Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4862 Vastauksia
  • 1060043 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TanjaS

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Hollannintuonti V60 Hybrid
« Vastaus #420 : 07.12.2017, 12:32:37 »
Hei,

Onneksi löysin tämän langan. Toivottavasti saan apua täältä tämänhetkiseen ihan järkyttävään tilanteeseen. Ostin Hollannista kesällä Volvo V60 Hybrid auton vuodelta 2013. Auto on ollut silmäteräni ja ajettukkin sillä on vasta 105.000 km. Autolla on täydellinen huoltokirja Hollannissa Volvon liikkeessä. Nyt ensimmäisillä pakkasillä autoon syttyi punainen kolmio ja tuli viesti Hybridijärjestelmän häiriö. Ajoin  auton suoraan Wetterille täällä Oulussa ja he tutkivat autoa KAKSI viikkoa, jonka jälkeen ilmoittivat, että hybridijärjestelmän invertterissä (muunnin akun ja sähkömoottorin/laturin välissä) sekä ilmstoimmin kompressorissa sisäinen eristevastusvika. 'Korjaus arvio 7.500€. Siis neljä vuotta vanha auto ja tuollainen lasku :/ Itse en ymmärrä yhtään mitään autoista ja ostin uudehkon auton, jotta välttyisin tällaisilta remonteilta. Osaisiko täällä forumilla joku neuvoa minua tässä tilanteessa?

EDIT: Siirretty oikeaan ketjuun. - TOK
« Viimeksi muokattu: 07.12.2017, 12:37:40 kirjoittanut TOK »

Poissa hammeri106

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #421 : 07.12.2017, 14:55:06 »
Hei TanjaS!
Näitä on tässä ketjussa paljon samoja ongelmia. Tehtaan laskuun on vaihdettu ilmastointikomressoreita ja generaattoreita. Hollannissa on vaihdettu  varmaan satoja tai tuhansia. Vaadi vaan korjausta tehtaan laskuun.

Poissa BM4300B

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #422 : 07.12.2017, 16:56:01 »
Jos tätäkin asiakasta olisi kohdeltu oikein, niin suosiolla samana päivänä, kun auto tuotu huoltoon, olisi voinut todeta, että kompressorissa todennäköisesti vikaa. Työ voi maksaa jotakin, mutta valmistajan virhevastuu kyllä tuossa ihan varmasti voimassa. Sieltä tehtaalta ei ole  tullut ulos yhtään ehjää kompressoria näihin V60 hybrideihin. Voi olla jopa että tuo eristysvastuvikainen kompressori rikkoo muita hybridijärjestelmän osia. 

 Joku saisi tästä jo mehevän lehtijutun, kun penkoisi kunnolla.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2017, 16:59:29 kirjoittanut BM4300B »

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Hollannintuonti V60 Hybrid
« Vastaus #423 : 07.12.2017, 18:16:20 »
Hei,

Onneksi löysin tämän langan. Toivottavasti saan apua täältä tämänhetkiseen ihan järkyttävään tilanteeseen. Ostin Hollannista kesällä Volvo V60 Hybrid auton vuodelta 2013. Auto on ollut silmäteräni ja ajettukkin sillä on vasta 105.000 km. Autolla on täydellinen huoltokirja Hollannissa Volvon liikkeessä. Nyt ensimmäisillä pakkasillä autoon syttyi punainen kolmio ja tuli viesti Hybridijärjestelmän häiriö. Ajoin  auton suoraan Wetterille täällä Oulussa ja he tutkivat autoa KAKSI viikkoa, jonka jälkeen ilmoittivat, että hybridijärjestelmän invertterissä (muunnin akun ja sähkömoottorin/laturin välissä) sekä ilmstoimmin kompressorissa sisäinen eristevastusvika. 'Korjaus arvio 7.500€. Siis neljä vuotta vanha auto ja tuollainen lasku :/ Itse en ymmärrä yhtään mitään autoista ja ostin uudehkon auton, jotta välttyisin tällaisilta remonteilta. Osaisiko täällä forumilla joku neuvoa minua tässä tilanteessa?

EDIT: Siirretty oikeaan ketjuun. - TOK

Hei ja tervetuloa foorumille. Itsellä auto kävi kahteen otteeseen diagnosoitavana, voi lukea hieman aihetta taaksepäin. Mutta ensin todettiin koko akku sököksi (hintalappu 17500-20000€) jota "voidaan yrittää" ensiksi BDU:n korjauksella (jolle olisi tullut myös noin 3000-5000€ lasku). Loppujen lopuksi vaihdettiin kompura, jonka hintalappu on noin 3000€ töineen. Virhevastuun piikkiin meni suurin osa, noin 99% laskusta. Olin tosin ostanut ostaessani ns. lisätakuun autoon, joka on 12kk/20000km. Virhevastuu on 6kk, joten periaatteessa senkin piikkiin pitäisi mennä mikäli auto on vaan ostettu hieman isommasta liikkeestä. Yksityisten välisessä kaupassa olet valitettavasti oman onnesi nojassa. Huomioidaan vielä lopuksi, että sinun autolla on ajeltu melkein puolet vähemmän kuin omallani. Annoin palautetta omaan Volvohuoltooni tästä, ja he vain pahoittelivat tapahtuneesta. Hienoeleisesti päätin ja ilmoitin etten vie enää autoa sinne ellei ole ihan pakkorako. Ja pian ei olekaan pakko koska muutto Joensuuhun häämöttää vuoden lopussa...  8)

Oma neuvo on, että ottaa auton myyjän tiukkaan otteeseen ja pyytää kuluttajasuoja-asiamiestä mukaan jos ei ala vastinetta kuulumaan. Tehdas luulisi tulevan mielellään noin vähän ajetussa vastaan, mutta päätösvalta lopuksi on Wetterillä laittavatko edes harkintaan tehtaan mukaantulon.
« Viimeksi muokattu: 07.12.2017, 18:26:02 kirjoittanut j.kiiskinen »

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #424 : 07.12.2017, 20:12:33 »
Onko tämänkin ketjun ongelmaisista suurin osa tuotu Hollannista? Liekö viallisin erä menny sitte sinne?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #425 : 07.12.2017, 20:13:53 »
Onko tämänkin ketjun ongelmaisista suurin osa tuotu Hollannista? Liekö viallisin erä menny sitte sinne?
Liekö se että sinne myyty todella paljon hybridejä koska valtio siellä tukenu semmoisen hankintaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #426 : 07.12.2017, 21:30:28 »
Liekö se että sinne myyty todella paljon hybridejä koska valtio siellä tukenu semmoisen hankintaa.

Tähän voisin yhtyä. Mutta kova on menekki kompuroissa, ihme kun ei ole takaisinkutsua tullu tuon takia.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #427 : 07.12.2017, 21:42:48 »
Onko tämänkin ketjun ongelmaisista suurin osa tuotu Hollannista? Liekö viallisin erä menny sitte sinne?
2 yksilöstäkö on nyt kyse?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa ARonkko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 150
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #428 : 07.12.2017, 21:51:04 »
Niinpä. Onhan viallisten osuus aika iso jos näitä on täällä meillä rekisterissä n. 200kpl?
Ihmettelee hän?
V60 hybrid Polestar -14
Pösö 207 CC 110 Hdi -08
ex. XC70 2.4T -01

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #429 : 07.12.2017, 23:10:33 »
2 yksilöstäkö on nyt kyse?

Autoja on käsittääkseni myyty muuallekin, kuin tänne härmään..

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #430 : 08.12.2017, 03:52:36 »
Autoja on käsittääkseni myyty muuallekin, kuin tänne härmään..


 
Näitä on tässä ketjussa paljon samoja ongelmia. Tehtaan laskuun on vaihdettu ilmastointikomressoreita ja generaattoreita. Hollannissa on vaihdettu  varmaan satoja tai tuhansia. Vaadi vaan korjausta tehtaan laskuun.
Lähinnä tämän ketjun autoista oli kyse mitä kommentoin ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #431 : 08.12.2017, 08:55:11 »
Niinpä. Onhan viallisten osuus aika iso jos näitä on täällä meillä rekisterissä n. 200kpl?
Ihmettelee hän?

Kaikki kunnia foorumillemme mutta "kenties" kaikki Volvoilijat eivät tänne kirjoittele. Jotkut eivät osaa/halua/uskalla/ehdi kirjoitella. Voipa joku poloinen koettaa käyttää neuvotteluvalttinakin tyyliin "minä kirjoitan nettiin jos..";-) Monelle riittää kun lukevat ketjun. Painelevat sen jälkeen ovet paukkuen myyjäliikkeeseen.

Jos vaikkapa 10% tästä viasta kärsivistä tänne kirjoittaa niin lienee varsin selvä että kyseessä epidemia. Aiheesta saisi aikamoisen uutisen jos tämän ketjun korjausarviot ovat oikeasti liikkeen arvioita. Volvohan hiljattain ilmoitti siirtyvänsä pikavauhtia hybrideihin..

Rohkeasti vaatimaan valmistajaa vastuuseen vain.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa hammeri106

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #432 : 08.12.2017, 10:43:08 »
Juuri näin. Kyllä tässäkin ketjussa on näitä ongelmaisia aika paljon.
Vielä kerran, lukekaa tuolta Hollannin foorumilta googlekääntäjällä, alkaa karu totuus selvitä.

https://www.volvo-forum.nl/topic.php?t=73915

Poissa Stara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #433 : 09.12.2017, 21:10:20 »
Oma Volvo ei ole nytten punasta kolmiota heittänyt sen ekan kerran jälkeen jolloin jo hinurin perässä oltiin, kunnes itekseen käynnistyikin kun pysäytettiin vauhti, sekin oli varsin ihmeellistä...no samat ilmiöt edelleen näyttäytyy eli jos on laturin nokassa ja webasto päällä niin heittää vikailmon, että hybridijärjestelmässä häiriö ja lisäksi ilmastointilaite vaatii huollon...sitten n. 10km ajon jälkeen sanoo että hybridijärjestelmän "jonkun syyn takia, jota en nyt muista" takia ei voi ajaa Purella ja minsan päästä taas ilmottaa, että Pure käytettävissä. No ensi viikko on vielä vähän kiirusta, mutta ajattelin varata nyt huoltoajan tuonne 2-3 viikon päähän, että tekevät ainakin ilmastointiin huollon eli kylmäaineksen täytön ja samalla vaihdatan vaihteistoöljyt ja tutkitutan tuon kompuran, jossa todennäköisesti on vikaa..edelleenkin kyllä luotan autoon kovasti ja onhan tuo hyvä kampe ja halpa ajjaa, tuolla D5 moottorillahan rullaapi vielä vaikka kuin kauan, kuhan muistaa huollossa käyttää ja vaihteistoöljytkin aina tasasin väliajoin vaihdella, vaikka se ei virallisessa huolto-ohjelmassa olekaan "mukana"

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #434 : 10.12.2017, 03:48:47 »
Oma Volvo ei ole nytten punasta kolmiota heittänyt sen ekan kerran jälkeen jolloin jo hinurin perässä oltiin, kunnes itekseen käynnistyikin kun pysäytettiin vauhti, sekin oli varsin ihmeellistä...no samat ilmiöt edelleen näyttäytyy eli jos on laturin nokassa ja webasto päällä niin heittää vikailmon, että hybridijärjestelmässä häiriö ja lisäksi ilmastointilaite vaatii huollon...sitten n. 10km ajon jälkeen sanoo että hybridijärjestelmän "jonkun syyn takia, jota en nyt muista" takia ei voi ajaa Purella ja minsan päästä taas ilmottaa, että Pure käytettävissä. No ensi viikko on vielä vähän kiirusta, mutta ajattelin varata nyt huoltoajan tuonne 2-3 viikon päähän, että tekevät ainakin ilmastointiin huollon eli kylmäaineksen täytön ja samalla vaihdatan vaihteistoöljyt ja tutkitutan tuon kompuran, jossa todennäköisesti on vikaa..edelleenkin kyllä luotan autoon kovasti ja onhan tuo hyvä kampe ja halpa ajjaa, tuolla D5 moottorillahan rullaapi vielä vaikka kuin kauan, kuhan muistaa huollossa käyttää ja vaihteistoöljytkin aina tasasin väliajoin vaihdella, vaikka se ei virallisessa huolto-ohjelmassa olekaan "mukana"

Oliskohan tässäkin ainekset kompuran vaihtoon... Kysyivät jälkiviisaana minulta ilmoittiko auto ilmastoinnin huoltovaatimuksesta, mutta sitä ei kertaakaan tullut. Auto meni kertalaakista toimintahäiriöstä ja huollon tarpeesta huolla kiireellisesti tilaan. Ja kompura vaihdettiin, eikä akustoa (luojan kiitos).

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy