Kulkukoira  Proturbo

V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?

  • 175 Vastauksia
  • 74870 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #15 : 05.06.2011, 15:12:54 »
En tunne kyseistä mallia, mutta mistä ECU tietää että imusarjaan ei mene pakokaasua?

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #16 : 05.06.2011, 15:19:33 »
Sen enempää asiaan perehtymättä. Mistäs sellaiset autot joissa valo syttyy tietää? sellaisia varmasti on olemassa. Voisin uskoa että paine muutos voisi tulla kyseeseen ehkä lambda.. Kyllähän nuissa anturitietoa on vaikka mistä ja saastelaitteet on uudemmissa valvonnan alla. Saastelaitteita vartenhan se OBD mittaus on jota se valo siellä paneelissa esittää.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #17 : 06.06.2011, 20:15:47 »
Enpä viitsinyt kokeilla tulppaamista vaan hain siniseltä edullisen egr venttiilin  ;D
Olihan tuo melkee kolmesattaa egeä, ja mitä sain, vinkuvan auton!
Miten tuo venttiili voi pitää noin pahaa ääntä?eli vinkuu tyhjäkäynnillä ja kun enemmän antaa kenkää...
tais se vanhaki vähä vingahtaa ku anto kunnolla kenkää...
mutta tehoa ei tietenkää tullu yhtään lisää alhaalle, ehkä vähä paremmin kaasu pohjassa kulkee..
ei muuta ko huomenna siniselle kyselleen.

uutena myös se, että hana tiskissä kuuluu sellainen "pöhinä" ?
« Viimeksi muokattu: 06.06.2011, 20:17:55 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #18 : 06.06.2011, 20:56:17 »
Ettei olis turbossa VNT siivet jumissa?
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #19 : 06.06.2011, 22:55:50 »
En tunne kyseistä mallia, mutta mistä ECU tietää että imusarjaan ei mene pakokaasua?

Ilmamassamittarin arvo on sellainen josta ECM näkee, virtaako sinne moottoriin pakokaasu.
imm arvo ei muut egr-venttiilin auetessa, mikäli egr on tukittu, tämä on ainakin yksi asia, josta sen pystyy päättelemään.

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #20 : 07.06.2011, 07:02:22 »
Jaa, eikös sillä paine-ero tunnistimellakin ole jotain tekemistä egr:n kans?
unohin muuten egr:stä yhen kiinnityspultin pois,ja sen pultin alla on joku reikä?kovasti ainaki näyttäää siltä?! Kuulusko tuo vihellys sieltä...tosi ?ittumaisessa paikassa tuo pultti.
täytyy laittaa pultti kii :)
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #21 : 07.06.2011, 08:38:09 »
No melko varmasti kuuluu. Vuotova pakosarja vislaa/vinkuu.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #22 : 07.06.2011, 15:22:44 »
Nonii, helteet tuli ja auto hyytyy!!!
Käväsin sitten tuossa kaverilla joka lastutti auton, meinas että vnt jumittaa. Mutta katsotaan, ei ne ainakaan tuossa pari kuukautta sitten jumittanu ku tutkein sen asian. Torstaina taas viisaampi.

Eli mitä lämpimämpi ilma ulkona, sitä laiskempi auto, meinas suorastaan hyytyä alakierroksilla.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #23 : 08.06.2011, 19:43:49 »
Uusin vaiva on muuten nykiminen varsinki ykkösvaihteella liikkeelle lähtiessä--
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #24 : 09.06.2011, 12:42:43 »
Ilmamassamittarin arvo on sellainen josta ECM näkee, virtaako sinne moottoriin pakokaasu.
imm arvo ei muut egr-venttiilin auetessa, mikäli egr on tukittu, tämä on ainakin yksi asia, josta sen pystyy päättelemään.
Tässä siis EGR:ää ohjataan sähköisesti?
Jos sitä ohjattaisiin alipaineella, niin moottorinohjaus ei voisi mitenkään päätellä mistä IMMun signaalimuutos johtuu.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2011, 12:50:49 kirjoittanut järviin »

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #25 : 09.06.2011, 13:16:24 »
Tässä siis EGR:ää ohjataan sähköisesti?
Jos sitä ohjattaisiin alipaineella, niin moottorinohjaus ei voisi mitenkään päätellä mistä IMMun signaalimuutos johtuu.

Jos ohjattaisiin alipaineella, niin ihan varmasti ohjainlaite tietää tällöinkin, että koska se itse ohjaa sitä.
Ihan sama, että millä sitä ohjataan, kunhan vain ohjainlaite tietää, koska sitä ohjataan.
Vikavalon syttyminen sitten taas johtuu siitä, että diagnosoidaanko sitä vai ei ja se riippuu siitä, että mitä ohjainlaitteeseen on koodattu.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #26 : 09.06.2011, 13:22:09 »
Jos ohjattaisiin alipaineella, niin ihan varmasti ohjainlaite tietää tällöinkin, että koska se itse ohjaa sitä.
Ihan sama, että millä sitä ohjataan, kunhan vain ohjainlaite tietää, koska sitä ohjataan.
Vikavalon syttyminen sitten taas johtuu siitä, että diagnosoidaanko sitä vai ei ja se riippuu siitä, että mitä ohjainlaitteeseen on koodattu.
Joissain bensavehkeissä APohjaus tulee kaasuläppäkotelolta-> ECU ei tiedä koska se on auki. :P

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #27 : 09.06.2011, 13:39:16 »
Nyky vehkeissä on oltava takaisinkytkentä, koska on saastelaite ja laki velvoittaa niihin tuon OBD:n.
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #28 : 09.06.2011, 13:53:50 »
Nyky vehkeissä on oltava takaisinkytkentä, koska on saastelaite ja laki velvoittaa niihin tuon OBD:n.
:buck2: OBD ja EGR: kaksi eri asiaa.
EGR:iä on poistettu käytöstä ohjelmallisesti ilman että olisi vaikuttanut katsastuksessa OBD:hen.
Ja sitäpaitsi EGR vaikuttaa NOx arvoihin, joita ei suomessa edes mitata.

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #29 : 09.06.2011, 14:22:25 »
Kyllä ovat kaksi eri asiaa.
OBD (=On Board Diagnostics, "itse diagnostiikka" joka valvoo saastelaitteiden toimintaa. Monissa autoissa on perusvaatimusten lisäksi vielä omaa lisävalvontaa huoltoa varten.) OBD:tä "huijataan" ohjelmallisesti ja egr:n toimintaa muutetaan. Muutos on muuten laiton, kuten myös virittäminen lastulla ilman muutoskatsastusta. Katsastusmies ei kykene tarkastamaan toimiiko EGR vai ei kovin helposti. Enkä usko että kovin aktiivisesti sitä seurataankaan. Toimimaton EGR näkyy moottorimerkkivalona joka on auton tapa ilmoittaa asiasta jos autossa on diagnostiikka. Vuonna 200X (ei muista eikä kiinnosta) tuli vaatimus että tällainen valvonta on oltava autoissa.
« Viimeksi muokattu: 09.06.2011, 14:24:56 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy