Futurez  Kulkukoira

Noki jälkiä konehuoneessa / Turbossa

  • 0 Vastauksia
  • 1780 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poikarukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 254
  • www.vrcf.fi
Noki jälkiä konehuoneessa / Turbossa
« : 10.09.2011, 12:52:53 »
Konehuonetta putsaillessa kiinnittyi huomio turbon läheisyydessä oleviin mustiin jälkiin. Suojamuovikoppa pois ja tarkempaa syynäilyä sitten. Näytti siltä että turbon pakopuolen kammioon (kaksi molikkaa turbossa. Tämä on se tummempi valurautainen, edestä katsoen vasen) menevän tangon/vivun läpivienti kohdasta on puhaltanut mustaa hienoa jauhomaista nokea konehuoneeseen. Ei öljymäistä vaan juuri sellaista kuivaa mitä pakoputken päässä vaikkapa on. Sellainen viivamainen rantu lentänyt koppaan, sen alipaine kellon päälle ja sitten muualle levinnyt mihin vain osunut. Ei mitään suurta määrää mutta kellon kirkas metallinen kiinnike oli pilkuissa ja kopan sisäpuolella olevassa alumiini foliossa näkyi selvästi mustaa.

Voisiko joku muukin uudehkon 1.6D:n omistaja vilkaista omastaan onko moista ilmiötä. Tietää tarviiko tässä huolestua. Koppa lähtee nätisti irti edestä nostaa ylös ja takaosasta vetää itseään kohti hiukan yläviistoon. Ei tarvi voimaa, plopsahtavat auki nätisti. kopassa on kuminen holkki ja moottorissa 4kpl tappeja joissa pyöreä pää. Kaksi edessä kaksi takana. Arvostaisin suuresti jos saisi taas yön nukuttua...
« Viimeksi muokattu: 10.09.2011, 21:02:31 kirjoittanut Poikarukka »
Audi A5 , (ex. V50 1.6D DRIVe Classic, S40 2.0D)

 

Proturbo  Autodiagnoosi