KL-varaosat  Race.fi

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4859 Vastauksia
  • 1059530 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #195 : 14.12.2016, 08:51:47 »
Tokihan tuollainen kannattaa käydä Ruotsista http://www.bytbil.com/kalmar-lan/personbil-v60-d6-awd-pure-edition-1411-9853953 Hybridin päästölukemilla verokaan ei oo paha. Toki Bytbilin halvin 2013 D4 oli 100 000 kruunua halvempi, ja halvin D4 AWD 60 000 halvempi. Suomessa näköjään olisi yksi hintaan 27 900 e, ja sitten seuraavat ovatkin tätä luokkaa http://www.nettiauto.com/volvo/v60/8474685
Kohtuu kustannuksin saa tuotettuakin suoraan Suomeen :)
http://www.autoruotsista.com/
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #196 : 05.01.2017, 15:32:55 »
No niin. Kävin tankkaamassa, taas.
Edellinen oli siis 08.12.2016 ja 1005.6km ajettuna, oman mittarin mukaan
mittaria ei vielä(kään) ole tarkistettu ja alla on vieläkin 20" renkaat.
Pitäisi ehkä vaihtaa talvirenkaat? Tippuisi kulutus kun tulisi pienemmät renkaat ;)
Litroja mahtui 20.59 joista 4.2 litraa mennyt moottorille, siis voc:n ajopäiväkirjasta laskettuna.
Ja niistä 2.4 litraa tänään. Piti ajaa 10 min ennen kuin siirtyi sähkölle :(
Esilämmitystä oli n. 20 min.
Sitten tunti Malmin Vaunulassa. Työauto webaston huollossa, ei toiminut vieläkään.
Selitys oli; kun on seisonut huollon jälkeen kaksi viikkoa tuossa ulkona ja on pakkasta.
Varmaan akussa varaus vähissä. Harjoitukset jatkuvat siellä.
Siitä takaisin päin taas 10 min ennen sähkölle siirtymistä. Kulutus meno-paluu 1.0+0.9 litraa.

T: Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #197 : 05.01.2017, 17:55:10 »
Pakkanen on myrkkyä sähkölle. Täyteen ladattuna plussa kelillä oma ilmoittelee matkaksi tuon 50km. Tänään -20°C pakkasessa ilmoitteli 35km, vaikka autolla ei ollut ajettu metriäkään. Täyssähköautot ainakin Lapin talvessa taitaa olla lähes hyödyttömiä, jos ei lämpöisestä pääse ajamaan ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa zyros

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #198 : 11.01.2017, 08:41:04 »
78k on mittarissa. Ääni tulee jostain jarruihin liittyvästä ja vain pakkasella. Nyt kelien lämmettyä nollan tienoille kulkee taas kuin sukkasiltaan. Pakkasten aikaan ääni toistui aina kun hölläsi jarrun pois ja välillä myös jarrua painettaessa, myös paikallaan ollessa. Voisiko olla jotain jarrutehostimeen liittyvää tms..

Tähän tarinaan jatkoa, eli Volvo Selekt takuuseen vaihdettiin eilen jarrujen alipainepumppu. Nyt sitten vain odottelemaan pakkasia.

Poissa freed

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #199 : 18.01.2017, 18:25:06 »
Tänään tuli heitettyä reippaan tunnin mittainen lenkki plug in hybridillä, vertailu kohtana on tällä hetkellä alla oleva D3 163hp automaatti.
Plussia:
-Ajoaika noin 1h20min ja tästä mentiin pelkällä sähköllä tunnin verran, vielä jäi latausta akkuun mittarin mukaan 15km, autoliikkeestä laturista otettiin auto kokeiluun. Omiin lähiseudun ajoihin tuo olisi aivan riittävä.
-Äänettömyys, suorastaan mykistävä hiljaisuus kun pure moodilla ajelee
-Kiihtyvyys power-moodilla todella hyvä
Miinuksia:
-Kontin koko, ei kuitenkaan mikään maksimaalinen kontti ja akusto syö tilaa entisestään
-Kasvaneen massan tuntee niiauksissa
-Dieselvero syö ideaa sähköllä ajamisesta
-Hybridi-moodilla enemmän kaasua painaessa lähtee diesel välillä hieman liian pienellä vaihteella mukaan ja seuraava pykälä menee sisään melkein heti
-Hinta, 60kE 14tkm ajetusta autosta jossa autoveron osuus kovin pieni on aika kova ainakin itselleni

Kaiken kaikkiaan näppärä paketti ja sähköllä kulkeminen sai vielä oikein yrittämään mahdollisimman taloudelliseen ajoon keskusta alueella. Mielenkiinnolla jään odottamaan V90:stä tulevaa T8 hybridiä.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #200 : 18.01.2017, 19:00:06 »
Tänään tuli heitettyä reippaan tunnin mittainen lenkki plug in hybridillä, vertailu kohtana on tällä hetkellä alla oleva D3 163hp automaatti.
Plussia:
-Ajoaika noin 1h20min ja tästä mentiin pelkällä sähköllä tunnin verran, vielä jäi latausta akkuun mittarin mukaan 15km, autoliikkeestä laturista otettiin auto kokeiluun. Omiin lähiseudun ajoihin tuo olisi aivan riittävä.
-Äänettömyys, suorastaan mykistävä hiljaisuus kun pure moodilla ajelee
-Kiihtyvyys power-moodilla todella hyvä
Miinuksia:
-Kontin koko, ei kuitenkaan mikään maksimaalinen kontti ja akusto syö tilaa entisestään
-Kasvaneen massan tuntee niiauksissa
-Dieselvero syö ideaa sähköllä ajamisesta
-Hybridi-moodilla enemmän kaasua painaessa lähtee diesel välillä hieman liian pienellä vaihteella mukaan ja seuraava pykälä menee sisään melkein heti
-Hinta, 60kE 14tkm ajetusta autosta jossa autoveron osuus kovin pieni on aika kova ainakin itselleni

Kaiken kaikkiaan näppärä paketti ja sähköllä kulkeminen sai vielä oikein yrittämään mahdollisimman taloudelliseen ajoon keskusta alueella. Mielenkiinnolla jään odottamaan V90:stä tulevaa T8 hybridiä.
Näitähän tuo Bernerin huomenna julkaisema tiemaksu "rankaisee" suhteessa koviten >:(
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8901
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #201 : 18.01.2017, 19:00:49 »
-Dieselvero syö ideaa sähköllä ajamisesta

Toisaalta vertailussa diesel vs. sähködiesel käyttövoimaveroon saa alennusta siitä hyvästä että raahaa akustoa mukanaan. Verot ovat 5,5 vs. 4,9 snt/alkava 100 kg. Jäähän siihen kyllä vielä maksettavaa.

Sähkö jeesaa myös perusveron määrässä, kun hybridin norminmukainen CO2-päästö on hyvin pieni vaikka kertalatauksella ei pitkälle pötkisikään. Laskettu tietyllä jakaumalla että iso osa ajoista on lyhyttä pätkää ja taas lataukseen. Siitä taitaa tulla isompi apu kuin tuosta käyttövoimaveron alennuksesta.

Mielenkiinnolla jään odottamaan V90:stä tulevaa T8 hybridiä.

Ei taida tarvita tänä vuonna haaveilla ellei ole jo tilauksessa. Kuuluu olevan vuosi 2017 loppuunmyyty.

Sähköbensassakin pääsee muuten maksamaan käyttövoimaveroa  :P  0,5 snt/alkava 100 kg.

http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus/ajoneuvovero/veron_rakenne_ja_maara#kayttovoimavero

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8901
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #202 : 18.01.2017, 19:03:03 »
Näitähän tuo Bernerin huomenna julkaisema tiemaksu "rankaisee" suhteessa koviten >:(

Siihen voi aina luottaa että valitsemalla vähempipäästöisen mallin pääsee halvemmalla. Ei se ekomallikaan välttämättä edullinen ole mutta vasta sitä pääsee maksamaan kunnon nokilekalla.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #203 : 18.01.2017, 19:15:32 »
Siihen voi aina luottaa että valitsemalla vähempipäästöisen mallin pääsee halvemmalla. Ei se ekomallikaan välttämättä edullinen ole mutta vasta sitä pääsee maksamaan kunnon nokilekalla.
Huomenna kai sitä on viisaampi, kun julkistavat suunnitelmansa. Katsotaan vaihtuuko toinen auto sähköpolkupyörään. Saahan siihenkin hirvitarrat laitettua. Tosin ei taida kauaa mennä, kun nekin on verolla....
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #204 : 27.02.2017, 21:36:59 »
No niin. Pieni väli raportti.
Eilen tuli vuosi täyteen ja näin on 'hiukan dataa' olemassa.
Ei toki +50tkm niinkuin jotkut kaipaavat, kun ei tule ajoa vuodessa niin paljon.
Mutta matka jatkuu ;)
Aloitus km oli 18813 ja tänään tankattuna 33114 siis yht. 14301km.
Dieseliä tankattu yhteensä 312.14 litraa.
Alkuperäinen rengas käytössä alussa n. 4200km ja loput nykyisillä 20" kiekoilla.
17" renkailla työmatka oli voc:n mukaan 60km ja 20" renkailla 58km?
Kuukausi sitten kävin Vihdissä erillisen navin kanssa. Voc:n matka oli 89.5km ja navin 95km?
Joku insinööri kenties kertoo miten tuo vaikuttaa laskettuun kulutukseen.
Voc:n kulutus koko ajalle on 1.1 l/100km. Siinä ei siis näy webaston osuus :(
Keskinopeus on 44 km/h.
T: Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #205 : 28.02.2017, 06:43:48 »
No niin. Pieni väli raportti.
Eilen tuli vuosi täyteen ja näin on 'hiukan dataa' olemassa.
Ei toki +50tkm niinkuin jotkut kaipaavat, kun ei tule ajoa vuodessa niin paljon.
Mutta matka jatkuu ;)
Aloitus km oli 18813 ja tänään tankattuna 33114 siis yht. 14301km.
Dieseliä tankattu yhteensä 312.14 litraa.
Alkuperäinen rengas käytössä alussa n. 4200km ja loput nykyisillä 20" kiekoilla.
17" renkailla työmatka oli voc:n mukaan 60km ja 20" renkailla 58km?
Kuukausi sitten kävin Vihdissä erillisen navin kanssa. Voc:n matka oli 89.5km ja navin 95km?
Joku insinööri kenties kertoo miten tuo vaikuttaa laskettuun kulutukseen.
Voc:n kulutus koko ajalle on 1.1 l/100km. Siinä ei siis näy webaston osuus :(
Keskinopeus on 44 km/h.
T: Antti R.
Jos oikein laskin, niin todellinen kulutus ollut 2,2l/100km luokkaa. Webasto vienyt noin puolet tuosta, jos Voc:n kulutus koko ajalle on 1.1 l/100km 8)
Pienellä pääsee, kun on vaan sopiva ajosykli hybridille :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa kuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #206 : 07.03.2017, 10:00:50 »
Onko mitään haisua että kuinka kauan nuo akut kestää ennen kuin ovat vaihtokunnossa. Alkoi himottamaan plug-in hybridi kun sais töissä "tankattua" ilmaseks niin ei paljoa ajot maksais.

On vaan melko reilusti ajettuja nuo "hinnat alkaen" mallit mihin rahat riittäisi niin ei taida uskaltaa ostaa ilman kokemuksia.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #207 : 07.03.2017, 10:32:09 »
Onko mitään haisua että kuinka kauan nuo akut kestää ennen kuin ovat vaihtokunnossa. Alkoi himottamaan plug-in hybridi kun sais töissä "tankattua" ilmaseks niin ei paljoa ajot maksais.

On vaan melko reilusti ajettuja nuo "hinnat alkaen" mallit mihin rahat riittäisi niin ei taida uskaltaa ostaa ilman kokemuksia.
Volvosta en tiedä, mutta ilmeisen kauan, kun ei mitään isompaa juttua löydy mistään. Teslalla taisi olla jossain vaiheessa 300tkm ajettu auto. Joka päivä akut oli ladattu 100% täyteen (oletuksena taitaa valikossa olla  90%)
Sen jälkeen olivat mitanneet akkujen kapasiteetin, niin muistaakseni 6% oli vain pudonnut tuolla 300tkm ajolla ::)

Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #208 : 08.03.2017, 13:01:52 »
Priuksillakin päästetty yli puolimiljoonaa samoilla akuilla. Paremmin ne kestää kuin vaikkapa polttomoottori.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #209 : 11.03.2017, 20:13:49 »
Tein 'ei yhtään johdosta virtaa' testin.
Kaksi viikkoa, 515 km ja 28.5 litraa dieseliä.
Voc:n kautta kulkenut 22,9 litraa. Siis 1l/100km ekstraa, taas.
Liekö webastolle, en tiedä. Ihan jännä homma, kuitenkin polttomoottorilla kuljettu?
Toki sama esilämmitys kuin ennenkin. Siis 15-25min ennen lähtöä. Ja nyt siis kokonaan dieselillä.
T: Tulihan kokeiltua tämäkin ;)
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

 

Carcom Oy  Ateho