RallyBaron  Samppasport

TAK: Volvo 960 T5 MYYTY

  • 204 Vastauksia
  • 79736 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #195 : 24.02.2021, 09:52:53 »
Tuli mieleen tuosta hukkaportin jousesta, eikös joko nyrkkisääntö ollut että jos on yhden barin jousi, niin sillä saa kahden barin ahdot, eli puolet enemmän kuin mitä jousessa on voimaa...

Minä laitan suorilta 1.7barin jousikombinaation ja katsotaan sitten voiko vastapaineohjauksella nostaa kahteen bariin paineet, jos ei iske nakupetteri kylään aiemmin ja sulata mäntää... :idiot2:

Itse sain tuolla vakio jousella (0.6bar?) noin 1.7 bar ahtoja ja varmasti tuo 3" DP ahdistaa jonkun verran. Biltsin porttiin saa niitä 1.4kg jousia ja niillä on porukka onnistuneesti saanut vastapaineohjauksella +2bar.
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #196 : 24.02.2021, 10:54:30 »
Riippuu varmasti paljon miten portti on sijoitettu, kuinka paljon on pakopainetta jne jne...

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #197 : 24.02.2021, 13:17:35 »
Kyllä, monta muuttujaa jotka vaikuttaa kaikkeen  :) Itsellä tulee luultavasti myös ahdin vastaan seuraavassa penkityksestä, joten lisäpaineista tuskin on enää sen suurempaa iloa  ::)
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #198 : 25.02.2021, 17:35:58 »
Englantilaisen biltema-portista lyhensin jousta jotta peruspaineen sai alas. Sen kaveriksi tein jousen päälle säätölevyn jolla voi ruuvailla tiukemmalle. Taitaa olla 1bar paikkeilla nyt. Pääsäätö on kuitenkin yläpuolisella ohjauksella. Tällä paketilla säätövaraa on 0,6bar ylöspäin. 2,4bar tainnut olla enimmillään.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #199 : 28.02.2021, 08:29:42 »
Ahtoa saa myös ylös laittamalla säätövenan alapuoliseen ohjaukseen lisäksi. Säätöruuvin toimita vaan nurinpäin.

Turbo smart kopio porteilla oli 0.5bar perusjousi ja tuolla systeemillä sain ahdoksi helposti 3.4bar

Ongelma yleisesti ei ole ahtimen tuoton loppuminen vaan pakopaineen aiheuttama hukkaportin väkisin aukeaminen.

Yleisesti kun vaihdetaan siipiä turboihin isompiin hengittäminen parantuu ja sen takia pakopaine pienenee ja ahtopaine nousee. Eli kone voi myös paremmin. 
Näissä kannattaa laskea moottorin perustehoa. Eli jos ahtopainetta nostetaan ja laskennallinen perusteho alkaa laskea kone ei voi hyvin, eli niin sanottu nakutus vaara kasvaa....
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #200 : 17.10.2021, 13:02:24 »
Kävi silleen hassusti, että pääsi vetoakselin ulompi nivel antautumaan, joten jos joltain löytyy multilink 1 käypää vetoakselia, niin täällä olisi tarvetta  ::)

Yleisesti näiden saatavuus tuntuu olevan aika huonoa, joten sopiiko minkään muun auton ulompi nivel tuohon? Huhujen mukaan jossain transportterissa olisi sama nivel, mutta itse en ole sen pidemmälle vielä päässyt tutkimuksissa.
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #201 : 17.10.2021, 14:10:54 »
Miulta löytyy pari 960 mk1 (sedan) vetoakselia ylimääräisenä jos tarviit.

Ei oo tullut sen paremmin perehdyttyä, käykö mitkä nivelet tuohon.. keppejä kyllä oon etsinyt ja vissii 525/530d/535i/540i e39 löytyis 94mm pulttijaolla olevalla nivelellä vetaria.
Kun etsin E39 olka-akseleihin sopivia vetareita jotka kävisi suurinpiirtein suoraan 1045 tasauspyörästöön eli 960 mk1 multilinkin tasauspyörästöön.
 En vaa oo saanut aikaseks hommata käypäsiä keppejä, jotku 520i vai 525i kepit tuli muiden romujen mukana ja niissä oli pienempi nivel sekä boori.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #202 : 19.10.2021, 15:35:51 »
Miulta löytyy pari 960 mk1 (sedan) vetoakselia ylimääräisenä jos tarviit.

Yhdet vetarit jo ostin, mutta pidä nuo vielä tallessa, sillä minulla tai henkalla saattaa vielä olla tarvetta niille  ;D
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5
« Vastaus #203 : 01.11.2021, 12:31:05 »
Vetoakseli ja saman pyörän laakeri tuli vaihdeltua viikonloppuna. Koeajolla selvisi, että myös 3 vaihde rallattaa todella pahasti, ilmeisesti hampaita mennyt poikki. Parin viikon takainen kytkinpommi olikin suhteellisen kova, mikäli sillä nyt sai samalla kertaa vaihteiston ja vetarin rikki  :idiot2:
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: TAK: Volvo 960 T5 MYYTY
« Vastaus #204 : 01.11.2021, 18:41:10 »
Volvo lähti tänään uuden omistajan hoivattavaksi, joten ketjun voi lyödä lukkoon ja uusi omistaja voi avata ketjun jos siltä tuntuu.  :'(
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

 

RallyBaron  Samppasport