Kulkukoira  Proturbo

Powershift kokemuksia

  • 6 Vastauksia
  • 6525 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa VLJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Powershift kokemuksia
« : 20.01.2020, 16:48:57 »
DSG:stä kuulee paljon kokemuksia puolesta ja vastaan...Powershiftistä vähemmän. Yllätyksenä tuli, kun Biliassa myyjä innostui haukkumaan Powershiftin ja ihmettelemään, kun olin päässyt sillä jopa 250tkm ilman remppaa, olisiko myyjällä sisäpiirin tietoa, tai tietämättömyyttä?! No, myyjällä oli huono päivä, joten jäi vaihtoautokauppa siihen ainakin siinä "merkkiliikkeessä"...

Powershifteillä varustettuilla Volvoilla alkaa kilsat lähentelemään 300tkm ja ylikin, joten kokemuksia alkaa kerääntymään. Millaisia kokemuksia muilla on lootasta ja sen kestävyydestä. Omassa ominaisuutena on töksähtävät ja äkkinäiset lähdöt. Toinen ärsyttävä piirre on, kun loota heittää vapaalle heti kun löysää kaasun esim alamäessä, ei minkäänlaista moottorijarrutusta. Pari kertaa lootaan on 250tkm matkan aikana öljyt vaihdettu.

Poissa cc57

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 292
  • If it don't run, chrome it
Vs: Powershift kokemuksia
« Vastaus #1 : 20.01.2020, 17:05:42 »
Perheessä ollu nyt yhtenä autona v50 -09. Laatikko toiminnaltaan erilainen kuin ns normaali. Viiveet on näissä nähtävästi ominaisuus mutta tuo meidän ei ainakaan alamäessä rullaile, eli moottorijarrutus toimii... jonkun verran tullut nyt paneuduttua tuon mekaniikkaan, hyviä opastus/rakennevideoita you tubesta löytyy samoin.

Öljynvaihdoista tarkka, jos vaihto mennyt pitkäksi, toimintaa ohjaavat solenoidit tarkertelevat herkästi. Ulkopuolinen suodatin helppo vaihtaa, sisäpuolista ei saa vaihdettua kuin laatikon purkamalla.
Many Volvo's and one -57 Chevy

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift kokemuksia
« Vastaus #2 : 20.01.2020, 19:56:24 »
Itsellä erittäin positiivisia kokemuksia. Vasta ajoin taas tuolla tutun V50:llä ja toimii kyllä niin huomaamatta ja vaihtaa nopeasti ettei juuri paremmasta väliä. Reilu 300 tkm nyt mittarissa ja aina vain 80 tkm välein öljyt vaihdettu. Itse ajellut sillä varmaan sen 2-3 tkm ja oli parempi omasta mielestä kuin mm. täysin uusi Transit automaattivaihteilla tai edellinen V70 T6 2008. Vaihdot ovat huomaamattomia, mutta nopeita kun kiihdyttää reippaasti. No ehkä aivan uusi T8 Polestar Engineered vaihtoi vaihdetta vielä huomaamattomammin, mutta voin kyllä suositella. Tuo Getragin tekele myös taitaa olla ihan eri maata luotettavuudessa kuin Volkkarin DSG.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Powershift kokemuksia
« Vastaus #3 : 20.01.2020, 20:13:02 »
Hyvin on tupannut toimia, toisin kun dsg esim. tänään... 140tkm ja mekatroniikka. Tuskin edes ensimmäinen :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa VLJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift kokemuksia
« Vastaus #4 : 21.01.2020, 17:47:59 »
Hyvin on tupannut toimia, toisin kun dsg esim. tänään... 140tkm ja mekatroniikka. Tuskin edes ensimmäinen :D

Itsellä pari DSG:tä ollut, toinen kuivalla ja toinen märällä kytkimellä. Märkäkytkin versiolla myytäessä oli ajettu 340tkm, kaksoismassa ainoastaan oli vaihdettu.
Mielestäni DSG (märkä ja kuiva) oli paremman oloinen kuin nykyinen Powershift. Nykyisellään toisessa autossa on perinteinen momenttimuunnin, se on kyllä hyvä.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift kokemuksia
« Vastaus #5 : 21.01.2020, 20:21:05 »
Kyllähän tuolla on mondeoita ja s-maxeja 400+tkm ajettuina alkuperäisillä laatikoilla. Oikein käytettynä ja huollettuna on kestävä.
Seuraava auto on todennäköisesti powershiftilla. Taloudellisesti järkevämpi ja jopa miellyttävämpi kuin geartronic.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Powershift kokemuksia
« Vastaus #6 : 22.01.2020, 08:06:10 »
Aikoinaan itse noista Powershifteistä lueskelin, kun oli automaattikuume, eikä lompsa olisi kestänyt noita Aisinin 8-lovisia. Tuosta Powershiftistä on Fordilla kahta versiota, märkä ja kuivalevykytkintä. Muistaakseni Fordin dieseleissä oli aina märkälevykytkin. Samoin kaikissa Volvoissa on sama märkälevykytkin moottorista riippumatta. Näihin jos vaihtaa öljyt 80tkm välein niin ei ongelmia pitäisi tulla. Menee muuten vaihdelaatikon mekatroniikka tukkoon jos ajelee paskaisilla öljyillä. Ulkomaisilta forumeilta löytyy enempi juttua
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

 

Samppasport  Futurez