Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V40 96-04 => Aiheen aloitti: alien86 - 11.04.2017, 18:39:33
-
Onko ideoita millä ilveellä saisi mutterin auki kun on jo 310nm paineilma-,450nm sähkö- ja 650nm akkumutteripyssyllä koitettu mut ei vaan perhana aukee.. >:(
On lämmitetty sen verta reilusti kun tuota koneen kylkeä uskaltaa lämmittää ja kaiken maailman rostoffit suihkittu mut kiinni on ja pysyy..
-
Entä startilla?
-
Meillä on sellainen vääntömomentin kertoja joka laitetaan räikän ja hylsyn väliin. Nelinkertaistaa momentin. Raskaakaluston korjaamoista voisi kysellä?
-
Iso lenkki (tai hylsy+vääntövarsi) alatukivartta, lattiaa, pohjaa jne. vasten ja startilla. Lähtee.
Kannattaa olla varovainen! Sytkäosat vois varalta irrottaa, ettei lähe käymään.
-
Iso lenkki (tai hylsy+vääntövarsi) alatukivartta, lattiaa, pohjaa jne. vasten ja startilla. Lähtee.
Kannattaa olla varovainen! Sytkäosat vois varalta irrottaa, ettei lähe käymään.
Terve taas, kiitoksia vastauksista. Kokeilin 5x startilla hieman eri paikkoihin avain tuettuna sytkän johdot irrotettuna mut ei mutteri hievahtunutkaan. Rupeaa mutteri korpeemaan kun 5h tapellut kyseisen raudanpalan kanssa. >:( Tarvii koittaa metsästää jostain tuommonen momentinkerroin..
-
Noita kertoimia saattaisi olla myös jossain konekorjaamoissakin tai rengasliikkeissä. Metsäkoneissa ja pyöräkuormaajien, sekä muidenkin maansiirtokoneiden renkaissakin käytetään tuollaisia kertoimia.
-
Vianorilla tuon momentinkertojan takia käyny että sai aikoinaan toisenmerkkisestä etupyörän napamutterin irti. Noilla raskaankaluston vehkeillä lähti sitten aukeamaan.