Futurez  Kulkukoira

Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu

  • 67 Vastauksia
  • 12879 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2130
  • Tampere - Pori
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #30 : 09.03.2020, 12:00:17 »
Keskiviikkona menee auto remppaan, tilalle menee nyt kiinteä vauhtipyörä. Katsotaan huomaako ajossa pahemmin.

Ai siihen saa sellaisen. Mielenkiintoista olisi kuulla ääntä tyhjäkäynnillä. Kerro kun olet saanut rempasta.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #31 : 09.03.2020, 12:56:59 »
Ai siihen saa sellaisen. Mielenkiintoista olisi kuulla ääntä tyhjäkäynnillä. Kerro kun olet saanut rempasta.
Joo, sen sai niin sanottuna korvaussarjana missä oli kytkimen kaikki hilkkeet painelaakereineen, pultteineen, vauhtipyörineen. Tuo korvaussarja maksoi n.400€ vähemmän kuin vastaavat osat yksittäin kaksoismassaan sopivana. Eli oli hinnassa kyllä eroa, kun korjaamokin oli sitä mieltä että ei pitäisi kun tyhjäkäynti vähän muuttua, niin suositteli vahvasti tota kiinteää pyörää. Infoan sitten miltä tuntuu ajella.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #32 : 09.03.2020, 18:36:33 »
Muutamia nähnyt ja yleensä kiinteä vauhtipyörä on järkyttävän painonen ja kytkimen jouset on todella löysät niin saatu ääntä kuriin.
Tiedä sitten mitä tollanen kestää vääntöä/ääntää/kestää todellisesti, muutamaan vakio autoon laittanut kun orkkis kaksoismassa maksanut lähes tonnin enemmän kuin muutossarja.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #33 : 09.03.2020, 21:04:30 »
Joo, sen sai niin sanottuna korvaussarjana missä oli kytkimen kaikki hilkkeet painelaakereineen, pultteineen, vauhtipyörineen..

Infoa numeroa tai valmistajaa tuolle sarjalle? Kiinnostaa täälläkin kokemukset.

Lukin 4-osainen kaksoismassa kitti uk ebayssa n. 305€ ja Virossa 450€.

Lisätiedoissa mainitaan useasti "without friction Control Plate (FCP)", onkohan tämän koneen kaksoismassassa sitä alunperinkään?

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #34 : 09.03.2020, 21:22:14 »
Infoa numeroa tai valmistajaa tuolle sarjalle? Kiinnostaa täälläkin kokemukset.

Lukin 4-osainen kaksoismassa kitti uk ebayssa n. 305€ ja Virossa 450€.

Lisätiedoissa mainitaan useasti "without friction Control Plate (FCP)", onkohan tämän koneen kaksoismassassa sitä alunperinkään?

https://m.motonet.fi/fi/tuote/842613/Valeo-korvauskytkinpaketti-FordVolvo-20TDCiD-03-

Tuollainen sinne menee, valeon paketti. Motonet korjaamo siis kyseessä missä vaihtaa, niin siksi käyttävät tuota. Mutta pienellä etsinnältä löysin vastaavan valeon paketin autodocista 309€. Olisihan siinä saturaisen säästänyt kun itse tilaa, mutta saapahan nyt liikkeenkin takuun jos osa hajoaisikin ennen aikojaan niin hoituu homma helpommin. Korjaaja puhui niin hyvin kiinteän vauhtipyörän puolesta, että tartuin tähän.

Edit. Olisiko ollut autodocista tuotenumero:835132. En toki ole varma onko tuo sama kun motonetissä oleva mutta luulisin.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2020, 21:45:39 kirjoittanut Riverbeach »

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #35 : 10.03.2020, 11:16:44 »
Olisiko ollut autodocista tuotenumero:835132. En toki ole varma onko tuo sama kun motonetissä oleva mutta luulisin.

Sparetoltaki löytyy tuolla koodilla, ei tule työsylkkää näköjään mukana.
https://spareto.fi/tuotteet/835132-kytkinpaketti

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #36 : 10.03.2020, 11:35:53 »
No, nyt kävikin niin että kuulemma tota kiinteää vauhtipyörää ei ole kellään maahantuojalla eikä tiedä koska saa. Eli nyt sinne meneekin kaksoismassa, nous hinta parilla sadalla pienen neuvottelun jälkeen. Harmi sinäänsä kun olisi itseäkin kiinnostanut kuulla auton käynti ääntä ja miten käyttäytyy.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #37 : 10.03.2020, 11:39:26 »
Sparetoltaki löytyy tuolla koodilla, ei tule työsylkkää näköjään mukana.
https://spareto.fi/tuotteet/835132-kytkinpaketti
Niin, en olekkaan nyt sitten varma että oliko tuo sittenkään sama paketti. Jos kerran maahantuojat sanoo eioota. Tarvin auton vaan läjään mahdollisimman nopeasti niin sekin osa syy miksi en alkanut itse tilailemaan osia tällä kertaa. Yleensä kyllä etsin halvimman vaihtoehdon ja vaihdan mahdollisuuksien mukaan itse.

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #38 : 10.03.2020, 19:25:57 »
Ai siihen saa sellaisen. Mielenkiintoista olisi kuulla ääntä tyhjäkäynnillä. Kerro kun olet saanut rempasta.

Noin 7 vuotta sitten jo laitettiin samalla tekniikalla olevaan kiinteä vauhtipyörä. Olisiko silloin kiinteä maksanut jotain 600-700€ ja massapyörä jotain 1200-1400€. En muista tarkemmin.
Vuosia auto oli vielä kaverilla ajossa ilman ongelmia voimansiirron puolesta.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #39 : 11.03.2020, 19:52:05 »
Nonyt on kaksoismassa asennettu. Näin ne vanhat osat, oli ihan entiset. Oli jo irronnut edellisestä vauhtipyörästä palasia ja painelaakeri veti viimisiään. Mutta tuo ihmeellinen nykimis vika kahden tonnin kierroksilla nelos vaihteella ei osannut hävitä. Tekee muillakin vaihteilla mutta nelosella huomaa parhaiten. Ajoin siis liikkeeseen takaisin ja kysyin että voisiko katsoa vielä koodit heidänkin testerillä, kun selitin viankuvauksen. itselläkin on volvoa lukeva testeri mutta jos se ei täydellisesti olisi lukenut niin halusin varmistaa asian. No mitään vikakoodeja ei ollut tullut, ei osannut korjaajakaan mitään sanoa ja heidän sähkärikin lomalla. Sanoi tietenkin että voisi olla suuttimet, mutta sitten taas tyhjäkäynti on tosi nättiä. Tai sitten sanoi että kaasupolkimia noihin on vaihdettu. Ottaa nyt selvää taas. Osaisiko joku nyt tuosta kaasuläppäkotelosta sanoa että onko se nyt varma että ei vaikuta ajoon mitenkään dieselissä? Kokeilin toisen puolen läppää(minun kotelo on kaksihaarainen) jossa oli huohotusöljyä jonkun verran. Niin ihankun sen puolen läppä heti alkuvaiheessa vähän jumittaisi.. liikkuu nätisti siis muuten, mutta kun on täysin suljettu asennossa ja alat sormella kääntämään auki, niin heti alku kynnyksellä tuntuu että lautanen ottaa runkoon kiinni vähän.

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #40 : 11.03.2020, 21:33:07 »
Jos suuttimia epäilet niin testaa ohivuoto ja korjausarvot?

Onko ahtimen kello tai paineensäädin varsinkin ehjä/kuinka vanha? Onko seissyt pitkiä aikoja jossain välissä?

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #41 : 11.03.2020, 22:24:40 »
Jos suuttimia epäilet niin testaa ohivuoto ja korjausarvot?

Onko ahtimen kello tai paineensäädin varsinkin ehjä/kuinka vanha? Onko seissyt pitkiä aikoja jossain välissä?

Suuttimet menee testiin jos ei ala vikaa löytymään. Ei ole minun aikana seissyt, säädin on joulukuussa vaihdettu, ahtimen kello on alkuperäinen. Mietin myös kun tuota on ohjelmoitu pari vuotta sitten. Että onko eolys säiliö pitänyt ohjelmoida myös pelistä pois? Sekun löytyy tosta vollesta. Ajattelin että dpf on poistettu kartalta, niin silloin ei säiliölläkään olisi vaikutusta enää siinä vaiheessa. Luin vain että jollain oli nykimistä aiheuttanut kun se säiliö oli tyhjä.

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #42 : 12.03.2020, 17:29:11 »
Suuttimet menee testiin jos ei ala vikaa löytymään. Ei ole minun aikana seissyt, säädin on joulukuussa vaihdettu, ahtimen kello on alkuperäinen. Mietin myös kun tuota on ohjelmoitu pari vuotta sitten. Että onko eolys säiliö pitänyt ohjelmoida myös pelistä pois? Sekun löytyy tosta vollesta. Ajattelin että dpf on poistettu kartalta, niin silloin ei säiliölläkään olisi vaikutusta enää siinä vaiheessa. Luin vain että jollain oli nykimistä aiheuttanut kun se säiliö oli tyhjä.

Tee ensin ohivuoto testi itse ja seuraa suuttimien korjausarvoja. Tosin yleensä jos ohivuotoa on ihan liikaa niin lähtee heikommin käyntiin varsinkin kylmänä ja voi tulla vikavalo. Korjausarvot jos ovat pahasti pielessä niin käyntihäiriötä ja vikavaloa on tarjolla.

Mutta usein saa olla todella pielessä ennen kun vaikuttaa,ainakin mitä omalla kohdalla tullut vastaan. Toki jos kaikki on pikkasen yli sallittujen rajojen ja muutkin tunnistimet ja säätimet huonoja niin voi olla ettei toimikkaan.

Suuttimen suihkun muotoa ei voi testata kun suutinkorjaamolla,mutta eikös nämä ollut siellä vasta pari vuotta sitten testattu.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #43 : 12.03.2020, 18:14:23 »
Tee ensin ohivuoto testi itse ja seuraa suuttimien korjausarvoja. Tosin yleensä jos ohivuotoa on ihan liikaa niin lähtee heikommin käyntiin varsinkin kylmänä ja voi tulla vikavalo. Korjausarvot jos ovat pahasti pielessä niin käyntihäiriötä ja vikavaloa on tarjolla.

Mutta usein saa olla todella pielessä ennen kun vaikuttaa,ainakin mitä omalla kohdalla tullut vastaan. Toki jos kaikki on pikkasen yli sallittujen rajojen ja muutkin tunnistimet ja säätimet huonoja niin voi olla ettei toimikkaan.

Suuttimen suihkun muotoa ei voi testata kun suutinkorjaamolla,mutta eikös nämä ollut siellä vasta pari vuotta sitten testattu.

Joo, pitääpi vähän perehtyä noihin suuttimiin. Joku kolmisen vuotta sitten on joo testattu, mutta onhan siinä ajassa tullut se 60tkm. Lähtee aina tosi hyvin käyntiin tuo auto ja käynnissäkään ikinä mitään vikaa mutta suuttimia kyllä voisi yrittää testailla.

Poissa Riverbeach

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 118
  • www.vrcf.fi
Vs: Auton nykiminen tasakaasulla, dpf+egr poistettu
« Vastaus #44 : 16.03.2020, 11:28:56 »
Tiistaina menee nyt vikatutkimuksiin. Sellaista asiaa kun tuosta korjausoppaasta vähän suuttimien vaihdosta lukasin, niin onko nyt näin että tuo imusarja/venttiilikoppa asetelma pitää ottaa irti että voin suuttimen vaihtaa. Jos se pitää niin eikös kopassa ole vain tuo tiivisteliima eikä mitään valmista tiivistettä. Suuttimissa kupariprikka? Ja ohivuotoputken kumitiiviste? Mitkä voisi uusia samalla.
Tässä valmiiksi kyselen jos nyt todetaankin suuttimissa/suuttimessa vika.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2020, 11:43:41 kirjoittanut Riverbeach »

 

Carcom Oy  Ateho