Futurez  Kulkukoira

2,4 vapari ja 2,5 turbo Vikavalo palaa ja vinkunaa konehuoneesta

  • 27 Vastauksia
  • 36475 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hande

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
Siis tuohon saa Volvoltakin korjaussarjan? Täytyypi käydä paikallisessa merkkihuollossa vähän kehumassa.  >:(
No "korjaussarja" ehkä on harhaanjohtava nimitys, mutta kyllä - Volvon hyllystä löytyy sopiva osa josta tarvittava kalvo löytyy. Ja kaiken lisäksi vaihtotyö on naurettavan nopea verrattuna että alkaa koko jalkaa vaihtamaan (saati sitten hinnallisesti...)
XC60 2.4D aut. -10
C70 T5 aut. -06

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8908
  • Teiden tukko
No "korjaussarja" ehkä on harhaanjohtava nimitys, mutta kyllä - Volvon hyllystä löytyy sopiva osa josta tarvittava kalvo löytyy. Ja kaiken lisäksi vaihtotyö on naurettavan nopea verrattuna että alkaa koko jalkaa vaihtamaan (saati sitten hinnallisesti...)

Ei ole omasta autosta kyse, mutta kalvon takia kyseiseen autoon vaihdettiin koko jalka ja vielä merkkiliikkeessä.  >:(
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Merkkihuollossa eivät tosiaan kikkaile noilla kalvoilla, tekevät asiat huolto-ohjeiden mukaisesti.
Hinnoista hieman:
- Yllämainitun Diesel -osan (8642424) hinta on vähän reilu 30€
- Audin osa (06F129101P)maksoi tarvikkeena Hessumobiilista hieman yli 59€
- eBaysta näyttäisi saavan tuota kalvoa vähän reiluun 21€ hintaan (Membrane separator VOLVO 31338684 30788494 31338685).
- Sitten on tietysti tuo öljysuodattimen jalka. Sen hintaa en edes kysellyt Siniseltä (lienee reippa 200€), eBaysta saa Kiinasta tilattuna alk. 75€-> (Refurbished -maininnalla)

Itse ostaisin tuon diesel Volvon (8642424) varaosan ja vaihtaisin pelkän kalvon. Työnä "hieman" nopeampi ja helpompi kuin koko jalan vaihto ja noiden eBay osien laatu on aina ?, mikäli kyseessä ei ole alkuperäinen osa.

[edit]
Tuli testattua yllämainittu toimenpide, eli 8642424:sta kalvo ja kansi. Jousi tosiaan oli liian lyhyt. Pari huomiota:
- 8642424 kalvo poikkesi hieman alkuperäisestä -08 T5:n kalvosta. Orkkiksessa jouselle oli vahvistettu "syvennys", uudessa ei ollut jouseen sopivaa koloa. Johtunee siitä että tuossa dieselin osassa jousi on lyhyempi ja halkaisijaltaan kapeampi.
- Kalvoa ei tarvitse kikkailla jousen kanssa huulille ja käynnistää autoa jotta kalvo imeytyy kiinni. Alkuperäinen oli asennettu kannen huulloksiin, eli oli yhtenä pakettina kannen kanssa. Asensin myös uuden niin että kalvo oli kannessa kiinni. Jousen asettelun jälkeen kansi painetaan kiinni. Lopuksi kansi painellaan tiiviiksi sopivalla (lue pitkä) ruuvimeisselillä. Tärkeää on että kansio on kunnolla kiinni, muuten suhinat jatkuvat.

Aikaa meni about 45 minuuttia, siitäkin suuri osa tuhlautui sopivan terävän ruuvimeisselin etsintään jotta kannen sai auki. Vanha kalvo oli niin hapertunut ettei sitä saanut mitenkään yhtenä palana kannesta irti.
[/edit]
« Viimeksi muokattu: 15.01.2018, 22:24:28 kirjoittanut Pikkuhukka »
V60 T8 -19

Poissa tötterström

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Hei Pikkuhukka. Jos ostan tuon diesel osan 8642424 niin otanko siitä vain kannen ja kalvon? Vai pitääkö jousikin ottaa?

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Hei Pikkuhukka. Jos ostan tuon diesel osan 8642424 niin otanko siitä vain kannen ja kalvon? Vai pitääkö jousikin ottaa?
Jousi ei sopinut, oli eri kokoinen. Kansi ja kalvo meni käyttöön, toki vanhakin kansi olisi luultavasti toiminut.
V60 T8 -19

Poissa Tri_tulp

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
No, höh. Mulla Volvossa 2,4 L laiskempi sama ongelma. Kiitos täältä tulleiden apujen vaihdoin varaosan 8642424 kalvon tuonne jalkaan. Ulina loppui, mutta kone tekee edelleen aikamoista alipainetta, oisko tähän apuja vai vienkö wetterille jalan vaihtoon?

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1042
  • www.vrcf.fi
Samainen vika juuri korjattu itse, kyseessä -08 C30 2,4 litrasella koneella.

KL-Varaosat myy tuota kalvoa varaosana, helppo homma vaihtaa ja samalla putsata tuota koteloa. Iso säästö kun ei tarvitse koko öljynsuodattimenjalkaa irrottaa / pestä tai vaihtaa.


Tuossa vielä linkki varaosaan: https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/fin/huohotinkalvo_oljyloukkuun_korjausosa-p-603600-0

Poissa Jaajoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Samainen vika juuri korjattu itse, kyseessä -08 C30 2,4 litrasella koneella.

KL-Varaosat myy tuota kalvoa varaosana, helppo homma vaihtaa ja samalla putsata tuota koteloa. Iso säästö kun ei tarvitse koko öljynsuodattimenjalkaa irrottaa / pestä tai vaihtaa.


Tuossa vielä linkki varaosaan: https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/fin/huohotinkalvo_oljyloukkuun_korjausosa-p-603600-0
Itsekkin vaihdoin oman. Jäi silti vähän alipainetta koneeseen onkohan normaalia vai onko se kalvo jotenkin huonosti?

Lähetetty minun ONEPLUS A6003 laitteesta Tapatalkilla


Poissa MLAINE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Missähän tuo kalvo sijaitsee vanhassa 2.3 T5:ssa?
-98 C70 jossa siis 850 T5 yhteensopiva tekniikka vielä. Tässä ei mielestäni mitään öljynsuodattimen jalkaa erikseen ole vaan suodatin ruuvataan öljypohjaan ja videoiden perusteella pohjasta ei sisäpuoleltakaan mitään tuollaista kalvoa löydy. Myöskään imusarjan alla olevassa varsinaisessa huohotuksen öljyloukossakaan ei tuollaista ole, sen käytin vuosi sitten irti ihan eri syistä ja kaikki oli ok.

Herää kysymys onko vanhassa bensakoneessa tuollaista kalvoa lainkaan?
Ihmettelen vaan kun vika ihan identtinen, tyhjäkäynnillä vinkuu ja paikansin vian suodattimeen joka koskettaessa myös täriseen/resonoi kuin betonivibra ja ääni tulee selkeästi sieltä! Omassa ei kyllä muodosta mitään painetta öljytikun tai täyttökorkin reikään, eikä ääni reagoi niiden irroitukseen. Myöskään apulaitteilta ääni ei tule, hihna käytetty irti.

Poissa MLAINE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Ja ratkaisu tähän heti perään -> öljynsuodatin oli tukossa. Vaihtamalla kaikki oireet katosi! Ei ollut kyllä kovin vanha, liekö halvan tarvikkeen vika...

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Ja ratkaisu tähän heti perään -> öljynsuodatin oli tukossa. Vaihtamalla kaikki oireet katosi! Ei ollut kyllä kovin vanha, liekö halvan tarvikkeen vika...
Wixin peltisuodattimissa on ollut tätä ominaisuutta vitos- ja kutoskoneissa.

Vanhoissa huohotus on erilainen kuin näissä uudemmissa, eikä ole enää peltikuorista duodatintakaan.
« Viimeksi muokattu: 28.06.2021, 11:28:07 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa tuningki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • "tuleeko siitä mitään, vai pannaanko napit kii"
Vaihtelin tuon kl-varaosien erinäköisen kalvon sinne paskapurkkiin ja ulina loppu, mutta p0171 tulee vielä ja käydessä kun nostaa öljytikkua niin kuuluu suhahdus ja imaisee tikun takas ja sama öljykorkin kanssa.

E: pöntön kansi ei pysynyt takaosasta kiinni niin kalvo pääsi falskaan sieltä, nyt liimalla kiinni ja vikavalo katos.
Samainen vika juuri korjattu itse, kyseessä -08 C30 2,4 litrasella koneella.

KL-Varaosat myy tuota kalvoa varaosana, helppo homma vaihtaa ja samalla putsata tuota koteloa. Iso säästö kun ei tarvitse koko öljynsuodattimenjalkaa irrottaa / pestä tai vaihtaa.


Tuossa vielä linkki varaosaan: https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/fin/huohotinkalvo_oljyloukkuun_korjausosa-p-603600-0

« Viimeksi muokattu: 11.06.2022, 22:14:05 kirjoittanut tuningki »
-bmw 320d -10
-Volvo s40 2.4 -05

Poissa Rassam

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Sama vinkuna oli ja öljynmittatikkua ylös niin lakkasi. Tilasin uuden kalvon kansineen, oli jotain 50 e. Helpossa paikassa sinällään. No, kansi kuitenkin erittäin tiukassa ja niinhän siinä kävi että ”ratkesi” alempaa. Hyvä/huono yritys säästää. Joka tapauksessa kannattaa tuota kantta irrotellessa pitää muistissa, että kansi itsessään ei ole ainut mikä voi hajota.


 

Ateho  Elekma