RallyBaron  Samppasport

V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?

  • 175 Vastauksia
  • 74885 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JarmoK

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #165 : 10.08.2012, 06:45:58 »
Toivottavasti joku keksii et mikä vaivaa... Itelläni hävis tehot V70 -09. Tuskin yhteyttä asialla mut huomasin tehojen häviämisen kun auto oli nosturilla ja vaihettiin renkaat. Tuntuis et kolmosella vetää hyvin, mut sit nelosella ei oikein ollenkaan. Jos viikonloppun ehtis hiukan tutkimaan omaa tapausta...
V70 2.0D -09

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #166 : 10.08.2012, 10:27:49 »
remmi vaihettu pari vuotta sitte, ennen remmin vaihtoa ja sen jälkeen tilanne ollut sama. puristukset luulis olevan kunnossa, kun kerta joskus tehoa on enempikin. kyllä tässä suurin ongelma on se, kun on mennyt usko noihin autohuoltoihin. Vois viedä auton vaikka sähköhuoltoon,mutta rahaa on palanut niin hitosti jo turhaan tämän takia että täytyy ensin vähän rikastua.

edit
piti kuumeisenaki käydä potilasta tutkimassa. edelleen mietin miks vnt säädin toimii miten toimii. eli sen pitäs kaasuttaessa päästää alipainetta pois, mutta aluksi se alipaine vain lisääntyy, kaasu pohjassa vasta päästää alipainetta eli ahtaa vasta sitten. Siinä jokin tökkii.
« Viimeksi muokattu: 10.08.2012, 11:34:51 kirjoittanut tepa_kla »
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa jasse

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #167 : 10.08.2012, 21:09:37 »
Mielenkiinnosta lukenut tätä ihme ongelma topikkia silloin tällöin ja harmi kun ei ole asia selvinnyt vielkään :(
Ei varmaan ole ratkaisua antaan asiaan mullakaan,mut onko mitään mahd.että auto ei saa "happea"? Eli ilmanputsari puolella jotain"tukkoja"? Ja ootkos muuten ton "nuhaisuuden"vallitessa penkttäny,että sais selkeän lukeman paljon on heppoja laitumella?
Nyt kun aamukosteet kelit,niin vetäseppä kokeeksi suodatin putsarista mäelle ja viritä mamman sukkahousuu vaikka tilalle ettei isommat pörriäiset pääse koneeseen ja käy kokeile?
En tiiä onko mitään apua ja kannattaako noita vinkkejä noudattaa,mut itse varmaan jo tossa vaiheessa sama kokeilla vaikka totakin...

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #168 : 13.08.2012, 21:15:14 »
voihan tuota(kin) kokeilla.
tulipa mieleen vanha juttu josta en ole muistanut mainita!eli eräs ääni moottorissa mietityttää, eli sellainen raklatus. olen päätynyt siihen että ääni tulee nokka akseleiden välisestä ketjusta. voisko siellä ollaa venymää tai kiristimessä häikkää, vai onko ääni normaali?
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #169 : 21.08.2012, 16:51:50 »
Pitihä se kokeilla ilman ilmanputsaria ajella. Ei vaikutusta. makiasta sihisi.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Taksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #170 : 21.08.2012, 17:52:08 »
Mun ei tarvi enää miettiä tehottomuutta ja nykimisiä 2.0D:n kanssa, vaihdoin koko rohjon pois :)

Jospa tuo D5 pelaisi paremmin, vaikka laiskahan sekin on. :(

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #171 : 21.08.2012, 19:54:54 »
mä en vielä kehtaa antaa tuota  riesaksi muille.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa hempukka

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #172 : 06.09.2012, 19:26:13 »
Itselläni eräänäaamuna ei auto jaksanut kulkea oikein mihinkään, samantapaista oireistoa. Vetoja riitti 6-vaihteella enää tasamaalla tai alamäkeen. Diagnoosina ahtimen siivet jumissa, uusi turbo n.2000€. En tätä aivan sulattanut, ja googleen. Tätä keskustelua lueskelin tuolloin, enkä nyt muista oliko tässä palstassa vaiko jossain muualla, mutta päädyin vaihtamaan tuon alipainemagneettiohjausventtiilin (?) eli tuo musta/ruskea mötikkä ahtimen alipaineletkujen välissä koneen päässä. HUPS, ja vääntö palasi!!! Jos et vielä kokeillut, niin tuo osa maksoi joitain kymppejä...

Poissa tepa_kla

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 195
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #173 : 08.09.2012, 07:56:05 »
Sehäh tuossa taisikin olla vikana,noita säätimiä taitaa mennä enemmänkin. Eli nythä kävi niin että vaihoin auton. Juuri kun vein auton vaihtoon niin tehot katosi täysin, tuosta magneettiventtiilistä se anto sitten vikakoodia.
V50 2.0D -04

Ex. S60 T5 -01

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #174 : 30.08.2020, 22:02:48 »
Voisko olla ahtopaineensäädin itselläkin rikki kun antaa vikakoodia ECM-2263 turbon säätelysignaali virheellinen. Viikko sitten vaihdoin autoon turbon kun ensin ujelsi pikku kierroksilla kuin hälytysajoneuvo ja lopulta alko puskeen öljyä läpi. Nyt uudella ahtimella kun oikein tarkkana on ja ajaa vaikka kakkosvaihteella tasaisesti kierrokset 1500 rpm niin kuuluu kun turbon kierrokset seilaa. Livedatassa ahtopaine seuraa pyyntöä melko tarkkaan, mutta turbon ohjaussignaali seilaa koko ajan. Eli oisko se vika siinä ahtopaineen ohjaussolenoidissa?
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D -04 tehot taas kateissa! mikä näitä vaivaa?
« Vastaus #175 : 03.09.2020, 19:50:37 »
Voisko olla ahtopaineensäädin itselläkin rikki kun antaa vikakoodia ECM-2263 turbon säätelysignaali virheellinen. Viikko sitten vaihdoin autoon turbon kun ensin ujelsi pikku kierroksilla kuin hälytysajoneuvo ja lopulta alko puskeen öljyä läpi. Nyt uudella ahtimella kun oikein tarkkana on ja ajaa vaikka kakkosvaihteella tasaisesti kierrokset 1500 rpm niin kuuluu kun turbon kierrokset seilaa. Livedatassa ahtopaine seuraa pyyntöä melko tarkkaan, mutta turbon ohjaussignaali seilaa koko ajan. Eli oisko se vika siinä ahtopaineen ohjaussolenoidissa?
Ahopaineen säätösolkku vaihdettu, mutta vikakoodi ei lähtenyt. Huomaa myös kun kiihdyttää osakaasulla auto kiihtyy välillä nopeammin ja taas hieman hitaammin. Eli noin sekunnin välein kiihdyttää nopeammin hetken aikaa. Turbo on uusi ja Ihmetyttää kun antaa vikakoodiksi sen asentoanturin signaalin mikä on turbon kellossa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

 

Samppasport  Futurez