Race.fi  Puotilan autokorjaamo

740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86

  • 355 Vastauksia
  • 134478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #330 : 02.06.2016, 22:00:40 »
Mitä olet hitsaamassa, kun äkkiä katsoen kansi ei ole halki?
Noi kannen syöpymät jotka tulee liekkirenkaalle. Alimmassa kuvassa pahin.
Voipi vähän paisarissa porista jos tuo tuosta puhkeaa, tai huonommalla tuurilla nestepuristus
« Viimeksi muokattu: 02.06.2016, 22:09:48 kirjoittanut lakeshead »

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #331 : 02.06.2016, 23:32:17 »
Ei noille tartte mitään tehä, siellä ne viihtyy. Tiivistepinta on muuten hiukan rososen näkönen että joku ohut lastu tuosta kannattaa ottaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • Jee jee
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #332 : 03.06.2016, 08:14:53 »
Siinäpä sitten dilemma, huoltoystävällinen ja mahdollisimman suora pakosarja vai pukinsarvet jotka lämmittävät koko konehuoneen?
Eipä tolla taida olla reaalimaailmassa mitään havaittavaa tehovaikutusta, joten parempi panostaa huoltoystävällisyyteen.
!

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #333 : 03.06.2016, 12:13:12 »
Eipä se kunnolla tehty sarja siitä yhtään epähuoltoystävällisempää tee...

Tuossa olisi yksi esimerkki, omasta käkättimestä. Tulpat vaihtuu senkun vaihtaa jne.


Kuva hämää, näyttää ettei tuota ykkösen tulppaa saisi auki, mutta lähtee ihan räikällä ja lyhyellä jatkolla eikä tarvitse mitään kulmia tms. Jos lämpö pelottaa, niin laita kääreeseen.
Jos kiinnostusta niin tuollainen pakosarja järkkääntyy valmiiksi tehtynä postiin.
« Viimeksi muokattu: 03.06.2016, 12:15:30 kirjoittanut miikel »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #334 : 03.06.2016, 19:08:26 »
Minkä kokoista putkee toi sun sarja on? Täytyy tilata KKD:ltä laipat ja sitten vielä etsiä nuo mutkat ja putkenpätkät.
Hommaa vähän hidastaa se että tulee öljynsuodattimen siirtosarja vasta joskus loppukuusta.

Ei oikeen tuo volvon siirtojalka käy kun tulee downpipen tielle.
Eikä siirtojalka edes ollut oma :D
« Viimeksi muokattu: 03.06.2016, 19:23:59 kirjoittanut lakeshead »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #335 : 04.06.2016, 09:44:13 »
Minkä kokoista putkee toi sun sarja on? Täytyy tilata KKD:ltä laipat ja sitten vielä etsiä nuo mutkat ja putkenpätkät.
Hommaa vähän hidastaa se että tulee öljynsuodattimen siirtosarja vasta joskus loppukuusta.

Ei oikeen tuo volvon siirtojalka käy kun tulee downpipen tielle.
Eikä siirtojalka edes ollut oma :D

42.4mm putkea se on. Volvon oma suodattimen siirtojalka sopii ainakin tuon kanssa vallan mainiosti paikoilleen.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #336 : 07.09.2016, 21:28:55 »
Ei ole tätäkään unohdettu mutta eipä tässä paljoa ole tapahtunut. Turbon lopullinen positio asetettu ja pakosarjan tekoa aloitettu.




Moottoriin tuli pikku muutos. Tein loogisimman mahdollisen vaihtoehdon ja annoin 531sen ja setelinipun eräälle kansiukolle ja sain 530in vaihdossa  :idiot2:

Elikkäs Hegen pappaseiskan vanha kansi VX:llä
Kansiremontin tiimellyksessä töissä kävi eräs suurisuinen kaveri naljailemassa siitä, miten turbot ovat niille, jotka eivät osaa virittää. Provosoiduin tästä ja tilasin 46/37 venttiilit kanteeni ja muotoilin kanavat niin hyvin kuin kykenin. Imupuolelle 1/45 r-seetit ja pakopuolelle kolmikulma 1,5/45. Imuventtiilit muotoilin. Venttiileille kairasin olaketerällä hieman lisää tilaa. Tasosta otin millin tässä vaiheessa pois, sillä lähtökohtana pohjalla oli jo 10,3:1 puristus.


Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #337 : 07.09.2016, 21:54:45 »
Elikkäs Hegen pappaseiskan vanha kansi VX:llä

Jos nuo ekan sivun tiedot pitävät vielä paikkansa niin tuntuu sille, että tämä saattaa liikkua aika rivakasti jo "neitipaineilla"  :o :o

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #338 : 07.09.2016, 22:44:54 »
Näin toivoisin itsekkin. Laakea tehoalue tulee joka tapauksessa. Puristukset tähdätään 9:1 tienoille niin saadaan toimimaan alipaineellakin. Nokka saisi toki olla rajumpi mutta nyt mennään tällä.

Potentiaalia kannessa kyllä on mutta tuo turbo rajaa tehon kyllä +-400hv pintaan.

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #339 : 11.09.2016, 21:44:35 »
Iltaa!
Tämä edennyt lähinnä tekniikan puolella:
-Männät lähti sorvattavaksi
-pakosarja on hepattu kasaan
-Kytkinasetelman sain hankittua, SRE -763. Tälle pitää vielä hankkia 228mm M90 poorilla oleva massalevy kaveriksi.

Pakosarjasta tuli mikä tuli. "Kun näkee tuotoksen niin tietää tekijän". Nelonen ja ykkönen on vähän eri mittaset ::)
Putkien sisähalkaisija 36,4mm. Ajattelin että mitä lähempänä pakoventtiilin kokoa niin sen parempi.


Sitten oli pakko mallata sitä roskismoottorin kylkeen, ja aika kompaktihan tuo on. Tulpatkin pystyy vaihtamaan, ja ainoastaan kakkosen tulpanjohto on vähän lämpimässä paikassa.


Vaatii kyllä järkyttävästi tilaa tuo ahdin vaikkei se siiviltään mikään iso ole. Tolkuton pakopesä ja vinossa oleva hukkaportinkello aiheutti pientä päänvaivaa ahtimen sijoituksessa.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2016, 21:54:22 kirjoittanut lakeshead »

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #340 : 17.09.2016, 20:55:47 »
Terve taas,
Purin pakosarjan ja teen loivemmista putkista uuden. Sain eilen nimittäin haettua loivia mutkia, R taitaa olla 2,5x halkaisija.

Männät on nyt sorvattu. lastua lähti nyt tuon 2,2mm. Dekkitason hionnan jälkeen selviää lopullinen puristus. jotain 9.3:1 luokkaa ne ovat nyt. E85 ;)


Kanget siinä sitten yhdistelin mäntiin ja totesin välykset sopiviksi.


Uudet männänrenkaat pitäisi sitten hommata ja viilata 0,50mm katkosvälys. Hiovatko moottorikoneistamolla, että hankinko uudet renkaat ennen kun vien lohkon tasohiontaan?

Kansipulteiksi tulee sitten 12.9 pultit. Mikä kiristysmomentti esim KL racingin pinnapulteilla?
 

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #341 : 18.09.2016, 00:47:28 »
Kansipulteiksi tulee sitten 12.9 pultit. Mikä kiristysmomentti esim KL racingin pinnapulteilla?
Itellä ku tuli deekuun 12.9 nii 40, 60, 90, 140nm ja ku lämpöseks käytti nii sen jälkee vetasin 150nm ja pikkasen yli eikä oo ollu kannentiivisteen pitämisessä ongelmia ja tiivistees liimana viel vht coppergasgettia..

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #342 : 18.09.2016, 01:05:47 »
Itellä ku tuli deekuun 12.9 nii 40, 60, 90, 140nm ja ku lämpöseks käytti nii sen jälkee vetasin 150nm ja pikkasen yli eikä oo ollu kannentiivisteen pitämisessä ongelmia ja tiivistees liimana viel vht coppergasgettia..

En lähtisi kiristämään yhtään yli tuon 150Nm koska se on m12 pultille aivan ehdoton maksimi kuivalla kierteellä. itse olen käyttänyt 110Nm momenttia vinokoneessa 12.9 kannenpulttien kanssa.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #343 : 18.09.2016, 10:59:52 »
En lähtisi kiristämään yhtään yli tuon 150Nm koska se on m12 pultille aivan ehdoton maksimi kuivalla kierteellä. itse olen käyttänyt 110Nm momenttia vinokoneessa 12.9 kannenpulttien kanssa.
Jos meinaat kuivalla kierteellä ettei ollu liukastetta momenttiin vetäes niin oli sielä arppi rasvaa.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 GL-> turbo -90 ja 240 GL-> Turbo -86
« Vastaus #344 : 19.09.2016, 00:05:20 »
Iltaa!
Tämä edennyt lähinnä tekniikan puolella:
-Männät lähti sorvattavaksi
-pakosarja on hepattu kasaan
-Kytkinasetelman sain hankittua, SRE -763. Tälle pitää vielä hankkia 228mm M90 poorilla oleva massalevy kaveriksi.

Pakosarjasta tuli mikä tuli. "Kun näkee tuotoksen niin tietää tekijän". Nelonen ja ykkönen on vähän eri mittaset ::)
Putkien sisähalkaisija 36,4mm. Ajattelin että mitä lähempänä pakoventtiilin kokoa niin sen parempi.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Sitten oli pakko mallata sitä roskismoottorin kylkeen, ja aika kompaktihan tuo on. Tulpatkin pystyy vaihtamaan, ja ainoastaan kakkosen tulpanjohto on vähän lämpimässä paikassa.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Vaatii kyllä järkyttävästi tilaa tuo ahdin vaikkei se siiviltään mikään iso ole. Tolkuton pakopesä ja vinossa oleva hukkaportinkello aiheutti pientä päänvaivaa ahtimen sijoituksessa.

kasaa tuo pakosarja takas kasaan jos mahtuu kone huoneeseen älä muuta mihinkään.. ootko nähny evon pakosarjaa livenä lyhyt ja pieni ja toimii :) miks rakentaa hirmu pakosarjaa kun tommonen pikku fööni kuitenkii :)

 

Kulkukoira  Proturbo