Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Odemaster - 01.07.2013, 21:07:58
-
Niin elikkäs kyseisen automallin kanssa sellainen ongelma että turbo on aivan lopussa. Autolla on ajettu n.380k km. Jaksaa nostaa ahtoja n. 0,3 - 0,4 bar enää (siis ennen ollut se 0,6-0,8 bar). Ja isoimmalla vaihteella menee liian rikkaalle kun ei jaksa ahtaa tarpeeksi ilmaa?! Tai näin ammatti ihminen on sanonut. Uskaltaako turbon vaihtaa ehjään (esim t18 tai t19) ilman että automaatti alkaa hajoilemaan. Tarkoituksena olisi että samalla voisi hakea sen muutaman kympin lisää tehoja.
Automaatti on todettu volvolla joksikin oudoksi malliksi mitä edes volvo ei tunnistanut. Ulkopuolisesti vaihdelaatikko oli normaalia isompi ja jopa vetoakselit oli halkasijaltaan isompia (ei löytynyt volvon omilta varaosalistoilta sopivia laakereita jotka olisi sopinut vetoakseliin :idiot2: ???!). Sen tiedän että autoon ei ole koskaan vaihdettu vaihdelaatikkoa tms. Tomaattiin on vaihdettu öljyt ainakin 5 kertaa auton olemassa olon aikana.
Eli uskaltaako turbon vaihtaa ilman että osia alkaa paukkumaan?
-
eihän ahdin noilla kilometreillä enään uusi ole, mutta kokeile tutustua vielä ennen ahtimen vaihtoa hukkaporttiin. onkohan kunnossa ?
halpa tapa ennen ahtimen vaihtoa on kokeilla laittaa lisäjousi vetämään hukkaportin tankoa kelloon päin.
E: yritin ettiä selventävää kuvaa asiasta, muistaakseni joku foorumilainen on sellaisen napsaissut. ite oon kolmesta autosta ahtimen elvyttänyt samalla konstilla. Jos joku tietää missä kyseinen kuva on niin laittakaa ihmeessä linkki selvennyksen toivossa.
-
Juu no se konsti on jo käytössä eikä ahdot ole tuon kovemmat :(. Isoimmalla vaihteella tosiaan kun ajaa kaasu pohjassa niin ahtomittari vibraa 0,3-0,4 barin välissä kuin viimestä päivää.
-
Alipaineletkut on tarkistettu ettei oo haperot?
-
tai hukkiksen kalvo vuotaa?
-
Uutta kelloo en kyl oo ostamassa : DD. Näyttäis olevan aika arvokkaita :s. Turbon kun sais ihan uutena vähän päälle 700€ ::)
-
Uutta kelloo en kyl oo ostamassa : DD. Näyttäis olevan aika arvokkaita :s. Turbon kun sais ihan uutena vähän päälle 700€ ::)
No jos 30-70e (riippuen haluuko säädettävän eri jousilla) on paha niin mikäs siinä.
Selaile ebayta. :)
-
Uutta kelloo en kyl oo ostamassa : DD. Näyttäis olevan aika arvokkaita :s. Turbon kun sais ihan uutena vähän päälle 700€ ::)
http://viewitem.eim.ebay.fi/VOLVO-850-C70S70V70T5R-23-TD04HL16T-TURBO-CHARGER-New-Express-Delivery/400527099987/item
Eikös tää ole ihan "OEM"?
-
http://viewitem.eim.ebay.fi/VOLVO-850-C70S70V70T5R-23-TD04HL16T-TURBO-CHARGER-New-Express-Delivery/400527099987/item
Eikös tää ole ihan "OEM"?
Ei tuohon hintaan, eikä sanaakaan turbossa tai tekstissä mitsubishistä...
Samppasportilla oli jotain 7XX€ muistaakseni alkuperänen uusi 19t myynnissä.
-
Ei tuohon hintaan, eikä sanaakaan turbossa tai tekstissä mitsubishistä...
Samppasportilla oli jotain 7XX€ muistaakseni alkuperänen uusi 19t myynnissä.
Katos joo
Turbo part number:49189-01350, 49189-01355
O.E.M part number: 1275663 / 8601238
Saksan maalta saisi OEM kamaa aika tarkkaan 500€ kotiovelle.
Jaa sitten +tulli 50-70€ niin 19t http://viewitem.eim.ebay.fi/SAAB-AERO-93-95-B235R-Upgrade-TD04HL19T-Turbo-08bar-King-Cobra-Pipe-Ready/281124481407/item
-
"Ja isoimmalla vaihteella menee liian rikkaalle kun ei jaksa ahtaa tarpeeksi ilmaa?! Tai näin ammatti ihminen on sanonut. "
kannatta vaihtaa tuo "ammattilainen"vaikka amatööriin. ;)
Jos noin käy on vikaa jossain muualla kuin turbossa. Moottorinohjain kyllä laskee sopivat seokset joka ahtopainelle jos muut asiat on kunnossa.
-
Katos joo
Turbo part number:49189-01350, 49189-01355
O.E.M part number: 1275663 / 8601238
Saksan maalta saisi OEM kamaa aika tarkkaan 500€ kotiovelle.
Jaa sitten +tulli 50-70€ niin 19t http://viewitem.eim.ebay.fi/SAAB-AERO-93-95-B235R-Upgrade-TD04HL19T-Turbo-08bar-King-Cobra-Pipe-Ready/281124481407/item
Eipä ole tuokaan aito... :)
-
No jos 30-70e (riippuen haluuko säädettävän eri jousilla) on paha niin mikäs siinä.
Selaile ebayta. :)
Katsos joku oli tuola toisessa paikassa laittanu pilkun väärää kohtaa ;)! Eipäs se kello nyt ookkaa niin pahan hintanen.
Aloin näin tässä vain miettimään voisiko se vaikuttaa asiaan kun kerran tuo huohotin putki hajosi yläpäästä niin turboon? Pahoittelen en tiedä näistä autoista aivan älyttömiä :idiot2:
-
Eipä ole tuokaan aito... :)
Just :D
-
Just :D
"Nickel Sport upgrades stock 15T turbo (49189-01830) to 19T to make it gain more power (reach 300HP)."
Eli saabin 15t:hen laitettu jotkut kiinalaiset(?) kopio pesä(t) ja siivet, (eikös saabin isoin ole 6 pesä vakiona?).
-
Lainaan tätä aihetta kun liittyy asiaan ja ehkä vähän asian vierestäkin, mutta samasta autosta kyse joten kysytään. Käykö näihin mk1 V70 siis mikä tahansa mitsu turbo alkuperäisen tilalle, ilman mitään sen isompia modauksia/muita hankintoja? Downpipe olisi tarkoitus kanssa vaihtaa 3" versioon, rajoittaako loppuputkisto kovasti jos pelkän DP:n vaihtaisi vai pitääkö koko loppurööri vaihtaa isompaan? Tällä hetkellä 215hv, ajatuksissa olisi jos siihen johonkin 250-300 välimaastoon pääsisi, ei tarvitsis ruveta konetta availemaan eikä kankia yms vaihtamaan. Mita mieltä, mikä turbo olisi sopiva laittaa, miten olis 16T, vai joku isompi?
Autoni lastutettiin 3 vuotta sitten Harisella, on jo kovasti turtunut siihen tehonlisäykseen ja tarvis isompaa turboa+downpipeä kovasti.
Uusi lastukin pitää todennäköisesti ohjelmoida autoon jotta saa jotain iloa irti?