Futurez  Kulkukoira

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4859 Vastauksia
  • 1059446 Lukukerrat

janhon ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6132
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #315 : 15.11.2017, 08:10:16 »
Auton takuuajan herkku, muutoin ongelma pesäke.   :idiot2:

Tälläistä vähän kaavasikin hybridistä. Itelle tää Volvon hybridi ei oo tuttu,mutta Bmw:n hybrideistä oon käyny ihan sertifikoidun koulutuksen.

Teknisesti ne ovat vastaavia.


Itse oon pyöritellyt päässäni millaisia nää olis ~4v 150tkm iässä. Ja ongelmia rupeaa löytyy. Ja ovat kallita korjata.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa BM4300B

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #316 : 15.11.2017, 09:25:01 »
Sellainen kuva tullut tästä touhusta, että D6 kaikkine hienouksineen pääsääntöisesti kestävää sorttia. Lapsentauteina on "Startteri yhdistelmä Laturi" remmeineen moottorin päässä ja sitten tämä kompressori. Parhaisiin autoihin kompuraa vaihdettu jo neljättä kertaa. Helposti rikkoutuvaa sorttia tuotettu vielä tänäkin vuonna hollannin foorumin mukaan. Kannattaako sitten tuollaista laipastaan vuotavaa kompuraa vaihtaa jos saa tilalle vielä pahemman.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #317 : 15.11.2017, 11:40:53 »
Onko tuota alkupään vm 12/13 ongelmia ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #318 : 16.11.2017, 14:20:25 »
Onneksi tästä ketjustakin löytyy niitä positiivisiakin kokemuksia, jos pelkästään autofoorumeiden perusteella tekisi autohankintaa niin ostamatta jäisi, tuskin yhtään viatonta automallia löytyy. No, kaikkien tässä ketjussa nähtyjen negatiivisten kokemusten uhallakin tuli toinen ruotsalainen (Saab) vaihdettua tuollaiseen 2013 vuosimalliseen V60 D6 AWD:hen, kilometrejä mittarissa karvan yli 130 tuhatta kappaletta. Ainakin nyt pari viikkoa ajelleena olen tyytyväinen ollut.  :)

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #319 : 17.11.2017, 06:56:19 »
Tuo Webastohan näissä käy kylmillä keleillä käytännössä koko ajan. Semmoinen tuli mieleen että saako Webastoa jäämään jotenkin päälle kun auton sammuttaa esim. lyhyen kauppareissun ajaksi? Siis niin että se jäisi päälle suoraan ajosta sammumatta välillä?

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #320 : 17.11.2017, 07:35:13 »
Tuo Webastohan näissä käy kylmillä keleillä käytännössä koko ajan. Semmoinen tuli mieleen että saako Webastoa jäämään jotenkin päälle kun auton sammuttaa esim. lyhyen kauppareissun ajaksi? Siis niin että se jäisi päälle suoraan ajosta sammumatta välillä?
Saathan sä sen valikosta otettua pois käytöstä. Ajelet Hybridi modella, niin ei tarvi miettiä lämmitystä, kun polttomoottori osallistuu talkoisiin ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #321 : 17.11.2017, 08:25:59 »
Tuo Webastohan näissä käy kylmillä keleillä käytännössä koko ajan. Semmoinen tuli mieleen että saako Webastoa jäämään jotenkin päälle kun auton sammuttaa esim. lyhyen kauppareissun ajaksi? Siis niin että se jäisi päälle suoraan ajosta sammumatta välillä?
Tuossa vm-12 V70:ssä webaston saa jäämään päälle, kun "käynnistää" sen suorakäynnistyksellä juuri ennen auton sammuttamista. Aikaa saa kulua näiden operaatioiden välillä max 1 sekunti. V40 tapauksessa ei mielestäni toimi samalla tavalla. Tosin vaimo ajelee pääasiassa sillä ja tulee sitä siksi harvemmin ropellettua.     
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #322 : 17.11.2017, 08:27:47 »
Tuossa vm-12 V70:ssä webaston saa jäämään päälle, kun "käynnistää" sen suorakäynnistyksellä juuri ennen auton sammuttamista. Aikaa saa kulua näiden operaatioiden välillä max 1 sekunti. V40 tapauksessa ei mielestäni toimi samalla tavalla. Tosin vaimo ajelee pääasiassa sillä ja tulee sitä siksi harvemmin ropellettua.   
Puhumattakaan, jos on VOC, niin pystyy missä ja koska vaan laittamaan puhelimella lämmittimen päälle 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2692
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #323 : 17.11.2017, 09:03:07 »
Puhumattakaan, jos on VOC, niin pystyy missä ja koska vaan laittamaan puhelimella lämmittimen päälle 8)
Joo, mutta pointti olikin siinä, ettei käyvä webasto sammu välillä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #324 : 17.11.2017, 13:25:14 »
Kiitos vinkistä, kokeilen tuota! Tuohon liittyen; eilen kun ohjelmoin VOC kautta lämppärin ajastusta (laitoin alkamaan 17:40) ja huvikseni viiden minuutin päästä menin autosta katsomaan menikö ajastus perille niin joo, oli se mennyt mutta lisäksi VOC oli myös käynnistänyt sen lämmityksen samalla... ei ihan sitä mitä pyysin...
« Viimeksi muokattu: 17.11.2017, 13:26:45 kirjoittanut jmaatta »

Tomppa Kruisailija

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #325 : 17.11.2017, 14:43:35 »
Kiitos vinkistä, kokeilen tuota! Tuohon liittyen; eilen kun ohjelmoin VOC kautta lämppärin ajastusta (laitoin alkamaan 17:40) ja huvikseni viiden minuutin päästä menin autosta katsomaan menikö ajastus perille niin joo, oli se mennyt mutta lisäksi VOC oli myös käynnistänyt sen lämmityksen samalla... ei ihan sitä mitä pyysin...

Ainakin XC90 VOC:in kautta lämppäriä ajastaessa aika on se milloin auton pitäisi olla lämmin eli aloittaa lämmityksen aikaisemmin jolloin valmis ajoon asetettuna aikana.

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #326 : 17.11.2017, 18:03:16 »
Myös ajotietokoneesta valitessa aika tarkoittaa liikkeelle lähtöä, eli silloin se lämmitys on valmis. Jos on merkitty 17:40, niin lämmitys tapahtunee 17:30 tai jopa aiemmin riippuen lämpötilasta.

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #327 : 18.11.2017, 13:56:18 »
No kappas vaan, tuo oli ohjekirjaa selatessa tullut missattua, Saabissa kun asetettiin aika milloin lämmitys lähtee päälle niin oletin sen olevan tässäkin niin. Kiitoksia huomautuksesta!

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #328 : 21.11.2017, 21:23:38 »
Update hybridiakustocase: tänään syttyi just parkkiluolaan omalle paikalle pysäköidessä "Hybridijärjestelmän toimintahäiriö, huolla kiireellisesti" punainen merkkivalo. Huomenna aamutuimaan kokeilemaan pääsiskö toimistotyöpaikalle asti (n. 14 km), Kehä kolmosen varteen varmasti kiva jäädä aamuruuhkassa. Ensimmäisenä tekisi mieli soittaa Volvon tiepalveluun, koska auto huollettu heillä. Mutta tässä myyjäliike voi tehdä taktisen ja hinauttaa sen johonkin muualle. Auton leviämistä siis odotellessa, sitten vasta soitto myyjäliikkeelle.

Kalenteri on täynnä asiakastapaamisia koko viikon ja torstaina oli tarkoitus ajella taas Joensuuhun. Se karahti kuiville kiville, nyt mennään VR:n kyydissä ainakin tämä vkl. Koirakin pitäisi saada lekurille kontrollikäyntiin(tikit pois, röntgen, joku halvatun pistossarja aloittaa jnejne) sinnekin uppoaa varmaan se kevyt kolmesataa vähintään euron kolikkoa.

Ai, että vituttaa tälleen tiistaina. Tuntuu suoraan sanottuna ihan oikeasti maanantailta.

Viime Joensuun reissu (toissa viikonloppu) kustansi vielä lottovoiton, kun ajelin tutka-autoon kevyttä ylinopeutta. 134 km/h satasen alueella, josta vähensivät 4kmh olosuhteiden takia. Pääsi neuvottelemaan kortin säästämisestä. Kortti säästyi, kuukauden päivien verran päiväsakkoja ja rikosuhrimaksu päälle. Ehkä ensi kuussa olisi paremmat oltavat...


Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #329 : 22.11.2017, 06:19:21 »
Harmilliselta kuulostaa tuo j.kiiskisen tapaus. Raportoihan jatkossakin miten asia etenee, sattuneesta syystä kiinnostaa...  :-\

Sitten semmoinen kysymys että lataakohan tuo auto myös 12V puolta ollessaan roikan nokassa? Ainakin jos auton sammuttaessa webaston puhallin jää pyörimään niin pyörimisääni muuttuu selkeästi korkeammaksi kun töpselin tökkää autoon; oletettavasti jännitetason nousun seurauksena.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron