Carcom Oy  Ateho

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4859 Vastauksia
  • 1059438 Lukukerrat

tuomaril ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hammeri106

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #435 : 10.12.2017, 11:31:45 »
Staran oireet on jus sellaiset, että kompuralle pitää tehdä eriste mittaus, ja melko varmasti vaihtoon menee.

Poissa Aluvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #436 : 10.12.2017, 20:54:34 »
Itse luovutin oman autoni kanssa kun kolmannellakaan korjaamokerralla ei löytynyt "hybridijärjestelmän toimintahäiriö, huolla kiireellisesti" ilmoitukselle aiheuttajaa. Auto oli yhteensä lähes 30 työpäivää korjaamoilla. Todennäköisesti vian aiheutti tässä ketjussa useasti mainittu ilmastoinnin kompura. Enpä jäänyt ihmettelemään enempää kun luotto autoon oli mennyt.

Noo samalla merkillä jatketaan ja samalla diiselipadalla kuin D6:ssakin. Paluu vanhanliiton tekniikkaan siis.

Voimia saman ongelman kanssa painijoille ja pysykää kovina. Itse luovutin pelkurimaisesti  :P

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #437 : 10.12.2017, 22:55:08 »
Noo samalla merkillä jatketaan ja samalla diiselipadalla kuin D6:ssakin. Paluu vanhanliiton tekniikkaan siis

D6 on siis 2.4L 5sylinterinen? Luulin että olisi se VEA.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #438 : 11.12.2017, 07:28:40 »
D6 on siis 2.4L 5sylinterinen? Luulin että olisi se VEA.
Ei tainnut vielä olla 2013 vuonna VEA koneita. Käsittääkseni samat myllyt on vielä näissä poistuvissa V60 hybrid Classic malleissa ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

j.kiiskinen

  • Vieras
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #439 : 12.12.2017, 22:50:08 »
Noni, webasto toimii taas. Näköjään vaati ohjelmien sisäänajon uudelleen... Auto toimii moitteetta taas vaihteeksi. 120 km kaupunkiajoa (keskinopeus 33kmh) ja AWD tila söi kaiken sähkön. Tänään sitä kyllä tarvitsikin. Ennen auton vientiä webastohuoltoon Volvon myyjä soitteli, että sulla on melko paljo ajettu auto alla joten kiinnostaisko vaihto. Sen pidemmittä puheitta lopettelin puhelun ja hieman jäi vaivaamaan, että Volvomyyjien mielestä 195 tkm on jo paljon ajettu auto. V60 hybriditaksi oli samaan aikaan huollettavana, siinä oli jo mekaanikon mukaan 300 tkm pitkän aikaa ollut takana, siinä on mielestäni jo melko paljon kilometrejä mutta silti kutsuisin sisäänajetuksi :D Sen verran luotettavia nää "D5" (D6) padalla olevat taitaa olla, kunhan hybridipuoli pysyy menossa mukana...

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #440 : 13.12.2017, 07:17:16 »
 Mukava väliin aina nämä positiivisetkin viestit. O0 Jatketaan samalla linjalla; 1000km lähestyy tripissä tälle tankilliselle, keskikulutus VOC mukaan 1.4l/100km (+webasto toki siihen päälle sitten todellisuudessa). Hienosti on auto toiminut kun sinuiksi on päässyt ja on ollu kyllä juuri sitä mitä tältä hainkin!

Poissa jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 547
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #441 : 16.12.2017, 11:56:19 »
Kuuluuko muillaki webaston paloilmapuhallin tosi selvästi kabiiniin? Jopa häiritsevän kuuloisesti? Ulkopuolella ei kuulosta läheskään niin kovalta tuo ääni. Mietin vaan alkaako onko tuon puhaltimen käyttöikä olemaan ehtoopuolella. Ja onko kokemusta mitä maksaa uusi paloilmapuhallin tuohon?

Poissa Stara

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #442 : 21.12.2017, 13:51:38 »
Nonniin, taas omaa päivitystä tilanteeseen. Auto pelasi taas moitteettomasti muutaman viikon, kunnes eilen työreissulla punanen kolmio syttyi ja auto sammuksiin työmaan pihaan ja työasioiden hoitoa ja henkisesti olinkin valmistautunut painamaan Volvo On Call nappia taustapeilin tuntumasta ja niihän siinä kävi että ei enää käyntiin lähtenyt. No napin painallus ja hinuri paikalle ja vara-autoa tilalle (tästä Volvolle propsit, että helpolla hoituu kun vain käyttää autoaan omamekaanikolla huollossa). Tänään jo soittelivat merkkihuollosta, että tuota vikaa ilmennyt viime aikoina todella usein ja kompuroita on vaihdettu joka toki toiminutkin sen jälkeen, MUTTA Volvolta juuri tullut uusi ohjelma autoon ja todennäköisesti kompura ei ole viallinen vaan auton ohjelmassa vikaa ja olivat ajaneet uuden ohjelman autoon ja testasivat autoa. Sanoivat, että kyllä se nyt ainakin pelaa uudella ohjelmalla...eli ei muuta ku pittääpi PE hakia auto taas ajoon ja siitähän se selviää että selvisikö asia nuin helpolla vai onko vika edelleenkin ilmastointilaitteen kompurassa. Sain käsityksen puhelimessa, että siihen olisi nyt jouduttu ajamaan Polestarin ohjelma, jossa on jotkut muutokset ilmeisesti myös tuon kompuran toimintaan.

Poissa BM4300B

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #443 : 21.12.2017, 19:56:58 »
Kompurassa taas on vika ja kaikkea muuta yritetään ennenkuin myönnetään. Ei sellasta softaa voida antaa ulos tehtaalta, että autot sammuilee tien päälle. Edes Volvo ei tollasta toimintaa kestäisi noin yleisellä tasolla.

Kesäkuun 2017 jälkeen valmistetut kompurat saattaa pysyä kasassa hollannin foorumin mukaan.. Ainakin toistaiseksi..

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #444 : 21.12.2017, 20:12:57 »
Kompurassa taas on vika ja kaikkea muuta yritetään ennenkuin myönnetään. Ei sellasta softaa voida antaa ulos tehtaalta, että autot sammuilee tien päälle. Edes Volvo ei tollasta toimintaa kestäisi noin yleisellä tasolla.

Kesäkuun 2017 jälkeen valmistetut kompurat saattaa pysyä kasassa hollannin foorumin mukaan.. Ainakin toistaiseksi..
Missä km sun kompura alkoi renaamaan?
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa BM4300B

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #445 : 21.12.2017, 21:29:50 »
Mulla oli vuoto, joten on vaikea sanoa koska alkoi vuotamaan. Vuoto löydettiin 167 000 km kohdalla Volvon merkkihuollossa. Ensimmäinen kompressoriversio on herkkä vuotamaan kylmäaineet ulos. Seuraavat hajoaa sitten eristysvastusvikaan kompressorin sisällä. Nämä tiedot perustuvat Hollannin Volvo-foorumin juttuihin.

Poissa hammeri106

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #446 : 22.12.2017, 21:18:09 »
Itsellä tuli, hybridijärjestelmän toiminta häiriö  tarvitsee huollon, ilmoituksia parin kk ajan, aina keltaisella ja auto toimi koko ajan. 3 viikkoa sitten tuli eka ilmoitus , ilmastointilaite tarvitsee huollon. Tilasin heti huoltoajan seuraavalle viikolle. Vajaan 3:n tunnin mittailujen jälkeen oli selvä tuomio, kompura vaihtoon, ei mennyt eriste mittauksesta läpi.  Kompura vaihdettiin ja kaikki ohjelmat päivitettiin, ja nyt toiminut pari vikkoa ilman ilmoituksia. Ihmettelen kovasti miten jotkut autot on seissyt pajalla muutaman viikon.

Poissa BM4300B

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #447 : 22.12.2017, 22:42:46 »
Itsellä tuli, hybridijärjestelmän toiminta häiriö  tarvitsee huollon, ilmoituksia parin kk ajan, aina keltaisella ja auto toimi koko ajan. 3 viikkoa sitten tuli eka ilmoitus , ilmastointilaite tarvitsee huollon. Tilasin heti huoltoajan seuraavalle viikolle. Vajaan 3:n tunnin mittailujen jälkeen oli selvä tuomio, kompura vaihtoon, ei mennyt eriste mittauksesta läpi.  Kompura vaihdettiin ja kaikki ohjelmat päivitettiin, ja nyt toiminut pari vikkoa ilman ilmoituksia. Ihmettelen kovasti miten jotkut autot on seissyt pajalla muutaman viikon.

Huvittavaa, että auto itse kertoo vian ja sitten sitä pitää tutkia kolmatta tuntia. Lokista näkee aika nopeasti mitä auto on tehnyt, kun on vehkeet. Vähän kun vielä tutkisi mitä huoltohistoriaa näihin laitteisiin on kertynyt volvon sisäiseen systeemiin. Voiko kestää tuntia kauempaa saada 90% varmuus asiasta rasvaamatta käsiä? Toki jos pitää se 10% sitten vielä saada lisää niin sitten voi mennä vaikka kuinka kauan.

Poissa hammeri106

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #448 : 23.12.2017, 10:53:56 »
90% Ei oikein riitä tämän hintaluokan remonteissa, riippumatta siitä kuka maksaa. Tehtaalta on selkeät ohjeet mitä mitataan ja missä järjestyksessä kunkin ilmoituksen kohdalla. Toki jos tuntee itsensä niin tietäväksi nin voihan sen kompuran vaihdon tilata ilman tutkimuksiakin.

Poissa BM4300B

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #449 : 23.12.2017, 12:05:11 »
90% Ei oikein riitä tämän hintaluokan remonteissa, riippumatta siitä kuka maksaa. Tehtaalta on selkeät ohjeet mitä mitataan ja missä järjestyksessä kunkin ilmoituksen kohdalla. Toki jos tuntee itsensä niin tietäväksi nin voihan sen kompuran vaihdon tilata ilman tutkimuksiakin.

Jos näitä autoja olisi autokannassamme vaikka viisituhatta, niin voisi alkaa se 90% riittämään, kun kokemusta kertyy kaikille huoltoliikkeille.
Näen silmissäni, kun Volvo-V60-pihikuljettajia jonottaa sinisellle marmoritiskille. Hinausautot liikenteessä yötäpäivää. Ennakoivia kompressorinvaihtoja varmaankin alettaisiin suunnittelemaan. Pointtini tässä on se, että valmistaja voisi olla aktiivisempi osapuoli näissä tapauksissa.  Korjaamothan noudattaa tietenkin tehtaan ohjeita ja menettelytapoja. Aika vähän muuta ongelmaa tässä automallissa näyttäisi olevan keskustelujen perusteella.

V60 mallina ylsi viattomuustestissä korkealle:
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/vikaraportti-paljastaa-autosi-luotettavuuden-ajatko-aikapommilla/ 

 

Samppasport  Futurez