RallyBaron  Samppasport

V90 D5

  • 6 Vastauksia
  • 3653 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa V70/V90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
V90 D5
« : 10.02.2020, 19:57:50 »
Laittakaas vinkkejä alle eri softista ja toimenpiteistä

ja tietoja minkämoisia ohjelmointeja on laitettu ja vaikutukset.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 771
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 D5
« Vastaus #1 : 12.02.2020, 12:14:26 »
Etuvedolle tehtaan tarjoama riittää valtaosan vuodesta, Polestar ehkä paras vaihtoehto, jos naapurista haluaa erottua. Lisäväännön ilot jäävät lähinnä renkaiden tuhoon ja luistovalon vilkkumiseen. Valittava rengas ei oikein istu 90 hillittyyn herrasmiestyyliin ::)

Nelivedosta ei ole kokemusta, mutta oletettavasti siinä lisävoima siirtyy hyötykäyttöön. Toisaalta myös voimalinja joutuu sietämään kovempaa rasitusta.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: V90 D5
« Vastaus #2 : 12.02.2020, 12:32:32 »
Etuvedolle tehtaan tarjoama riittää valtaosan vuodesta, Polestar ehkä paras vaihtoehto, jos naapurista haluaa erottua. Lisäväännön ilot jäävät lähinnä renkaiden tuhoon ja luistovalon vilkkumiseen. Valittava rengas ei oikein istu 90 hillittyyn herrasmiestyyliin ::)

Nelivedosta ei ole kokemusta, mutta oletettavasti siinä lisävoima siirtyy hyötykäyttöön. Toisaalta myös voimalinja joutuu sietämään kovempaa rasitusta.
V90 D5 on aina neliveto. Miten se naapuri tietää mikä softa siellä autossa on?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 771
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 D5
« Vastaus #3 : 06.03.2020, 09:08:04 »
Perjantain piristeeksi kiusataan herrasmiesajokkia:
https://youtu.be/KbDijkbHdIc

Nelivedon kohdalla vanha rallimiesten viisaus: "Ellei se vedä, se jarruttaa" ei Volvon kohdalla tunnu pitävän paikkansa. T8 omaa luokkaansa, mutta ratapäiville T6 taitaisi olla nautinnollisempi vaihtoehto. Ainakin V60 T6 oli liukkaalla huomattavasti hybridiä rennompi ajettava.

Poissa Toivotoivoton

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 D5
« Vastaus #4 : 14.07.2020, 05:26:39 »
Onko tuosta Polestarista minkälaisia kokemuksia? Tehojahan tuo ei juurikaan lisää, mutta miten muuttuu vaihteisto tai vetosuhde? Onko tonnin arvoinen?
Vähän arveluttaa nuo 300hp softat, kun ei niistä tunnu kokemusta olevan.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7966
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V90 D5
« Vastaus #5 : 14.07.2020, 11:45:33 »
Onko tuosta Polestarista minkälaisia kokemuksia? Tehojahan tuo ei juurikaan lisää, mutta miten muuttuu vaihteisto tai vetosuhde? Onko tonnin arvoinen?
Vähän arveluttaa nuo 300hp softat, kun ei niistä tunnu kokemusta olevan.

Kun ostin itselle V90, niin kävin koeajamassa yhtä D5 Polestar softattua. Oli siinä eroa vakioon D5, mutta ei mun mielestä +1000 eur verran.
Ostin itselle D4 ja kävin softauttamassa sen D5 tehoille ja ripeemmältä se tuntuu, mitä se Polestar oli.

Poissa Toivotoivoton

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 D5
« Vastaus #6 : 14.07.2020, 14:41:07 »
Kun ostin itselle V90, niin kävin koeajamassa yhtä D5 Polestar softattua. Oli siinä eroa vakioon D5, mutta ei mun mielestä +1000 eur verran.
Ostin itselle D4 ja kävin softauttamassa sen D5 tehoille ja ripeemmältä se tuntuu, mitä se Polestar oli.

Ootko kuullu mitään noista muista (”tehokkaammista”) softista?

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo