Kulkukoira  Proturbo

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 602743 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1545 : 14.06.2015, 14:44:26 »
Mitä tuossa lueskelin,niin nuo teitin kulutukset maantieajossa kuulostaa käsittämättömiltä,en ymmärrä miten bensaa oot voinnu saada kulumaan tuollaisia määriä liki vakiovehkeellä,kaikki ei oo voinnu olla kohillaan jos noin paljon on vienny :o4 litraa pois tuosta niin on aika normaali reippaasti ajaen jos on kaikki kohillaan...

Tai sitten puhumme ihan erilaisista keski-nopeuksista sinun ja minun välillä......

Pidäppä 100km/h keskinopeutta pidempään, niin huomaat kulutuksen olevan jotain aivan muuta kuin mainoksissa. Sillä ilmanvastus nousee nopeuden neliössä. Eli 50km/h nopeudella keskimäärinen voimantarve on 1/4 osa siitä mitä tarvitaan 100km/h nopeuteen, pelkästään ilmanvastuksen osalta.

Stilolla ei Tzadista himaan matkalla pystynyt kuin 61 minuuttiin ja merikontilla se menee ilman pahempaa hikeä 45 minuuttiin. Siellä sen kulutuksen "salaisuus".  :3/4 jättää sen:

Samaa ihmettelen itsekkin, itse en saanut edes radalla ja reissulla sinne noin paljoa kulumaan.
Kts. edellinen vastaus.

Löytyiköhän nytten syy moottoririkkoon. Onhan skooppi tarkka mittalaite, mutta miten voi saada tarkkoja mittaustuloksia kun anturi mitä mitataan on täyttää skeidaa näin laajakaistaan verraten tarkkuudessaan.

Ei jaksaisi! Taas! :facepalm:
Sopat olivat kiihdytysrikastuksilla jysähdyksen aikana, ilman "lastun" tyylisiä AFR1:16 hoikalle vetämisiä kiihdytyksen aikana.
Olen tämän kapeakaista-asian maininnut tässä topicissa monasti ja sinäkin olet sen useasti lukenut.

Ja miten saada kapeakaistalla tarkkoja tuloksia? Vastaus on helposti!

Tämä oli linkattuna jo aikaisemmin tuolla toisaalla.....
http://se.mathworks.com/company/newsletters/articles/developing-a-period-based-air-fuel-ratio-controller-using-a-low-cost-switching-sensor.html

Oliskohan noin perus keksintö kannattanut investoida jo hyvissä ajoin?

Se on ollut investoituna jo useamman vuoden, mutten ole sitä asentanut, kun en ole sitä erityisesti tarvinnut.

Ps. minulla katiska tippuu lambda-säädön open-loop tilaan tarkalleen ottaen 181km/h nopeudessa. Kaikki tämän alittavat nopeudet pitävät closed-loop tilan tasakaasulla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1546 : 14.06.2015, 15:44:19 »
Tuo skooppi on hyvä keksintö. Näkee tarkkaan millo kone nakuttaa ja millo nakuriskastus pamahtaa päälle. Ja immun singaalia mukava seurata. Itsehhän olen kans vielä niiko Ö aapisen laidassa näiden mittalaitteiden kera. Mutta onneksi meillä on hyvä porukka näitä roplaamassa :)

Täällä kulutus tippunu huimasti alaspäin ku skoopin kans säädettiin sytkää että päästään pesapuolta viilaamaan.

Kulutus on aikalähelle vakioo nurkka pyörityksessä ja reippaassa maantie ajossa, Sillä erotuksella että tehoa tällähetkellä on se 373hv/++500nm. Tottakait ku aletaan käskeä niin meneehä sitä 98E 668cc sumujen läpi siihen malliin että ei kannata alkaa laskemaankaan.

Kesänmittaan ku päästään uuden kytkimen kera säätämään lisäälisää polttoaine puolta ja sytkäpuolta saattaa löytyä ne loput puuttuvat hevoset pienestä reservistä



« Viimeksi muokattu: 14.06.2015, 15:48:41 kirjoittanut 7kanelkeet »
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1547 : 14.06.2015, 17:30:41 »
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1548 : 14.06.2015, 20:15:43 »
Moderaattorin huomautus: täällä emme julkisesti retostele laittomuuksilla, esim. huomattavat ylinopeudet. Tämä tiedoksi ja varoitukseksi ihan kaikille.

EDIT: lasketaanpa hieman.

Tai sitten puhumme ihan erilaisista keski-nopeuksista sinun ja minun välillä......

Pidäppä 100km/h keskinopeutta pidempään, niin huomaat kulutuksen olevan jotain aivan muuta kuin mainoksissa. Sillä ilmanvastus nousee nopeuden neliössä. Eli 50km/h nopeudella keskimäärinen voimantarve on 1/4 osa siitä mitä tarvitaan 100km/h nopeuteen, pelkästään ilmanvastuksen osalta.

Stilolla ei Tzadista himaan matkalla pystynyt kuin 61 minuuttiin ja merikontilla se menee ilman pahempaa hikeä 45 minuuttiin. Siellä sen kulutuksen "salaisuus".  :3/4 jättää sen:

Tämä tarkoittaa mun laskuopin mukaan sitä, että olet vedellyt tuota väliä yli 150 km/h keskinopeudella. Ja kun matkastakaan ei ole kuin puolet motaria (?) niin aika reipasta ylinopeutta herra ajelee.

Se ei sinänsä ole tämä foorumin ylläpidon asia, mutta kuten asiasta huomautin sinua jo aiemmin, tällä asialla ei täällä retostella. Siitä hyvästä saat 10% varoitusta.

Jos laskennan perusteeni on väärin, ota yhteyttä, korjataan asia. Tämän asian julkinen käsittely tässä loppuu tähän. Palautetta moderoinnista saa antaa palauteosiossa.
« Viimeksi muokattu: 14.06.2015, 20:22:17 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1549 : 14.06.2015, 22:18:29 »
Tänään sitten säätelin hitusen erään wiinakonttin EZK:ta ja LH:ta.  Onhan se aikas mukavan ripeä vaikka ahtoja on 1,2 baaria (ei saada alemmas) ja 668cc sumut pamahtivat 99% aukioloaikaan.

Tuon wiinakontin sumuiksi täytyy laitella seuraavaksi +800cc sumut, jotta nakurikastuksellekkin jää varoja.
Laitetun kannen vuoksi em. vinokone ei kärsi pakopaineista ja ahdinkin on alkuun riittävä TD05HL16G.
Ennakoita em. moottorikestää +6 astetta enemmän kuin omani ja T-nokkalla veto hyytyyy rajoittimeen.  ;D

Saatanallisessa säätämisessä senkin salaisuus!  :D

Säätölenkin kulutus oli 17,1L/100km.

Ps. taavi laskelmasi on väärin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4423
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1550 : 14.06.2015, 22:34:16 »
Tuli puhelu tienpäältä!

Moottori toimii hienosti mutta AW71L kadotti neljännen vaihteensa vaikka öljyn lauhdutinkenno on sentään 30*40cm kokoinen!

Taisi siis tulla LH&EZK-kombolla AW71L laatikon kestokyky vastaan tälle setille vaikka laatikossa on aikas äkäinen shift-kitti!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1551 : 14.06.2015, 22:48:44 »
öljyn lauhdutinkenno

Kovia vehkeitä kun öljykin tulee laatikosta ulos kaasuna eikä nesteenä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1552 : 14.06.2015, 23:31:06 »
Kovia vehkeitä kun öljykin tulee laatikosta ulos kaasuna eikä nesteenä.
Ihan oikeasti? Et muuta keksinyt niin pakko naljailla tuollaisesta? Sä luet kans kaiken mitä mikan kirjoittaa ja luet kuin piru raamattua :)
No kun halvalla sai.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1553 : 15.06.2015, 03:46:01 »
Ei kannata ajaa sillä lootalla liian löysällä kiktaunilla, nelonen ei mikään varttimailivaihde

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1554 : 15.06.2015, 05:54:06 »
Ei kannata ajaa sillä lootalla liian löysällä kiktaunilla, nelonen ei mikään varttimailivaihde

Eikä liene muutenkaan ensimmäinen nelonen mikä AW:sta on vedätetty turbiinilukko päällä rikki. Sitä se ei oikein tahdo kestää jos vähänkin enempi on sitä kuuluisaa murhaavaa alavääntöä.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 514
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1555 : 15.06.2015, 07:29:12 »
Moderaattorin huomautus: täällä emme julkisesti retostele laittomuuksilla, esim. huomattavat ylinopeudet. Tämä tiedoksi ja varoitukseksi ihan kaikille.


ei palkoja sieraimiin mutta moderaattorin huomautus haiskahtaa voimakkaasti kaksinaismoralismilta!! esim. moottoritehojen osaltako yksikään palstalla esiintyvä ja rekisterissä oleva auto ei ylitä mallikohtaisia tehorajoja  ;)

Poissa masa88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1556 : 15.06.2015, 08:48:53 »
Eikä liene muutenkaan ensimmäinen nelonen mikä AW:sta on vedätetty turbiinilukko päällä rikki. Sitä se ei oikein tahdo kestää jos vähänkin enempi on sitä kuuluisaa murhaavaa alavääntöä.

Lukko piti mutta nelonen ei.

Kd vaijeri ollu 30tkm löysällä. Ei vaikuta suoraan kitkojen pitoon/ kestoon. Ainoastaan heittää neloselta kolmoselle herkemmin vaijeri kireämpänä.
-Volvo V70 2.4
-Volvo 945 2.3

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1557 : 15.06.2015, 08:53:38 »
ei palkoja sieraimiin mutta moderaattorin huomautus haiskahtaa voimakkaasti kaksinaismoralismilta!! esim. moottoritehojen osaltako yksikään palstalla esiintyvä ja rekisterissä oleva auto ei ylitä mallikohtaisia tehorajoja  ;)

Sanoin täysin yksiselitteisesti, että tästä asiasta ei jatketa tässä, palautetta annetaan palauteosiossa. Siellä perustelen mielelläni asiaa enemmän, tästä saat 10% varoitusta.

Toivottavasti nyt tein asian selväksi. Palauteosiossa on erikseen ketju moderoinnin palautteille ja sinne sopii uudenkin perustaa. Perustelen ja selitän ratkaisuni erittäin mielelläni, mutta en tee sitä tässä.

Ei herneitä, vaan sääntöjä ylläpitäen,

Taavi.

EDIT: perustan itse topicin palauteosioon, jossa selitän ratkaisua ja sen perusteita paremmin. Kunhan olen sen saanut naputeltua, sinne sopii esittää jatkokysymykset, kritiikin minua ja moderoinnin linjauksia kohtaan ym.

EDIT2: sain naputteluni valmiiksi, http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=65385.0
« Viimeksi muokattu: 15.06.2015, 09:57:30 kirjoittanut Taavi.H »
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2277
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1558 : 15.06.2015, 09:06:02 »
Lukko piti mutta nelonen ei.

Kd vaijeri ollu 30tkm löysällä. Ei vaikuta suoraan kitkojen pitoon/ kestoon. Ainoastaan heittää neloselta kolmoselle herkemmin vaijeri kireämpänä.

Koska lukko ei anna periksi, niin nelonen antaa. Silläkin on syynsä miksi loota oikeissa säädöissä potkaisee lukon pois / vaihtaa neloselta kolmoselle herkemmin. Mutta en mä näistä mitään oikeasti ymmärrä, kunhan naljailen.

Jatkakaa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2534
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1559 : 15.06.2015, 09:18:47 »
Osu toi öljynlauhdutin(jäähdytin) juttu omaankin silmään, tietää mistä kyse kun autokäytössä ei öljy kaasuunnu mutta silti sen aina huomaa. Tai mistä minä tiedän käyttääkö Mikan kaasumaista öljyä?
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

 

Samppasport  Futurez