KL-varaosat  Race.fi

Volvo v70 mk1 2.4 Turbo. T- haara turbolle.

  • 6 Vastauksia
  • 3659 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jvuorens

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Volvo v70 mk1 2.4 Turbo. T- haara turbolle.
« : 11.08.2014, 21:16:21 »
Moro. Sain kaverilta vinkin että saisi hieman potkua lisää volvoon laittamalla T haaran turbolle menevän letkun väliin. Hommasin sitten 4-6 millin reijillä olevan t haaran ja laitoin sen samaan letkuun mistä saa otettua ahtopaineen mittarille. Eli letku on muistaakseni ainoa letku mikä menee turbon yläpäähän jos katsoo ilmansuodatimen ohi turboon. Letkun toinen pää jatkaa matkaansa johonkin mokkulaan jossa on joku liitin. Ei muutakun t haara kiinni ja koeajolle ja kappas mokomaa meno muuttui huomattavasti. Osaako joku kertoa mitä ihmettä on tapahtunut ja mikä tämä kyseinen letku on. Ja itsestäni tuntuu että olisi ahdot noussut kun on huomattava ero kulkuun. Kertokaa ihmeessä myös jos toimenpiteellä on jotain haittavaikutuksia!

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo v70 mk1 2.4 Turbo. T- haara turbolle.
« Vastaus #1 : 11.08.2014, 22:12:21 »
Hukkaportin ohjausletku taitaa olla kyseessä. Tollasella systeemillä on vähän sama vaikutus kun bleed venttiileillä, mutta et vaan pysty säätämään ahtopainetta halutuksi. Ahtopainehan tuollasella systeemillä nousee ja sen mukana lisää tehoa. Ahtopainemittari on suositeltava jos ei vielä ole. Toi varmaan ahtaa nyt niin paljon mitä se vaan pystyy antamaan jos hukkaportti vaan jaksaa pysyä kiinni eli suosittelisin hommaamaan sen rajapaineventtiilin t haaran tilalle ennen kuin mitään hajoaa...
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Volvo v70 mk1 2.4 Turbo. T- haara turbolle.
« Vastaus #2 : 11.08.2014, 22:56:52 »
Moro. Sain kaverilta vinkin että saisi hieman potkua lisää volvoon laittamalla T haaran turbolle menevän letkun väliin. Hommasin sitten 4-6 millin reijillä olevan t haaran ja laitoin sen samaan letkuun mistä saa otettua ahtopaineen mittarille. Eli letku on muistaakseni ainoa letku mikä menee turbon yläpäähän jos katsoo ilmansuodatimen ohi turboon. Letkun toinen pää jatkaa matkaansa johonkin mokkulaan jossa on joku liitin. Ei muutakun t haara kiinni ja koeajolle ja kappas mokomaa meno muuttui huomattavasti. Osaako joku kertoa mitä ihmettä on tapahtunut ja mikä tämä kyseinen letku on. Ja itsestäni tuntuu että olisi ahdot noussut kun on huomattava ero kulkuun. Kertokaa ihmeessä myös jos toimenpiteellä on jotain haittavaikutuksia!
Sinuna ottaisin sen T-haaran pois sieltä letkusta ennenkuin mitään hajoaa.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa Jvuorens

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 mk1 2.4 Turbo. T- haara turbolle.
« Vastaus #3 : 12.08.2014, 05:44:56 »
Asia selvä. Pitänee hommata vaikka se bleed venttiili siihen ja ahtopainemittari ja nostaa tyyliin 0.2 baaria niin eiköhän se semmosen noston kestä?

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Volvo v70 mk1 2.4 Turbo. T- haara turbolle.
« Vastaus #4 : 12.08.2014, 06:22:01 »
Asia selvä. Pitänee hommata vaikka se bleed venttiili siihen ja ahtopainemittari ja nostaa tyyliin 0.2 baaria niin eiköhän se semmosen noston kestä?
Lastuttamalla noista saa kivasti lisätehoa irti, omaani en koskaan käyttänyt penkissä mutta kyllä sen tehon nousun huomasi ihan selvästi.  ;)
Eikä kulutuskaan ainakaan noussut lastulla.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

AUH

  • Vieras
Vs: Volvo v70 mk1 2.4 Turbo. T- haara turbolle.
« Vastaus #5 : 12.08.2014, 07:05:54 »
Asia selvä. Pitänee hommata vaikka se bleed venttiili siihen ja ahtopainemittari ja nostaa tyyliin 0.2 baaria niin eiköhän se semmosen noston kestä?
Elä hommaa bleediä. Noissa säädetään ahtopaine ohjelmalla. Eli lastua hommaamaan. Noi bleedaukset toimii esim: vinokoneissa (toisilla hyvin ja toisilla ei).

Poissa Jvuorens

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo v70 mk1 2.4 Turbo. T- haara turbolle.
« Vastaus #6 : 12.08.2014, 16:31:39 »
Jahajaha. Laitoin T haaran perseeseen ahtopainemittarin kiinni ja huomattavasti laiskempi jälleen. Entäs jos tekis niin että laittais sinne letkun alkupäähän uuden t haaran josta pääsisi ilmaa ulos ja sitten pitäisi tuon mittarin kiinni. Katsoisi että kuinka paljon se nostaa niitä ahtoja. Jotenkin tuntuu hassulta että ne ahdot nousisi tyyliin enemmän kuin 0.2 baaria. Eikös siinä sitten tule aineen saanti ongelmat vakio bensakartoillakin vastaan jos enemmän nousisi? Auto toimi hienosti, ei tuntunut käyvän laihalla ja alavääntö oli hyvin tallella. Se maksaa se lastutus tosiaan 650 euroo luotettavalla pajalla. Tietysti jos ihmisillä on tietoa edullisesta ja luotettavasta optimointi pajasta niin saa ehdotella! Eikä tuohon välttämättä tarvi mitään 60 hevosta saada lisää. Lyö ihan tarpeeksi tyhjää jo nyt :DD

 

Elekma  Autoracing