Elekma  Autoracing

"Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot

  • 68 Vastauksia
  • 36620 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #45 : 16.11.2015, 20:21:49 »
Febi on laatu kamaa.
Hyvä tietää, tulee halvemmaks tuolta hankkia kun Biltemasta.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa jiivee666

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • www.vrcf.fi
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #46 : 22.11.2015, 20:34:27 »

Siellä ne 320mm kamat nyt on. 5mm speiserin joutu laittaa kun satula ottin vanteen puoliin kiinni.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #47 : 01.12.2015, 09:52:01 »
Onko 286 ja 305 levyisen satula sama, 60mm männällä? Biltema ja motonet antaa hieman ristiriitaista tietoa. Toisen etusatulan joskus jo vaihdoin, mutta ei tullut kummemmin mittailtua...
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7970
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #48 : 01.12.2015, 10:00:23 »
Onko 286 ja 305 levyisen satula sama, 60mm männällä? Biltema ja motonet antaa hieman ristiriitaista tietoa. Toisen etusatulan joskus jo vaihdoin, mutta ei tullut kummemmin mittailtua...

Satula ainakin sopii molempiin kiinnikerautoihin, eli kiinnikeraudalla ja levyllä voi päivittää jarrut isommiksi käyttäen samaa satulaa.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • www.vrcf.fi
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #49 : 25.03.2016, 08:30:16 »
Itsellä '02 D5 on 305 jäähd. levyt edessä. Mietin tässä, että mihin tarkoitukseen porukat parantelee jarruja? Ymmärrän hyvin esim. autot jolla käydään radalla ja jarrut hehkuu punaisena muutaman kierroksen jälkeen. Toisaalta jos on tietynlaiset vanteet, niin näyttäähän isommat levyt paremmilta.
Vaihdoin omaani vuosia sitten ihan vakiopaketin ja auto pysähtyy tiukassa jarrutuksessa ihan abs rajoilla niin nopsaan, että takahattuhyllyn tavarat lentää tuulilasiin  8). Jarruvoima on isommassa levyssä suurempi ihan fysikaalisista syistä mutta onko joku löytänyt ihan konkreettisen hyödyn isommista levyistä.
Minusta on mielenkiintoista jos T5:ssa on 320mm levyt ja 2.5T on 305mm levyt niin syy tähän on kai puhtaasti että kalliimmassa autossa on muitakin kalliimpia osia kuin moottori..

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #50 : 23.05.2016, 18:26:26 »
Itse ainakin toivoisin enemmän herkkyyttä taajamanopeuksiin. Auto on 2006 v70 ja minusta turhan lujaa joutuu polkemaan. Palat on volvo oem palat. Voipi olla että systeemi jo ikääntynyt mutta nesteitä olen kyllä tiuhaan vaihdellut ja satuloita herkistellyt siinä toivossa että paranisi mutta eipä ole auttanut. Isommat levyt saattais parantaa tilannetta(?)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #51 : 23.05.2016, 18:41:02 »
Minusta on mielenkiintoista jos T5:ssa on 320mm levyt ja 2.5T on 305mm levyt niin syy tähän on kai puhtaasti että kalliimmassa autossa on muitakin kalliimpia osia kuin moottori..

Tai sitten "safety must be equal to the power."  ::)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1691
  • www.vrcf.fi
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #52 : 23.05.2016, 19:16:50 »
Itse ainakin toivoisin enemmän herkkyyttä taajamanopeuksiin. Auto on 2006 v70 ja minusta turhan lujaa joutuu polkemaan. Palat on volvo oem palat. Voipi olla että systeemi jo ikääntynyt mutta nesteitä olen kyllä tiuhaan vaihdellut ja satuloita herkistellyt siinä toivossa että paranisi mutta eipä ole auttanut. Isommat levyt saattais parantaa tilannetta(?)
Laita teräspunos letkut niin ehkäpä loppuu se joustaminen. Mulla olleet noin pari vuotta ja olen tyytyväinen nykyisiin jarruihin.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #53 : 23.05.2016, 19:23:47 »
Laita teräspunos letkut niin ehkäpä loppuu se joustaminen. Mulla olleet noin pari vuotta ja olen tyytyväinen nykyisiin jarruihin.

Eronko huomasi ihan selvästi? Olen aina luullut että ero olisi muussa kuin rata-ajossa hyvin marginaalinen
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #54 : 23.05.2016, 19:32:39 »
Vuoden ollu teräspunokset, enkä mitään eroa oo huomannu normaaliajossa.  Siksi laitoin, ettei tarvi hapertuneita letkuja toista kertaa korjata katsastukseen  :)
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #55 : 23.05.2016, 19:57:04 »
Eikö teräspunosten kestävyys ole huonompi kuin normiletkujen?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #56 : 24.05.2016, 18:21:10 »
En tiiä vielä ;D viksuna ajattelin että ei ois...
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa mikkeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #57 : 31.07.2017, 14:11:08 »
Löyty tämmönen niin enpäs alotakkaan uutta ketjua.

Aiheena s80 2.5T AWD jarrut, ilmeisesti nyt ovat nämä 305mm. Toinen levy hieman kahnuttaa kokoajan, eli kieroksi on mennyt.

R-mallin "bigbrakes" jarrut(satulat)tekis mieli tähän laittaa, mutta uutena melko suolasen hintaset, näille kaveriksi tietysti ostaisin uudet uritetut 320mm(???) levyt.

Budjetti 500-800€,  mitä pitäis ottaa huomioon vaihtaess, ja mistä lähtis osia kattelemaan?

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12485
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #58 : 01.08.2017, 07:45:06 »
R-mallin "bigbrakes" jarrut(satulat)tekis mieli tähän laittaa, mutta uutena melko suolasen hintaset, näille kaveriksi tietysti ostaisin uudet uritetut 320mm(???) levyt.

Budjetti 500-800€,  mitä pitäis ottaa huomioon vaihtaess, ja mistä lähtis osia kattelemaan?
Tuolla budjetilla voi olla vaikea löytää. Tuntuu olevan käytettynä osat luokkaa 1000€.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: "Pattikylkisten" jarrulevyt ja levyjen koot
« Vastaus #59 : 01.08.2017, 09:46:51 »
Jos tarkoitus ei ole ulkonäön takia niin tuolla budjetilla kannattaa lähteä tsekkaamaan esim. EBC:n uritettuja levyjä ja sporttipaloja. Teräspunosletkut ja kunnon nesteet niin säilyy jarrut radallakin.

Just vkl:na tuli Botnialla todettua että 2 "rauhallista" kierrosta ja alkoi poljin pehmenemään V60:stä jossa vakiojarrut. Ei ole paljon luottoa alkaa rankaisemaan isommin.
V40 T2 -17
Kuvat

 

Autoracing  KL-varaosat