Carcom Oy  Ateho

Äänestys

Paljos veikkaatte että tehoa saadaan !

300-400hp
0 (0%)
400-500hp
0 (0%)
500-600hp
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 0

Äänestys päättynyt: 05.01.2015, 17:22:52

volvo 240 16 valve Turbo

  • 626 Vastauksia
  • 252741 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonttu_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 91
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #585 : 05.02.2019, 19:32:23 »
[quote author]

koneteho on laskettu 8% hävikillä ja tossa kuvassa on renkaalta mitattu teho kuortaneella edueldynopalvelulla!

[/quote]

Mahtavat tehot saatu vinokoneesta!

Mutta tuohon haviöhommaan. Oman dynon kanssa tullut kohta vuosi touhuttua ja voisi sanoa, että häviöt ovat tuollaisella voimansiirrolla, nopeudella ja rengas/rulla yhdistelmällä varmasti enemmän kuin 8%, ehdottomasti lähempänä 15%. Häviöt kasvaa myös paljon nopeuden myötä. Mulla dynon ohjelmisto laskee häviöt (rullaus ja voimansiirto) tai antaa valistuneen arvauksen siitä koska häviöt eivät koskaan ole samansuuruiset vapaassa rullauksessa vrt veto päällä.

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #586 : 06.02.2019, 06:27:53 »
Jos perus rullan laskennallinen kiihtyvyys skaala on persiillään ja on muutettu kalibroiti asetuksessa vain laskennalisen voimansiirtohäviön arvoa menee koko tulos vähän mettään.

Ensimmäisenä inerttian asetus pitää olla kohdillaan jotta oikea vetävän pyörän tulos on edes jotenkin alueella, sillä pystyy aina tarkistamaan onko jokin ihan päin persettä.

Meillä dynossa on laskettu kaikki massat kitkat yms. (fiksummat miehet kuin minä laskenut)  ja sen jälkeen vertailtu muihin luotettaviin dyno paikkoihin tuloksia ja katsottu omien autojen varttimailin loppunopeuden ja painon suhteen onko kalibrointi vaatinut muutosta.  Alku vaiheessa kalibrointia muutettiin mutta todella vähän.
 
Laskennaliseen voimansiirto pelleilyyn emme sen enempää ole ottaneet kantaa. Meidän max veto lapuissa on pääsääntöisesti aina vetävän pyörän teho, joka on ainoota oikeeta tehoa joka autoa vie eteenpäin.

Kyllä voimme laskea prosenttimäärällä paljonko arviona on koneteho, joka perustuu kokemukseen.
Mutta kyllä se vaan niin on että perus putkiperä, kovalla askilla hävikki on lähempänä 15% kuin 10 %

1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa reve

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #587 : 07.02.2019, 20:52:58 »
Siistin näköinen asennus ja paljon on paperille piirtynyt tehoa. Jäämme innolla odottamaan miten kulkee varttimaililla. Tolla teholla menee heittämällä yli 240km/h jos mittaukset pitää paikkaansa.

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #588 : 08.02.2019, 16:02:04 »
Siistin näköinen asennus ja paljon on paperille piirtynyt tehoa. Jäämme innolla odottamaan miten kulkee varttimaililla. Tolla teholla menee heittämällä yli 240km/h jos mittaukset pitää paikkaansa.

Kaikille tuntuis olevan aika suuri ongelma noin lukemat en ymmärrä miksi  ???
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #589 : 10.02.2019, 00:27:11 »
kateelliset haukkuu :D ei vainaskaa rupee 205 valittaa :2funny:

Poissa aprilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 470
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #590 : 12.02.2019, 11:30:39 »
Kaikille tuntuis olevan aika suuri ongelma noin lukemat en ymmärrä miksi  ???

Niin se vaan menee monella foorumilla, tääläkin. Kärjistäen jos suunnittelet jotain etukäteen, kyseenalaistetaan onko sulla koko autoa olemassakaan. Projektin lopussa on pakko olla penkkipaperi näytettäväksi, ei auton omistajaa vaan foorumilaisia varten. Sen jälkeen sun pitää kuitenkin lähteä vartille, koska eihän se penkkipaperi lopuksi kertonut auton käytännön suorituskyvystä mitään. Vartilla kun on ajettu ja jos se meni hyvin, niin sitten sua ollaan lähettämässä Ahvenistolle tai Botniaringille, koska eihän tuo voi toimia rata-ajossa ollenkaan. Lopuksi huomaat että kukaan ei usko vieläkään mitään, koska joku tietää aina paremmin.

Helpommalla olisit päässy ku olisit vaan ilmottanu että maalasit 240:n puskurit korin väriseksi, laitoit levipellit ja olisit tuon konepellin pitäny kokonaan kiinni. Toinen vaihtoehto on ostaa Mk3 V70 ja vaihtaa siihen LED-malliset rekisterikilven valot, sekään ei herätä ylimääräisiä epäilyksiä.

Ja jottei aivan mee serverin bittien tuhlaamiseksi tämäkin viesti, niin mun mielestä helvetin hyvää työtä oot tehny tän kans. Tehoa on varmasti riittävästi vaikka sitä pyörätehoa laskis millä häviöprosentilla, eikä se onneksi hauskuutta vähentäisi kuitenkaan, ei lineaarisesti eikä progressiivisesti. Antoisia kilometrejä  8)

PS. Mielenkiinnolla mäkin sitä varttiaikaa ja loppunopeutta odotan  :D
V70R AWD '98 + 142 B230FT '70
ex: 854 T5 '96  +  854 GLT '93 + 744 B230F '88

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #591 : 12.02.2019, 11:33:29 »
Niin se vaan menee monella foorumilla, tääläkin. Kärjistäen jos suunnittelet jotain etukäteen, kyseenalaistetaan onko sulla koko autoa olemassakaan. Projektin lopussa on pakko olla penkkipaperi näytettäväksi, ei auton omistajaa vaan foorumilaisia varten. Sen jälkeen sun pitää kuitenkin lähteä vartille, koska eihän se penkkipaperi lopuksi kertonut auton käytännön suorituskyvystä mitään. Vartilla kun on ajettu ja jos se meni hyvin, niin sitten sua ollaan lähettämässä Ahvenistolle tai Botniaringille, koska eihän tuo voi toimia rata-ajossa ollenkaan. Lopuksi huomaat että kukaan ei usko vieläkään mitään, koska joku tietää aina paremmin.

Helpommalla olisit päässy ku olisit vaan ilmottanu että maalasit 240:n puskurit korin väriseksi, laitoit levipellit ja olisit tuon konepellin pitäny kokonaan kiinni. Toinen vaihtoehto on ostaa Mk3 V70 ja vaihtaa siihen LED-malliset rekisterikilven valot, sekään ei herätä ylimääräisiä epäilyksiä.

Ja jottei aivan mee serverin bittien tuhlaamiseksi tämäkin viesti, niin mun mielestä helvetin hyvää työtä oot tehny tän kans. Tehoa on varmasti riittävästi vaikka sitä pyörätehoa laskis millä häviöprosentilla, eikä se onneksi hauskuutta vähentäisi kuitenkaan, ei lineaarisesti eikä progressiivisesti. Antoisia kilometrejä  8)

PS. Mielenkiinnolla mäkin sitä varttiaikaa ja loppunopeutta odotan  :D

juurikin näin tää oli kyllä aika asiallinen !  ::)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #592 : 13.02.2019, 20:09:15 »
Minä toivon että teho joka on penkitetty on oikeasti olemassa. Olen aina ihmetellyt miksi vinomoottorit ei tuota ja ratkaisuksi on näköjään tullut se että suurennetaan pakopuolta turbosta suhteessa aika paljon muihin moottoreihin nähden...

Minä olen koko ajan ihmetellyt dynon ilmoittamia lukemia en sitä onko oikeasti moottoriteho tuo.


Ja Aprilli.   Kenelläkään ei ole mitään sanottavaa sen jälkeen kun tämä laite menee +240km/h vartin loppunopeutta, sillon on oikeata voimaa.  Se ei tule onnistumaan ensimmäisellä varttipäivällä koska tuossa lajissa on paljon opeteltavaa ja muuttujia on paljon.

Ja toivon että testailu vartilla ei jää yhteen yrittämiseen niin kuin monella on jäänyt. Ekalla lähdöllä ei kukaan aja pienellä renkaalla täysiä suorituskykyä autosta ulos ja useasti noista laitteista särkyy tossa touhussa hyvin herkästi jotain, siinä saattaa mennä jokunen kerta enen kuin onnistuu...

Jatketaan virittämistä...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #593 : 27.02.2019, 02:53:33 »
Mitä tästä opitaan.
Laittaa tavoitteeksi 168hv/290nm.
Näyttää sitte semmoset laput nii ei tuu turhaa kiistaa.

Aina vedotaan vartin ajoon. Joo ihan hyvä mitata tehoja siellä mutta ei mulla ainakaan kiinnosta ajaa varttia vaikio renkailla.
Ei muuta...
Jatka vmattinen samaan malliin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #594 : 29.04.2019, 15:51:34 »
kilometrejä kerkesi kertymään abaut 1400 ennenkuin hajosi. trailerilla kotiin ja aloin purkamaan imusarjan ilmanohjain on irronut ja mennyt 3 imukanavaan ja osa läpi turbon ei mennyt taas ihan putkeen......
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #595 : 29.04.2019, 17:36:14 »
Mites kansi ja mäntä?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #596 : 01.05.2019, 12:17:05 »
Taitaapi olla suomen kallein vinokone joka ei kestä edes rahalla tehtynä nipussa   ELK
Olisko jossain jotakin vikaa  :idiot2:
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #597 : 01.05.2019, 18:52:01 »
Mites kansi ja mäntä?

ei ole vielä tutkittu mahd nopeesti takasin kasaan  :idiot2:
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #598 : 13.06.2019, 16:50:55 »
Männän ylähelat on taas soikeat. kansi on paskana johtuen läpimenneistä palasista ja nokista. kaikkeen kannen kanssa painittuihin välys ongelmiin on nokat syypäät sen takia on venttiili välykset aina isontunu ja nyttenkin 1400kilometrin jälkeen venttilit eivät tulleet edes kannesta pois. Nyt on taas uudet venttiilit hommattu ja kannen tekee poikkimäki ja säätäjä teetti uudet nokat paremmalla profiililla ja vähän eri spekseillä kohta jännitetään mitä tapahtuu :)  :3/4 jättää sen:
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: volvo 240 16 valve Turbo
« Vastaus #599 : 13.06.2019, 17:10:54 »
Onko yläheloilla muuta voitelua kuin reikä ylhäällä? Englantilaisessa meni kans helat aina soikeaksi ja näyttää loppuneen kun tein lisäreiän alaviistoon öljyruiskun puolelle.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Ateho  Elekma