Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4860 Vastauksia
  • 1059613 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fe35

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #360 : 26.11.2017, 15:27:26 »
Äsken ajoin 150km reissun, myös kaupunki ajoa. Kertaakaan ei dieseli sammunut, ei saanut 4wd tai pure moodia päälle. Hybridijärjestelmässä tilapäisiä häiriöitä...


Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #361 : 26.11.2017, 17:20:22 »
Noista ongelmista kun rapsataan niin hyvä olisi myös auton vuosimalli ja ajomäärä ilmoittaa samalla?

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #362 : 27.11.2017, 16:12:30 »
Noniin, update taas tähän keissiin. Volvolta oli tullu syventävät ohjeet (mitä helvettiä, tässä vaiheessa?) akuston eristysmittaukseen ja näin ollen autossa onkin nyt vikana ilmastoinnin kompura, siksi ei webastokaan toimi, mutta se ihmetyttää miksi auton pitää irtisanoa itsensä sen takia. Kompurahan on kiinni korkeajänniteakussa ja alustava kustannusarvio on 2500€, eli todella parempaan suuntaan tultiin mutta miksi vasta nyt tajutaan, että kyse oli kompurasta? Ja kukaanhan ei antanut lupaa lähteä tutkimaan autoa enempää, kunnes myyjäliike antaa suostumuksen (ts. maksumies löydyttävä, koska itse en siihen suostu). Nyt se kuitenkin oli tutkinnan alla tänään, kyselemättä keneltäkään sen enempää.

Vai onko kyse kompurasta sittenkään...? Ensin epäiltiin relettä, sitten suositeltiin akuston vaihtoa ja nyt ollaan kolmannessa asiakohdassa. Ihan kuin näitä diagnooseja vedettäisiin hatusta.

Voiko ihmistä vituttaa yhtään enempää näin amatöörimäinen touhu...

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #363 : 27.11.2017, 16:17:48 »
Äsken ajoin 150km reissun, myös kaupunki ajoa. Kertaakaan ei dieseli sammunut, ei saanut 4wd tai pure moodia päälle. Hybridijärjestelmässä tilapäisiä häiriöitä...

Itselläni oli välillä moisia tilanteita, välillä epäilin hiukkassuotimen polttoa ja kaupunkiajossa sen huomasikin olevan päällä varsinkin kiihdytyksissä ja muutenkin auton käyttäytymisessä. Lopuista kerroista en saanut selvyyttä, mutta nyt tosiaan tuomio on sen verran kirjava, että yhtään vinkkiä ei minulla ole antaa. Volvohuolto vinkannee vaihtamaan hybridiakuston :D

Itse vaihtanen autoni melko pian takaisin perus dieselmalliin, nimittäin sen verran on vitutuskäyrä korkealla, ettei hirveästi edes Volvoon enää tekisi mieli kääntyä. Mutta katsellaan jahka autoni taas on "ehjä".

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #364 : 27.11.2017, 18:25:58 »
Noniin, update taas tähän keissiin. Volvolta oli tullu syventävät ohjeet (mitä helvettiä, tässä vaiheessa?) akuston eristysmittaukseen ja näin ollen autossa onkin nyt vikana ilmastoinnin kompura, siksi ei webastokaan toimi, mutta se ihmetyttää miksi auton pitää irtisanoa itsensä sen takia. Kompurahan on kiinni korkeajänniteakussa ja alustava kustannusarvio on 2500€, eli todella parempaan suuntaan tultiin mutta miksi vasta nyt tajutaan, että kyse oli kompurasta? Ja kukaanhan ei antanut lupaa lähteä tutkimaan autoa enempää, kunnes myyjäliike antaa suostumuksen (ts. maksumies löydyttävä, koska itse en siihen suostu). Nyt se kuitenkin oli tutkinnan alla tänään, kyselemättä keneltäkään sen enempää.

Vai onko kyse kompurasta sittenkään...? Ensin epäiltiin relettä, sitten suositeltiin akuston vaihtoa ja nyt ollaan kolmannessa asiakohdassa. Ihan kuin näitä diagnooseja vedettäisiin hatusta.

Voiko ihmistä vituttaa yhtään enempää näin amatöörimäinen touhu...
Ei se aina helppoa ole. Kuvittele itse olevasi autonasentaja. Pitäisi käyttää aikka, mutta asiakas ei ole halukas maksamaan, tai vika on sellainen mikä ei ole jatkuvasti päällä. Ihmisiä ne asentajatkin on ;)
Mutta hyvä noin, että kompurasta on kyse. Toki tuo on spesiaali ja maksaa tavallista enemmän, mutta akustoon verrattuna ilmainen. Olikos tämä tuontiauto ja millaisella pidolla ollut?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa hammeri106

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #365 : 27.11.2017, 21:22:35 »
Tuossahan oli edellisellä sivulla tapaus missä oli ilmastoinnin kompura vaihdettu, ja volvo oli tullut hinnassa puolet vastaan. Aikaisemmin joku tiesi kertoa että Hollannissa niitä on vaihdettu enemmänkin. Olisko Kiinalaista laatua...

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #366 : 28.11.2017, 00:04:49 »
Tuontiauto kyseessä (juurikin Hollanti...), täysi huoltokirja Volvoliikkeestä. Mutta vianetsintään käytetyt 2 pv kuulostaa melko radikaalilta. Sähkötöiden hinnan ollessa yli 100€ tunti, pelkkä vianetsintä on maksanut omasta mielestäni liikaa.

Jos muissa huoltoliikkeissä on voitu todeta kompura heti syylliseksi, tässä on jääty pahaan välikäteen niin automyyjän kuin minunkin puolesta. Minulle on jäänyt sellainen kuva, että autoa en vie enää tähän liikkeeseen vaikka se nyt on jo seisonutkin siellä useampaan otteeseen.

Tähän autoon Volvo ei kuulemma tule vastaan pennilläkään kompuran osalta.

Poissa hammeri106

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #367 : 28.11.2017, 08:07:05 »
Näistä autoista varmaan suurin osa on tuotu Hollannista, myös omani on sieltä. Saako kysyä että missä liikkeessä auto on ollut vianetsinnässä?

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #368 : 28.11.2017, 13:04:49 »
Tähän autoon Volvo ei kuulemma tule vastaan pennilläkään kompuran osalta.

Syystä että?

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #369 : 28.11.2017, 16:15:20 »
Ja otetaanpas välillä hiukan muita aiheita, ettei mene ihan 'pitääkö olla huolissaan' tyyliin.
Siis onko kenelläkään käytössä 'type 2' latausjohtoa?
Minulle tuli auton mukana vain tämä normaali shuko=tilapäislatauskaapeli.
Se säädettynä täysille=13A ja 16A sulake tolpassa lataus kestää n. 3 tuntia.
Onko siis muita tarjolla?
Kysyy Nim: Eastonissa 8kpl type 2 paikkoja :(
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #370 : 28.11.2017, 16:48:47 »
Ja otetaanpas välillä hiukan muita aiheita, ettei mene ihan 'pitääkö olla huolissaan' tyyliin.
Siis onko kenelläkään käytössä 'type 2' latausjohtoa?
Minulle tuli auton mukana vain tämä normaali shuko=tilapäislatauskaapeli.
Se säädettynä täysille=13A ja 16A sulake tolpassa lataus kestää n. 3 tuntia.
Onko siis muita tarjolla?
Kysyy Nim: Eastonissa 8kpl type 2 paikkoja :(
Type 2 pistoke löytyy. Tuolta tilasin.
https://kauppa.plugit.fi/
Ps, 13A on maksimi mitä V60 antaa ladata, joten aivan sama vaikka sen jollakin adapterilla saisi Tesla Supercharge laturiin kiinni ;D
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #371 : 28.11.2017, 17:04:01 »
Siis joku pistoke/sovitin, vai toi 310€ kaapeli?
Ihmettelee hän...
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #372 : 28.11.2017, 17:19:03 »
Mulla tuli auton mukana myös Type2 kaapeli mutta en kyllä ole käyttäny kertaakaan.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #373 : 28.11.2017, 17:38:00 »
Siis joku pistoke/sovitin, vai toi 310€ kaapeli?
Ihmettelee hän...
Type 2 johto.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #374 : 28.11.2017, 17:47:47 »
Ok siis toimii ja voi käyttää myös sitä tyyppiä. Kiitos tästä tiedosta.
Ja on taas ihanan kallista. Pitää tutkia asiaa lisää...
T: Antti R.
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

 

Proturbo  Autodiagnoosi