Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Odemaster - 01.07.2013, 21:07:58

Otsikko: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: Odemaster - 01.07.2013, 21:07:58
Niin elikkäs kyseisen automallin kanssa sellainen ongelma että turbo on aivan lopussa. Autolla on ajettu n.380k km. Jaksaa nostaa ahtoja n. 0,3 - 0,4 bar enää (siis ennen ollut se 0,6-0,8 bar). Ja isoimmalla vaihteella menee liian rikkaalle kun ei jaksa ahtaa tarpeeksi ilmaa?! Tai näin ammatti ihminen on sanonut. Uskaltaako turbon vaihtaa ehjään (esim t18 tai t19) ilman että automaatti alkaa hajoilemaan. Tarkoituksena olisi että samalla voisi hakea sen muutaman kympin lisää tehoja.

Automaatti on todettu volvolla joksikin oudoksi malliksi mitä edes volvo ei tunnistanut. Ulkopuolisesti vaihdelaatikko oli normaalia isompi ja jopa vetoakselit oli halkasijaltaan isompia (ei löytynyt volvon omilta varaosalistoilta sopivia laakereita jotka olisi sopinut vetoakseliin  :idiot2: ???!). Sen tiedän että autoon ei ole koskaan vaihdettu vaihdelaatikkoa tms. Tomaattiin on vaihdettu öljyt ainakin 5 kertaa auton olemassa olon aikana.

Eli uskaltaako turbon vaihtaa ilman että osia alkaa paukkumaan?
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: skebazu - 01.07.2013, 21:39:52
eihän ahdin noilla kilometreillä enään uusi ole, mutta kokeile tutustua vielä ennen ahtimen vaihtoa hukkaporttiin. onkohan kunnossa ?
halpa tapa ennen ahtimen vaihtoa on kokeilla laittaa lisäjousi vetämään hukkaportin tankoa kelloon päin.

E: yritin ettiä selventävää kuvaa asiasta, muistaakseni joku foorumilainen on sellaisen napsaissut. ite oon kolmesta autosta ahtimen elvyttänyt samalla konstilla. Jos joku tietää missä kyseinen kuva on niin laittakaa ihmeessä linkki selvennyksen toivossa.
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: Odemaster - 01.07.2013, 22:53:47
Juu no se konsti on jo käytössä eikä ahdot ole tuon kovemmat :(. Isoimmalla vaihteella tosiaan kun ajaa kaasu pohjassa niin ahtomittari vibraa 0,3-0,4 barin välissä kuin viimestä päivää.
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: Makru - 02.07.2013, 14:42:06
Alipaineletkut on tarkistettu ettei oo haperot?
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: heikinheimo - 04.07.2013, 12:07:22
tai hukkiksen kalvo vuotaa?
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: Odemaster - 15.07.2013, 20:03:26
Uutta kelloo en kyl oo ostamassa : DD. Näyttäis olevan aika arvokkaita :s. Turbon kun sais ihan uutena vähän päälle 700€ ::)
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: puliukk0 - 15.07.2013, 22:36:45
Uutta kelloo en kyl oo ostamassa : DD. Näyttäis olevan aika arvokkaita :s. Turbon kun sais ihan uutena vähän päälle 700€ ::)

No jos 30-70e (riippuen haluuko säädettävän eri jousilla) on paha niin mikäs siinä.
Selaile ebayta. :)
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: heikinheimo - 16.07.2013, 08:33:07
Uutta kelloo en kyl oo ostamassa : DD. Näyttäis olevan aika arvokkaita :s. Turbon kun sais ihan uutena vähän päälle 700€ ::)

http://viewitem.eim.ebay.fi/VOLVO-850-C70S70V70T5R-23-TD04HL16T-TURBO-CHARGER-New-Express-Delivery/400527099987/item

Eikös tää ole ihan "OEM"?
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: puliukk0 - 16.07.2013, 17:14:04
http://viewitem.eim.ebay.fi/VOLVO-850-C70S70V70T5R-23-TD04HL16T-TURBO-CHARGER-New-Express-Delivery/400527099987/item

Eikös tää ole ihan "OEM"?

Ei tuohon hintaan, eikä sanaakaan turbossa tai tekstissä mitsubishistä...

Samppasportilla oli jotain 7XX€ muistaakseni alkuperänen uusi 19t myynnissä.
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: heikinheimo - 17.07.2013, 11:49:33
Ei tuohon hintaan, eikä sanaakaan turbossa tai tekstissä mitsubishistä...

Samppasportilla oli jotain 7XX€ muistaakseni alkuperänen uusi 19t myynnissä.

Katos joo

Turbo part number:49189-01350, 49189-01355

O.E.M part number: 1275663 / 8601238


Saksan maalta saisi OEM kamaa aika tarkkaan 500€ kotiovelle.

Jaa sitten +tulli 50-70€ niin 19t http://viewitem.eim.ebay.fi/SAAB-AERO-93-95-B235R-Upgrade-TD04HL19T-Turbo-08bar-King-Cobra-Pipe-Ready/281124481407/item
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: Make - 17.07.2013, 12:37:28
"Ja isoimmalla vaihteella menee liian rikkaalle kun ei jaksa ahtaa tarpeeksi ilmaa?! Tai näin ammatti ihminen on sanonut. "
kannatta vaihtaa tuo "ammattilainen"vaikka amatööriin. ;)
Jos noin käy on vikaa jossain muualla kuin turbossa. Moottorinohjain kyllä laskee sopivat seokset joka ahtopainelle jos muut asiat on kunnossa.
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: puliukk0 - 17.07.2013, 17:38:40
Katos joo

Turbo part number:49189-01350, 49189-01355

O.E.M part number: 1275663 / 8601238


Saksan maalta saisi OEM kamaa aika tarkkaan 500€ kotiovelle.

Jaa sitten +tulli 50-70€ niin 19t http://viewitem.eim.ebay.fi/SAAB-AERO-93-95-B235R-Upgrade-TD04HL19T-Turbo-08bar-King-Cobra-Pipe-Ready/281124481407/item

Eipä ole tuokaan aito...  :)
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: Odemaster - 18.07.2013, 01:51:44
No jos 30-70e (riippuen haluuko säädettävän eri jousilla) on paha niin mikäs siinä.
Selaile ebayta. :)

Katsos joku oli tuola toisessa paikassa laittanu pilkun väärää kohtaa ;)! Eipäs se kello nyt ookkaa niin pahan hintanen.


Aloin näin tässä vain miettimään voisiko se vaikuttaa asiaan kun kerran tuo huohotin putki hajosi yläpäästä niin turboon? Pahoittelen en tiedä näistä autoista aivan älyttömiä  :idiot2:
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: heikinheimo - 18.07.2013, 08:15:37
Eipä ole tuokaan aito...  :)

Just  :D
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: puliukk0 - 18.07.2013, 16:23:52
Just  :D

"Nickel Sport upgrades stock 15T turbo (49189-01830) to 19T to make it gain more power (reach 300HP)."

Eli saabin 15t:hen laitettu jotkut kiinalaiset(?) kopio pesä(t) ja siivet, (eikös saabin isoin ole 6 pesä vakiona?).
Otsikko: Vs: -97 V70R awd Aut T16 turbon vaihto
Kirjoitti: duster - 11.01.2014, 17:22:48
Lainaan tätä aihetta kun liittyy asiaan ja ehkä vähän asian vierestäkin, mutta samasta autosta kyse joten kysytään. Käykö näihin mk1 V70 siis mikä tahansa mitsu turbo alkuperäisen tilalle, ilman mitään sen isompia modauksia/muita hankintoja? Downpipe olisi tarkoitus kanssa vaihtaa 3" versioon, rajoittaako loppuputkisto kovasti jos pelkän DP:n vaihtaisi vai pitääkö koko loppurööri vaihtaa isompaan? Tällä hetkellä 215hv, ajatuksissa olisi jos siihen johonkin 250-300 välimaastoon pääsisi, ei tarvitsis ruveta konetta availemaan eikä kankia yms vaihtamaan. Mita mieltä, mikä turbo olisi sopiva laittaa, miten olis 16T, vai joku isompi?
Autoni lastutettiin 3 vuotta sitten Harisella, on jo kovasti turtunut siihen tehonlisäykseen ja tarvis isompaa turboa+downpipeä kovasti.
Uusi lastukin pitää todennäköisesti ohjelmoida autoon jotta saa jotain iloa irti?