta puolelta konetta vetää kiertoa ahtimelle  :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2003
  • Näpräilijä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #299 : 10.04.2015, 10:20:21 »
En itte oo vesikiertoa ahtimissa käyttänyt mutta käsityksen mukaan eikö se orkkis toteutus o paisarilta ahtimelle ja siitä alavesiletkuun? Ei tarttis toiselta puolelta konetta vetää kiertoa ahtimelle  :)

Näin se siellä kiertää.
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy