Carcom Oy  Ateho

940 B230FT -98 "The Black"

  • 268 Vastauksia
  • 97904 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #255 : 17.07.2014, 23:16:55 »
Mietin samaa että menis varmaan paljon fiksummin ilman sitä liparetta, nyt kyllä todistit sen oikeaksi, eli täytyy varmaan leikellä itekkin se mäkeen coolerista :D Muutenhan aika nätisti itellä ainakin istuu tuonne. Ei tarvinnut oikeastaan mitään muokatakkaan.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #256 : 24.07.2014, 21:30:25 »
Mietin samaa että menis varmaan paljon fiksummin ilman sitä liparetta, nyt kyllä todistit sen oikeaksi, eli täytyy varmaan leikellä itekkin se mäkeen coolerista :D Muutenhan aika nätisti itellä ainakin istuu tuonne. Ei tarvinnut oikeastaan mitään muokatakkaan.
Juu muuten meni, mutta en ikinä ymmärtänyt sitä helvetin peltiä siinä  :D

Tällästä tänään


Ja myöhemmin 15,5kk leima lapussa! :)  Helvetin tyytyväinen kyllä nyt, ei mistään tullut sanomista.  :pomo:

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #257 : 27.07.2014, 20:41:31 »
Se pelti asettaa syylärin vinoon ja cooleri asennetaan vakiota alemmaksi...
Bolt-on jos ei lasketa että reikiä pelleistä joutu vähän muokkaamaan että sai ne vakio mutterijutut kiinni. :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black" --> Ahdin remppaa
« Vastaus #258 : 03.08.2014, 14:21:34 »
Alkukesästä oli tommonen 18T myyntipuolella, joten tuli se haalittua  :)


Se luonnolisesti tarvi modauksen hukkiksen kellolle



Kaipa se on parempi...


Tyhjä


Paikallaan  :D


Ja Dp vaihtui 3" ja ilman saaste systeemejä




Ahdot määräytyy kaasupolkimen asennosta riippuen ( :facepalm:), ja mutta 0,5baarilla tuntuu menevän samalla tavalla kun 1,0 barilla 13C:llä
Nykyinen kello varmaan +1,0bar(?), joten jaappanista tilattu uusi vähän löysempi.  :)
Kun ei taida suuttimet riittää enään...

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #259 : 18.08.2014, 21:44:48 »
Joopa joo

Postista saapu löysempi 0,5baarin kello ja sen vaihdoin paikalleen.
Edellinen kun oli niin jäykkä että täytyi ajaa portti rakosallaan (4,5t rpm kohdalla 0,5bar)
Nyt sitten "jo" 2500 kohdalla  :D
Kun enempää ahtoja tuonne uskalla laittaa vakio polttoainepuolella (pl. lastu).

Taitaa vaan olla vähän liian pienet paineet tuolle ahtimelle (hukkaportille?) kun isoilla kierroksilla lähtee ahdot jälleen karkailemaan.. Mahtaa olla säälittävän kokonen tuo hukkis?  ::)


No kun tuostakaan ei tullut mitään niin siirryin sitten hifi puolelle, ja kun säälittävän halvalla sai tuommoisen niin pakkohan se oli hankkia.


Ja vielä mahtui reenikamatkin.  :(


Kovasti epäröinen miten toi soi sedanissa missä takapenkkien selkänojat peltiä. Mutta kyllä tuo on aivan ehdoton, tosin suksiluukku kyllä auki.  :)


Reilu vuosi sitten, auton hankittua sisällä haisi melkoisesti joulukuusi.. Ja meni useampi kk ennen kuin helpotti.
No nyt tuli mahdollisuus otsonoida auto, vaikka lähes neutraali haju oli ollut jo pitkään niin tuli tuo tehtyä.
Reilu 12h pöhötti ja sen jälkeen muutaman päivän tuuletus  :D
Eipä siitä haittaakaan ollut  :)


Viimeisin hankita onkin sitten tommonen soosimittari  ::)

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #260 : 27.08.2014, 18:12:58 »
Jokusen kuukauden odottanut orggispumppu ruuvattu vihdoin paikalleen  :P
Jospa tolla ajaisi loppu auton iän.  ::)





Samalla luonnollisesti vaihtui jäähymehut, ja pumpun remmi.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #261 : 27.08.2014, 19:13:15 »
kannattaa sit seurailla sitä nesteen määrää seuraavat viikot, sitä ilmaa on yllättävän paljon joka puolella.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #262 : 29.08.2014, 19:12:42 »
kannattaa sit seurailla sitä nesteen määrää seuraavat viikot, sitä ilmaa on yllättävän paljon joka puolella.
Juu ei ollut oikein aikaa käytellä lämpöseksi asti niin tuli lähettyä baanalle heti. Minimiin oli tippunut parin päivän jälkeen kun tarkisti.  :)

Ja nyt tuo PLX saatu kiinni.  *taavih->

Anturin asennus paikan ohjeistushan oli jotain 60cm päähän turbosta ja yläpuolle putkea...
No käytännössähän täysin mahdotonta kun pohja ei ole mätä.. :D

Eli tuohon DP:n alkuun tuli laitettua.



Ja mittari toistaikseksi ympäri ohjaamoa, riippuen luiston suunnasta. Eli odotellaan mittaritelinettä ruattista.  :P

Sitten täytyisi varmaan alkaan opiskelemaan seoksia kun niistä ymmärrä tuon taivaallista  :D

Pintakaasulla menee afr 14-15 paikeilla
Ja lappulattiassa mahtavilla 0,5barin ahdoilla lähtee tippumaan tasaisesti alaspäin. Heti kun mennään ahdoille niin afr n.12 ja juuri ennen rajotinta (jolloin ahdot karanneet 1,0bar) on alhaisimmillaan 10,5afr paikkeilla, eli ollaan todella paksulla?

Eli "ei mitään hätää?" :D Uskaltaa ruuvata lisää boostia?

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #263 : 29.08.2014, 19:46:46 »
Ihan liian paksulla käy, jos 10.5 on 1 bar kohdalla. se 12 tais olla optimi aika lailla ahdoilla, itse en muista kun 9-10 tyhjäkäynnillä etanolilla :P :P

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #264 : 30.08.2014, 03:45:49 »
sinne 10 paikkeille se omassa merikontissakki ahoilla sen soosin vetää eli ei se vaarallista oo.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #265 : 03.09.2014, 19:41:49 »
Pienen opiskelun jälkeen uskalsin ruuvata jälleen uuden hukkiksenkellon paikalleen, tällä kertaa 1 bar.

Vieläkään ei mene täysvedossa laihalle, vaan afr jää sinne 11-12 paikkeille.
Ja tuli "ihan mukavasti" lisää meininkiä vs 0,5 kelloon.  ::)  :pomo:

Täytyisi varmaan alkaan katsomaan noita kytkimen osia.. kaksoismassasta varmaan kannataaa hankkiutua eroon?

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #266 : 03.09.2014, 21:59:07 »
Onko tässä vieläki vakio suuttimet? Ja lastu on mallia Toni? Jos näin ni iteki vois ostaa 18T ja happee vaa  :D
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa SirBBa

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 993
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #267 : 04.09.2014, 17:39:40 »
Onko tässä vieläki vakio suuttimet? Ja lastu on mallia Toni? Jos näin ni iteki vois ostaa 18T ja happee vaa  :D
On juu  :)

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 940 B230FT -98 "The Black"
« Vastaus #268 : 15.09.2014, 17:56:53 »
Suuttimet vaihtoon niinku ois jo! Saa sit edes potkimaan tuon ahtimen :P

 

KL-varaosat  Race.fi