Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: Furtti - 02.02.2019, 08:21:20
-
Auto ei lähtenyt käyntiin yhtenä aamuna jolloin pakkanen oli heitellyt parikymmentä astetta. Lähdin selvittämään ongelmaa vaihtamalla suodattimen, vaikka olin sen toki syksyllä vaihtanut. Paluupuolen kautta ilmatessa ei saa millään tulemaan ainetta läpi. Jonkin matkaa tulee, kun kirkkaasta polttoaineletkusta katsoo, mutta sitten jossain vaiheessa lakkaa ihan täysin. Tuntuu kuin jokin olisi letkun tukkona. Ennen korkeapainepumppua aineen saa kyllä tulemaan, mutta pumpussa ilmeisesti jokin tukkii linjan. Olen sovitellut paluulinjaan jos jonkinlaista pumppua ja ihan itsekkin koittanut imeä. Startatessakaan ei polttoaine liiku putkessa yhtään.
-
itsellä nyt samaa vikaa. Löysitkö ratkaisun tähän ongelmaan?
-
Tuttu juttu toi pumpun "ahdistus". Liekkö suunniteltua vai pumpun rakenteesta johtuvaa. Oishan toki ikävää, jos esim mäkeen parkkeerauksen jälkeen pitäs ilmailla, kun diisselit valunu pumpusta tankkiin.
Tämmöistä siis arvaillaan.....https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=51099.msg1061271023#msg1061271023
-
Tuttu juttu toi pumpun "ahdistus". Liekkö suunniteltua vai pumpun rakenteesta johtuvaa. Oishan toki ikävää, jos esim mäkeen parkkeerauksen jälkeen pitäs ilmailla, kun diisselit valunu pumpusta tankkiin.
Tämmöistä siis arvaillaan.....https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=51099.msg1061271023#msg1061271023
Kiitos vastauksesta!
Olisikohan jollain vielä tarkempaa tietoa misä kohtaa pumppua tämmöinen kuulaventtiili sijaitsisi?