Samppasport  Futurez

V70 2,5T automaatti -06 ja vikakoodi P0110

  • 5 Vastauksia
  • 142 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa danbomp

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • https://www.youtube.com/channel/UCX4Y0z-0wEPnCJ_II
    • pd.kuvat.fi
V70 2,5T automaatti -06 ja vikakoodi P0110
« : 30.04.2024, 14:01:48 »
Heittää vikakoodin käynnistäessä (ei joka kerta) autoa ja samalla jäähdyttäjän puhallin alkaa pauhaamaan. Onko nää samaa vikaa vai eri vikoja ? Tuo P0110 on imuilman lämpötunnistin herja ja en löytänyt sellaista erikseen mistään ja oletan että se on MAP-anturissa mukana joka sijaitsee mun autossa ihan coolerin lähdön paikkeilla (osano. 8677288).
Herja sammuu aina kun nollaa koodin ja samalla lakkaa myös jäähdyttäjän flekti huutamasta. Korjaantuuko uuden MAP-anturin vaihdolla vai voiko olla joku muu juttu ?
Motonetistä tuon näyttää helpoiten saavan, mutta onko kokemusta sen laadusta ?
Don't ride faster than your guardian angel can fly!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7605
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: V70 2,5T automaatti -06 ja vikakoodi P0110
« Vastaus #1 : 30.04.2024, 14:06:40 »
Imulämpöanturi ja map ovat samassa. Lämpöanturi voi vanhemmiten näyttää 80-90 asteen lämpöjäkin(johon ei päästä edes häiriötilanteessa) ja silloin viimeistään flekti pyörii sen takia. Väärä lämpötila vaikuttaa moottorin toimintaan muutenkin.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa danbomp

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • https://www.youtube.com/channel/UCX4Y0z-0wEPnCJ_II
    • pd.kuvat.fi
Vs: V70 2,5T automaatti -06 ja vikakoodi P0110
« Vastaus #2 : 30.04.2024, 18:33:53 »
Imulämpöanturi ja map ovat samassa. Lämpöanturi voi vanhemmiten näyttää 80-90 asteen lämpöjäkin(johon ei päästä edes häiriötilanteessa) ja silloin viimeistään flekti pyörii sen takia. Väärä lämpötila vaikuttaa moottorin toimintaan muutenkin.

tarkoitathan nyt tuota imuilman lämpöanturia ?
Don't ride faster than your guardian angel can fly!

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 450
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5T automaatti -06 ja vikakoodi P0110
« Vastaus #3 : 30.04.2024, 20:20:00 »
Hei
Siinä ahtopaineenanturissa on myös intake air temperature sensor
tuo tuo härveli kerää kyllä epäpuhtauksia ajan myöyä ja ei toimi enää oikein.
Mimulla ei ole sen suurempia kokemuksia noista volvon turbo moottoreista
mutta omassa S60/2001 B5244S2 tuo anturi on maffin yhteydessä,otin sen irti ja puhditistin sen  brake cleanerilla kevyesti suihkutelleen molemmin puolin niin että nestettä valui annoin kuivua ja laitoin takaisin,sitten koeajolle,kyllä meno muuttui kärry  reagoi kaasuun ihan eritavalla,mutta vikakoodeja ei ollut,mutta yli 20 vuotta vanha anturin tunnistimet olivat silmämääräisestikin lian peitossa.

Kannattaa ensin varmaankin yrittää putsata tuo anturi.ja jos ei auta niin
ei tuo uusikaan niin kovin kallis ole.





S60 v2001 103kw B5244 S2

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5098
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Vs: V70 2,5T automaatti -06 ja vikakoodi P0110
« Vastaus #4 : 30.04.2024, 21:04:13 »
Niin siellähän on kaksi lämpöanturia. Maffissa on imuilman l-anturi ja siellä coolerin jälkeen se ahtopaineen anturi ahtoilman lämpöanturin kera.(Map)
Mielestäni noita nimityksiä voisi ehkä tarkentaa.
Kyllähän imuilma ja ahtoilma ovat eri lämpöisiä, vapaastihengittävässä eroa ei juuri ole kun imuilma ei lämpene turbossa.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa harald

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 450
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2,5T automaatti -06 ja vikakoodi P0110
« Vastaus #5 : 30.04.2024, 21:15:35 »
Niin siellähän on kaksi lämpöanturia. Maffissa on imuilman l-anturi ja siellä coolerin jälkeen se ahtopaineen anturi ahtoilman lämpöanturin kera.(Map)
Mielestäni noita nimityksiä voisi ehkä tarkentaa.
Kyllähän imuilma ja ahtoilma ovat eri lämpöisiä, vapaastihengittävässä eroa ei juuri ole kun imuilma ei lämpene turbossa.

Kiitos lisätiedosta!
S60 v2001 103kw B5244 S2

 

Elekma  Autoracing