RallyBaron  Samppasport

Xenon polttimon hankinta, mistä?

  • 50 Vastauksia
  • 16276 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lolvo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Xenon polttimon hankinta, mistä?
« : 06.10.2019, 11:36:48 »
2010 V70 volvo xenon polttimo meni pimeeksi ja molemmat vaihdan samalla.

Mistä hyvät ja laadukkaat polttimot? Osram, Philips? Kokemuksia ja mielipiteitä kuunnellaan. Yritin lueskella aikasempia keskusteluja mutta aattelin uudestaan kysellä...

Autossa ei kaarrevaloja tms jos se vaikuttaa mitkä polttimot sinne kuuluu...

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #1 : 06.10.2019, 11:52:47 »
Lienekö parhaassa Osramissa ja parhaassa Philipsissä juurikaan eroa. Itse valitsin philips extremevision gen2. Jos netistä tilaa niin kantsii kattoa että on luotettava kauppa (esim amazon). Mä ostin mätänetistä. Amazon.de hieman halvempi

Vielä kun sais niihin lisäpitkiin tykimmät polttimot niin siitä se suurin vaikutus tulis. Mutta ei löydy. Lisävalotötteröt ei kiinnosta. Auto xc60
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #2 : 06.10.2019, 14:58:39 »
Saksan Amazonista Osram Cool Blue Intense D3S 2kpl noin satasen kuluineen. Lisäpitkissä Nighteye H9 ledit niin värilämpötilat ovat suht lähellä toisiaan.  8)

Poissa lolvo_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #3 : 06.10.2019, 15:47:48 »
Autodocilta tilaisin osia ja siellä näytti kans olevan xenon polttimoita moneen lähtöön.

Mikähän noista olisi mahdollisimman lähellä alkuperäistä? Tavotteena kun ei ole saada lisää kirkkautta polttimoiden avulla, lisävalo paneeli hoitaa valastusta  :D

Vaihtoehtoja:

https://www.autodoc.fi/philips/7785535

https://www.autodoc.fi/osram/7886735

https://www.autodoc.fi/osram/7437616

Lieneekö taas liian "sinertävä" tuo Osram blue intense alkuperäiseen verrattuna. Silmään pistävää väritystä kun en missään nimessä halua.  :idiot2: Liikaa vaihtoehtoja...  :buck2:

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #4 : 06.10.2019, 17:01:25 »
Autodocilta tilaisin osia ja siellä näytti kans olevan xenon polttimoita moneen lähtöön.

Mikähän noista olisi mahdollisimman lähellä alkuperäistä? Tavotteena kun ei ole saada lisää kirkkautta polttimoiden avulla, lisävalo paneeli hoitaa valastusta  :D

Vaihtoehtoja:

https://www.autodoc.fi/philips/7785535

https://www.autodoc.fi/osram/7886735

https://www.autodoc.fi/osram/7437616

Lieneekö taas liian "sinertävä" tuo Osram blue intense alkuperäiseen verrattuna. Silmään pistävää väritystä kun en missään nimessä halua.  :idiot2: Liikaa vaihtoehtoja...  :buck2:

Ne Osramit ovat puhtaan valkoisia sävyltään. Huomattavasti parempi silmälle kuin ne tehtaalla laitetut 4300k polttimot. Nehän ovat valkoista valoa, mutta kellertävät.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #5 : 06.10.2019, 20:56:21 »
Itse sain ebaysta todella hyvät d2r Osram xenarcit
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 743
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #6 : 07.10.2019, 10:26:56 »
Olen muutamia noista merkeistä kokeillut ja ainakin Philipsin perus D1S -xenoneissa oli valokuviossa joku keltainen reuna. Osramin Xenarc ainakin oli ollut mulla alkuperäinen polttimo kahdessa edellisessä Volvossa. Niitä olen tilaillut Suomesta, erikoistekniikalta. Nytkin näyttäisi olevan 49,90€ kappale. https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus/tuotteet/polttimot/xenon-polttimot/d1s-ja-d1r/30101/
V90 T8 2020 Inscription

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #7 : 07.10.2019, 18:24:23 »
Olen muutamia noista merkeistä kokeillut ja ainakin Philipsin perus D1S -xenoneissa oli valokuviossa joku keltainen reuna. Osramin Xenarc ainakin oli ollut mulla alkuperäinen polttimo kahdessa edellisessä Volvossa. Niitä olen tilaillut Suomesta, erikoistekniikalta. Nytkin näyttäisi olevan 49,90€ kappale. https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus/tuotteet/polttimot/xenon-polttimot/d1s-ja-d1r/30101/

Tuo keltainen reuna löytyy myös philips extreme vision gen2. Sisältyy hintaan..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa ridgeforrester

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #8 : 18.10.2019, 13:43:27 »
Lienekö parhaassa Osramissa ja parhaassa Philipsissä juurikaan eroa. Itse valitsin philips extremevision gen2. Jos netistä tilaa niin kantsii kattoa että on luotettava kauppa (esim amazon). Mä ostin mätänetistä. Amazon.de hieman halvempi
Osramin valovoimaisin taitaa nykyään olla Xenarc Nightbreaker Laser, jossa valo on myös perus Xenarcia (Volvo OEM?) himpun valkoisempi. Tätä käytännössä vastaava valovoimaltaan on Philips XtremeVision Gen2, jossa on Laseria vielä selvästi valkoisempi valo, joskin sekin vielä lämpimän puolella. Osrameista puhtaan valkoista ja tuota Philipsiä lähimpänä taitaa olla uudehko Cool Blue Boost, joka nimestään ja markkinoinnistaan huolimatta on ilmeisesti värilämpötilaltaan n 6000 K. Lähellä on myös hieman kauemmin markkinoilla ollut Cool Blue Intense, jää ilmeisesti lumeneissa Laserille, CBB:lle ja XtremeVision G2:lle. Hyviä kynttilöitä on nämä kaikki joka tapauksessa, ja hintavia.

Vielä kun sais niihin lisäpitkiin tykimmät polttimot niin siitä se suurin vaikutus tulis. Mutta ei löydy. Lisävalotötteröt ei kiinnosta. Auto xc60
Samoin aatoksin heitin V70 lisäpitkiin (H7) ihan perus Nighteye LED-sarjan. Pari kymppiä Kiinasta. Ei varmaan pärjää tötteröille tai poikkipalkeille, mutta valoa kyllä tuli pitkiin runsaasti lisää, eikä näytä höpsöltä viritykseltä. Olen noihin hyvinkin tyytyväinen! 

Vielä taidan laittaa Osramin CBB:t PhilipsXV Gen1:sten tilalle, niin saa Xenonien sävyn lähemmäs valkoista ja noita ledejä.
« Viimeksi muokattu: 18.10.2019, 14:01:46 kirjoittanut ridgeforrester »
Volvo V90 T8 Inscription MY2019. Ex V70 2.5T Geartronic Summum MY2008. Ex V70 2.4 GLT Aut MY1998.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #9 : 18.10.2019, 17:15:03 »
Samoin aatoksin heitin V70 lisäpitkiin (H7) ihan perus Nighteye LED-sarjan. Pari kymppiä Kiinasta. Ei varmaan pärjää tötteröille tai poikkipalkeille, mutta valoa kyllä tuli pitkiin runsaasti lisää, eikä näytä höpsöltä viritykseltä. Olen noihin hyvinkin tyytyväinen! 

Mitä nuo ”led-sarjat” tarkoittavat? Äkkiä katsottuna ne on halogenien tilalle laitettavia led-murkuloita. Ei siis tartte askarrella mitään, senkun vaihtaa polttimot vain?

Mulla on adaptiiviset kaukovalot. Ilmeisesti keilan ois syytä olla ryhdikäs ettei häikäise vastaantulijoita kun auto niitä kaukovaloja veivaa milloin mihinkin suuntaan. Onko kukaan tällännyt ledejä näihin adaptiivisiin?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #10 : 18.10.2019, 18:56:26 »
Mulla on nyt viikon päivät ollu nämä: https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/c-bright-d1s-50-5000k-2kpl-xenon-polttimo-poltin

Voin suositella, ainakin paljon ajettuihin Philipseihin verrattuna tuli lisää valotehoa ja hienosti toimii vaikka mulla olikin ennakkoluuloja  :D

Poissa Nahkiainen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #11 : 18.10.2019, 19:30:19 »
Mitä nuo ”led-sarjat” tarkoittavat? Äkkiä katsottuna ne on halogenien tilalle laitettavia led-murkuloita. Ei siis tartte askarrella mitään, senkun vaihtaa polttimot vain?

Mulla on adaptiiviset kaukovalot. Ilmeisesti keilan ois syytä olla ryhdikäs ettei häikäise vastaantulijoita kun auto niitä kaukovaloja veivaa milloin mihinkin suuntaan. Onko kukaan tällännyt ledejä näihin adaptiivisiin?

Itsellä V60 CC adaptiiviset kaukovalot ja niissä Nighteye H9 ledit. Mielestäni ok valokuvio ja paljon paremmin näkee syyspimeellä verrattuna halogeeneihin.

Auto sammuttaa lisäpitkät vastaantulijan kohdatessa ja xenoneiden varjostustoiminto säätää valokuviota häikäisyn estämiseksi.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #12 : 18.10.2019, 20:48:41 »
Itsellä V60 CC adaptiiviset kaukovalot ja niissä Nighteye H9 ledit. Mielestäni ok valokuvio ja paljon paremmin näkee syyspimeellä verrattuna halogeeneihin.

Auto sammuttaa lisäpitkät vastaantulijan kohdatessa ja xenoneiden varjostustoiminto säätää valokuviota häikäisyn estämiseksi.

No niinhän se olikin että vain ne xenonit liikkuu.

Nuo nighteye H9 ei siis tartte kuin napsauttaa paikoilleen? Ei tartte piuhoja alkaa vetämään?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #13 : 18.10.2019, 21:32:55 »
No niinhän se olikin että vain ne xenonit liikkuu.

Nuo nighteye H9 ei siis tartte kuin napsauttaa paikoilleen? Ei tartte piuhoja alkaa vetämään?

Ei tartte, menee suoraan yhteen alkuperäisten piuhojen kanssa ja umpiossa kyllä tilaa tuolle murkulalle. Höynäyttäjän aka esivastuksen taidat kyytipojaksi tarvita, jos et jaksa katsella ajovalovikaherjaa kojetaulussa. Sun autossa taitaa olla se pitkillekin se polttimovahti  ::)
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa V60D3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: Xenon polttimon hankinta, mistä?
« Vastaus #14 : 19.10.2019, 07:32:57 »
Ei tartte, menee suoraan yhteen alkuperäisten piuhojen kanssa ja umpiossa kyllä tilaa tuolle murkulalle. Höynäyttäjän aka esivastuksen taidat kyytipojaksi tarvita, jos et jaksa katsella ajovalovikaherjaa kojetaulussa. Sun autossa taitaa olla se pitkillekin se polttimovahti  ::)
2017 v60 löytyy. Mites jos noiden lisäpitkien H9 tilalle laittaa tällaiset led night eye valot niin onko se ns. laillista? (Ei tartte katsastuksen ajaksi vaihtaa halogeneja takaisin?)Saako siis halogenit vaihtaa ledeihin? Ja minkälainen/miten tuonne laitetaan esivastus? Onko näitä valmiina vai kolvaanko vaan jonkun perus vastuksen piuhaan?

 

Elekma  Autoracing