Elekma  Autoracing

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 4862 Vastauksia
  • 1059931 Lukukerrat

jmaatta ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1020 : 06.02.2019, 18:45:50 »
Sehän näyttää sulla km/l eikä l/km... tuon saa varmaan jostain asetuksista säädettyä toistepäin.

4.58l/100km ois tuo mitä sulla kuvassa.
Noniin tilanne korjattu ja täällä onnellinen d6 omistaja :2funny:

Paikalla jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1021 : 06.02.2019, 18:54:50 »
 O0

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1022 : 06.02.2019, 19:09:22 »



töpseliä seinää ja uutta päivää odottamaa, 4h täytee ja akku oli ihan tyhjä..

Poissa mäntti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1023 : 06.02.2019, 19:18:40 »

Tolta näyttää hybrid modessa ja tasasesti..
Miten tuo range on noin pitkä? :D Itellä ekan tankkauksen jälkeen näytti vaan 450km

Paikalla jmaatta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 548
  • V60 D6 AWD '13
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1024 : 06.02.2019, 19:25:50 »
Riippuu miten on ajeltu ennen tankkausta.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1025 : 06.02.2019, 20:17:32 »


töpseliä seinää ja uutta päivää odottamaa, 4h täytee ja akku oli ihan tyhjä..

Eli onko niin että kun akku täynnä, niin virran kulutus loppuu eli ei mee kwh "harakoille" ja aamusti kun laittaa volvo on call lämmityksen päälle niin alkaa lämmittää sähköllä vai miten se meni?

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1026 : 06.02.2019, 20:23:19 »
Autolla ei kannata ajella Save-moodilla silloin kun akku on tyhjä -> auton moottori lataa 20 km:n ajomatkan akkuun ja lopettaa sen jälkeen lataamisen. Halvempaa on ladata sähkö jarrutuksilla ja pistorasiasta.

AWD-moodilla ajettasssa akku purkaantuu noin 10 km ajomatkaan ja sen jälkeen auton moottori huolehtii lataamalla akkua, että sillä pääsee sen 10 km. Halvempaa on ladata sähkö jarrutuksilla ja pistorasiasta.

Pure-moodilla kannattaa ajaa jos kuvittelee ajavansa akulla koko matkan. Purkaa akkua hyvin tyhjäksi. Jos akku menee ennen perille pääsyä tyhjäksi, niin Hybrid-moodilla akku latautuu moottorin avulla. Halvempaa on ladata sähkö jarrutuksilla ja pistorasiasta.

Hybrid-moodilla taas auto käyttää akkua maantienopeuksissa ja tyhjentää akun nopeasti. Tätä kannattaa käyttää alle 70 km/h nopeuksissa.

Summasummarum: Maantiellä Save- tai AWD-moodi ja Hybrid-moodilla taajamassa. Jos akkua on ja olet kohta perillä, niin Pure-moodi päälle. Parasta on kun akku on tyhjä kun saavut kotipihaan.

Edit: näillä tavoilla minun auton keskikulutus on tämän vuoden alusta 3.6 l/100 km.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2019, 20:34:09 kirjoittanut matalaut »
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1027 : 06.02.2019, 20:28:01 »
Eli onko niin että kun akku täynnä, niin virran kulutus loppuu eli ei mee kwh "harakoille" ja aamusti kun laittaa volvo on call lämmityksen päälle niin alkaa lämmittää sähköllä vai miten se meni?

Esilämmityksessä voit valita pysäköinti pihalla (webasto lämmittää) tai pysäköinti sisälle (sähkö lämmittää). Akun tullessa täyteen virrankulutus putoaa muutamien wattien tasolle eli sähköä ei kulu hukkaan. Jos päätät lämmitää sähköllä, niin akku ei samaan aikaan lataudu koska virta on rajoitettu latauslaitteessa. Kannattaa jättää auto piuhaan yöksi, niin homma toimii. Samalla myös 12V akku latautuu täyteen.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1028 : 06.02.2019, 20:31:51 »
Pitäskös auton mukana olla 2 lataus kaapelia?

Suko - Type2
Type2 - Type2
V60 D6

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1029 : 06.02.2019, 20:34:10 »
Esilämmityksessä voit valita pysäköinti pihalla (webasto lämmittää) tai pysäköinti sisälle (sähkö lämmittää). Akun tullessa täyteen virrankulutus putoaa muutamien wattien tasolle eli sähköä ei kulu hukkaan. Jos päätät lämmitää sähköllä, niin akku ei samaan aikaan lataudu koska virta on rajoitettu latauslaitteessa. Kannattaa jättää auto piuhaan yöksi, niin homma toimii. Samalla myös 12V akku latautuu täyteen.
Kiitoksia täsmennyksistä :)

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1030 : 06.02.2019, 20:35:03 »
Pitäskös auton mukana olla 2 lataus kaapelia?

Suko - Type2
Type2 - Type2

Käsittääkseni ainoastaan Schuko - Type2 johto kuuluu perustoimitukseen.
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa Jyrmy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 98
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1031 : 06.02.2019, 20:39:29 »
Käsittääkseni ainoastaan Schuko - Type2 johto kuuluu perustoimitukseen.

Ok kiitos vastauksesta. no sillä pärjännee alkuun, tiedän vaan huomenna kysellä kun auton noudan. Tänään autosta puuttui kaapeli vallan.
V60 D6

Poissa matalaut

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 430
  • Volvo V60 D6 Twin Engine -16
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1032 : 06.02.2019, 21:52:09 »
Ok kiitos vastauksesta. no sillä pärjännee alkuun, tiedän vaan huomenna kysellä kun auton noudan. Tänään autosta puuttui kaapeli vallan.

JJT:n kuvassa näkyy Mennekesin oikea malli ja tätä saa myös kiinteällä 10 A versiolla. Minulla on sellainen käytössä. Type2/Type2 -kaapelia tarvitaan kun lataillaan autoa vaikkapa marketin pihassa. Jos sen joutuu itse ostamaan, niin kaapelin hinnalla pitää kyllä latailla pitkään ennen kuin maksaa itsensä takaisin  ???
Aikaisemmat: Volvo V60 D6 hybrid -14, VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1033 : 06.02.2019, 23:47:35 »
Joo, 16A tulee normaali sukorasiasta, ja sen pitäisi myös se kestää, mutta käytännössä niiden normaaleiden sukorasioiden kanssa on ollut ongelmia, varsinkin kun rasialle alkaa tulla ikää se löystyy. Tuo "supersuko" rasiat ovat tehty mekaanisesti tukevammiksi eikä niiden pitäisi löystyä yhtä herkästi.

Kun tuo pistorasiatyyppi tuli alunperin markkinoille ei tuollaiset pitkäkestoiset virtamäärät olleet insinöörien ajatuksissa mukana.

https://www.sesko.fi/standardit/standardoinnin_aihealueita/sahkoautot_ja_latausjarjestelmat/lataussuositus


Tuolta kohdasta: Hidas lataus, kappale 2 kertoo tosta kotipistorasian kelpaamattomuudesta 16A jatkuvalle virralle.

Poissa JJT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 163
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #1034 : 07.02.2019, 07:04:02 »
Aamutuimaan heti ihmettelyä, range tippunut yön aikana
700-->460km, ja aamusti sähkönvoimalla oli lämpeemässä.. Jatketaa harjotuksia.

 

KL-varaosat  Race.fi