Volvon ohje ennen mittausta
Huom! Pyöränkulmia tarkastettaessa ja säädettäessä pitää noudattaa tarkoin valmisteluohjeita.
Koska myös auton takapyörissä on säädettävä aurauskulma, pitkää etupyörien aurauskulma aina säätää suhteessa auton ajogeometriseen akseliin (thrust-linjaan). Näin saadaan mahdollisimman hyvä vakaus ja minimoidaan renkaiden kuluminen.
Kaikki mittaukset tulee suorittaa neljän pyörän suuntaukseen tarkoitetulla laitteistolla.
Kaikki mittaukset pitää suorittaa auton ollessa tyhjänä.
Kaikki mittaukset suoritetaan polttonestesäiliö täynnä.
Tarkasta kaikkien pyörien rengaspaineet ennen mittausta.
Huom! Etuakselilla voi säätää vain aurauskulman. Sitä vastoin Camber-kulma tarkastetaan.
Tarkasta, että väljyyttä ei esiinny:
ohjausvaihteessa tai raidetankojen nivelissä
pyöränlaakereissa
ylemmässä joustintuen kiinnityksessä
pallonivelissä tai tukivarren holkeissa.
Jos jossakin näistä osista on väljyyttä, se pitää poistaa ennen pyöränkulmien tarkastusta ja säätöä.
Tuolla hyvää tietoa
https://www.suomentyokalu.fi/tekninen-tuki/pyoran-asentokulmien-perusteet.html