Ateho  Elekma

V40 2002 2.0t vikakoodi p0300

  • 17 Vastauksia
  • 6063 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« : 09.09.2018, 08:13:22 »
En löytänyt haun kautta apua ongelmaani joten mikä voisi olla ongelma kun käynnistäessä syttyy moottorinvikavalo ja vikakoodin luvullu antaa p0300, auto käy hieman huonosti eikä vastaa kaasuun kunnolla. Voisiko vika olla puolassa, kokeilin irrottaa auton käydessä toisen puolista ja ei ollut mitään vaikutusta käyntiin niin eikö vika voisi silloin olla siinä sylintereissä/puolassa/tulpassa?

Kiitoksia vastauksista!!

Poissa alien86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #1 : 09.09.2018, 09:53:37 »
Täältä löytyy ihan tälläinen yleismallinen "selvennys" koodeille.

https://www.elekma.com/vikakoodit_p0300_p0301_p0302_p0303_p0304_p0305

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #2 : 09.09.2018, 16:58:37 »
Eli koodin mukaan tarkistaa siis alipaine/ ilmavuodot ja bensapaine mitata.
Myös evap takaiskuventtiilitkin kannattaa kattoa pitääkö ne, omassa toinen vuoti.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #3 : 09.09.2018, 19:22:14 »
Vaihdoin tulpat muutaman ystävän neuvommana ja nyt auto käy nätisti mutta silti polttaa vikavaloa ja antaa vikakoodit p0300, p0013 ja p0237. Alkaa kohta turhautuminen iskeä...

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #4 : 09.09.2018, 19:40:49 »
Mittaisin puristuksetkin, kun yhden S40 2.0 käyntiviaksi paljastui irronnut palanen yhdessä pakoventtiilissä.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #5 : 09.09.2018, 20:02:01 »
Elekman koodikirjasta katoin
P0237 ahtimen tunnistin A virtapiirin matala jännite
PO013 (B) nokka-akselin asennon tunnistin virtapiiri
Ja se kokoaikainen siis
P0300 satunnainen/moninkertainen sylinterin sytytyskatko havaittu

Ahtopainetunnistin ja nokan asentotunnistin tullu sulle nuo uudet herjat.

Puolista yleensä menee sieltä kumitutin alta halki ja lyö läpi.

« Viimeksi muokattu: 09.09.2018, 20:06:06 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #6 : 09.09.2018, 23:36:23 »
Elekman koodikirjasta katoin
P0237 ahtimen tunnistin A virtapiirin matala jännite
PO013 (B) nokka-akselin asennon tunnistin virtapiiri
Ja se kokoaikainen siis
P0300 satunnainen/moninkertainen sylinterin sytytyskatko havaittu




Ahtopainetunnistin ja nokan asentotunnistin tullu sulle nuo uudet herjat.

Puolista yleensä menee sieltä kumitutin alta halki ja lyö läpi.





Tuohon puolaa sen verta että huomasin että toiseen puolaan/tulpanhattuun tulppa menee todella löysästi eikä napsaha paikalleen. Joten huomenna taidan uuden puolan hakea ja lähteä sillä eteenpäin.

Kiitoksia vielä paljon vastauksista!

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #7 : 10.09.2018, 11:08:05 »
Nollasin vikakoodit, löin käyntii ja käy iha normaalisti. Kävin 10 km ajelee ja ei vieläkää mitää ongelmaa. Voiko olla et vika oli tulpissa koska olivat pirun kuluneet?

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #8 : 10.09.2018, 13:37:12 »
Hyvinkin mahdollista. Huonot tulpat ja kuten laitoit väljä puolan tulpanhattu lisänä niin kipinä on vajavainen.
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #9 : 10.09.2018, 13:51:23 »
Näimpä! Pitänee varmaan se toinen puola kuitenkin uusia ku on tosiaa aika löysä.

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #10 : 10.09.2018, 18:07:37 »
noh sain uuden puolan vaihettuu, oli runko juuriki halki. noh nyt sit antaa vikakoodin p0237 Turbocharger Boost Sensor A Circuit Low .
Ossaakoo kukaa neuvoa tyhmää mistä lähtis vikaa metästämää.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #11 : 10.09.2018, 18:29:53 »
Uudemmassa ph2-3 taitaa olla jo kaksi anturia paineille eli map-anturit coolerin mutkassa ja imusarjassa. Nuo molemmat Map on identtiset anturit ja voi vaihtaa päitäin joten jos koodi muuttuu niin se jonka mukana koodi seurannut on rikki, tuo todennäköisesti on se coolerin mutkassa oleva.

Mulla vanhempi niin vain yksi ohjaava joka nimellä iat- anturi löytyy coolerin yläkulmassa josta menee letku tk- moottorille eikä mulla oleva yksi Map anturi vaikuta juuri mihinkään eikä ole edes koneessa kiinnikään vaan tulipellissä..
Tuos omas iat-:ltä TK-moottorille menevä letku halki anturilla ja liitin hapettunut aika yleinen vika vanhemmis ja omassa liitin sekä anturi oli edellisen toimesta kerran myös putsattu.

Ahtopaineen säädin ( menee kolme letkua ja on sähköliitin) on sitten ilmanputsarin kupeessa, noita harvemmin sähkövikojen takia menee eli ei vaan anna ahtaa. Tuon omaan uusin mekaanisella, ei  tullu  siis mitään vikavaloja tai sähköherjaa mutta ahtaa antoi vain 0,2-0,3bar.  Tuo ei sulla herjaa mutta jatkoa ajatellen tiedät sen paikan.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2018, 19:58:26 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #12 : 11.09.2018, 11:21:34 »
Vaihoin nuo map anturit päittäi, ei sytytyä vikavaloa, android pohjasella vikokoodin lukulaitteel ei anna mitää koodia ja ios:silla antaa p0107 ja p0172. käy paikallaan hyvin ja ottaa kierroksia, tiellä kun kävin kokeilee nii kolmen tonnikohal pätkäsee.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1332
  • Hi Tech, Low Life
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #13 : 11.09.2018, 14:28:22 »
Itse ymmärtäisin näin että sulla vika juurikin vaihtoi mappien vaihdon yhteydessä paikkaa. Ensin herjadi ahtimen paine ja nyt imusarjan.
P107 imusarjan absoluuttinen/ barometrinen paineen virtapiiri matala jännite eli se imusarjaan vaihettu map tuon logiikan mukaan nyt herjaa
Tuo toinen herjaa rikasta seosta joka seuraus viallisesta mapista

Imusarjassa viallinen Map vaikuttaa enemmän  ( pätkäsee ja rikkaampi seos) kuin coolerin mutkassa.

Ja kato ne evap- takaiskuventtiilit, vuotaessa tulee alipaine- tai ahtovuotoa riippuen kumpi niistä fuskaa. Ei anna noista herjaa kun ei sähköjä mutta meinaa käyntiin ja vetoihin. On yksi tyypillinen x40 ongelma eliminoitu pois jos tarkastettu ja ehjät
« Viimeksi muokattu: 11.09.2018, 17:47:06 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa vappen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: V40 2002 2.0t vikakoodi p0300
« Vastaus #14 : 12.09.2018, 18:02:06 »
Kävin tilaa uuden map anturin ja toivotaa et sil korjaantuu, perjantaina saan anturin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi