Moi
Hankin hiljattain ensimmäisen volvoni ja olisi seuraavanlainen ongelma, johon ei löydy ratkaisua. Auto on 2008 V50 2.0d man summum business, ajettu noin 90tkm.
Heti auton hankkimisen jälkeen huomasin auton nypyttävän/ravistavan pintakaasulla kiihdytettäessä. Ravistus tuntui pahiten 1. ja 2. vaihteella kierrosalueen alapäässä. Yhteiselomme jatkui ja päätin asentaa autoon eibachin pro-kit madallusjouset. Jousten asennuksen jälkeen oire paheni huomattavasti ja lisäksi tuli jyrinää täyskaasukiihdytykseen. Otin yhteyttä paikalliseen volvo-huoltoon ja autoon päätettiin uusia kummatkin vetoakselit. Vetoakseleiden uusinnalla ei ollut vaivaan merkitystä. Sitten käytiin alustaa ja moottoria läpi ja ainakaan huollon mukaan siellä ei ole mitään vikaa. Egrkin on tarkistettu. Seuraavaksi vaihdettiin kytkin ja kaksoismassavauhtipyörä. Kaksoismassa oli huollon mukaan ihan lopussa, joten tarpeellinen korjaus se oli. Kuitenkin näiden korjauksien jälkeen se perhanan tutina jäi vielä autoon. Kaksoismassan vaihdolla se toki väheni, mutta ei poistunut. Mikä voisi tutinan aiheuttaa? Oman teoriani mukaan tutina ei aiheutunut kaksoismassasta, vaan se tutina oli hajottanut sen. Kohta varmaan menee rikki toi uusikin kaksoismassa...
Onko kellään tästä kokemuksia? Ainakaan haulla ei tule mitään vastaavaa eteen. Voisiko vika olla suuttimissavai aiheutuuko se jostain vetopuolelta? Tutina on samanlainen kesä- ja talvirenkailla. Kummatkin rengassetit ovat uudet. Onko tämä vain volvojen ominaisuus?