Carcom Oy  Ateho

1st:n kotterot(*paalaukselta pelastettu V70 T5 '01* & Chevy '85 & V70 '01)

  • 188 Vastauksia
  • 59977 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #75 : 10.01.2016, 07:58:08 »
Kaveri neuvoi mulle juuri kikan millä saa stefat nätisti paikoilleen. Leikkaa muovitaskusta tai muusta ohuesta muovista kaistale, joka menee about akselin ympäri. Voi jäädä hieman vajaaksi. Kalvo akselin ympärille ja sitten stefa painetaan paikoilleen. Muovin pala pyöräyttäen pois akselin pyörimissuuntaan, niin stefan kosketuspinta jää oikein päin eikä mene mitenkään solmuun tai makkaralle asentaessa.

Pitää katella joku tollanen, hankala vaan ku tuo akselin tasainen pinta alkaa melkeen samasta tasosta kuin tuo laatikon runkokin, eli sitä ei voi ensin pujottaa käsin varovasti akselin päälle ennen paikalleen lyöntiä. Ja tietenkin kaikki tämä on suoritettava altapäin, ilman autonosturia :)

Oli mulla viimeksi akselin booriosaan pyöräytetty teippiä ja vaseliinia sekä akselissa että stefaankin pyöräytettynä, liukasteen puutteesta ei pitäs olla kiinni  :D
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #76 : 11.01.2016, 12:56:54 »
Nyt on taas uutta osaa odottamassa :)


Eilenaamuna tuli mieleen että hitto Amassa ne on melko laimeat jäähdytinnesteet ja nyt sen ulos katokseen siirsin parkkiin..

No nesteet oli jo sellaiset jäykähköt jäähileiset, laskin hieman nestettä pois ja raakaa pakkasnestettä jäähdyttimeen ja varovasti lämpimäksi käyttö. Lämpeni molemmat letkut sekä puhalsi sisälle lämmintä, eli ei vissiin umpijäähän ehtinyt mennä :)

Lopuksi teki saman kun syksyllä ekaa kertaa autoa katsoessa myyjän pihalla, heitti jäähdyttimen korkin kautta nestettä ulos.

Eikös ton jäähdyttimen korkin kuuluis olla tiivis ja paisuntasäiliön korkissa on paineventtiili?
Tossa kun se jäähdyttimen korkki selvästi hengittää jos letkuista puristelee, eihän sinne pysty nyt yhtään ylipainetta tulemaan ja siksi heittää heti nesteet ulos?
« Viimeksi muokattu: 11.01.2016, 12:58:25 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #77 : 15.01.2016, 20:19:48 »
Hollannikkaan kasasin torstaiaamuna ennen iltavuoroon lähtöä, taitaahan tuolla öljyt taas pysyä sisäpuolella ::)

Oon kiinnittänyt huomiota ennen tuota öljyvuoto-episodiakin jo, että tuulilasin yläreuna huurtuu sisäpuolelta vaikka kuinka täysillä puhalluttaa lasille lämmintä.

Kovasti epäilen sen tulevan kennosta vaikkei matot ole märät, glygoli ei haise sisällä eikä maistu huurteessa..

Onkohan tohon kennon vaihto kuinka paha homma, jos se nyt vian aiheuttajaksi ilmenee? Laatumerkkinen kenno ei ebaysta katellen montaa kymppiä maksas, mutta se vaihdon vaiva..

Kokeilumielessä ostin nyt bar'sin nestemäistä paikkausainetta, sitä kun on kehuttu netissä.


Amazonista lämmitin tänään öljypohjaa kuumailmapuhaltimella ~10 min, sitten koitin käyntiin. Startti jaksoi just ja just pyöräyttää puristusten yli. Hetken pyöritettyä lupaili ja sitten hörähtikin käymään :)
Ei kauhean notkeaa tunnu tuo 20w-50 öljy olevan enää -30 asteessa :D

Käyttelin ehkä tunnin verran pihalla, kyllähän nuo nesteet nyt pysyi sisäpuolella kun sain sen jäähdyttimen korkin tiiviiksi.

Lopuksi käytin hetken aikaa kovemmilla kierroksilla niin etuputki meni ihan punahehkuun, lienee vähän seokset/sytkä persiillään :D No niihinpä en ole vielä koskenutkaan.

Rumpuunkin sain pinnapultteja muutaman, kiitos niistä vielä kerran Ville K

Että tällainen tylsä päivitys, ei mulla muuta tällä kertaa ::)
« Viimeksi muokattu: 15.01.2016, 20:40:21 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Ville K

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 585
  • Oikeissa autoissa on tuumapultit ja kromipuskurit
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #78 : 15.01.2016, 20:35:04 »
Eipä mitään, ole hyvä vaan, hyvä kun oli hyötyä noistakin!
Volvo PV&Duett

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #79 : 15.01.2016, 20:52:42 »
Kokeilumielessä ostin nyt bar'sin nestemäistä paikkausainetta, sitä kun on kehuttu netissä.

Itsellä kun oli liian lauhat nesteet kierrossa ja se piru otti ja jäätyi, halkesi syyläri sitten >:(

Thurmoa minulle suositeltiin, ja ostin sitten sitä ja kaadoin syyläriin kuumaan veteen. Noin viikko meni niin sitten syylärin alanurkaa rupesi kestämään kuivana, eli auttoi :o
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #80 : 15.01.2016, 21:44:46 »
Itsellä kun oli liian lauhat nesteet kierrossa ja se piru otti ja jäätyi, halkesi syyläri sitten >:(

Thurmoa minulle suositeltiin, ja ostin sitten sitä ja kaadoin syyläriin kuumaan veteen. Noin viikko meni niin sitten syylärin alanurkaa rupesi kestämään kuivana, eli auttoi :o

Tossa Bar'sissa mainostettiin että paikkaa max 0.9mm halkeamat. Jos nyt siis mainoslauseet pitää kutinsa niin luulis olevan melko tehokasta ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #81 : 15.01.2016, 23:08:14 »
Samanlaisia arvoja jotain muistaakseni tuossa thurmossakin lupailtiin. Bar's oli kyllä itselläkin kädessä, STP:n aineen lisäksi, kun kaupassa mietin että minkä ottaisi. Thurmoon päädyin.

Kerrohan sitten kuinka kävi !! :)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #82 : 18.01.2016, 01:00:27 »
Jos ei hukkaa vettä niin kyllä se on ilmanotossa tai lämppärissä asuva kosteus mikä huurreongelman tekee, ei pakkasneste. Tosi pienikin määrä haisee kyllä jos kenno vuotaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #83 : 20.01.2016, 11:53:15 »
Nelisatku laski eilen taas laatikkoöljyt alleen! Ja sieltä stefan juuresta.. Sain nyt siniseltä uuden stefan "takuuseen"
Edelleen varaosamyyjä oli sitä mieltä että pakkasen takia stefa tarrautuu akseliin ja rikkoutuu. Kuulemma ollut aikanaan relluihin kovasti myyty osa kovien pakkasten aikaan.. ::)

Mikähän sen sitten oikeasti rikkoo, asennusvirhe on nyt poissuljettu. Laakerissa ei välystä eikä siitä silmämääräisesti palasiakaan puutu, mitä sen ulommaisen sivun siitä näkee ilman stefaa.
Akselin pintakin oli miusta ihan sileä. Pitää nyt tarkkaan tutkia, ei viittis kokoajan olla purkamassa.

Eihän sen asennuksessa laittamani vaseliininkaan stefan huulella luulisi olevan syypää?

Varaosamyyjä kehotti nyt kovimpien pakkasten aikaan ajamaan jollain muulla autolla ;D
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #84 : 20.01.2016, 17:59:59 »
Itse en ole yhdessäkään 400-sarjalaisessa tuollaiseen stefa vikaan vielä törmännyt. Vaikka eniten ajetulla oli yli 400tkm mittarissa, niin ei siinäkään ollut mitään ongelmia stefoissa pakkasella.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #85 : 20.01.2016, 21:48:58 »
Itse en ole yhdessäkään 400-sarjalaisessa tuollaiseen stefa vikaan vielä törmännyt. Vaikka eniten ajetulla oli yli 400tkm mittarissa, niin ei siinäkään ollut mitään ongelmia stefoissa pakkasella.

Joo kyllä tuo vähän ihmeelliseltä kuulostaa. Kyllähän sen nyt pitäs pakkasta kestää, eihän näitä ois kukaan aikoinaan ostanut jos noin heikkoja ois..

No nyt on taas uusi paikallaan. Tutkailin tarkemmin paikat, neulalaakerissa kaikki neulat tallessa ja akselin pinta oli sileä. Eikä siellä laakerissa välystäkään ole pystysuunnassa.

En kyllä vieläkään keksi että mikä muu sen vois hajottaa kuin se että huuli on rikkoutunut osittain asentaessa.
Nyt laitoin sen nimim. kalkkis neuvomalla tavalla, eli ohkasesta muovista soiro akselin ympäri ja sitten stefa ensin käsivoimin painaen niin paljon kuin vaan saa. Sitten koputtelin ulkokehältä sen paikalleen ja pari pyöräytystä akselista ja muovi pois välistä.

Hankala tosiaan niinkuin taisin aiemminkin kirjoittaa, koska akselin sileä pinta on niin lyhyt että kun huuli on akselia vasten niin ulkokehäkin on jo omaa koloaan vasten. Ja toki välikään ei ole tilavin, varsinkin kun nosturia ei ole käytettävissä ::)
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #86 : 20.01.2016, 21:54:03 »
Eikös noissa x40 renault laatikoissakin ole samalla tavalla stefa ?

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #87 : 20.01.2016, 22:15:21 »
Eikös noissa x40 renault laatikoissakin ole samalla tavalla stefa ?
Käsittääkseni joo..

Googletella olen koittanut, mutta enemmän tyypillistä tuntuisi olevan vaihteensiirtäjän stefasta ja kuskinpuolen vetarin suojakumista tulevat öljyvuodot. Kuskinpuolellahan näissä siellä vetarin sisemmän kumin sisällä ui vaihteistoöljy
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #88 : 23.01.2016, 12:01:34 »
Joopa, kestihän se stefa 30km. Eilen siirsin autoa kun piti amaan antaa lisävirtaa että saan sen talliin takaisin, nii huomasin että alkoi taas tiputtaa.

Eli kyllä siellä jotain vikaa on kun kolmesta uudesta stefasta meni huuli samalla tavalla kuin siitä alkuperäisestä..

Akselissa oli kyllä päittäisvälystä jonkin verran, rikkoisko se sen sitten?


Mulla saattas olla yksi ehjä laatikko tiedossa. Onkohan miten paha rasti vaihtaa, koko paketti ulos vai?
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa simojet

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: 1st:n Volvot(Amazon '68 & 440 '89)
« Vastaus #89 : 23.01.2016, 15:26:54 »

 Onkohan miten paha rasti vaihtaa, koko paketti ulos vai?
Ei kovin paha ,ei tarvii koneen kans ottaa
nosturi auttas mutta onnistuu myös pukkien kanssa
apurunkoo löysää, vaihtaa pitkät kiinityspultit tai kierretankoo niin saa laskettua niillä alas ja helposti takas
tais riittää ku reilun5cm laskee
laatikkoo joutuu vähän pyörittelemmää että sopii pois ja uus samalla lailla takas
tein 460 tunkin ja pölkkyjen kans ,noin 6tuntii jos ei oo apurungon pultit kovin ruosteella kiinni
MB E200 cdi-08 ,V70 -04 ,340 -89
Honda  1000  cbf   -07  kesämopo
Polaris   600   edge -05 talvimopo

 

KL-varaosat  Race.fi